Vymačkané silentbloky alternátoru
Vymačkané silentbloky alternátoru
U nejedné e30 jsem se setkal s vymačkanýmy - utrženýmy silentbloky altíku,mající za následek jeho vyosení vůči řemenicím,takže pak řemen nechodí přímo rovně nýbrž se tře o řemenice bokem a má kratší životnost vydává podivné zvuky nezřídka začne prokluzovat načež alternátor špatně dobíjí,motor se hůř chladí.
No říkal jsem si co s tím.do BMW se mi pro tyhle díly nechce(z jistých osobních důvodů)tak sem si nechal u tatíka tyhle siláče vysoustružit ze silonu a pěkně je do úchytů alternátoru zalisoval.
Máte stím někdo nějakou zkuženost?,krom toho že teď nebude alternátor tak tlumen od vibrací motoru?
No říkal jsem si co s tím.do BMW se mi pro tyhle díly nechce(z jistých osobních důvodů)tak sem si nechal u tatíka tyhle siláče vysoustružit ze silonu a pěkně je do úchytů alternátoru zalisoval.
Máte stím někdo nějakou zkuženost?,krom toho že teď nebude alternátor tak tlumen od vibrací motoru?
Ten co mám by neměl,ono jak jsem si všiml to netrpí ani tak u napínáku jak v konzole co je napevno,přikládám pár fotek jen pro ilustraci,na první fotce je vidět vyosený silentblok,lepší případ horší případ,ten můj,je že se guma uplně vydrolí.No byla by možnost to vytočit i z bronzu ale k tomu nemám takový přístup,no a vzhledem k tomu že u většiny altiku bývají siláče origo tak tohle musí taky nějakou dobu vydržet.BMWAK píše:a myslíte že ten silon se nevymačká?
Původně


Nový silentblok


Po zalisování






- Chvalda 318iS
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3731
- Registrován: 28. 06. 2005 09:53
- Bydliště: Poděbrady
Asi nejpříbuznější téma, tak se zkusím zeptat, protože začínám být bezradnej...
na 325e se mi obrací klínový řemen hřbetem vzhůru, setkal se s tím někdo? Je to v ose, všechny řemenice se tváří rovně. Závada se projevuje pokaždé stejným způsobem. Dá se nový řemen, po startu vše v pohodě, i ve vyšších otáčkách, ale jakmile to vezmu na trať a začnu to trochu víc točit, tak se mi řemen otočí, občas i seskočí. Naposledy když jsem to řešil, tak se mi to otočilo během vteřiny při pouhém rychlém vytočení motoru do vysokých otáček při stání. Setkal se s tím někdo? Napadlo nás, že by mohl být v háji axiál na klice, je to reálné? Budu rád za každou radu
na 325e se mi obrací klínový řemen hřbetem vzhůru, setkal se s tím někdo? Je to v ose, všechny řemenice se tváří rovně. Závada se projevuje pokaždé stejným způsobem. Dá se nový řemen, po startu vše v pohodě, i ve vyšších otáčkách, ale jakmile to vezmu na trať a začnu to trochu víc točit, tak se mi řemen otočí, občas i seskočí. Naposledy když jsem to řešil, tak se mi to otočilo během vteřiny při pouhém rychlém vytočení motoru do vysokých otáček při stání. Setkal se s tím někdo? Napadlo nás, že by mohl být v háji axiál na klice, je to reálné? Budu rád za každou radu

- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
jedine co mne napada ze nektera z remenic je neorigo a jeji vybrani pro remen neni presnej anti-rozmer pro remenChvalda 318iS píše:Asi nejpříbuznější téma, tak se zkusím zeptat, protože začínám být bezradnej...
na 325e se mi obrací klínový řemen hřbetem vzhůru, setkal se s tím někdo? Je to v ose, všechny řemenice se tváří rovně. Závada se projevuje pokaždé stejným způsobem. Dá se nový řemen, po startu vše v pohodě, i ve vyšších otáčkách, ale jakmile to vezmu na trať a začnu to trochu víc točit, tak se mi řemen otočí, občas i seskočí. Naposledy když jsem to řešil, tak se mi to otočilo během vteřiny při pouhém rychlém vytočení motoru do vysokých otáček při stání. Setkal se s tím někdo? Napadlo nás, že by mohl být v háji axiál na klice, je to reálné? Budu rád za každou radu
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
pořádně mrkni na řemenici na klice. Řemenice z m20 a m21 jsou si hooodně moc podobné, ale amají o pár mm jinačí rozměry, jak na odsazení řemenice od bloku, tak tuším i na průměru toho protivibračního nesmyslu nebo co to je. Měl jsem to tak prohozené pro změnu já na m21 a furt jsem se divil, že se mi škubaly klíňáky a až pak jsem na to přišel.
Ale možná se taky pletu a u tebt ot tímto nebude, nevim jakou řemenici má eta, jestli třeba rozdílnou oproti L-Jetronicu nebo tak
Ale možná se taky pletu a u tebt ot tímto nebude, nevim jakou řemenici má eta, jestli třeba rozdílnou oproti L-Jetronicu nebo tak
No smoke, no fun...


- Chvalda 318iS
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3731
- Registrován: 28. 06. 2005 09:53
- Bydliště: Poděbrady
Díky za reakce
Člověk, co přede mnou to auto 15 let vlastnil, s tím problém neměl. Když jsem to koupil, tak mi po 400km odešel altík a od té doby, co jsem tam dal jiný, tak to rozcupovalo původní řemen a pak ještě x dalších. Tak jsem nechal repasovat původní alternátor a dělá to stále, i s tím původním. Řemenice dole byly všechny, řemen sedí v drážce dobře, tak já už fakt nevím. Jediné, co jsem zaznamenal, tak je lehká vůle na vodní pumpě, že ji cítím, ale to se mi nezdá, že by to udělalo až takovou neplechu. Co se napnutí řemenu týče, tak to dělá jak lehce povolený, tak klasicky utažený a i přetažený

Člověk, co přede mnou to auto 15 let vlastnil, s tím problém neměl. Když jsem to koupil, tak mi po 400km odešel altík a od té doby, co jsem tam dal jiný, tak to rozcupovalo původní řemen a pak ještě x dalších. Tak jsem nechal repasovat původní alternátor a dělá to stále, i s tím původním. Řemenice dole byly všechny, řemen sedí v drážce dobře, tak já už fakt nevím. Jediné, co jsem zaznamenal, tak je lehká vůle na vodní pumpě, že ji cítím, ale to se mi nezdá, že by to udělalo až takovou neplechu. Co se napnutí řemenu týče, tak to dělá jak lehce povolený, tak klasicky utažený a i přetažený

- Chvalda 318iS
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3731
- Registrován: 28. 06. 2005 09:53
- Bydliště: Poděbrady
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
takze uz vime, proc vyskakuje z remenic. Pozdrav prodejce.Chvalda 318iS píše:Původně tam byl 9,5x975. Bylo mi řečeno, že už se tohle nedělá, a dělá se pouze šířka 10, takže 10x975 a ničemu to nevadí. Takže se tam vystřídalo asi šest řemenů Contitech v tomhle rozměruMax-Max píše:takovej blbej dotaz: davas tam jakej remen? kterej si ty urcia nebo kterej ti da prodejce?
http://www.prumex.cz/remeny/automobilov ... -avx10-sf/
nebo takhle
http://www.google.com/search?q=remen+9% ... =firefox-a
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
- Chvalda 318iS
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3731
- Registrován: 28. 06. 2005 09:53
- Bydliště: Poděbrady