Optimální teplota vody

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 10. 11. 2004 22:23

ondra_m píše:Jirka325i: Zapoměl jsi na jedno důležité... :-) Teplotní čidlo funguje na principu měnícího se odporu. No a co se stane, když bude trochu zasranej konektor nebo potencionál mezi zemí auta a motoru? :-)

Takže co s tím naším vaším problémem - nízká teplota? Zkontrolovat ukostření motoru, konektory vyčistit a třeba to helfne :-)
Aha, koukam ze moje posledni teorie, kterou jsem napsal tady - viewtopic.php?t=9327&start=18 nebyla tak uplne zcestna....

Zvazoval jsem to cidlo promerovat, nicmene jsem nenasel zadny inteligentni material, ve kterem bych se docetl, zda ma to cidlo primou charakteristiku, aby se dalo spocitat, jaky ma mit odpor pri jake teplote.
Protoze pokud jeho charakteristika je nejaka krivka, tak to bude docela problem....pokud je to primka, tak na to jeste moje pocty staci :)
Pripadne nejaka tabulka teplot@odporu, nenasla by se Ondro v tve moudre knize od Bentleyho ? ....si ji taky kua musim koupit, asi reknu jeziskovi :)

Zkusim promerit odpor mezi telesem termostatu a cidlem, pak mezi telesem termostatu a kostricim dratem motoru (je tam jeste jiny, nez u vany ?) a mozna prijdu na nejaky zajimavy prechodovy odpor :)
ondra_m píše:Přesně tak tvoje vnímání principu chladící soustavy je naprosto správné.

Nicméně např. topení má vliv, protože do topení, jde vždy voda tak teplá jak jde z motoru a z topení zase zpět do motoru, takže v extrémním případě, když bude velká zima a já si budu topit na max. a přitom pojedu klobouka tak se mi auto nemusí "ohřát" - realita je spíše taková, že to ohřívání trvá déle
U me to bohuzel je temer stale stejne, i v lete s vypnutym topenim.
ondra_m píše:Ještě bych zkontroloval, jestli nějaký šikulka nedal teplotní čidlo do jiné dírky
Tak v usa je mozna vsechno :) dirky pro cidla jsou obe docela blizko sebe, takze snad by to tak velkou roli hrat nemelo ? Nicmene za kontrolu nic nedam, rozhodne vim, ze nemam prehozene konektory, modry dvoupolovy konektor je na modrem cidle pro jednotku, hnedy jednopolovy na hnedem pro budik, to by snad ani amik nemoh poplest, dokonala blbuvzdornost :lol:

Kdyz jsem psal ze jsem zkousel prehazovat cidlo z jineho auta, kde to fungovalo, prehazoval jsem samozrejme to hnede, pro budik.

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 10. 11. 2004 23:49

Venca. píše:V létě se to neohřálo na "12" ani např. při popojíždění v koloně apod. ?
V lete v zacpe se to obcas zaclo az bych rek skoro varit :?
vrtule sepnula podle huceni a i pri pridani plynu se rozjela
jak blazen az mi foukalo na nohy :lol: tak jsem menil
alespon termostat ale nic :cry: mam dojem ze bude v haji
chladic :cry: jde to nejak poznat ze je zarostlej :?: ale pokud by
byl chladic ucpanej tak by to v lete hralo za jizdy vic nez v
zime nebo...:?:
Jo jeste pokud tomu chvilku po dalnici nakladam :oops: rucicka
leze k cervenemu tak i podle toho mam dojem ze je v haji
chladic ale nejde mi do hlavy ze v lete to hreje min nez v zime :roll: :oops:
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 11. 11. 2004 00:10

Maranelo píše:
Venca. píše:V létě se to neohřálo na "12" ani např. při popojíždění v koloně apod. ?
V lete v zacpe se to obcas zaclo az bych rek skoro varit :?
vrtule sepnula podle huceni a i pri pridani plynu se rozjela
jak blazen az mi foukalo na nohy :lol: tak jsem menil
alespon termostat ale nic :cry: mam dojem ze bude v haji
chladic :cry: jde to nejak poznat ze je zarostlej :?: ale pokud by
byl chladic ucpanej tak by to v lete hralo za jizdy vic nez v
zime nebo...:?:
Jo jeste pokud tomu chvilku po dalnici nakladam :oops: rucicka
leze k cervenemu tak i podle toho mam dojem ze je v haji
chladic ale nejde mi do hlavy ze v lete to hreje min nez v zime :roll: :oops:
je to chladic, mal som to iste, pri klade na dialnici sa zacal hriat, po vymene za zanovny nastala zmena k lepsiemu
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 11. 11. 2004 13:24

Ták jsem se dneska stavnul u známýho na STK, nechal si pojezdit váhu - měl jsem chudou směsku, ale hlavně, změřil mi teplotu woleje - těsně nad 1. čárkou ukazatele teploty chladících chcanek - a hádejte - 83 stupňů césia 8)
Joj, mám lehčí radost.
s tím cejchováním mi bylo jsaný, že každý auto to má jináč = ukazatel každýmu chodí jináč, a nebo mám studenější vodu než wolej :roll: :roll: :?:
asi jo, co :?:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 11. 11. 2004 14:11

DAN píše:Ták jsem se dneska stavnul u známýho na STK, nechal si pojezdit váhu - měl jsem chudou směsku, ale hlavně, změřil mi teplotu woleje - těsně nad 1. čárkou ukazatele teploty chladících chcanek - a hádejte - 83 stupňů césia 8)
Joj, mám lehčí radost.
s tím cejchováním mi bylo jsaný, že každý auto to má jináč = ukazatel každýmu chodí jináč, a nebo mám studenější vodu než wolej :roll: :roll: :?:
asi jo, co :?:
Tak proc sis nenechal zmerit krom oleje i teplotu vody ? :)
Je nejhorsi, ze ukazatel tvrdi teplotu za stani vyssi a za jizdy klesne, alespon v mem pripade, tudiz ja bych to musel merit za jizdy :)

Odpovědět