318iS

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Venca

Příspěvek od Venca » 23. 05. 2003 08:58

ondra_m píše:
Filip píše: A brzdy???? Tak to je kapitola sama pro sebe. Obecne brzdy u E30 jsou velice slabe a to i ty co jsou na 2.5.samozrejme zalezi na tom zda jsou chlazene nebo ne,ale take na prumeru.
S tím bych si dovolil nesouhlasit. Brzdy na E30 jsou velmi dobré již v serii.
Problém je úplně někde jinde. Je to staré auto a většina lidí co má staré auto, tak nemá na to koupit dobré brzdy, tak kupuje různé šmejdy z druhovýroby, které jsou prostě levnější. Mno auto zastaví dobře, ale ne při větším zatížení.
Ruku na srdce, kolik z vás koupilo, levnější brzdové destičky? :-)
Řek bych, že má Ondra pravdu - brzdy nejsou rozhodně poddimenzované. Pokud přijedu na STK nebo různé testy podvozku a brzd, vždycky mi řeknou, že mám perfektní brzdy. Jsou tam textary vpředu i vzadu a mají toho dost za sebou.

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 23. 05. 2003 09:06

Tak jsem včera byl nechat vyměnit silentbloky zadní nápravy a při té příležitosti jsem koupil stabilizátor, aby ho tam hned namontoval. Vzal jsem ho z kombajnu 325, takže 13.5 mm. Pro přesnost: stabilizátor je upevněnej na čelní stěně příčníku, na kterém visí silentblok diferáku, (Husko, kde máš sedačky?? :shock: :D ) je zahnutej dopředu a kosti jsou šikmo dolu. Jak nové silentbloky, tak ten stabilizátor výrazně zklidnily auto v zatáčkách. Jak píše Filip, funkce stabilizátoru je, že v zatáčce dle své tuhosti zvedá vnitřní odlehčené kolo a tím srovnává náklon vozu. Nezdá se mi však jeho tvrzení, že je nejlepší ten nejtužší, domnívám se, že by ty dva (přední, zadní) měli být v souladu v závislosti na hmotnosti vozu. To by pak mohl být jen jeden druh. Pokud je zadek tužší, než předek, může to fakt negativně ovlivnit chování v zatáčce. Protože vepředu mám ten nejsilnější, tak jsem takový dal i dozadu (myslím sériový).

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 23. 05. 2003 09:20

Filip píše:Nesouhlasim.Brzdy jsou takove nic moc. Jsou slabosti,ale ono je to taky dano tim, ze to auto se vrabelo 80 letech a kousek v 90,ale jinak pokud se daji poradne kotouce a BRZDOVE DESTICKY tak se to zastavi,ale s tim asi se mnou bude souhlasit, objem nicim nenahradis.
Nenene :-) Kdyby byly tak špatné, tak německej TUV nepovolí jejich použití na 335i. A povolí to vždy - podmínka je mít brzdy z 325i. (t.j. udejchá to dalších 30procent výkonu a je ještě rezerva.).
T.J. předek chlazení, zadek kotouče.

A co vím tak ty Filipe máš brzdy jiné, tak možná proto ty skušenosti :-)
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 23. 05. 2003 09:21

Jeste se vratim k diskusi o brzdach.
Dle meho nazoru nejen ze mnozi kupuji shitove desky, ale navic maji sjete a zkroucene kotouce, starou kapalinu, zatuhle/pridrene pistky v brzdicich a kdovicojeste.
Porovnam-li brzdy na prodanem a koupenem aute (obe mely dle tacho najeto 270.000 km), je to k neporovnani. Rozdil "jako prase".

Zaver: dle meho nazoru ma E30 dostacujici brzdy, jen prevazna vetsina je nema v odpovidajicim technickem stavu. Na nejake pristi akci mohu predvest, jak brzdi touring se ctyrmi chlazenymi seriovymi kotouci a seriovymi brzdici.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Filip
Příspěvky: 669
Registrován: 11. 02. 2003 21:56
Bydliště: Počepice 116
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Filip » 23. 05. 2003 09:55

2 Ondra_m: narazis snad na to,ze mam vzdu bubny a ve predu nechalzene :D :D To mas pravdu to mam. Ja se brzdama nezabejval az tak podrobe. Me to brzdi vcelku dobre, mam dobre kotouce a desky a i kdyz mam vzadu jen bubny tak me na Sosne brzdi vyborne.

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 25. 05. 2003 17:12

kdo. píše: Pro přesnost: stabilizátor je upevněnej na čelní stěně příčníku, na kterém visí silentblok diferáku, (Husko, kde máš sedačky?? :shock: :D ) je zahnutej dopředu a kosti jsou šikmo dolu.
Jo jasně...pod sedačkama není nic na co to přichytit. Ze se ta výztuha jmenuje příčník jsem nevěděl a tak jsem chtěl jen nasměrovat že je uchycen před diferákem (jenže to by asi bylo ještě více zavádějící).


Jooo a k tomu že jsem psal že v serii ho mají jen některé modely ...tak bych příště prosil přečíst si to co jsem psal důkladně, protože o předním stabilizátoru se tu nikdo nebavil :evil:
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
PET77
Turbo mužík
Příspěvky: 757
Registrován: 11. 02. 2003 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od PET77 » 25. 05. 2003 18:22

kdo. píše:Tak jsem včera byl nechat vyměnit silentbloky zadní nápravy a při té příležitosti jsem koupil stabilizátor, aby ho tam hned namontoval. Vzal jsem ho z kombajnu 325, takže 13.5 mm. Pro přesnost: stabilizátor je upevněnej na čelní stěně příčníku, na kterém visí silentblok diferáku, (Husko, kde máš sedačky?? :shock: :D ) je zahnutej dopředu a kosti jsou šikmo dolu. Jak nové silentbloky, tak ten stabilizátor výrazně zklidnily auto v zatáčkách. Jak píše Filip, funkce stabilizátoru je, že v zatáčce dle své tuhosti zvedá vnitřní odlehčené kolo a tím srovnává náklon vozu. Nezdá se mi však jeho tvrzení, že je nejlepší ten nejtužší, domnívám se, že by ty dva (přední, zadní) měli být v souladu v závislosti na hmotnosti vozu. To by pak mohl být jen jeden druh. Pokud je zadek tužší, než předek, může to fakt negativně ovlivnit chování v zatáčce. Protože vepředu mám ten nejsilnější, tak jsem takový dal i dozadu (myslím sériový).
s tim, ze stabilizatory NEGATIVNE ovlivni chovani auta v zatacce nelze nez nesouhlasit...naopak pomoci stabilizatoru lze velice jednoduse nastavit pretacivost a nedotacivost vozu...viz rozdil pri projizdce mym autem po Sosnovy a nejakou serii...
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...:-)

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 26. 05. 2003 07:03

PET77 píše:
kdo. píše:Tak jsem včera byl nechat vyměnit silentbloky zadní nápravy a při té příležitosti jsem koupil stabilizátor, aby ho tam hned namontoval. Vzal jsem ho z kombajnu 325, takže 13.5 mm. Pro přesnost: stabilizátor je upevněnej na čelní stěně příčníku, na kterém visí silentblok diferáku, (Husko, kde máš sedačky?? :shock: :D ) je zahnutej dopředu a kosti jsou šikmo dolu. Jak nové silentbloky, tak ten stabilizátor výrazně zklidnily auto v zatáčkách. Jak píše Filip, funkce stabilizátoru je, že v zatáčce dle své tuhosti zvedá vnitřní odlehčené kolo a tím srovnává náklon vozu. Nezdá se mi však jeho tvrzení, že je nejlepší ten nejtužší, domnívám se, že by ty dva (přední, zadní) měli být v souladu v závislosti na hmotnosti vozu. To by pak mohl být jen jeden druh. Pokud je zadek tužší, než předek, může to fakt negativně ovlivnit chování v zatáčce. Protože vepředu mám ten nejsilnější, tak jsem takový dal i dozadu (myslím sériový).
s tim, ze stabilizatory NEGATIVNE ovlivni chovani auta v zatacce nelze nez nesouhlasit...naopak pomoci stabilizatoru lze velice jednoduse nastavit pretacivost a nedotacivost vozu...viz rozdil pri projizdce mym autem po Sosnovy a nejakou serii...
POZOR!!! Čti pozorněji,....... já nenapsal, že stabilizátory apriori negativně ovlivní chování auta, znám jejich funkci moc dobře a navíc bych ho tam asi nedával, :shock: ale, že by měli být na sebe sladěné a pokud mám vepředu silnější (rozuměj tužší) provedení (v závislosti na hmotnosti, ev. rychlosti vozu), takové dám i dozadu a NAOPAK. Negativně ovlivnit chování může, pokud bude vepředu slabší a vzadu tužší provedení (přední náprava je přece jenom důležitější). Obráceně se jen sníží vliv zadního. Znova opakuju otázku, proč by jinak dělali více průměrů a nevystačili s jedním univerzálním???? :roll: Se změnou chování vozu máš pravdu, po namontování zadního stabilizátoru se moje auto chová v zatáčce neutrálně. V podstatě mají snahu se utrhnout všechny kola zároveň.

Odpovědět