Benzín

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 15. 11. 2004 23:10

Max-Max píše:Hosi hosi :lol: :lol: :lol:

keby ste vy vobec vedeli co je to ten V-power zac, asi by ste radsej sli niekam inam nez na Shell :lol: A vedel by som o tom veeeelmi dlho rozpravat, nielen na temu Shell.

Ale nebudem vam brat idealy, kazdy svyho stesti strujce jest 8)

Par vyvolenych pravdu pozna, vsak, herr Broffessor & DC :wink:
No počkej počkej :shock: když už jsi to načal tak to dopověz já se rád nechám poučit a třeba začnu jezdit jinam třeba k Aralu.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 15. 11. 2004 23:27

velmi v skratke: kazda ropna spolocnost ktora prevadzkuje aj benzinky nakupuje benzin z rafinerie a ten niekde uskladnuje. Technologiu skladovania rozoberat nebudem, je v podstate vsade na svete zhodna. Ako mozno vas niekedy napadlo, ziadna rafinerka nevyraba V-Power, Blue Octans, Diesel extra a pod. Vzdy sa vyrobi iba surovy produkt, ktory v ziadnom pripade nema vyssie parametre ako stanovuje norma, vzdy su kontrolovane parametre len na minimalnej pozadovanej urovni podla konktretnej priemyselnej normy. Teda, ked rafinerka V-Power nevyraba, kde asi vznika? Zjednodusene povedane, do suroveho Nat95 sa prileje pozadovane mnozstvo aditiva, v nasom pripade sracka menom FrictionModifier alebo ak chcete V-Power. Neraz sa to miesa priamo v cisterne pri stacani zo zasobovacich tankov do cisterny. Boli dokonca pripady, ked sa na pumpu doviezla Nat95, nalial sa do nadrze na benzinke a potom sa z bandasiek priliala prisada. Radovo su to stotiny litra na 1000l cisteho Nat95. To iste vsetky dieselove paliva ala Superdiesel, Diesel extra atd. 100 oktanove benziny sa rafinuju priamo ako 100 oktanovy produkt. Priamou rafinaciou vznika iba 91, 95, 99 a 100, niekde este aj 98. Vsetky ine oktany ako napr. Nat 93, Nat 96 sa iba miesaju podla potreby a urceneho pomeru.

A teraz k povodu zakladneho produktu: odkial asi moze nakupovat cely vychodny blok ropu? Ha? Spravne, z Ruska. Jedina vynimka su vysokooktanove benziny, ktore nase rafinerky nemaju v programe, tie sa vozia zo zapadnych rafinerok.

Pre tych, ktori chcu prejst zo Shellu inam, jedna infoska zo zakulisia: vsetko! je z jednej rafinerky, ma to iba ine obchodne nazvy. takze u Aralu si kupite to iste, iba v bledomodrom, u RobinOilu zasa zle odstaty surovy produkt s vyprsanymi zvetravacimy procesmi atd atd.

Nejake dotazy? 8)

A mimochodom, tankujem Shell Nat95, ale iba preto, lebo to mam cestou ku domu a zhodou okolnosti vdaka cenovej vojne s pumpou oproti ma tato shellka velice prijemne ceny PHM. Inak, ak som donuteny brat inde, nerobim ziadne rozdiely medzi spolocnostami, vid moje slova vyssie, akurat si vyberam nove cerpacky, ktore nemaju este prilis usadene aditiva v nadrziach a potrubi. Lebo take usadene aditivim, tak s tym by sa dali lepit topanky :twisted:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 15. 11. 2004 23:36

Max-Max píše:
Pre tych, ktori chcu prejst zo Shellu inam, jedna infoska zo zakulisia: vsetko! je z jednej rafinerky, ma to iba ine obchodne nazvy. takze u Aralu si kupite to iste, iba v bledomodrom, u RobinOilu zasa zle odstaty surovy produkt s vyprsanymi zvetravacimy procesmi atd atd.
takže jestli tomu správně rozumím - tankovat u jakékoliv benzínky mimo neznačkových ? (Globus, Jiffy atp.)
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 15. 11. 2004 23:38

Mirek píše:
Max-Max píše:
Pre tych, ktori chcu prejst zo Shellu inam, jedna infoska zo zakulisia: vsetko! je z jednej rafinerky, ma to iba ine obchodne nazvy. takze u Aralu si kupite to iste, iba v bledomodrom, u RobinOilu zasa zle odstaty surovy produkt s vyprsanymi zvetravacimy procesmi atd atd.
takže jestli tomu správně rozumím - tankovat u jakékoliv benzínky mimo neznačkových ? (Globus, Jiffy atp.)
presne tak, a podla moznosti nech je nova s potrubim podla novych noriem, cca do 2-3 rokov veku. Mozno by som sa vyhol este Jet-ke, u nas maju sileny bordel v nadrziach.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Reno...
Příspěvky: 1077
Registrován: 28. 09. 2004 19:50
Bydliště: Praha

Příspěvek od Reno... » 15. 11. 2004 23:39

Mirek píše:
Max-Max píše:
Pre tych, ktori chcu prejst zo Shellu inam, jedna infoska zo zakulisia: vsetko! je z jednej rafinerky, ma to iba ine obchodne nazvy. takze u Aralu si kupite to iste, iba v bledomodrom, u RobinOilu zasa zle odstaty surovy produkt s vyprsanymi zvetravacimy procesmi atd atd.
takže jestli tomu správně rozumím - tankovat u jakékoliv benzínky mimo neznačkových ? (Globus, Jiffy atp.)
Stydím se, u glóbusu jsem tankoval, nikdy více!
Na benzínu se nevyplatí šetřit, nechci zase měnit pal.čerpadlo.
Teď beru u shelu nat95 a rozdíl je dost znát!
Naposledy upravil(a) Reno... dne 15. 11. 2004 23:48, celkem upraveno 1 x.
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 15. 11. 2004 23:46

Zas aby sme nehanili zbytocne Shell, Aral, OMV, a este vsetky tie znackovejsie pumpy: pre spolocnost tohto mena je dolezity kredit u zakaznika, takze sa pravidelne vykonavaju cistenia nadrzi, menia sa filtre v stojanoch a pistoliach - napr. stojan na Shell ma 4 filtre roznej zrnitosti za sebou. neznackove, vyslovene komercne benzinky na udrzbu seru, hlavny je zisk a teda servis je zbytocna investicia. Takisto velka spolocnost si nemoze prave kvoli kreditu dovolit kupit bordel z rafinerky, napr. nepodarenu vsadzku, co vsak komercnym vobec nevadi, navyse, ak to rafinerka preda za lacnejsie. Niekedy rafineria urobi to, ze horsie palivo sa spatne namiesa do zasobovacich nadrzi priamo v raf. a tam sa to rozriedi.

Ak sa niekedy stane, a stava sa to mimochodom dost casto, ze sa na benzinke stoci napr. benzin do nafty, tak to odcerpaju, nechaju odstat, odkalit jedno od druheho a vysledny bordel sa preda pumpe typu globus.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Reno...
Příspěvky: 1077
Registrován: 28. 09. 2004 19:50
Bydliště: Praha

Příspěvek od Reno... » 15. 11. 2004 23:58

Takže to je asi tak:

100oktanů je zbytečný luxus na e30, jen pro dobrý pocit

nat 95 lepší než nat91 :?:

a nat91 bohatě stačí :?:
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 16. 11. 2004 00:01

Reno... píše:Takže to je asi tak:

100oktanů je zbytečný luxus na e30, jen pro dobrý pocit

nat 95 lepší než nat91 :?:

a nat91 bohatě stačí :?:
Nat91 je o par halierov lacnejsi. Podla mna, urcito to na 91 pojde, ale aby to slo pekne, musi byt ten motor v top stave skoro ako za nova, a to urcite ziaden nas motor nie je. Preto beriem 95, vyssie oktany takmer skompenzuju rozdiely medzi novym a jazdenym motorcekom.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Zdrahy
Příspěvky: 832
Registrován: 28. 09. 2003 11:29
Bydliště: Přerov

Příspěvek od Zdrahy » 16. 11. 2004 00:03

Nevim jak u vas v praze, ale na morave zavazi do vsech benzinek benzin dva dovozci, krome slovnaft, ten nevim odkud to bere.

shell Vpower je jen reklamni trik, kazda 98 ma nejak 99 octanu...
A vesmes vsechen benzin se vozi z LOUKOVA to jest k hypernove, k shellu, k agipu atd....

mam to overeny od kamarady co benzin primo rozvazel...

Jinak k vyuziti vysokooctanoveho benzinu nato musis mit udelanou kompresy, snizenou hlavu a kdesicosi, normalni motor to pozna jen minimalne, dokonce do nejakeho to je minus !! Proste dochazi k vetsim vybuchum a to ma negativni vliv....
...
Obrázek

Uživatelský avatar
Reno...
Příspěvky: 1077
Registrován: 28. 09. 2004 19:50
Bydliště: Praha

Příspěvek od Reno... » 16. 11. 2004 00:06

Takže Natural 95 u značkový benzínky je asi ideální.
Souhlasíš :?:
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 16. 11. 2004 00:09

Reno... píše:Takže Natural 95 u značkový benzínky je asi ideální.
Souhlasíš :?:
ano
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 16. 11. 2004 00:13

Zdrahy píše:Nevim jak u vas v praze, ale na morave zavazi do vsech benzinek benzin dva dovozci, krome slovnaft, ten nevim odkud to bere.
no skus hadat odkial, ked v Bratislave je rafineria s velkym napisom Slovnaft
Zdrahy píše:shell Vpower je jen reklamni trik, kazda 98 ma nejak 99 octanu...
V-Power je 95 :wink:
Zdrahy píše:A vesmes vsechen benzin se vozi z LOUKOVA to jest k hypernove, k shellu, k agipu atd....
a do Loukova so dostane odkial? Mimochodom, nielen Loukov je precerpavacia stanica.
Zdrahy píše:mam to overeny od kamarady co benzin primo rozvazel...
vodici cisterien nie su ten najhodnovernejsi zdroj, niekedy ani sami nevedia odkial to do precerpavacky prislo. OT: pre aku firmu jazdil?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Zdrahy
Příspěvky: 832
Registrován: 28. 09. 2003 11:29
Bydliště: Přerov

Příspěvek od Zdrahy » 16. 11. 2004 00:44

Jezdil pro omegu, jo kamarade ten presne vedel co a kam....

Vozil ropu myslim z rakouska, potom do loukova.... ale jak rikam, rikal mi ze tady v okruhu olomouce, tj. morava je skoro vsude jeden a tentyz benzin !!!
...
Obrázek

Uživatelský avatar
Zdrahy
Příspěvky: 832
Registrován: 28. 09. 2003 11:29
Bydliště: Přerov

Příspěvek od Zdrahy » 16. 11. 2004 00:48

Myslel jsem Shell V-Power Racing, myslim ze kazdy pochopill.....no ehm
...
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 16. 11. 2004 00:51

Zdrahy píše:Myslel jsem Shell V-Power Racing, myslim ze kazdy pochopill.....no ehm
ja viem, to bol podjeb :wink: BTW Racing je 100. A musim Ta opravit, zdaleka nie kazda 98 ma 99 oktanov. Vsimni si moje slova o normach. Vsetky vystupy su na minimalnych poziadavkach z dovodu usetrenia, 99 oktanov ma vyssie naklady na vyrobu ako 98.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Stepan
Příspěvky: 950
Registrován: 14. 02. 2003 05:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stepan » 17. 11. 2004 01:09

No tak a teď já:

Jak čtu ty Maxovy příspěvky, tak to tu pohaněl slušně, což nic nemění na tom, že ať je samolepka jakákoliv, benál to bude stejnej.

Cestou z Brna NA MOTORCE jsem já pražák čuměl jak panna na wocas, když tam na Shellce byl V-power skoro za stejnou kačku jako v Praze N95. Tak jsem nabral plnou a i na volnoběhu bylo znát, že je to lepší. Motor si brumlal klidnějc, pravidelnějc, no bájo. Komprese neznámá, ale je to Yamaha XJ 600, žádná mladice, ale fakt ožila a to mi nikdo nevymluví. :P

Jinak lejt třeba do M10 nějakej nóbl benál je nesmysl, páč 30 let starej motor ani nepochopí co se děje. Jezdí normál na N91 i bejvalej speciál na kterej byl vlastně stavěnej, ale optimum je N95 a jede jak má.
Jinak čištění od úsad je nejlepší mechanický, rozhodit, ventily do vrtačky a dubovym špalíkem lze očistit - téměř vyleštit. Pak sesadit a jezdit :lol:

Žádný generálky motoru a leštění kanálů za chodu prostě nefunguje :!:
Dala mi ultimátum: "Buď já nebo to auto".
Bude mi chybět, byla to dobrá žena :twisted:

Uživatelský avatar
Spooky-0987
Příspěvky: 2232
Registrován: 29. 07. 2003 04:07
Bydliště: západní čechy - KV kraj

Příspěvek od Spooky-0987 » 17. 11. 2004 02:02

mno já se přiznám a bez mlácení, že teď jezdím na neznačkovou pumpu ONO, a to jen kvuli tomu, že ted maji celkem dobej benzím protoze tam měl do mesice asi 5 kontrol protoze je tu nema rada konkurence, proc taky kdyz vsede maji 27,9 a ono 24,9 na N95. Jinak jsem jezdil na aral a jezdilo to stejne jako na ono, jak spotreba tak vykon, jen na aral to smrdelo jinak a benzin byl citit neustale okolo auta
e30/320i rv 88

Uživatelský avatar
Fru Fru
Příspěvky: 463
Registrován: 12. 04. 2004 16:48
Bydliště: Most

Re: Benzín

Příspěvek od Fru Fru » 17. 11. 2004 02:53

Reno... píše:Tak mě napadá, kolik z vás jezdí na 100 oktanů?
Vyplatí se takováhle investice?
Zatím jsem slyšel jen samou chválu.
Slysels dobre.Ja to tankuju taky.Sic ne porad,protoze nekradu,ale obcas mu plnou 100oktanaku dopreju.Co se tyce spotreby,tak to jsem zmenu k lepsimu u 2,5 nepozoroval,ale na vykonu to je znat a rekl bych ze docela dost.Az budes mit prazdnou becku,tankni to tam a uvidis ze ani ja a ani jini ti nekecame.

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 17. 11. 2004 03:26

Max-Max píše:Ak sa niekedy stane, a stava sa to mimochodom dost casto, ze sa na benzinke stoci napr. benzin do nafty, tak to odcerpaju, nechaju odstat, odkalit jedno od druheho a vysledny bordel sa preda pumpe typu globus.
Takových a ještě mnohem debilnějších historek jsem slyšel už partu, nicméně nikdy se mi nepotvrdily.

Poslední tři roky pravidelně střídám benzinové pumpy a žádnou nesrovnalost jsem nezaznamenal. Zrovna naposledy jsem dojezdil nádrž obyč. 95 z globusu za normální cenu, natankoval pro zajímavost 100 oktan u OMV a rozdíl výkonu a spotřeby? Nic. Nula. Prostě žádný. Jen v ceně, 26,90 oproti 31,90. V podstatě jsem nikdy neměl s benzínem sebemenší problém, jenom už nežeru tankování na shellce, kdy mi díky "bodíkům" utrousí za tři naprosto nehorázně předražené nádrže jeden časopis.

Nejvíc tohle řeší majitelé čtyřválcových osmnáctek. Tam, kde jsou koně, tam jsou asi jiné starosti.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 17. 11. 2004 04:00

Max-Max píše:Par vyvolenych pravdu pozna, vsak, herr Broffessor & DC :wink:
Tak tak a uz ji nezname jenom ja s DCm, ale i ostatni :wink:
Ono je to takhle dneska se vsim....s olejema, vsema moznejma vyrobkama, baterkama, zkratka vsechno je OEM, vsechno dela nekdo pro nekoho a chvastat se nejakou znackou nema moc valnej smysl...zkratka je spis dulezity, vedet, kdo to skutecne pro tu danou znacku vyrabi, coz samozrejme neni v moznostech smrtelnika vedet ve vsech oborech.
RedBaron píše:Nejvíc tohle řeší majitelé čtyřválcových osmnáctek. Tam, kde jsou koně, tam jsou asi jiné starosti.
Tak tohle je postreh dne, presne, naprosto nelze jinak, nez souhlasit :lol:
Ja kdyz jednou zkousel jet na N91, tak to proste jelo uuuuplne stejne, jako na N95, akorat to proste trochu vic zralo na stejne trase, stejnym tempem korigovanym tempomatem.
A kokotiny typu V-Power, to jsem fakt zkousel v dobe, kdy jsem mel auto s malo konma (to mam sice porad :lol: ) ale zkratka je to spatna realizace touhy po konich.... :twisted:

Odpovědět