Jak zapojit tempomat

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 28. 09. 2011 00:50

tak cece jestli je tam ten co pise maxik tak ty tu nejsou jen ty obyc bez RJ. ale zatim co sem vyndaval tempa a koukal na kabliky tech co mam doma i v aute tak jedinej samecek je bilej konektor modrej drat s hnedym prouzkem zapojuje se aspon v mem aute do protikusu v mistech pod volanten kablik proti je zeleno cernej a ty cerny pruzky jsou dva. je to ve svazku ve kretem mam dva silny kabliky jeden cernej a druhej myslim cernej s zlutym/ zelenym nebo filalovym pruzkem.. :) a vede to nakam jakoby k topeni . pak je tam hnedej kablik ten je na kostru, pak je tam kablik do SA konektoru, dvojkablik na spinac spojky ted jsem koukal jeste do druhyho co mam tady doma. taky jen tyhle.

u tebe se jedna o ten kablik na ty fotce s tim modrym konektorem nebo jsi ho nefotil? :)
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."

Uživatelský avatar
Teddy
člen E30.cz
Příspěvky: 1896
Registrován: 16. 12. 2007 19:11
Bydliště: N.Bydzov

Příspěvek od Teddy » 28. 09. 2011 14:43

Automat mám ten starší typ,bez volitelných řežimů.
__________________________
Je to ten konektor co píše Lucky.Bílej,a kabel má modrou barvu,s hnědým proužkem.

Anschluß Ganganzeige (Nur für Fahrzeuge mit Automatikgetriebe)
Pod volantem jsem teda taky žádnej protikus neviděl.Už si začínám myslet,že ho někdo vyškubnul.
Pravda,hledal jsem takovej,do kterýho povede kabel stejnýho zbarvení.
Tak to prostě skusím píchnout tam,kam to zapasuje :?
Nevíte jestli má tenhle kabel vliv na fci. celýho systému tempomatu?
Radši zkusím ještě proměřit výstupy v tom SA štekru,jestli mi tam jde vůbec napájení...
Obrázek

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 28. 09. 2011 14:54

Neumim nemecky. Jinak ten proti kus ma tu barvu co sem ti psal. Bude to nekde prilepeny lepenkou ve svazku kabelu. vcera uz byla tma tak na fotce neni nic videl dneska to nafotim ve dne. Hledej svazek asi 3 kabelu s dvouma silenejma kabelama cernej a cerno zlutej a v tom svazku kousek os SA je tenhle protikus cerno zelenej kablik. :)

Obrázek
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."

Uživatelský avatar
Teddy
člen E30.cz
Příspěvky: 1896
Registrován: 16. 12. 2007 19:11
Bydliště: N.Bydzov

Příspěvek od Teddy » 28. 09. 2011 19:42

Díky za pomoc,podívám se po tom.
O tom silným žlutočerným kabelu vím,tak snad to tam někde bude přimotaný a bude to fachčit :)

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 28. 09. 2011 20:10

Teddy píše:Automat mám ten starší typ,bez volitelných řežimů.
__________________________
Je to ten konektor co píše Lucky.Bílej,a kabel má modrou barvu,s hnědým proužkem.

Anschluß Ganganzeige (Nur für Fahrzeuge mit Automatikgetriebe)
Pod volantem jsem teda taky žádnej protikus neviděl.Už si začínám myslet,že ho někdo vyškubnul.
Pravda,hledal jsem takovej,do kterýho povede kabel stejnýho zbarvení.
Tak to prostě skusím píchnout tam,kam to zapasuje :?
Nevíte jestli má tenhle kabel vliv na fci. celýho systému tempomatu?
Radši zkusím ještě proměřit výstupy v tom SA štekru,jestli mi tam jde vůbec napájení...
Obrázek
jelikoz je automat ciste mechanickej, bez elektroniky, neumim si docela dost dobre predstavit, co by tam ten signal o rychlosti delal
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Teddy
člen E30.cz
Příspěvky: 1896
Registrován: 16. 12. 2007 19:11
Bydliště: N.Bydzov

Příspěvek od Teddy » 29. 09. 2011 20:12

No,dneska jsem zapojil teda i ten poslední kabel,tam,jak mi psal lucky.
Takže je vše komplet pozapojovaný jak to má bejt,ale stejně nepremává :?
Na elektriku jsem velkej levák,takže jsem zvládnul proměřit akorát tak SA konektor.
Na jednom pinu (18) bylo cca 12,5V ,takže ok, na druhým pinu pro signál od brzdového pedálu (19) bylo bezmála 12V ,takže taky ok.
Kamarád mi proměřil kabeláž od kulatýho štekru pod volantem k servomotorku tempomatu,ta je taky v pořádku,i vizuelně.
Prozkoušeli jsme samotnej servomotorek,kterej točí a magnet taky rozepíná.
Zbejvá akorát tak ř.j,na který poznám leda tak prd,a právě ten signál od rychlosti.To se chystáme proměřit zítra,ale nevím co od toho čekat za hodnoty.
Samotnou kabeláž jsem před montáží taky procházel a vizuelně byla v pořádku..
To by mě zajímalo co je v tom za čerta :roll:

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 29. 09. 2011 23:32

:arrow:
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 30. 09. 2011 01:00

e30 ma signal rychlosti 5V a se zvysujici se rychlosti klesa.

nejcastejsi problem starych kabelazi je zlomenej kabel, spatnej kotakt a pod. Jelikoz kabelaz tempa u e30 je par dratu, je otazkou cca hodiny promerit celou kabelaz. JA takhle nasel chybu ve sve kabelazi. Obcas zlobi packa, samozrejmou podminkou je funkcnost a spravne nastaveni spinacu. Jelikoz mas automat, jak si vyresil spinac spojky? Pokud si to psal, omlouvam se. Podminkou je take to, ze musi byt funkcni brzdova svetla, z nich totiz bere signal o vypnuti pri brzdeni.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Teddy
člen E30.cz
Příspěvky: 1896
Registrován: 16. 12. 2007 19:11
Bydliště: N.Bydzov

Příspěvek od Teddy » 30. 09. 2011 15:02

Dneska jsem proměřoval signál rychlosti,ten byl jak píšeš cca 5V,ale se zvyšující se rychlostí myslím rostl.Za to ruku do ohně teď nedám,radši to ještě jednou proměřím.Taky jsme proměřily těch 5 drátů do páčky jestli nejsou proseklé a taky ok.

Jen teď budu asi za blbce,ale spínač spojky,tam vůbec nemám,mám tam jeden spínač na brzdu,kterej je zapojenej,ale zatím neni přidělanej.
Chtěl jsem vyzkoušet funkčnost,a když je snat ten pínač rozeplej,mělo by to funkci akorát na stornování tempomatu,a já nemám co stornovat,když to rychlost ani nedrží :?
Dneska jsem zjistil,že motorek tempa vrčí na první polohu klíčku,což je divný,když by měl až na druhou..

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 30. 09. 2011 21:54

no mas automat ne? tak spinac spojky ani mit nemuzes. :) je tam jen misto toho propojka aby ty dva kabliky zustaly pruchozi. :) jinak to bude tempo vypnuty porad. :) jsou myslim zeleno cerveny a zeleno hnedy. uzavrit okruh kousekem kabliku.
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 01. 10. 2011 01:19

moterek tempa nema vrcet vubec, az po aktivaci packou. Mozna je teda chyba v pacce.

Ona je sice nerozebiratelna, ale rozebrat a znovu slozit jde :)
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 01. 10. 2011 04:44

Teddy píše:
Jen teď budu asi za blbce,ale spínač spojky,tam vůbec nemám,mám tam jeden spínač na brzdu,kterej je zapojenej,ale zatím neni přidělanej.

Uz to ctu ponekolikaty.. co tomu rikas maxi? :) Spinac na brzdu prece na eletrice na tempu vubec neni.. a navic pise ze ho nema pridelanej... to bude mit spinac na spojku a ten pokud neni zamacknutej tak to tempo ani nezapne... jestli je to to co mas na obrazku tak to odpoj a propoj jen kablikem.

to Teddy vypada ten spinac takhle?? pokud mas jinej tak to nafot.
Obrázek
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."

Uživatelský avatar
Teddy
člen E30.cz
Příspěvky: 1896
Registrován: 16. 12. 2007 19:11
Bydliště: N.Bydzov

Příspěvek od Teddy » 01. 10. 2011 13:35

je to takovej jako na fotce :wink:
Propojenej drátkem a nic :roll:
Tak bude asi ta páčka v kelu,protože motorek hučí už jen s klíčkem.
Na druhou stranu hučí i když jí odpojím.Přestane hučet jen když odpojím ř.j.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 01. 10. 2011 21:55

dej mi platenj mail,poslu ti testovaci postup na tempomat. Je tosice na starsi verzi pro e28,ktera ma jinak resen signal (je to dvoudrat misto jednoho jako u e30) ales trochou umu a improvizace a pochopeni textu v tom navodu se da otestovat komplet kabelaz a vsechny prvky.

k spinaci: je to jak pise Lucky, kabelaz nema spinac brzdy, jen spojky a ten se u automatu neuziva, nicmene z hlavy nevim zda se nechava neobsazenej.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 01. 10. 2011 23:06

tohle je jak jezek v kleci. :D

misto spinace je prave jen stekr s kouskem kabelu aby se to propojilo potom uz u novejsich se to strkalo do nejaky zasuvky na pravo pod volantem kde to podle me plnilo stejnou funkci. Posli mu to na to testovani a uvidi co vykouma.
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 03. 10. 2011 01:07

mas to tam
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Slider
sponzor E30.cz
Příspěvky: 280
Registrován: 01. 12. 2003 13:25
Bydliště: Příbramsko

Zapojení lanka tempomatu

Příspěvek od Slider » 04. 02. 2012 15:01

Zdravím
nebudu zakládat nové téma, tak se Vás tady zeptám na to co jsem tu nikde nenašel. Prosím o radu se zapojením lanka tempomatu.
Mám tenhle tempomat: http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/4 ... e_control/
a budu ho dávat do M40. Nějak by to asi šlo zprovoznit, ale třeba se dá použít tohle lanko?? http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/4 ... e_control/
Jinou možnost jsem v katalogu nenašel, tak se raději ptám zkušenějších.
Držák tempomatu i spojkového čidla jsem objednal na M10 a to už mám (i komplet elektriku ze 6V).

Díky za jakoukoliv radu.
BMW - srdeční záležitost

Uživatelský avatar
Dieter Bonrath
Příspěvky: 352
Registrován: 02. 05. 2006 17:05
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dieter Bonrath » 05. 02. 2012 13:03

Já na M40 použil lanko z 320, při porovnání bylo myslím vhodnější (na upnutí vyšlo perfektně na hrnec tlumiče), je třeba trochu přihnout trubičku na konci bovdenu a zkrátit závitovou část na lanku, ještě doporučuji koupit plast ve kterém drží lanko na rameni škr. klapky, bývá hodně vyhřátý. Funguje mi to cca rok bez potíží.
e34 m40 5G, e31 m70 6G

tomas86
Příspěvky: 60
Registrován: 19. 06. 2009 09:42

Příspěvek od tomas86 » 26. 09. 2012 10:12

ja na budikoch R6 nemam ten zeleny steker, pre signal rychlosti. da sa to napojit aj nejak inak?

Odpovědět