E30 pro studenta?

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Pee
Příspěvky: 12
Registrován: 30. 01. 2012 00:10

E30 pro studenta?

Příspěvek od Pee » 30. 01. 2012 00:15

Zdravím pánové, předem díky za tohle fórum a vůbec stránky zasvěcený E30 , dokonalýmu autu. Ještě zatím nemám ani řidičák, ale letos budu dělat a už dlouho uvažuju o E30 (je to asi jediný starší auto, v záloze mám i jiný kandidáty). No do oka mi padla E30, ideálně 1.6 či 1.8 ( větší kubatura by doma neprošla..). Zajímá mě, jestli je tohle auto možný koupit v dobrým stavu třeba do 50 tisíc, abych už do něj nemusel moc vrážet a kolik stojí běžná údržba a opravy? Nemám na mysli tuning nebo sportovní úpravy a podobně.... Díky moc za každý tipy, mějte se :)

Uživatelský avatar
Night.chimera
Příspěvky: 2639
Registrován: 12. 08. 2004 17:30
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od Night.chimera » 30. 01. 2012 05:14

ahoj studente :lol: doporucuju 1.8 M10 nejede to sice jako drak ale motor drzi a obcas se s tim da i zakravit kdyz do toho das srdce pocitej s tim ze budes jezdit za 10l kdyz se budes hodne snazit da se i za 8l jinak E30 na zacatek myslim idealni auto dily nejsou drahy a do 50tis koupis slusnou a pak uz je to jen na tobe.....
520i E34 M50 pekne autoObrázek Obrázek
cekatel na novejsi BMW nebo mercedes benzin+lpg

Uživatelský avatar
Albert
Příspěvky: 5307
Registrován: 26. 02. 2004 20:27
Bydliště: Praha

Příspěvek od Albert » 30. 01. 2012 07:01

Když by doma větší kubatura neprošla, tak 318is :lol:
e28 525i, e83 X3

EX : e28 528i, e34 535i, e34 530i, e34 525tds, e46 318ci, e39 523i

Uživatelský avatar
alkaba
Příspěvky: 2329
Registrován: 11. 01. 2010 00:25
Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alkaba » 30. 01. 2012 08:17

Za 50tis bys mohl sehnat slušné iso...a pojede o dost líp než M10 ;)
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i

Jednou tříca, pořád tříca...

Obrázek Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 30. 01. 2012 09:34

určitě hledej 318is (motor s označením m42) 316i žere stejně jako 318i (mezi 7,5 - 9 litry) a má i stejné neduhy (vychozená vačka, cvakající hydroštely, nemožnost vytočit nad 5000ot/min, navíc mají rozvod řemenem...)
takže za 50.000,- rozhodně Iso

pak už je to jen o tom hledat hledat hledat a nenechat se zlákat hned prvním autem které uvidíš. stavěj se ke koupi tak, že auto vlastně nechceš koupit a hledej závady jak čuchací pes a pak si to v klidu zvaž.
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 30. 01. 2012 09:40

Kubajz von Odry píše:...stavěj se ke koupi tak, že auto vlastně nechceš koupit a hledej závady jak čuchací pes a pak si to v klidu zvaž.
:lol: :lol: :lol:
A pokud ten čuchací pes není fakt trochu znalej, vůbec nevypadá směšně, když to chce zahrát...

.

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 30. 01. 2012 09:54

1,6 m40 bude žrát určitě míň než 1,8. Neříkám, že litr-dva úspory je moc, zato když je motor v dobrém stavu, jede zcela srovnatelně jako cvakající 1,8 m40, zvlášť v podmínkách běžného provozu..

A vůbec raději koukej na korozi a celkový stav, což vypoví o tom, jestli to bylo auto na doježdění, nebo se o něj majitel i pravidelně staral... Dnes už se pěkné třicítky moc neprodávají...

Co se týče nákladnosti a cen dílů, je tříca vpohodě... Co se týče denní použitelnosti a spolehlivosti, je třeba se pohybovat v mezích 20 let starého auta, ale vzhledem k Tvé cenové relaci asi nic moc spolehlivého a levného, do čeho by nebylo potřeba vrtat, nenajdeš... Takže doporučuju třícu:)
Naposledy upravil(a) Ada_CZ dne 30. 01. 2012 10:05, celkem upraveno 1 x.

Pee
Příspěvky: 12
Registrován: 30. 01. 2012 00:10

Příspěvek od Pee » 30. 01. 2012 10:04

Tak díky moc za rady, ještě mám na to celkem času dost, na podzim teprve dostanu peníze ze spoření, takže až někdy koncem roku či začátkem příštího bych to kupoval.

Jo jinak jsem chtěl říct (snad se neurazíte :D ), že ještě radši bych bral E28, ale to bude asi ještě větší boj, takže si nechám zajít :D

Mimochodem snad k těm 50 tisícům přibude ještě desítka nebo dvacítka, takže snad to nebude tak zoufalý.

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 30. 01. 2012 10:11

Tou cenovou relací jsem měl na mysli celkově jiné značky...

Třícu koupíš buď levnou a budeš řešit provoz, anebo pěknou zachovalou a budeš řešit detaily:) Některým se poštěstí koupit třícu, která poskytne spolehlivý odvoz a zároveň odolává aspiracím stát se leštěnkou:) tzv. pracant:)

Kdybys napsal e36, nedělal bych si starosti, ale vzhledem k Tvému vkusu do toho asi spadneš:) takže šetři raději na tu leštěnku

Pee
Příspěvky: 12
Registrován: 30. 01. 2012 00:10

Příspěvek od Pee » 30. 01. 2012 10:18

No četl jsem tu nějaký téma, kolik kdo vrazil za určitý období do třicítek a docela mě to vyděsilo, jaký to byly pálky. Tím chci říct, že s tím autem chci běžně jezdit a jestli bych v tom měl utápět takový rakety ( na který ani nemám) tak do něj rozhodně nepůjdu :D

renecek7921
Příspěvky: 67
Registrován: 15. 02. 2009 18:14
Bydliště: Odry

Příspěvek od renecek7921 » 30. 01. 2012 10:46

316i m40 jsem měl, jezdil jsem s ní 14 dní a asi sme si na sebe nezvykli, žralo to i travu kolem cesty a navíc to byl takový lehký komár. takže za mě: když e30 tak jedine šestivál, a když už prcka tak ISo

Uživatelský avatar
Slezo
člen E30.cz
Příspěvky: 1758
Registrován: 13. 08. 2009 10:03
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Slezo » 30. 01. 2012 10:49

318is
alebo feldu :-)
EB91811

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 30. 01. 2012 10:55

jo, probehlo tady nekolik zajimavejch nazoru.

V kazdem pripade, trica uz NENI auto na denni jezdeni, pokud ma vypadat k svetu. Bude li to mirne omlacena kara, budiz, neco klepe, neco mlati, fajn. Ale pokud chces auto ktery koupis a jezdis treba rok bez zasahu, tak si priprav vic nez 50 a rozhodne se priprav na to, ze trica je bezedna studna, nekdy ve vetsim, nekdy v mensim meritku, ale neni to auto jenom jezdit a lit benzin. Pokud ses mladej a staci ti ze tam mas duc duc bednu a auto obcas netopi, nebrzdi, neco klepe, fajn, koupis i za 20. Ale rozdil mezi polovrakem a technicky OK autem, neberu li v potaz vnejsi vyzor tech aut, je nekde asi vrak za 15-20 a OK kara 50-70.

z uvedeneho je nejlepsi nejspis to iS, ale na dobrej kus ti 50 asi bude malo, bude to spis o stesti.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 30. 01. 2012 11:02

Záleží na tom, co od toho očekáváš. Jestli chceš spolehlivé auto, tak prostě budeš muset sem tam investovat. Asi tak, jako do každýho auta. Cenově to není nějak závratné na běžnou údržbu, taky jsem v 18 na iSu začínal a mám ho do dnes. To téma, co jsi tady četl, vypovídá o tom, že dost lidí třícu staví od základů nebo se vydalo cestou zlepšení výkonu a jízdních vlastostí, což už opravdu peníze stojí. Pokud plánuješ slušnou sériovku a následně o ni pečovat tak, abys ji urdžel v jezditelném stavu, tak to snad nebude problém. Tříca je lego, hodně věcí si zručný člověk opraví svépomocí a rychle.
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
rallik
Příspěvky: 109
Registrován: 22. 10. 2008 10:21

Příspěvek od rallik » 30. 01. 2012 11:21

Asi budu ukamenován, ale tak trochu souhlasim s Maxem, tříca na denní ježdění ano, ale furt to bude starej vrak na kterym se bude furt něco srát. Ale pokud s tim počítáš, tak to z ten styl stojí. Sám jsem si v 17 koupil e30 2,5i a na denní ježdění to nebylo, teď mám e36 318is a řekl bych že na denní ježdění do školy to je celkem fajn, ale taky bych se rád vrátil k tříce, protože to auto je prostě uplně o něčem jiném. Takže pokud chceš vyloženě daily, kterej se nebude srát, tak za pade seženeš hezkou e36. Pokud ti jde spíše o styl a o zážitek z jízdy a nevadí ti, že bude obas něco potřeba udělat tak jedniznačně e30. Jinak ISo nebude špatná volba. I s těžkou e36 to jede celkem obstojně :wink:
Nerozumim tomu...

Pee
Příspěvky: 12
Registrován: 30. 01. 2012 00:10

Příspěvek od Pee » 30. 01. 2012 11:24

Jak píše Chvalda. Chtěl bych to jako sériovku, na bežný ježdění do školy, po Praze, na chatu, po republice (možná do zahraničí? :D ), aby byla spolehlivá, hezká co se interiéru týče (v rámci mezí), zvenku aby nebyla úplně shnilá nebo poškrábaná a oťukaná.

Uživatelský avatar
Marosh
Příspěvky: 842
Registrován: 21. 02. 2004 09:50

Příspěvek od Marosh » 30. 01. 2012 11:33

Venca píše: :lol: :lol: :lol:
A pokud ten čuchací pes není fakt trochu znalej, vůbec nevypadá směšně, když to chce zahrát...
Když jsem prodával poslední auto, tak dorazil klučina, který když ho viděl, tak začal jančit stylem: "jo! hodim si na to černý fólie, pošlu to na zem... doma mám navíc sedmnáctky, který mu fakt sednou!" ... pak se chvliku odmlčel a začal: "no ale s tou cenou by to chtělo něco udělat, jako ono těch aut je dneska hodně, víte? já si totiž nemusím koupit zrovna tohle" :lol:

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 30. 01. 2012 11:35

Pee píše:Jak píše Chvalda. Chtěl bych to jako sériovku, na bežný ježdění do školy, po Praze, na chatu, po republice (možná do zahraničí? :D ), aby byla spolehlivá, hezká co se interiéru týče (v rámci mezí), zvenku aby nebyla úplně shnilá nebo poškrábaná a oťukaná.
Bejt tebou, vezmu pětidvéřovou Škodu Citygooou za 200 litrů na lízačku a máš klid.

S tou můžeš po republice, do zahraničí, na chatu, po městě Praze i do školy bez obav, že se ti něco podělá.
Bude spolehlivá, interér nepoškozenej, shnilá nebude a ani oťukaná.

Nebudeš mít problémy s emisními limity, STK, i hlídky tě snadno přehlédnou.
Odpadá i hromada špinavé práce, shánění informací a další zbytečná námaha...

.

Uživatelský avatar
alkaba
Příspěvky: 2329
Registrován: 11. 01. 2010 00:25
Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alkaba » 30. 01. 2012 11:36

Já jsem s isem do školy dojížděl skoro každý den a neměl jsem problém. Ignoroval jsem věci typu vymlácené tlumiče a hučící diferák a bylo to v pohodě :lol: Ono jak sis četl to téma o tom kolik lidi tady narvali do třícy, tak to jsou většinou borci co to berou z gruntu a staví víceméně skoro nové auto :) Tohle si myslím by mohl být dobrý základ: http://auto.bazos.cz/inzerat/13995774/Bmw-318is-TOP.php ...kdyby se to odtuzilo tak bych se s tím ani možná nestyděl jezdit :P
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i

Jednou tříca, pořád tříca...

Obrázek Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 30. 01. 2012 11:37

Marosh píše: Když jsem prodával poslední auto, tak dorazil klučina, který když ho viděl, tak začal jančit stylem: "jo! hodim si na to černý fólie, pošlu to na zem... doma mám navíc sedmnáctky, který mu fakt sednou!" ... pak se chvliku odmlčel a začal: "no ale s tou cenou by to chtělo něco udělat, jako ono těch aut je dneska hodně, víte? já si totiž nemusím koupit zrovna tohle" :lol:
Jo, to jsou oni.
Vyznaj se v kšetfu, klucí. A taky f tunnnningu, hlavně v kolech.
Vědí, že co je špinavý, stojí za hovno a poznaj dobrou věc, když se leskne.

.

Odpovědět