Optimální teplota vody

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 08. 11. 2004 20:37

Venca. píše:83°C na čidle = rafička na 12.
něco pro vás :


Obrázek
Naposledy upravil(a) Mirek dne 27. 11. 2004 14:21, celkem upraveno 1 x.
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 08. 11. 2004 20:38

Mirek píše:Obrázek
Juuu to je hezky kde si to ziskal :wink: :?: :shock:
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 08. 11. 2004 20:40

Maranelo píše:Juuu to je hezky kde si to ziskal :wink: :?: :shock:
od Francise...
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 08. 11. 2004 22:52

RedBaron píše:Nechci tady sejčkovat, vím že z toho dělám vědu, ale každý tu zřejmě máte něco blbě buď s měřením nebo s údržbou chladící soustavy. Moje auto po zahřátí léto-zima, horko-kláda, noc-den, pojíždění v koloně nebo z svištění kopce na neutrál, klima-neklima, prostě na pravým budíku je furt 11:59 - 12:01. Těch 12:01 je tam po dvaceti minutách v koloně a těch 11:59 je tam když sjedu u Příbrami z dálnice a dva kilometry dojíždím setrvačností bez plynu ze 180 km/h až na šedesátku k motorestu Halda. 99% času je tam 12:00 a basta.
Jooo, to zni tak krasne idealisticky...taky bych si to tak pral mit.
Ale bohuzel. Ztravili jsme dlouhe vecery debat s Francisem na toto tema a vsechno se vyzkouselo a vysledek nulovy.
Novy termostat, cidlo, jiny budik, resp. pristrojovka a stav ze se to na miste ohreje jak ma, ale za jizdy to klesne je bohuzel stale nemenny :(
Je to jezek v kleci :evil:

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 08. 11. 2004 22:57

dej si tam ledviny s plnou vyplni a uvidis co to udela...
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 08. 11. 2004 23:24

DC píše:dej si tam ledviny s plnou vyplni a uvidis co to udela...
A kde je mam vzit, vtipe :lol:
Navic rady typu na zimu papundekl za mrizku pred chladic jsem uz slysel, ale urcite vis, ze me nejde jen o potlaceni projevu problemu, ale o jeho vyreseni. :wink: i kdyz pravda, na tohle tema jsem jiz po vyse jmenovanem vyzkousenem celkem skepticky :cry:

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 09. 11. 2004 09:28

wo těch ledvinách si myslím to není

tento stav má jedinou výhodu, nikdy se newotewře wolejowej chladič -- tak ho můžu vyhodit - to je si myslím výhoda :twisted:
BMW The Ultimate Driving Machine

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 09. 11. 2004 09:48

DC píše:dej si tam ledviny s plnou vyplni a uvidis co to udela...
To DC : Já ty plný ledviny na 320i mám a stejně mi to ukazuje pouze první čárku (podle obrázku 63°C).Ledvinama to neni

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 09. 11. 2004 09:49

To jsem byl já :oops:

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 09. 11. 2004 12:59

Hanis píše:
Jirka325 píše:
DC píše:dej si tam ledviny s plnou vyplni a uvidis co to udela...
A kde je mam vzit, vtipe
Jedny mám :wink:
Bomba panove, nicmene porad potlacujeme projev problemu a neresime problem.
Nicmene po po probehlych pokusech uz se na to asi muzu vysrat, proste je ta prasiva M20 uz stara herka ktera se ani uz poradne neohreje :)
I kdyz ona ta M50 asi taky nebude vyhra, jsem si ted vzpomnel, ze resis to samy, tak ty ledviny prece nemuzes prodat namestku :)

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 09. 11. 2004 22:59

Hele, v tomto směru ještě nezkušenej se ptá, jestli se má vrtule na chladiči u 320i točit podle otáček ? Kamarád s 2,5 mi tvrdí, že se mu točí pořád stejně,že je tam nějaká jako spojka ??? Co je na tom pravdy ? Díky

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 09. 11. 2004 23:12

je tam visko spojka, která podle teploty reguluje, jak moc bude prokluzovat, nebo naopak když bude velký teplo, tak přestane kouzat a pojede na max otáčky - to se ale stává opravdu málokdy
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 10. 11. 2004 00:44

Jirka325 píše:Bomba panove, nicmene porad potlacujeme projev problemu a neresime problem.
Podle toho, co říkáš, není třeba cpát papundekly a neumožňovat chladiči plné ochlazování vzduchem, ale vyzkoušet zase jiný termostat, a to s otvírací teplotou, která tam skutečně patří a při který bude budík sedět na 12tce jako prdel na hrnec.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 10. 11. 2004 02:38

RedBaron píše:Podle toho, co říkáš, není třeba cpát papundekly a neumožňovat chladiči plné ochlazování vzduchem, ale vyzkoušet zase jiný termostat, a to s otvírací teplotou, která tam skutečně patří a při který bude budík sedět na 12tce jako prdel na hrnec.
Taky si rikam. Papundekl je naprosto zcestna zalezitost. Nebot podle toho, jak ja chapu princip fungovani chlazeni, tak i kdybych mel chladic na kost zmrzlej a byly na nem rampouchy, tak je to uplne jedno, by ta voda nemela cirkulovat, dokud se nedosahne spravne teploty, od toho ty termostaty preci jen mame, ze :)

Mel jsem jeste jednu teorii, ale ta padla po pokusu s prehozenim cele pristrojovky - slo o to, ze jsem si rekl, ze bych mohl mit posunutou rucicku a za jizdy by vlastne ukazovala spravnou teplotu, ale niz a zato pri stani (kdy ukazuje svisle) by v realu pak ukazovala vic (tedy mrtva visco) po prohozeni budiku, ktery v jinem aute fungoval jak ma, zadna zmena.

Co se tyka toho termostatu: vyzkousel jsem jich nekolik, i nove a nesetril jsem - Wahler, zadny shit typu Gates.
Vysledek o neco lepsi, ale ne porad idealni. Proto ma skepse.
Myslim, ze termostat tam mam spravny - dle meho vinu jasne na me plive ETK oteviraci teplotu 80 st. Celsia, stejne tak kdyz jsem poprve zkousel vymenit termostat, tak jsem z auta 80 st. vyndal.
Mel nekdo v 325 M20 snad jiny termostat nez 80 st ?
88 melo snad jen iS, ci mozna M40 ?
Vsechny termostaty, ktere jsem zkousel, tak prosly i testem v hrnci - vsechny reagovaly vcelku pruzne na zmeny teploty a pri 80 st. delali co maji...novy wahler reagoval rekl bych nejrychleji...takze vse se zda byt idealni, nicmene bohuzel v praxi tomu tak neni.

Ten samy pripad: DAN: v jeho starem aute mel vse OK. V novem ne. Zkusil prehodit termostat a cidlo ze stareho -> zadna zmena.

Jak to vysvetlit ? Ano v Danove pripade zbyva jeste budik, v mem pripade uz snad nic.

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 10. 11. 2004 08:33

Jirka325i: Zapoměl jsi na jedno důležité... :-) Teplotní čidlo funguje na principu měnícího se odporu. No a co se stane, když bude trochu zasranej konektor nebo potencionál mezi zemí auta a motoru? :-)


No a co se týká ničení motoru, tak mnohem důležitější veličina, je teplota oleje, kterou většina ani nemůže měřit.
Teplota vody bude mít vliv spíše na ekonomiku provozu. (Čidlo pro motronic)
Samozřejmě vycházím z toho že odchylka není extrémní.... (Jízda bez termostatu, je extrémní... :-))

Jinak s tím olejem, budu-li mít zcela chladné auto a nastartuju tak cca po 5ti min je voda na provozní teplotě, ale olej ještě zdaleka ne. Po cca dalších 5ti min dostoupá na 80 a po dalších 5-10min vyleze na 100 a tam zůstane až v ten okamžik tomu můžu nakládat.
Samo že rychlost stoupání teploty se dost liší stylem jízdy a okolní teplotou :-)
Takže v okamžiku kdy mám horkou vodu, neznamená, že mám horký motor.

Takže co s tím naším vaším problémem - nízká teplota? Zkontrolovat ukostření motoru, konektory vyčistit a třeba to helfne :-)
Naposledy upravil(a) ondra_m dne 10. 11. 2004 08:46, celkem upraveno 1 x.
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 10. 11. 2004 08:45

Jirka325 píše: Taky si rikam. Papundekl je naprosto zcestna zalezitost. Nebot podle toho, jak ja chapu princip fungovani chlazeni, tak i kdybych mel chladic na kost zmrzlej a byly na nem rampouchy, tak je to uplne jedno, by ta voda nemela cirkulovat, dokud se nedosahne spravne teploty, od toho ty termostaty preci jen mame, ze :)
Přesně tak tvoje vnímání principu chladící soustavy je naprosto správné.

Nicméně např. topení má vliv, protože do topení, jde vždy voda tak teplá jak jde z motoru a z topení zase zpět do motoru, takže v extrémním případě, když bude velká zima a já si budu topit na max. a přitom pojedu klobouka tak se mi auto nemusí "ohřát" - realita je spíše taková, že to ohřívání trvá déle :-)

Jirka325 píše: Jak to vysvetlit ? Ano v Danove pripade zbyva jeste budik, v mem pripade uz snad nic.
Ještě bych zkontroloval, jestli nějaký šikulka nedal teplotní čidlo do jiné dírky :-)
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 10. 11. 2004 10:33

kuwa chlapi tak ja se taky pridam mam ten samej problem co tady vetsina pise ale jen v lete :shock:
Auto jsem koupil minulou zimu a cecko bylo v naprostem poradku rucicka drzela na 12 a malo kdy se stalo ze by byla o minutu pred nebo za. No a kdyz prislo leto a teplo zacalo se to zastavovat vetsinou na nejakejch 65-67°C (podle obr.) a jen obcas doleze na 12 ale tam nedrzi a zas sleze na tech cca 65-67°C. No a mame tu opet zimu a budik drzi na 12 :shock: :roll: copa to muze bejt za problem kdyz v zime to ohreje a v teple neeee :?: :cry:
Dekuji
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Venca.

Příspěvek od Venca. » 10. 11. 2004 11:24

Maranelo píše:Auto jsem koupil minulou zimu a cecko bylo v naprostem poradku rucicka drzela na 12 a malo kdy se stalo ze by byla o minutu pred nebo za. No a kdyz prislo leto a teplo zacalo se to zastavovat vetsinou na nejakejch 65-67°C (podle obr.) a jen obcas doleze na 12 ale tam nedrzi a zas sleze na tech cca 65-67°C. No a mame tu opet zimu a budik drzi na 12 ...i
A co to udělá teď za chladna, když zkusíš vůbec neotevírat topení?

(Chladící a vytápěcí soustava může mít několik závad najednou, pak dochází k podobným záhadám).

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 10. 11. 2004 13:39

Venca. píše:A co to udělá teď za chladna, když zkusíš vůbec neotevírat topení?
Jo tak nevim :oops: ale dneska budu trosku mrznout a testnu co to udela :wink:
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 10. 11. 2004 19:27

Sem celej zmrzlej ale otestovano :roll:
Takze bez otevreneho topeni se teplota asi za cca 6min klidne jizdy dostala na 12 a tam zustala :roll: po nejake dobe sem topeni otevrel a teplota klesla asi na 11:57-58 a pak pomalu dolezla na 12
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Odpovědět