Pro všechny iSáky

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
xBrtnikJ@seznam.cz

Pro všechny iSáky

Příspěvek od xBrtnikJ@seznam.cz » 31. 05. 2003 10:02

Vážení kolegové chci napsat pár řádek o poruše motoru mého Iska.
Jednoho dne si takhle jedu :lol: a najednou se začal z motoru ozývat
rachot který při +2000 ot/min. mizí a je slyšet pouze lehké jakoby se třel
plech o plech /bylo slyšitelné i před tím,myslel jsem že to jsou ložiska/
Přijedu do servisu a tam mi říkají Jo pane to jsou rozvody zkuste vyměnit
napínák/cca5 min. práce/ ale my zde BMW neděláme.
Koupím tedy napínák /cca1000kč/ a vyměním ho,startuji a nic :?
Kontaktuji tedy pana Bartůňka a po dohodě druhý den mne tam
kamarád táhne na laně,den následující se dozvídám novinu při které
mne málem šlehlo. V rozvodový skříni se vyrvalo vodící kolečko a
kapánek si v ní zablblo a aby toho nebylo málo navštívily se válce s
výfukovými ventily/asi se jim po sobě stýskalo/. :lol:
Stálo tedy předemnou rozhodnutí jestli koupit celý motor /10000kč a mnohdy nevíte v jakym je stavu/ nebo stávající nechat opravit.
Já zvolil druhou variantu. Na vrakovišti ve Slanym byl jeden motor
na rozebrání s podmínkou,že si díl který potřebujete musíte vymontovat.
Koupil jsem tam tedy ventily/200kč/ks/a rozvodovou skříň i se stavítky
/1000kč hodně dobrý/akorát v ní chybělo to kolečko /bylo nahrazeno
stavítkem/říkal jsem si,že to bude zřejmě inovace,jenže je tu jedno ALE
skříň na bloku sedí perfektně ,ALE z druhý strany jsou jinak vedený
olejový kanálky :evil: /je to m44 motor/ Sháním tedy skříň na m42
motor a to se ukazuje, chcete li použitou jako neřešitelný problém,neboť
většinou vám vrakáče řeknou 1.jedině celý motor
2.nemáme
3.vy tam máte 16ti ventyl? :D
Tak jsem se dohodl s panem Bartůňkem ať objedná novou/cca 5500kč/
no a doufám,že už příští týden budu jezdit.
No ale proč to píšu, muj bavor má cca190 000 najeto a údajně se mají
po100 000 mil. dělat rozvody /318 iS/ tak vám doporučuji toto raději
nezanedbat protože to kolečko je asi docela častý problém./těch vymletejch skřiní jsem po svý tour de vrakáč viděl docela dost/
A hlavně to nebude taková finanční zátěž.
Doufán,že vám můj příspěvek pomůže. Jarda

Uživatelský avatar
Tony
člen E30.cz
Příspěvky: 2419
Registrován: 12. 02. 2003 14:56
Bydliště: někde na jihu...

Příspěvek od Tony » 31. 05. 2003 11:13

Aleale, další ISo, to je pro mě novinka :roll: Škoda jenom těch okolností za kterých se to dovídam :? Mam podobnou zkušenost: Napínák nenapínal, řetěz měl moc volnosti a tak roupama vymlátil vodící lištu na druhej straně. No, řetěz přeskočil a bylo. Naštěstí jenom o zub, takže pohoda (ventyly v hydroštelech trochu uhnou 8) ) V BMW mi řekli že to za 10tis. opraví, tak sem koupil díly (taky sranda-lišta asi 1200 a všechny ty těsnění kolem skoro 3tis) a pustil se do toho sám. A když teď čtu že bych to měl rozebrat (preventivně) tak mam docela radost...
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.

608 / 057 967

Odpovědět