Zkouška špéry
Zkouška špéry
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
-
- Příspěvky: 1221
- Registrován: 07. 08. 2010 15:26
aula píše:A nebudou ty válce právě trochu bržděný - speciálně pro tu svornost 25%? Píšou, že se má uvolnit ručka. To si právě nejsem jistej jestli auto se špérou vyjelo z válců , když nejsou bržděný.
http://www.youtube.com/watch?v=V8eAbyoxIkc
2:20 - 3:50
To právě není úplně jasnéyouwee píše:to by teda teoreticky slo vyzkouset na techicke ne? Najedes na ty valce jen jednou pulkou auta a vzkousis to... Oni je muzou nechat volne tocit ne?
Aby šlo vyzkoušet svornost lamelové špéry, musely by válce mít nějaký odpor. Špéra sice přenese 25% točivého momentu na zatížené kolo, ale pokud je na jednom kole točivý moment +/- 0 (válce se volně točí), na druhé kolo se přenese 25% z +/- 0.
Válce ale určitě nějaký odpor mají (jsou těžké), otázka je, zda by to stačilo na vyjetí z válců, tj. jestli by se na druhé kolo přenesl dostatek Nm na vyjetí. Ten BMW nástroj bude mít právě takový odpor, aby 25% špéra přenesla na druhé kolo dostatek Nm na vyjetí.
abys to poznal, na to bohatě stačí hever..
tendle spešltůl podle mě už nemaj ani v bmw
jinak ten válec musí mít právě nějakej určitej odpor, aby stačilo těch 25% na vyjetí..
tendle spešltůl podle mě už nemaj ani v bmw

jinak ten válec musí mít právě nějakej určitej odpor, aby stačilo těch 25% na vyjetí..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...

- Chuck47
- E30.cz mecenáš
- Příspěvky: 2076
- Registrován: 13. 05. 2007 20:52
- Bydliště: Drnovice Bk, JM kraj
jednou tu bylo video, kde jedno kolo bylo na pevným povrchu, druhý na nebržděných válečkách - byl to mírně do kopce tuším - auto se nerozjelo, byla to obyč. špéra 25%, to samý by prý nastalo, kdybys jedním kolem zastavil na asfaltu, druhým na čistým ledu ( snad si to pamatuju dobřepragdejf píše:stale nevidim duvod, proc ty valce brzdit. prave pro to, abychom se pohnuli, i kdyz je jedno kolo na ledu si spery kupujeme a instalujeme.

když odpojíš 1 poloosu u auta s 25% špérou, tak se nerozjedeš
minimum na rozjetí je cca těch 50%
jinak otestovat špéru je nejjednodušší jak píše Iwan - zvedneš jedno kolo do vzduchu a snažíš se otočit - mělo by to jít dost ztěžka (podmínka je mít nezarezlý brzdy
)
není to přesná metoda, ale kdo si to jednou vyzkoušel na funkční špéře, tak už pak pozná, která funguje dobře a která ne
minimum na rozjetí je cca těch 50%
jinak otestovat špéru je nejjednodušší jak píše Iwan - zvedneš jedno kolo do vzduchu a snažíš se otočit - mělo by to jít dost ztěžka (podmínka je mít nezarezlý brzdy

není to přesná metoda, ale kdo si to jednou vyzkoušel na funkční špéře, tak už pak pozná, která funguje dobře a která ne
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 757
- Registrován: 28. 07. 2006 15:01
- Bydliště: Ostrava,rozkoukávám se, Žilina 608 741 574
http://www.youtube.com/watch?v=V8eAbyox ... re=relatedChuck47 píše:jednou tu bylo video, kde jedno kolo bylo na pevným povrchu, druhý na nebržděných válečkách - byl to mírně do kopce tuším - auto se nerozjelo, byla to obyč. špéra 25%, to samý by prý nastalo, kdybys jedním kolem zastavil na asfaltu, druhým na čistým ledu ( snad si to pamatuju dobřepragdejf píše:stale nevidim duvod, proc ty valce brzdit. prave pro to, abychom se pohnuli, i kdyz je jedno kolo na ledu si spery kupujeme a instalujeme.)
ex E 30 318i,E 30 320i ex,E 30 316i A Blue Angel ex, E 30 325 Silver Lady, chromáčik,ex E36 325i kupé,now e36 kupé 2.5 White homeless
jasny, uz tomu zacinam rozumet...
ja mel teda zvedlej celej zadek a za kola sme s kamosem rvali jak vzteklý psi za řetěz a ani se to nehlo. je to teda diferak z 530iV8
ale zavareny to neni, kdyz profrcim moc rychle hrbolatou zakrutu, tak cejtim, jak se obcas vnitrni kolo protoci. asi jezdim jako magor;-)
rozhodne by to nebylo od veci zkusit na tech valcich. nema nekdo neco podobnyho nekde pohozenyho, at to nemusim vyrabet?
ja mel teda zvedlej celej zadek a za kola sme s kamosem rvali jak vzteklý psi za řetěz a ani se to nehlo. je to teda diferak z 530iV8
ale zavareny to neni, kdyz profrcim moc rychle hrbolatou zakrutu, tak cejtim, jak se obcas vnitrni kolo protoci. asi jezdim jako magor;-)
rozhodne by to nebylo od veci zkusit na tech valcich. nema nekdo neco podobnyho nekde pohozenyho, at to nemusim vyrabet?
E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...