Motor doktor, Flush, proplach a podobné...

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Franta.
Příspěvky: 132
Registrován: 02. 07. 2004 23:23
Bydliště: E30 Touring

Motor doktor, Flush, proplach a podobné...

Příspěvek od Franta. » 04. 07. 2012 12:38

Ahojte. Uvažuju použít na M40 318i, 200 000km -trochu cvakající ne však stále- přísadu na proplach motoru.
Jmenuje se to Motor Doktor, Flush, nebo CRC 335125 (podle cisla v Elitu)
Jaké s tím kdo má zkušenosti?

Kupodivu mi to v servisech nedopouručovali a říkali, ať tam dám nějaký teflon, SLICK 50 či něco modrého z Auto Kelly. Tomu se dost divím.

Hodně lidí se bojí, že se uvolní karbon a poškodí to motor - ale nikdo tuhle špatnou zkušenost nemá (jen já vím o jednom případu - ale to byla stará Octavie, kdy někdo změnil olej z M6A na M6AD a byylo po motoru)

Psalo se o tom proplachu třeba před rokem tady: identifikace-hlucneho-hydraulickeho-zdv ... rt,15.html


Dík za odpověď.
Franta.
Ještě že šíbrem můžu prostrčit komín!

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Motor doktor, Flush, proplach a podobné...

Příspěvek od Venca » 04. 07. 2012 12:44

Franta. píše:.....- přísadu na proplach motoru.
Jmenuje se to Motor Doktor, Flush, nebo CRC 335125 ...
...říkali, ať tam dám nějaký teflon, SLICK 50 či něco modrého z Auto Kelly. ....
Žádnou přísadu do motoru nelej.
Jsou to sráče, určené na kšeft.

.

Uživatelský avatar
Franta.
Příspěvky: 132
Registrován: 02. 07. 2004 23:23
Bydliště: E30 Touring

Příspěvek od Franta. » 04. 07. 2012 12:51

Právě že se mi nechce dávat do nového oleje žádnou přísadu.
Ale ty vyplachovače Motor Doktor, Flush, nebo CRC 335125 se dávají těsně před výměnou do starýho oleje, aby se uvolnily nečistoty , nechá se to pár minut běžet na volnoběh a pak se to hned vypustí. Prostě se ze starého oleje udělá na chvíli proplachovací olej (ty se snad už dnes nepoužívají ani) .
A to mi smysl dává - ale chtěl bych znát pár lidí, kterým se to osvědčilo. Škoda ničit motor, kterej má zatím jem 200000km - ale trochu občas klepe.
Ještě že šíbrem můžu prostrčit komín!

Uživatelský avatar
Cubrd
Příspěvky: 706
Registrován: 13. 07. 2008 13:31
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Cubrd » 04. 07. 2012 12:57

Já mám zkušenost s ProTec, přijel knám človíček a ukazoval nám vš možné zázraky, taky sem byl skeptický ale přijela nám felda co jela na 3 válce, tlak v jednom ko. Tak sme to tam pro prdel nalily, vyměnily olej a najednou to mělo 8 Barů, jako divil sem se ale asi to funguje

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 04. 07. 2012 14:54

Stačí místo drahého přípravku 1 dcl terpentýnu. Koupíš ho tam co prodávají barvy-laky. Voní po jehličí a funguje.
Naleješ před výměnou do oleje, necháš chvíli vrkat na volnoběh, pak odstát hodinku-dvě, znova opatrně ohřát a nakonec vypustit.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Oldman
člen E30.cz
Příspěvky: 757
Registrován: 28. 07. 2006 15:01
Bydliště: Ostrava,rozkoukávám se, Žilina 608 741 574

Příspěvek od Oldman » 04. 07. 2012 17:36

Francis píše:Stačí místo drahého přípravku 1 dcl terpentýnu. Koupíš ho tam co prodávají barvy-laky. Voní po jehličí a funguje.
Naleješ před výměnou do oleje, necháš chvíli vrkat na volnoběh, pak odstát hodinku-dvě, znova opatrně ohřát a nakonec vypustit.
A vypustíš dokonale? Co asi udělá zbytek terpentýnu v motoru s novým olejem ? :shock:
ex E 30 318i,E 30 320i ex,E 30 316i A Blue Angel ex, E 30 325 Silver Lady, chromáčik,ex E36 325i kupé,now e36 kupé 2.5 White homeless

Uživatelský avatar
Franta.
Příspěvky: 132
Registrován: 02. 07. 2004 23:23
Bydliště: E30 Touring

Příspěvek od Franta. » 04. 07. 2012 18:36

[/quote] A vypustíš dokonale? Co asi udělá zbytek terpentýnu v motoru s novým olejem ? :shock:[/quote]

To ale nevypustíš dokonale ani starý olej, ani k tomu určenou čistící - proplachovací přísadu ( Motor Doktor, Flush motor nebo CRC 335125 aj.).

Třeba ta čistící přísada je na bázi terpentýnu :lol:
Naposledy upravil(a) Franta. dne 04. 07. 2012 18:53, celkem upraveno 1 x.
Ještě že šíbrem můžu prostrčit komín!

Oldman
člen E30.cz
Příspěvky: 757
Registrován: 28. 07. 2006 15:01
Bydliště: Ostrava,rozkoukávám se, Žilina 608 741 574

Příspěvek od Oldman » 04. 07. 2012 18:41

Franta. píše:.
A vypustíš dokonale? Co asi udělá zbytek terpentýnu v motoru s novým olejem ? :shock:[/quote]

To ale nevypustíš dokonale ani starý olej, ani k tomu určenou čistící - proplachovací přísadu ( Motor Doktor, Flush motor nebo CRC 335125 aj.).

Třeba ta čistící přísada je na bázi terpentýnu :lol .co dodat[/quote]
ex E 30 318i,E 30 320i ex,E 30 316i A Blue Angel ex, E 30 325 Silver Lady, chromáčik,ex E36 325i kupé,now e36 kupé 2.5 White homeless

Uživatelský avatar
ARMAN
člen E30.cz
Příspěvky: 8549
Registrován: 24. 07. 2004 14:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od ARMAN » 04. 07. 2012 18:52

nejsem nějak znaly v těchto věcech ale pokud motor cvaka neznamena to že je tam vůle a když se to "pročisti" tak vůle bude ještě větši t.z. že to bude cvakat vic?
Obrázek

Uživatelský avatar
Franta.
Příspěvky: 132
Registrován: 02. 07. 2004 23:23
Bydliště: E30 Touring

Příspěvek od Franta. » 04. 07. 2012 18:56

Motor - hydroštely- cvakají zřejmě proto, že mají málo oleje, resp. malej tlak oleje. A tomu by mohlo pročištění kanálů a regulačního ventilu pomoct.
Ještě že šíbrem můžu prostrčit komín!

Uživatelský avatar
honzabiker1
člen E30.cz
Příspěvky: 254
Registrován: 08. 02. 2010 14:05
Bydliště: Kladno

Příspěvek od honzabiker1 » 04. 07. 2012 22:21

Pokud si ses jisty, ze to delaji hydrostely (neni spatna vacka, nebo vahadla) je nejjednodussi je vymenit, vsech 8 se da koupit za necele 2k a vymenit je prace max na 2h.. Ruzne cistici prostredky do oleje nadelaji vic skody, nez uzitku..
E30 320i Saloon 89' Diamantschwarz
E36 328i Coupe 95' Moreagrun
E36 328i Touring 95' Dunkelblau
E39 520i Touring 01' Cosmosschwarz

Uživatelský avatar
Ondráš
Příspěvky: 589
Registrován: 15. 01. 2008 20:01

Příspěvek od Ondráš » 04. 07. 2012 22:27

honzabiker1 píše:Pokud si ses jisty, ze to delaji hydrostely (neni spatna vacka, nebo vahadla) je nejjednodussi je vymenit, vsech 8 se da koupit za necele 2k a vymenit je prace max na 2h.. Ruzne cistici prostredky do oleje nadelaji vic skody, nez uzitku..
Moje řeč rozebrat a vyměnit a navíc pochybuju že takovejhle nějakej ultra čistič vyčistí i ty hydroštely a i kdyby nějakou náhodou vyčistil tak to dlouho nevydrží. 8)

Uživatelský avatar
Franta.
Příspěvky: 132
Registrován: 02. 07. 2004 23:23
Bydliště: E30 Touring

Příspěvek od Franta. » 05. 07. 2012 16:00

Cubrd píše:Já mám zkušenost s ProTec, přijel knám človíček a ukazoval nám vš možné zázraky, taky sem byl skeptický ale přijela nám felda co jela na 3 válce, tlak v jednom ko. Tak sme to tam pro prdel nalily, vyměnily olej a najednou to mělo 8 Barů, jako divil sem se ale asi to funguje
Jestě mě pak napadlo, jak dlouho ta Felina ještě potom jezdila.
Slyšel jsem námitku, že takováhle věc motor sice pročistí - ale rozvolní všechny těsnění a netěsnosti ucpané sajrajtem a motor začne všude možné téct.
Jsou to babské řeči nebo to někdo takhle naostro zažil? Babo raď .)
Ještě že šíbrem můžu prostrčit komín!

Uživatelský avatar
Cubrd
Příspěvky: 706
Registrován: 13. 07. 2008 13:31
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Cubrd » 05. 07. 2012 16:26

No je to asi 4 měsíce a zatim jezdí takže těžko říct, pak ještě jsou další přípravky na změkčení gufer lepší tření a bla bla další blbosti. já za mě si myslim že to asi funguje, minimálně dreky na odvodnění nádrže jo ale do svího motoru se to taky bojim nalejt

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 05. 07. 2012 16:51

Cubrd píše:....jsou další přípravky na změkčení gufer ....
Ty budou asi velice šetrný k čemukoli jinýmu, hlavně gumovýmu a plastovýmu.

:twisted:

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Re: Motor doktor, Flush, proplach a podobné...

Příspěvek od paveld » 05. 07. 2012 17:43

Franta. píše:...
Psalo se o tom proplachu třeba před rokem tady: identifikace-hlucneho-hydraulickeho-zdv ... rt,15.html

...
Já se tímhle inspiroval a ten proplach jsem do motoru nalil. Žádný změny k lepšímu ani k horšímu jsem si hned ani za celou dobu nevšiml - je to cca 40tis km zpátky a motor pořád jezdí stejně.
Šlo mi o občasný cvakání - v zimě chvíli po nastartování nebo v teple po ostřejší jízdě nebo jízdě po dálnici. Jedinný co pomůže vždy je výměna oleje. S novym olejem je to tak 5tkm OK a pak to zas začne. Aspoň u mě nebude problém v tom že by bylo ucpaný mazání, ale hydra nebudou už uplně těsnit a fungují jen s čerstvym olejem.
BMW 323i E36

Uživatelský avatar
Franta.
Příspěvky: 132
Registrován: 02. 07. 2004 23:23
Bydliště: E30 Touring

Re: Motor doktor, Flush, proplach a podobné...

Příspěvek od Franta. » 05. 07. 2012 18:02

paveld píše:
Franta. píše:...
Psalo se o tom proplachu třeba před rokem tady: identifikace-hlucneho-hydraulickeho-zdv ... rt,15.html

...
Já se tímhle inspiroval a ten proplach jsem do motoru nalil. Žádný změny k lepšímu ani k horšímu jsem si hned ani za celou dobu nevšiml - je to cca 40tis km zpátky a motor pořád jezdí stejně.
Šlo mi o občasný cvakání - v zimě chvíli po nastartování nebo v teple po ostřejší jízdě nebo jízdě po dálnici. Jedinný co pomůže vždy je výměna oleje. S novym olejem je to tak 5tkm OK a pak to zas začne. Aspoň u mě nebude problém v tom že by bylo ucpaný mazání, ale hydra nebudou už uplně těsnit a fungují jen s čerstvym olejem.
Mě to cvakalo i po výměně oleje - možná ještě víc. Když to auto jezdilo v Německu ještě, tak tam dávali 5w40, já tam leju cca 30 000km návodem doporučený 10w40. Mě to taky cvaká občas a často periodicky (při volnoběhu) to třech pěti minutách... (v zimě kratší doba) graduje to a pak najednou z ničeho nic to přestane a motor běží potichu. No a když je motor zahřátý po delší jízdě na plný kotel, tak to cvaká taky, ale je to různý. Reaguje to na protočení motoru - plný plyn a přestane to cvakat.
Tak z toho vyvozuju to kolísání tlaku, případně nějakej koloběh nečistot v motoru či drhnutí redukčního ventilu, nebo toho ventilku-kuličky, co je v hlavě motoru asi na udržování protitlaku.
Ještě že šíbrem můžu prostrčit komín!

Uživatelský avatar
Cubrd
Příspěvky: 706
Registrován: 13. 07. 2008 13:31
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Cubrd » 05. 07. 2012 18:13

Venca píše:
Cubrd píše:....jsou další přípravky na změkčení gufer ....
Ty budou asi velice šetrný k čemukoli jinýmu, hlavně gumovýmu a plastovýmu.

:twisted:[/quote

To asi jo, hlavně ty zastavovače úniku oleje :twisted:

Uživatelský avatar
BALI
člen E30.cz
Příspěvky: 3366
Registrován: 04. 11. 2006 14:10
Bydliště: u máci

Příspěvek od BALI » 06. 07. 2012 08:18

Cubrd píše:Já mám zkušenost s ProTec, přijel knám človíček a ukazoval nám vš možné zázraky, taky sem byl skeptický ale přijela nám felda co jela na 3 válce, tlak v jednom ko. Tak sme to tam pro prdel nalily, vyměnily olej a najednou to mělo 8 Barů, jako divil sem se ale asi to funguje
viděl jsem to samý... nějakej borec má zastoupení v CZ a tahá to přímo z anglie... určitě to byl TEC2000 viď, zelenej výplach a černej do oleje... kdybych to neviděl na vlastní oči,tak bych tomu taky nevěřil. přijel taky s nějakym vrakem, změřily se tlaky - KO, nalil a nechal běžet,mezitim ukázal jiný věci, vypustil... po vypuštění se znova změřily tlaky a mělo to lepší hodnoty. po novym oleji a nalití černý plechovky to mělo tlaky všude kolem 12.5 :twisted:

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 08. 07. 2012 23:34

BALI píše:... po vypuštění se znova změřily tlaky a mělo to lepší hodnoty. po novym oleji a nalití černý plechovky to mělo tlaky všude kolem 12.5 :twisted:
Otazka zni: Jak dlouho :?: , do druheho dne?

Odpovědět