Pohyb v SB zadní nápravnice E30

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Pohyb v SB zadní nápravnice E30

Příspěvek od WilD » 10. 07. 2012 03:42

Poprosím zasvěcené o zapojení se do úvahy...
Jde mi o "trhání" silentbloků zadní nápravy u E30 resp. teoretickou hlavní příčinu jejich žalostné výdrže.

Vzniká tam nějaký záklon při záběru (což by vysvětlovalo, proč novější BMW mají nápravnici na 4ech bodech s SB)? Nebo je to zadním asymetrickým uchycením silentbloku, kdy se (asi hlavně v záběru) "zapře" a tahá nápravnici, která je uchycena od diffu vpředu dolů?
Předpokládám, že je to samozřejmě kombinace všech namáhání, ale který "směr" je podle Vás ten kritický..?

Jak řešit nebo neřešit bych nechal na každém podle účelu auta, ale výdrž u origo řešení zvláště na trochu překoňovaném autě se mi "nalíbí" a rád bych se dobral teoretických příčin, proto pokec a ne technika...

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 10. 07. 2012 06:31

Já jsem kdysi točil i video za jízdy pod autem ,protože mi to i s novýma SB kleplo o něco a nevěděl jsem o co. A nakonec na videu chodí ta nápravnice při záběru směrem nahoru ,takže si myslím ,že jsou nejvíce ty SB namáhány svisle. A klepalo to v místech kde vystupuje kardan (v přední části nahoře ). A normálně tam byla 2cm mezera-o tolik se to při záběru posouvalo. . Silentbloky jsem vylisoval ,urvané nebyly. Teď tam mám polyuretany a zatím klid :wink:

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 10. 07. 2012 12:28

ono jestlipak to nebude zalostnou kvalitou dilu... ono i osvedcenej vyrobce da do druhovyroby nizsi kvalitu nez do prvni, maji to dokonce prikazano od vyrobce vozidla.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 10. 07. 2012 21:06

Tož to nevím, je to možné.Na mojem byly značky febi :wink:

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 11. 07. 2012 05:15

Pinki píše:Tož to nevím, je to možné.Na mojem byly značky febi :wink:
a trochu větši motor :wink:
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 11. 07. 2012 23:33

Taky mám v E28 powerflex a zatím v pohodě. Uvidím co se bude dít, až to auto konečně doskládám s jiným motorem, nicméně si myslím že asi powerflex taky vydrží

Jo a co se pohybu týče, tak dle mého je taky nejvíce pravděpodobné, že nápravnice nejvíc chodí hlavně ve vertikálním směru (snad si to nepletu - no prostě myslím tím nahoru a dolů) vlivem přenosu krouťáku na kola
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 12. 07. 2012 07:21

Febi se posraly po 10.000km - ťukali při záběru, na první pohled ok, ale nějak změkly a to jsem to nijak nedrtil- cestovní auto. Po výměně za origo je klid...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

rimpac
Příspěvky: 109
Registrován: 22. 05. 2012 18:06

Příspěvek od rimpac » 12. 07. 2012 19:31

Já to řeším 4 ks "koleček" Ty jsou z materiálu ze kterého se vyrabějí dopravníkové pásy. je to guma protkaná tkaninou cca 5-8mm tlustá. uvnitř je díra cca 10mm pro šroub. Vnější průměr je o něco větší než průměr díry pro SB nápravnice. ta je tak výškově fixována a zároveň má pružnost. mám to v 535i e34 a vydrželo to nesmysl a pořád je to jako nové.

Odpovědět