uz 5000km na dalnici s robotickym BMW

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

uz 5000km na dalnici s robotickym BMW

Příspěvek od samiq » 26. 01. 2012 00:07

tak uz se nam stahuji mraky nad rizenim aut, automaty zacinaji vystrkovat ruzky, za par let to budou rohy jako lejstro urednika soucasne EU...

Jde o auto, ktere ridi v provozu samo, neco jako autopilot. :o

Technicka zajimavost, nebo blizka budoucnost? Nekteri lide to asi potrebuji, tak se to zavede plosne.



http://osel.cz/index.php?clanek=6097

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 26. 01. 2012 00:40

zajima mne legislativa a sankce, jelikoz vzdy se uvazuje o ridici, ne o automatickem provozu

to same mne vzdy napada kdyz vidim couvat MB R classe co bude, az ten parkovaci automat trefi auto, kdo bude na vine
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Ahmed
Příspěvky: 430
Registrován: 26. 10. 2009 22:45

Příspěvek od Ahmed » 26. 01. 2012 09:32

podla mna bude na vine autopilot ak on spravi chybu, cize zodpovednost mercedesu (alebo bmw a pod.) riesit ako reklamaciu, aj ked si myslim ze oni si to pravne velmi dobre osetria...

Uživatelský avatar
PET77
Turbo mužík
Příspěvky: 757
Registrován: 11. 02. 2003 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od PET77 » 26. 01. 2012 10:22

Ahoj Samiqu,

jj tohle tema sleduji. Mel jsem pocit, ze nejdal je Google, ale BMW koukam taky nespi. Osobne si o tom myslim, ze je to jedine dobre. Asi by se to nejdriv mohlo zprovoznit na dalnicich a nasledne na okrekach. Kazdopadne by to doprave masivne pomohlo. Odstranil by se "schockwave traffic" a nepozornost/neohleduplnost rady ridicu. Predstav si nasadit auto za Prahou na dalnici a nechat se x hodin pohodlne vezt, nez se dostanes do sve destinace. Nebo klasicky problem "slepych" zatacek? Po propojeni systemu techto automatickych aut zcela odpadne, protoze auta o sobe budou vedet, ikdyz se fakticky neuvidi..

Chapu, ze lidi, kteri jezdi akorat par km tohle netrapi a mozna to vnimaji i negativne, ale at uz dlouhe cesty po evrope nebo ranni commute by se timhle nadherne vyresil. To, ze by clovek nemohl prepnout na manualni rezim, nebo s "manualnim" autem nemohl na silnici jeste podle mne dlouho nehrozi, ikdyz samozrejme vyhledove, v radu desitek let, se to da ocekavat. Nakonec skonci klasicka auta jako kone. Nebudes je pouzivat k "praci", ale k zabave...

No a pravni stranka. To je zatim trochu problem - za soucasneho stavu veci hrozi riziko odpovednosti vyrobce, potazmo prokazovani vady v software. Pocitam, ale ze i to bude resitelne, at uz prechodne tim, ze by odpovednost "podepisoval" uzivatel nebo po plosnem zavedeni tohoto systemu nejakou horizontalni upravou...
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...:-)

Odpovědět