Zkouška špéry

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Zkouška špéry

Příspěvek od Macek » 03. 04. 2012 21:35

tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 04. 04. 2012 08:16

Jo zajímavý, teď už sehnat jen ten speciální přístroj BMW :lol:. Jsou i dostupnější postupy :wink:
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
pragdejf
Příspěvky: 760
Registrován: 25. 06. 2010 18:38
Bydliště: prágl

Příspěvek od pragdejf » 04. 04. 2012 08:36

specialni pristoj bmw budou dva valce v bedne, aby se mohlo jedno kolo volne otacet. kara bez svoru by se z toho nedostala.
E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 04. 04. 2012 08:48

A nebudou ty válce právě trochu bržděný - speciálně pro tu svornost 25%? Píšou, že se má uvolnit ručka. To si právě nejsem jistej jestli auto se špérou vyjelo z válců , když nejsou bržděný.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

thinksonix
Příspěvky: 1221
Registrován: 07. 08. 2010 15:26

Příspěvek od thinksonix » 04. 04. 2012 09:22

aula píše:A nebudou ty válce právě trochu bržděný - speciálně pro tu svornost 25%? Píšou, že se má uvolnit ručka. To si právě nejsem jistej jestli auto se špérou vyjelo z válců , když nejsou bržděný.

http://www.youtube.com/watch?v=V8eAbyoxIkc
2:20 - 3:50

Uživatelský avatar
youwee
člen E30.cz
Příspěvky: 955
Registrován: 28. 11. 2005 07:26
Bydliště: Olomoucko

Příspěvek od youwee » 04. 04. 2012 10:00

to by teda teoreticky slo vyzkouset na techicke ne? Najedes na ty valce jen jednou pulkou auta a vzkousis to... Oni je muzou nechat volne tocit ne?
Obrázek
E30 3.5 turbo wannabe M3 - e30-m3-3-5-turbo-t102783.html

Uživatelský avatar
Alex_78
Příspěvky: 308
Registrován: 13. 02. 2003 12:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Alex_78 » 04. 04. 2012 10:21

youwee píše:to by teda teoreticky slo vyzkouset na techicke ne? Najedes na ty valce jen jednou pulkou auta a vzkousis to... Oni je muzou nechat volne tocit ne?
To právě není úplně jasné
Aby šlo vyzkoušet svornost lamelové špéry, musely by válce mít nějaký odpor. Špéra sice přenese 25% točivého momentu na zatížené kolo, ale pokud je na jednom kole točivý moment +/- 0 (válce se volně točí), na druhé kolo se přenese 25% z +/- 0.
Válce ale určitě nějaký odpor mají (jsou těžké), otázka je, zda by to stačilo na vyjetí z válců, tj. jestli by se na druhé kolo přenesl dostatek Nm na vyjetí. Ten BMW nástroj bude mít právě takový odpor, aby 25% špéra přenesla na druhé kolo dostatek Nm na vyjetí.
ex E30 325i Sedan '86
E30 325i Touring '89
E46 320d Sedan '98
http://youtu.be/n41YmKA9KXE

Uživatelský avatar
youwee
člen E30.cz
Příspěvky: 955
Registrován: 28. 11. 2005 07:26
Bydliště: Olomoucko

Příspěvek od youwee » 04. 04. 2012 10:26

No asi nejaky odpor bude mit no, aby se poznalo kde je nejaka ta hranice... Jinak myslim ze na technicke by to mozna slo i brzdit ty valce ne?
Obrázek
E30 3.5 turbo wannabe M3 - e30-m3-3-5-turbo-t102783.html

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 04. 04. 2012 11:03

Jenže hranice je daná a tu když nevíš, tak nic neotestuješ. Protože když ty válce zabrzdíš dostatečně tak z toho vyjede i auto bez špéry.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
youwee
člen E30.cz
Příspěvky: 955
Registrován: 28. 11. 2005 07:26
Bydliště: Olomoucko

Příspěvek od youwee » 04. 04. 2012 11:06

No je to tezky no... Musel bys treba sehnat nekoho kdo ma zrepasovanou speru a zjistit pri jakym "pribrzdeni" tech valcu to auto vyjede a pak to zkusit na svym no
Obrázek
E30 3.5 turbo wannabe M3 - e30-m3-3-5-turbo-t102783.html

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 06. 04. 2012 23:55

abys to poznal, na to bohatě stačí hever..
tendle spešltůl podle mě už nemaj ani v bmw :lol:

jinak ten válec musí mít právě nějakej určitej odpor, aby stačilo těch 25% na vyjetí..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
pragdejf
Příspěvky: 760
Registrován: 25. 06. 2010 18:38
Bydliště: prágl

Příspěvek od pragdejf » 08. 04. 2012 10:44

stale nevidim duvod, proc ty valce brzdit. prave pro to, abychom se pohnuli, i kdyz je jedno kolo na ledu si spery kupujeme a instalujeme.
E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...

Uživatelský avatar
Chuck47
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 2076
Registrován: 13. 05. 2007 20:52
Bydliště: Drnovice Bk, JM kraj

Příspěvek od Chuck47 » 08. 04. 2012 11:29

pragdejf píše:stale nevidim duvod, proc ty valce brzdit. prave pro to, abychom se pohnuli, i kdyz je jedno kolo na ledu si spery kupujeme a instalujeme.
jednou tu bylo video, kde jedno kolo bylo na pevným povrchu, druhý na nebržděných válečkách - byl to mírně do kopce tuším - auto se nerozjelo, byla to obyč. špéra 25%, to samý by prý nastalo, kdybys jedním kolem zastavil na asfaltu, druhým na čistým ledu ( snad si to pamatuju dobře :D )
Obrázek
Mazda Miata 1.8 Moss MP45

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 08. 04. 2012 12:28

když odpojíš 1 poloosu u auta s 25% špérou, tak se nerozjedeš

minimum na rozjetí je cca těch 50%

jinak otestovat špéru je nejjednodušší jak píše Iwan - zvedneš jedno kolo do vzduchu a snažíš se otočit - mělo by to jít dost ztěžka (podmínka je mít nezarezlý brzdy :lol: )

není to přesná metoda, ale kdo si to jednou vyzkoušel na funkční špéře, tak už pak pozná, která funguje dobře a která ne
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Oldman
člen E30.cz
Příspěvky: 757
Registrován: 28. 07. 2006 15:01
Bydliště: Ostrava,rozkoukávám se, Žilina 608 741 574

Příspěvek od Oldman » 08. 04. 2012 12:29

Chuck47 píše:
pragdejf píše:stale nevidim duvod, proc ty valce brzdit. prave pro to, abychom se pohnuli, i kdyz je jedno kolo na ledu si spery kupujeme a instalujeme.
jednou tu bylo video, kde jedno kolo bylo na pevným povrchu, druhý na nebržděných válečkách - byl to mírně do kopce tuším - auto se nerozjelo, byla to obyč. špéra 25%, to samý by prý nastalo, kdybys jedním kolem zastavil na asfaltu, druhým na čistým ledu ( snad si to pamatuju dobře :D )
http://www.youtube.com/watch?v=V8eAbyox ... re=related
ex E 30 318i,E 30 320i ex,E 30 316i A Blue Angel ex, E 30 325 Silver Lady, chromáčik,ex E36 325i kupé,now e36 kupé 2.5 White homeless

Uživatelský avatar
pragdejf
Příspěvky: 760
Registrován: 25. 06. 2010 18:38
Bydliště: prágl

Příspěvek od pragdejf » 08. 04. 2012 15:23

jasny, uz tomu zacinam rozumet...

ja mel teda zvedlej celej zadek a za kola sme s kamosem rvali jak vzteklý psi za řetěz a ani se to nehlo. je to teda diferak z 530iV8

ale zavareny to neni, kdyz profrcim moc rychle hrbolatou zakrutu, tak cejtim, jak se obcas vnitrni kolo protoci. asi jezdim jako magor;-)

rozhodne by to nebylo od veci zkusit na tech valcich. nema nekdo neco podobnyho nekde pohozenyho, at to nemusim vyrabet?
E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...

Odpovědět