záměna startéru benzín diesel

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

záměna startéru benzín diesel

Příspěvek od Kubajz von Odry » 22. 02. 2012 22:31

Mám dotaz na zdejší motoráře a elektrikáře. Nejedná se sice přímo o BMW, ale principiálně je to asi jedno.

renovuji veterána a již několik let na něj nemohu sehnat startér. Když tak procházím různé servry a aukce, jeví se mi rozměrově teoreticky použitelný startér z naftových Tater, Karos, Pragovek - otázka tedy zní, lyší se v něčem zásadním startér z naftového motoru oproti startéru z benzínového motoru?

je teoreticky možné použít startér z naftového motoru na benzínový?
Obrázek

Uživatelský avatar
Finky iS
Příspěvky: 699
Registrován: 29. 08. 2010 19:32
Bydliště: Praha/Jesenice a okolí

Příspěvek od Finky iS » 22. 02. 2012 22:49

Napis co restaurujes,to dost pomuze. Jinak benzin je vetsinou mensi,slabsi vykonove a byva jine uchyceni,jeste je bud na levou,ci pravou stranu. Vic ti nepomuzu. Z tatry,karosy,tak to asi nebude zadny drobecek.
E 30 1.8iS a E 30 1.8iS

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 22. 02. 2012 22:52

je to Laurin & Klement - Škoda 110 (120) r.v. cca 1926

http://www.sauto.cz/katalog-modelu?cate ... ltype_id=0

potřebuju startér který téměř celý zastrčím do bloku motoru

něco podobného tomuto:
http://www.svetveteranu.cz/image-large. ... ena-3500kc

průměr 100mm 12V směr otáčení viz obr. a výkon vyšší než 0,6hp (ty mám dva, ale s motorme neotočí)
Obrázek

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 22. 02. 2012 23:16

Tak v tom případě z Tatry nebo z Karosy ti bude startér k hovnu, protože tyto stroje mají 24V palubní napětí
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 22. 02. 2012 23:30

. :arrow:
Naposledy upravil(a) Kubajz von Odry dne 22. 02. 2012 23:33, celkem upraveno 1 x.
Obrázek

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 22. 02. 2012 23:30

neboj toho jsem si také všimnul. ke startování by aspoň dočasně sloužila přiřazená druhá baterka. jedná se celkově o nouzové dočasné řešešní které by do budoucna bylo nahrazeno něčím vhodnějším. - teď chci prostě nastartovat kompletně zrenovovaný motor který mi tu už skoro dva roky stojí a nejde oživit.
Obrázek

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 22. 02. 2012 23:53

Klika? Když jde přes ni nastartovat i starý Zetor... :twisted:

Nicméně jestli jsem teda pochopil otázku správně a pomineme rozdíl 12/24V tak si myslím, že startérem s diesela nic neposereš. Jak už tu napsal někdo výše bude akorát výkonnější a tím pádem i pravděppodobně žravější. teď už jenom zbývá najít startér s vhodnou přírubou a směrem otáček, což už je na tobě :wink:


Jo a bacha ať ti po připojení té druhé baterky nevyhoří v autě ECU nebo nějaká jiná elektronika :twisted:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 23. 02. 2012 00:14

jeste dej pozor na hnaci pastorek starteru, aby to pripadne neohoblovalo ozubeni na setrvaku nebo na prislusnem dilu pres ktery je roztacen motor.

jinak je pravda,co pisou kluci,pokud ti mechanicky sedne, nepokazis nic. Akorat teda ze ortodoxni veteran komisar nad tim bude masivne ohrnovat nos.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
ALA E30
člen E30.cz
Příspěvky: 1553
Registrován: 09. 07. 2007 15:44
Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)

Příspěvek od ALA E30 » 23. 02. 2012 00:59

Starter z karosy,tatry,liazky,V3s, je větší než 100mm a i delší.Zetor má zas překrytej pastorek jako osobáci (ne jako tvůj obrázek)Velkej problém asi bude v odpovídajícím pasorku.
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)

Uživatelský avatar
Finky iS
Příspěvky: 699
Registrován: 29. 08. 2010 19:32
Bydliště: Praha/Jesenice a okolí

Příspěvek od Finky iS » 23. 02. 2012 08:21

Tak tohle bude orisek,rok 1926. Zkusim se ti poptat na klubu,tam maj lidi skodovky a jina auta. Tak bud budou vedet a nebo poradi. V pondeli dam vede.
E 30 1.8iS a E 30 1.8iS

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 23. 02. 2012 08:53

co se týče pastorku, tak ten mám a neměl by být tedy problém přehodit můj fungující za ten z náhradního startéru (nebo podle toho mého nechat vyrobit nový)
co se týče ortodoxních veteránistů, tak ti ať si mají vlastní názor. já ortodoxní nejsem a chci mít motor který jde natočit, ne komplet auto na které se můžu tak leda dívat protože se neumí samo rozpohybovat.
co se startování klikou týče, tak ano, ten motor kliku sice má, ale jelikož je po kompletní generálce a vše je spasováno jak u nového stroje tak jde protáčet jen s poměrně velkým úsilím. navíc musím najít vhodný předstih a ten než najdu, tak bych se tou klikou utočil až by mi upadla ruka a motor by stejně nechytnul. v budoucnu, až bude vše seřízeno jak má a motor bude aspoň relativně zahřátý by mohlo startování klikou fungovat

Finkyis: budeš moc hodný - ještě by teoreticky moh pasovat startér z nějaké staré tatry (mám takové vnitřní tušení že z 87) ale je to jen doměnka kterou mi poradil před x měsíci jeden kamarád...

každopádně děkuji za odpověď na zásadní otázku. startér z dieselu funguje stejně i na benzínu, jen je výkonější (to potřebuju) a více náročný na energii (což na mé pokusy prozatím nevadí)
Obrázek

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 24. 02. 2012 18:46

12V vs. 24V neni vubec problem a nemusis resit zadnou baterku navic, staci si poridit slucovac, Mercedes benz tenhle system pouzival do roku 1990 u nakladnich aut :wink:

navic si vem jakej mechanickej stykac bys musel pouzivat pri kazdym startu :D
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 25. 02. 2012 12:42

adam320 píše:12V vs. 24V neni vubec problem a nemusis resit zadnou baterku navic, staci si poridit slucovac, Mercedes benz tenhle system pouzival do roku 1990 u nakladnich aut :wink:

navic si vem jakej mechanickej stykac bys musel pouzivat pri kazdym startu :D
o tom slučovaci bych rád více info, potřebuju zdvojit napětí ještě u jednoho auta a sice z 6V na 12V - sloužilo by to jen ke krátkodobému používání. - konkrétně k napájení elektromotoru na ventilátoru který by se zapínal jen v dlouhých kopcích kdy chladič nestíhá...
Obrázek

Uživatelský avatar
ALA E30
člen E30.cz
Příspěvky: 1553
Registrován: 09. 07. 2007 15:44
Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)

Příspěvek od ALA E30 » 26. 02. 2012 00:38

adam320 píše:12V vs. 24V neni vubec problem a nemusis resit zadnou baterku navic, staci si poridit slucovac, Mercedes benz tenhle system pouzival do roku 1990 u nakladnich aut :wink:

navic si vem jakej mechanickej stykac bys musel pouzivat pri kazdym startu :D
To jakože z jedný 12V baterky dostaneš krátkodobě 24V ? O tom slyšim prvně. PV3S má takovej měnič,ale má 2ks 12 baterek a pouze pro start 24V.
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 26. 02. 2012 10:04

ne, mas dve baterky zapojeny paralelne a ten slucovac je propojuje pri startu do serie, v tu chvili tece proud pouze na starter a zbytek vozu funguje na 12V.

kdyz budes mit baterku jednu a na start pripojis seriove druhou tak mezitim ti shori zbytek elektriky v aute :wink:

v pondeli nebo dnes vecer Vam udelam fotku jak to vlastne vypada, v dilne mam takovejch aut asi 30 :D
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
PÍŤÁK
Příspěvky: 850
Registrován: 12. 10. 2006 10:52
Bydliště: Praha

Příspěvek od PÍŤÁK » 26. 02. 2012 11:38

No tak jestli jsou tam dvě 12V baterky, tak je to jasný. Já to předtím pochopil tak, že je tam jedna. Tak jsem si říkal, jak by udělali 24V při tak velkých proudech :)
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 26. 02. 2012 12:25

ja jsem to napsal uplne debilne :oops:

navic kubajz to vesmes asi i stejne myslel, no ostuda je na moji strane :lol:
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
ALA E30
člen E30.cz
Příspěvky: 1553
Registrován: 09. 07. 2007 15:44
Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)

Příspěvek od ALA E30 » 26. 02. 2012 13:49

OK.Zdálo se mi to nesmyslný.Nevěděl jsem že by to nějaký výrobce používal.Znám to jen ze zmiňované V3Sky.Princip bude asi totožnej,jen provedení odpovídající dnešní době. :wink:
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 27. 02. 2012 00:22

ALA E30 píše:...jen provedení odpovídající dnešní době. :wink:
Přecejenom se bavíme o Mercedesu, tak bych to zas tak nepřeháněl... :twisted:
:D
No smoke, no fun...
Obrázek

Odpovědět