E85-biolíh

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Daniel...
člen E30.cz
Příspěvky: 78
Registrován: 01. 04. 2011 12:41
Bydliště: PRAHA

E85-biolíh

Příspěvek od Daniel... » 19. 03. 2012 12:14

máte někdo zkušenosti s mícháním e85 a naturalem, myslim že pro m20 by to neměl být výrazný problém, co vy?

Uživatelský avatar
Cubrd
Příspěvky: 706
Registrován: 13. 07. 2008 13:31
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Cubrd » 19. 03. 2012 12:53

Já jezdil s M50 na čistej tento sajraj bez problému, jelo to víc ale taky to o dost víc žralo takže mě to vyšlo v podstatě na stejno

Uživatelský avatar
hulda
Příspěvky: 1402
Registrován: 11. 10. 2008 12:37
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od hulda » 19. 03. 2012 12:53

Vlákno už tady na to je, taky jsem se o to zajimal.... hodim ti co mě zaujalo:

http://www.zive.cz/poradna/e85-ethanol/ ... tanswers=1

http://www.4cc.eu/E85_faq.htm

http://www.tuning-forum.org/viewtopic.php?f=33&t=105886

a video

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... MI3-569BX4

přičemž osobně za nejpřinosnější považuji komentář z prvního odkazu:

Čus, Chlapi,
tak za a) lepší míchati s natural 91, kvůli snížení oktanového čísla.
b) E85 znamená 15% naturalu 95+85%procent lihu. V Dojčlandu se dá koupit přímo několik namíchaných přímo s označením E35 (75%benzin,35%lihu), E50 - půl na půl, E65 náš E85.
c) onen 100 oktanový zázrak od Benziny za 35 kč je obyčejný Natural 95 + doředěný lihem tak, aby dělal oněch předražených 100 oktanů + nějáké další sračky.
d) všichni mě zrazovali od jěždění na lpg, protože .... totéž co u E85-ničí motor, nevhodné, není na to stavěné a pod.....ve výsledku 150 000 km zcela bez potíží a neodejít něco zcela jiného, jezdím dodnes.....
e) na E85 jezdím už déle v poměru 1l naturál 95/2litry lihu, na zimu to obrátím.
f) pokud nemíníte lítat po dálnicích 3 hodiny v kuse 160 za hodinu na 5000 otáček, neměl by být problém s podpalováním ventilů (u lpg známá to pověra - každý o tom ví, slyšel a před tím varuje, ale na přímý dotaz to nikdo na vlastní oči neviděl, jen kámoš povídal, slyšel, četl na netu...) ani s katalyzátorem.
g) nenechte si vnutit žádný speciální a předražený olej. Obyčejný Cinol 5w/40 za kilo litr stačí, měnit jednou ročně. (jeden přiožralý servisák mi ve slabé chvilce potvrdil, že poškozený motor kvůli oleji nebo palivu už 20 let neviděl, pokud nepočítá žádný olej, benzin v naftě, naftu v benzínu a pančovaný benzín)
h) budete mít výhodu, že každý sevis po oznámení že používáte e 85 okamžitě určí viníka závady. (u lpg mi bylo v autorizovaném servise sděleno, že my nemůžeme vědět, co s tím ten plyn dělá, navíc používáte olej, který jsme vám nedoporučili - jednalo se o opravu elekrtrického zavírání zadního okna z místa řidiče....) Začal jsem jezdit do servisu, kde lpg a cinol prodávají a bylo po problému.
ch) komu to bude škubat, ať se na to vykašle.....
i) komu to škubat nebude, tomu přeju hodně šťastných km
j) mějte na paměti, že každé auto má někdy poruchu a jednou dojede. Na E85 vás však čeká jistě více kilometrů než na opěvované HDI, DTi a podobně na naftu......
k) spotřeba je individuální údaj, u nás ve služební oktávii 1,6 mpi jezdíme tři. Já za 6,8, kolega za 7,3, kolegyně za 8,5 a je nejpomalejší......
l) kecy o kyselosti a vlivu na těsnění se týkají jěždění na čistý E85, takže nás nemusí zajímat
m) všichni už teď máme v naturalu 95 nějáké to procento lihu, protože nám to nařídili naši politici.....

------------------------------------------------------------

E85 jsem si ze zvědavosti nalil do M5, když je to přisadou těch 98oct benzínů. 80% naturalu a 20% E85 - vic nechci, jen pro zkoušku. Pozitivum bylo, že se mi uklidnil volnoběh, který mám díky neoriginálním pístum a vyšší kompresi, vyšší. Protože E85 ma nějakých 109 octanů, tak se to motoru líbilo. Jiné učinky a vlivy jsem nepozoroval, ale neliju to tam pravidělně nebo ve větších poměrech.
Obrázek

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 19. 03. 2012 13:22

ja jsem chvilku s M40 zkoušel laborovat s ethanolem ... ve vysledku spotřeba 10L... pri ciste 95 8.5 - 9 , coz pri namichani 1:1 me ve vysledku vyslo s rozdilem 50kc na nadrzi no ... takze vyslednej efekt nula nula prd. kupodivu pocitove me prislo ze to i hur jelo :shock: pri cenach ethanolu jaky mame se to nevyplati , pokud nekdo ma reseni ze ano , rad vyzkousim :)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 28. 05. 2012 20:46

Tak to vytáhnem ...

Není tu nějakej tester? Celkem nad tím pořád přemejšlim, nicméně moc informací jsem k tomu neposbíral. Hlavně pro víceválcové motory. Mohl by to být poměrně zajímavá alternativa k LPG, hlavně z důvodu ceny instalace LPG.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Fusion
Sponzor Prodejce $$
Příspěvky: 904
Registrován: 14. 11. 2004 23:11
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fusion » 28. 05. 2012 23:06

E85 nemá!! 109 oktanů.
Ten člověk, co psal to "nejpřínosnější" je buď chorej, nebo nechodil do školy.
Obrázek
Sleeper status advocate

Uživatelský avatar
hulda
Příspěvky: 1402
Registrován: 11. 10. 2008 12:37
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od hulda » 29. 05. 2012 00:12

Kolik tedy má, plno lidí žije v tom, že 109... i já :oops:
Obrázek

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 29. 05. 2012 07:59

Palivo E85 má vyšší oktanové číslo, které se pohybuje v závislosti na aktuální směsi od 100 - 105 oktanů.
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Fusion
Sponzor Prodejce $$
Příspěvky: 904
Registrován: 14. 11. 2004 23:11
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fusion » 29. 05. 2012 15:19

Těch 109 i 113 se uvádí většinou před denaturací a taky záleží na oktanové normě ve které se to uvádí.
Jak píše FX, ale spíš bych se klonil k té stovce vzhledem k benzinkám, který tu E85 prodávají. Na E85 navíc není příslušná norma, ani zákonem daná povinnost nějakýho okt. čísla.

Nicméně to nic nemění na tom, že oktanový číslo nemá nic společnýho s výkonem. Firmy, co se zabývají E85 toto uvádí jako blud "E85 má oktanový číslo 109 a může vám tak zvýšit výkon". Toto je lež, přinejlepším polopravda. Oktanový číslo udává stálost detonace, čím vyšší, tím lepší. Proto při jízdě na benzín N100 může často být chod motoru klidnější.
Pro naše motory M20-50-52 apod. je vysoký oktanový čislo krom té čistoty chodu více méně k ničemu. Hlavně nesmí u těchto motorů dojít k použití moc nízkýho okt. čísla, i když proto mají senzor klepání (detonace) a dokážou do určité míry kompenozvat. Některý auta mají dokonce náhradní program vícebodovýho vstřikovacího systému pro jízdu na nízký oktanový čísla, hlavně z 90. let, kdy byly oblasti, kde se lepší benzín nemusel prodávat.
Jde pouze a jen o to, aby ve válci došlo k detonaci ve správnou chvíli a nedošlo tak k poškození. Takže vysoký okt. číslo u normálního motoru zůstává zcela nevyužitý.

Co nelze vyvrátit, a firmy neuvádí je, že E85 má nižší energetickou hodnotu na jednotku (BTU) a tímpádem nemůže neupravený auto mít nižší spotřebu na stejný množství paliva. Kdo tvrdí opak pravděpodobně snížil spotřebu jinou jízdou.
Míchání jiným poměrem se BTU zvyšuje, spotřeba dorovnává ale taky úspora mizí.

Motor lze upravit tak, aby byla jízda na E85-100 efektivní, např. úpravou časování buď na vačce (řemenicí co má Matty) nebo přeprogramováním jednotky na jinej čas vstřiku. Navíc, čím vyší kompresní poměr, tím líp.
Takový auto pak ale nemůže jet na N95, pokud nejde upravovat program přímo za jízdy (opět např. senzorem klepání) a podle toho musí řidící jednotka zaznamenat změnu.
U moderních turbomotorů lze opravdu docílit nižší spotřeba a zároveň vyššího výkonu, pro ně je E100 ideální. Např. Volvácký nesmrtelný 2.5T z 850 apod.

Další věc je startování za studena. Toto se překonává 15% N95, hlavně proto tam je. E100 za studena potřebuje vyšší teplotu k atomizaci (rozprašení). To se dá pořešit předehřátím.
V žádným případě se nejedná o tuhnutí jako u Biodieselu, jak si někteří myslí.

To, jakým způsobem je tato sranda dotovaná, že na to doplácíme všichni nehledě na cenu na pumpě a tímpádem řeč o úspoře je naivita, to je na jinou diskuzi. Obrovské úspory se dá dosáhnout u aut, který jezdí na závodní benzín, kterej stojí stovku litr.
Obrázek
Sleeper status advocate

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 30. 05. 2012 17:55

Otázka tedy zní - jak nejnednoduseji a co nejlevneji upravit motor M20 na pouzivani E85. Ale to asi bude neprobádaná koncina, coz?

Ja to zkusil namichat s benzinem (cca 3/2 ve prospech benzinu) a teda jede to, nicmene za studena je to takove rozkuckane. Ze je pri michani uspora nulova je mi jasne, ja chtel spis vyzkouset, co to udela.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Fusion
Sponzor Prodejce $$
Příspěvky: 904
Registrován: 14. 11. 2004 23:11
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fusion » 31. 05. 2012 00:24

Jednoduchá a levná cesta není. Ti co to dělají na podobných autech jsou nadšenci.
Typickej benzínovej motor potřebuje cca 30-40% víc paliva na jeden díl vzduchu. Stoichiometrickej poměr N95 je 14.7, E85 pouze 10. Žádná normální ECU si s tímto neumí poradit (a dávkovat víc paliva).
- snížit hlavu / zvýšit kompresi na ca 12:1
- propustnější vstřiky
- lepší b. pumpa
- stavitelnej regulátor tlaku paliva
- nějaký hlídání a úprava poměru vzduch/palivo
- oblbovák nebo líp úplně nastavitelný řízení motoru

Takto dostaneš ideální, normální chod. Takovej motor už ale nepojede na N95 takže hlavní bod
- doufat, že se E85 neprestane dotovat, protože výrobní cena převyšuje prodejní

Nebo koupit ten bazmek co prodávají, kterej říká ECU, že A/F je v pořádku a mění časování vstřiku, aby to moc zeumíralo.
Ať ale nikdo netvrdí, že to míň žere a víc jede, protože jinak vyvrátil několik fyzikálních zákonů a budou se kvůli němu muset přepsat učebnice.
Obrázek
Sleeper status advocate

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 31. 05. 2012 22:14

Takže jenými slovy přes biolíh v podstatě cesta nevede, resp. vede jen do té doby, co se bude dotovat jeho výroba. Popravdě jsem k tomuto závěru došel, bohužel ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Fusion
Sponzor Prodejce $$
Příspěvky: 904
Registrován: 14. 11. 2004 23:11
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fusion » 01. 06. 2012 02:30

LPG je mnohem míň rikizkový, roky provozovaný. Ze začátku to taky nebyla žádná sláva a auta na LPG z konce 90. let byly hrůzy a všichni je odmítali servisovat. Proto je dneska taky pořád takový kyselý povědomí o plynu.
Aspoň se ale nelhalo o vyšší spotřebě a nižším výkonu (dřív).

Budoucnost to nemá, v Evropě určitě ne a je jen otázkou, kdy to přestane stát dotovat. Na rozumnou výrobu by se musela pěstovat třtina nebo něco, co roste rychle a má co nejvyšší produkci na m2, a výroba by se musela razantně zlevnit. Ani v jižní americe to není nic výhodnýho, i když tam VW prodá Flexi docela dost.

Za boha ale nemůžu najít kolik v Česku stojí výroba a kolik se dotuje. Asi to moc veřejná informace není.
Lidi, kteří ale slepě podporují tento mok si na sebe (a na všechny) šijou obrovskej bič. Cena E85 je přímo závislá na ceně ropy (pro výrobu) a ceně komodit (surovina). Pokud by si měl ethanol a benzín začít opravdu konkurovat, cena ropy neklesne kvůli vyšší poptávce na výrobu ethanolu, přičemž kdyby byl nedostatek suroviny, třeba zdechly brambory kvůli mrazu/suchu/povodním atd., cena ropy by mohla skokově zdražovat a zároveň potraviny (nejen pro náš ale krmiva pro zvířata na maso). To je sice malování čerta na zeď, ale tvořit palivo z našeho žrádla nebo na jeho půdě a ještě to dotovat je nápad totálního blázna.

Navíc emise (i když o ty nikomu moc nejde) jsou v těchto případech experimentování ještě horší, protože co špatně spaluje taky vydává vyšší množství škodlivin.
Obrázek
Sleeper status advocate

Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 01. 06. 2012 12:13

Jen jednu poznámku, co jsem si nevšiml, že by někdo uváděl... Pokud já vím, tak E85 docela iniciuje korozi, takže na průplach ok, ale do plechových nádrží na stálo poněkud cesta do pekel.

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

Roberto!
Příspěvky: 142
Registrován: 15. 11. 2008 11:14
Bydliště: Praha

Příspěvek od Roberto! » 01. 06. 2012 13:56

Co je to vlastně E85 ? to je dálnice ?

Uživatelský avatar
Fusion
Sponzor Prodejce $$
Příspěvky: 904
Registrován: 14. 11. 2004 23:11
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fusion » 01. 06. 2012 14:21

Já bych do E85 klidně šel :)

Obrázek
Obrázek
Sleeper status advocate

Odpovědět