opacne zapojeny spinac spojky...
Tempomat E34
e34-tds-t67740,start,15.html
e34 525 tds, Ford Transit 2,5 td
e34 525 tds, Ford Transit 2,5 td
Oba obrázky jsou na E34 s M50 motorem a stejným rokem výroby. Takže by si měly odpovídat. Tempomat byl vyndávaný ze stejné motorizace jako mam já. Tedy M50B25 bez vanosu.
K čemu jsem zatím dospěl?
Na druhym obrázku je špatně zakreslenej (teda spíš zapsanej) spojkovej spínač. Ten má bejt opačně. Tedy pokud není sešláplý pedál, tak prochází proud. To taky potvrzuje fiorův obrázek a moje měření.
Jen mi pořád uniká smysl jak funguje spojkový pedál. Když se šlápnu brzdový, tak to tam pošle 12V a tím se vypne tempomat. Ale když sešlápnu spojku, tak jen něco rozpojím. Jak se jednotka (servomotorek) dozví, že nemá běžet tempomat?
to Lucky325i:
Kdybys mi to nafotil by mi dost pomohlo. Jde mi čistě jen o zapojení těch pedálových snímačů. Zbytek tempomatu mám pospájenej a danej dokupy. Z brzdovýho spínače si to bere určitě +.
K čemu jsem zatím dospěl?
Na druhym obrázku je špatně zakreslenej (teda spíš zapsanej) spojkovej spínač. Ten má bejt opačně. Tedy pokud není sešláplý pedál, tak prochází proud. To taky potvrzuje fiorův obrázek a moje měření.
Jen mi pořád uniká smysl jak funguje spojkový pedál. Když se šlápnu brzdový, tak to tam pošle 12V a tím se vypne tempomat. Ale když sešlápnu spojku, tak jen něco rozpojím. Jak se jednotka (servomotorek) dozví, že nemá běžet tempomat?
to Lucky325i:
Kdybys mi to nafotil by mi dost pomohlo. Jde mi čistě jen o zapojení těch pedálových snímačů. Zbytek tempomatu mám pospájenej a danej dokupy. Z brzdovýho spínače si to bere určitě +.
BMW E39 528i touring
ex 4x BMW E34 525i
ex BMW E34 535i

ex 4x BMW E34 525i
ex BMW E34 535i
omlouvám se, vlákno štěpit nechci, jen to raději umístím sem, ať je to po kopě - na mojí E34 M50 525i tempomat při zapnutí naskakuje pouze "někdy" a odpozorováno mám, že se to povede hlavně při vyšších rychlostech kolem 100km/h, ačkoli dle příručky jsem pochopil, že by se měl chytat od 40ky. Někdy prostě pohnu páčkou a neděje se NIC, někdy několikrát za sebou naskočí a chytí se a někdy se prostě vůbec nic nezmění... nevypozoroval jsem žádný zvuk, žádnou změnu v chování auta, žádný vliv vnějších podmínek. Vypínání se povede naštěstí vždy, je plynulé, i jízda se zapnutým je fajn... nemáte někdo tip, co kde zkusit zkontrolovat, popř. prostříknout, promazat, promačkat apod.
? díky.
To Doski : dneska jedu na vrakac tak ti tam nafotim zespoda jak jsou natazeny kabliky primo v E34 M50 jinak me jeste napadlo nema uz nahodou E34 dva spinace? jeden na brzdu a jeden jeste na tempo?
to Perunwit: zkus se podivat jak jsou na to pravy ty spinace spojka a pak brzda.. Hlavne na spojce (taky by se to mohlo stavat pokud nechavas na spojce nohu) je to nastaveny docela citlive a staci malo a uz ti ho to nazapne.
to Perunwit: zkus se podivat jak jsou na to pravy ty spinace spojka a pak brzda.. Hlavne na spojce (taky by se to mohlo stavat pokud nechavas na spojce nohu) je to nastaveny docela citlive a staci malo a uz ti ho to nazapne.
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."
Tak sem ti na to dneska koukal. Jak to jde presne potom podratech to nevim ale koukal jsem na E34 M50 man/aut motor neni rozdil. Na spojce klasicka zasuvka dva kabliky modry jeden cervenym a druhej hnedym pruzkem. jsou to ty nejslabsi. a na spinaci na brzde jsou 4 kabliky zacinam z hora pokud je zasunutej stekr. Ciste hnedej, hnedej s prouzkem, modrej s prouzkem a fialovej s pruzkem. jit po kabelech se neda jelikoz je to vsehcno ve svazku. Ale tohle zapojeni asi vis.
Moc me nejde do hlavy pro je kazdej obrazek jinej a kazdej jinak popsanej barevne...
tady jeste jedno schema zapojeni. s tou otocenou spojkou.
http://www.e34.de/tips_tricks/schaltpla ... 1_0/03.gif
Ted jsem rozhodil jeden E30 tempo. Zapojeni je asi jiny ale
Bilo fialovej kablik jde z jednotky a z packy asi v pulce se spoji jednoho a jde uz jen jeden kabel do SA konektoru (dvojkonektor).
V tom samem stekru ale druha dirka SA konektoru jde zelenocervenej na spojku a ze spojky jde do stekru na "servomotorek".
Coz mozna znamena ze spojka asi ovlada primo vypnuti toho serva v motoru (jde to na bilej kablel z tech 9ti nebo kolik jich tam je) a packa a brzda (zrejme pres SA konektor jelikoz jinej signal od brzdy do RJ nebo servomot. nevede) ovlada vypnuti pres RJ. aspon me to takhle vychazi podle toho jak je to zapojeny. Ale nevim jak je to v tom SA konektoru..
Jestli si to bere treba plus na spojku a jak se to rozpoji tak ho to vypne a druhej kablik je z brzdy a da signal po propojeni do RJ ze ma vypnout.
Jeste ti muzu zitra zjistit co vede do kteryho dratu.
Moc me nejde do hlavy pro je kazdej obrazek jinej a kazdej jinak popsanej barevne...
tady jeste jedno schema zapojeni. s tou otocenou spojkou.
http://www.e34.de/tips_tricks/schaltpla ... 1_0/03.gif
Ted jsem rozhodil jeden E30 tempo. Zapojeni je asi jiny ale
Bilo fialovej kablik jde z jednotky a z packy asi v pulce se spoji jednoho a jde uz jen jeden kabel do SA konektoru (dvojkonektor).
V tom samem stekru ale druha dirka SA konektoru jde zelenocervenej na spojku a ze spojky jde do stekru na "servomotorek".
Coz mozna znamena ze spojka asi ovlada primo vypnuti toho serva v motoru (jde to na bilej kablel z tech 9ti nebo kolik jich tam je) a packa a brzda (zrejme pres SA konektor jelikoz jinej signal od brzdy do RJ nebo servomot. nevede) ovlada vypnuti pres RJ. aspon me to takhle vychazi podle toho jak je to zapojeny. Ale nevim jak je to v tom SA konektoru..
Jeste ti muzu zitra zjistit co vede do kteryho dratu.
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."
Tak nakonec nejlepší schema jsem našel v manuálu na E32. Barvy kabelů taky sedí. Asi to nebudu řešit a zapojim to podle toho. Ono to buď fungovat bude nebo ne. Lucky díky, že ses na to mrknul.
Tady josu ty schémata.


Máte někdo nápad jak otestovat funkčnost tempomatu? Nerad bych řešil nějakou krizovku v běžným provozu. Že by třeba nešel vypnout nebo něco podobnýho.
Tady josu ty schémata.


Máte někdo nápad jak otestovat funkčnost tempomatu? Nerad bych řešil nějakou krizovku v běžným provozu. Že by třeba nešel vypnout nebo něco podobnýho.
BMW E39 528i touring
ex 4x BMW E34 525i
ex BMW E34 535i

ex 4x BMW E34 525i
ex BMW E34 535i
Tak a je hotovo. Vyšel mi na dnešek volný den. Tak jsem se do toho pustil.
Práce na cca pět hodin v nijak závratným tempu. Správně je nakonec varianta oranžová. Pedály jsou zapojeny za sebou v sérii. Jak přesně to funguje tedy nevim, ale jistý je že to funguje, jak má.
Ještě pro ty co se do toho chtějí pustit. Páčky pro tempomat a stěrače se liší podle uchycení volantu. Jinak skloněný jsou pro uchycení matkou a jinak pro uchycení šroubem. Na držák nebo u staršího typu na spínačku pasují z obou typů. Jen nejdou kombinovat mezi sebou. Buď vznikne velká mezera nebo se páčky dotýkají.
Práce na cca pět hodin v nijak závratným tempu. Správně je nakonec varianta oranžová. Pedály jsou zapojeny za sebou v sérii. Jak přesně to funguje tedy nevim, ale jistý je že to funguje, jak má.
Ještě pro ty co se do toho chtějí pustit. Páčky pro tempomat a stěrače se liší podle uchycení volantu. Jinak skloněný jsou pro uchycení matkou a jinak pro uchycení šroubem. Na držák nebo u staršího typu na spínačku pasují z obou typů. Jen nejdou kombinovat mezi sebou. Buď vznikne velká mezera nebo se páčky dotýkají.
BMW E39 528i touring
ex 4x BMW E34 525i
ex BMW E34 535i

ex 4x BMW E34 525i
ex BMW E34 535i