Unik chladiacej kvapaliny.
- nnoorrbbii
- Příspěvky: 135
- Registrován: 06. 01. 2010 11:04
- Bydliště: Kosice
Unik chladiacej kvapaliny.
Mam problem, minule som soferoval na boso, a kvapla mi horuca chladiaca zmes na nohu. Tak som dal dole kryt pod volantom a snazil sa zistit co sa deje.
Je to zrejme privod kvapaliny do radiatora resp. nieco podobne.
Mate s tym niekto skusenost, co by sa malo robit, alebo vymenit ?
Doteraz mi kvapalina nemizla, tak teraz ju sledujem, a tak tiez od nedavna sa mi zohrieva auto sem tam podla polohy rucicky na budikoch skoro az do 3/4, moze to byt s tym spolocne ? Visca je nova, termostat je ok, a voda zatial nemizla.
Fotka 1
Fotka 2
Je to zrejme privod kvapaliny do radiatora resp. nieco podobne.
Mate s tym niekto skusenost, co by sa malo robit, alebo vymenit ?
Doteraz mi kvapalina nemizla, tak teraz ju sledujem, a tak tiez od nedavna sa mi zohrieva auto sem tam podla polohy rucicky na budikoch skoro az do 3/4, moze to byt s tym spolocne ? Visca je nova, termostat je ok, a voda zatial nemizla.
Fotka 1
Fotka 2
Kapalina
Tak jsem zpozoroval mírný únik chladicí kapaliny u mé e30 M40B18.
Podařilo se mi to i vyfotit, snad si dokážete představit o jaké místo u motoru se jedná. Odkapává to jak se tomu chce, nejvíc ale po příjezdu se zahřátym autem.. Nedělalo to, dokud jsem neprovedl:
-nová vodní pumpa
-nový termostat
-nová chladicí kapalina
-nový vodní chladič
Po této výměně mi to začalo téct asi 3dny na to...
Nevíte kudy by to tam mohlo téct? Přijde mi to jak kdyby to bylo pod krytem rozvodů..Ale nevím, proto se obracím na zkušené. Foto:
http://james1991.rajce.idnes.cz/nastenka#WP_001001.jpg
http://james1991.rajce.idnes.cz/nastenka#WP_001000.jpg
Díky
Podařilo se mi to i vyfotit, snad si dokážete představit o jaké místo u motoru se jedná. Odkapává to jak se tomu chce, nejvíc ale po příjezdu se zahřátym autem.. Nedělalo to, dokud jsem neprovedl:
-nová vodní pumpa
-nový termostat
-nová chladicí kapalina
-nový vodní chladič
Po této výměně mi to začalo téct asi 3dny na to...
Nevíte kudy by to tam mohlo téct? Přijde mi to jak kdyby to bylo pod krytem rozvodů..Ale nevím, proto se obracím na zkušené. Foto:
http://james1991.rajce.idnes.cz/nastenka#WP_001001.jpg
http://james1991.rajce.idnes.cz/nastenka#WP_001000.jpg
Díky
Byl jsem se na to podívat pořádně a ještě jednou a vytáhnul sem zbytky červeného motorového tmelu (na fotce v zeleném rámečku) a po detailnějším prozkoumáním mi přijde že příčinou je místo v červeném poli. Vážně netušíte co tam může být v háji? Ani nevím jestli tam někde v těch místech proudí chlad.kapalina. Není to třeba těsnění po kryt rozvodů?
Foto:
http://james1991.rajce.idnes.cz/nastenk ... 1000_1.jpg
Foto:
http://james1991.rajce.idnes.cz/nastenk ... 1000_1.jpg
- Greeny
- Příspěvky: 828
- Registrován: 13. 03. 2010 12:44
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
mohlo by to být těsnění za tím velkým hliníkovým dílem pod rozvodama co doléhá přímo na blok motoru. Dokázal bych si představit že tam někdo místo papírového těsnění dal jen silikon a ten začal po čase téct. Mám na mysli díl č.1 a potažmo těsnění č.4 tady : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10
pokud by to bylo fakt ono, tak ti tu situaci moc nezávidím, protože aby ses k tomu dostal, musíš prakticky očesat uplně celý motor až na blok, tj sundat obě vany, rozvody, hlavu.. Dalo by se to udělat asi i bez sundání hlavy, riskuje se netěsnost mezi tímto dílem a hlavou.
pokud by to bylo fakt ono, tak ti tu situaci moc nezávidím, protože aby ses k tomu dostal, musíš prakticky očesat uplně celý motor až na blok, tj sundat obě vany, rozvody, hlavu.. Dalo by se to udělat asi i bez sundání hlavy, riskuje se netěsnost mezi tímto dílem a hlavou.
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
To mi ani neříkej že by odešlo zrovna to by odešlo... Netušil jsem že zrovna v těhle místech kde mi to uniká proudí chladicí kapalina. Za mě teda si myslím, že v tomhle spoji mezi tím litinovým blokem a hliníkovým dílem by měl téct, když už, tak olej a né chladicí kapalina nemyslíš? Tam už je pak schovaná klika atd..
- Greeny
- Příspěvky: 828
- Registrován: 13. 03. 2010 12:44
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
no, kromě klikovky jsou v bloku motoru i válce které jsou chlazené chladící kapalinou 
teď jsem to zašel ofotit do sklepa jak ten díl vypadá zezadu ze strany od bloku a zjistil jsem, že aby mohla voda prosakovat tam kde ji ty máš, tak by to muselo netěsnit někde podle červené čáry na tomto OBRÁZKU
šance že by se to stalo kdyby tam bylo originální těsnění je velmi malá, ale když tam vidím ten červený silikon, tak mě napadá ledacos..

teď jsem to zašel ofotit do sklepa jak ten díl vypadá zezadu ze strany od bloku a zjistil jsem, že aby mohla voda prosakovat tam kde ji ty máš, tak by to muselo netěsnit někde podle červené čáry na tomto OBRÁZKU
šance že by se to stalo kdyby tam bylo originální těsnění je velmi malá, ale když tam vidím ten červený silikon, tak mě napadá ledacos..
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
- Greeny
- Příspěvky: 828
- Registrován: 13. 03. 2010 12:44
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
Podle tohoto http://moto.bmwcartec.cz/cenik-nahradnich-dilu stojí těsnění číslo 11141734342 přijatelných 340 Kč. Jde hlavně o tu práci, já to dělal na ISu, kde je to velmi podobně řešené a měl jsem u toho motor venku a komplet oholený až na blok. Skladal jsem dohromady ze dvou motorů jeden funkční, neměnil jsem to protože by to tam teklo. Pak je další věc, že kdyby ses do toho pustil a sundal hlavu, tak by bylo asi ideální tam dát nové těsnění pod hlavu, stejně tak papírové těsnění olejové vany nebo okolo termostatu.. V každém případě než by ses do toho pustil, tak to chce vědět s jistotou, že je to právě tohle, já jen hádám co by to mohlo být..james1991 píše:Hmm, to vypadá že by to mohlo být ono... To těsnění jsem nikde na internetu nenašel, ale pochybuju že bude za pár korun a výměna asi taky vyjde na raketu co?
Pomohl by utěsňovač chladiího okruhu nějaký ty prášky hnusný co prodávaji?
Co se týče různých utěsňovačů chladicího okruhu tak nevím, nemám s tím vůbec žádné zkušenosti, pokud by to fungovalo, tak by to bylo úplně nejjednodušší řešení, pokud to zas neucpe i chladič a nepřestane chladit

Další možnost je, ideálně pokud tenhle motor třeba není celkově v nějak super stavu, cvaká a podobně, tak ho vyměnit jako celek, práce by to byla skoro stejná, možná i menší a třeba bys tím zabil víc much jednou ranou

BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
- alkaba
- Příspěvky: 2329
- Registrován: 11. 01. 2010 00:25
- Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
- Kontaktovat uživatele:
To nedoporučuju
Zajebe to celou chladící soustavu

BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i
Jednou tříca, pořád tříca...
Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i
Jednou tříca, pořád tříca...

Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi