Řek bych, že má Ondra pravdu - brzdy nejsou rozhodně poddimenzované. Pokud přijedu na STK nebo různé testy podvozku a brzd, vždycky mi řeknou, že mám perfektní brzdy. Jsou tam textary vpředu i vzadu a mají toho dost za sebou.ondra_m píše:S tím bych si dovolil nesouhlasit. Brzdy na E30 jsou velmi dobré již v serii.Filip píše: A brzdy???? Tak to je kapitola sama pro sebe. Obecne brzdy u E30 jsou velice slabe a to i ty co jsou na 2.5.samozrejme zalezi na tom zda jsou chlazene nebo ne,ale take na prumeru.
Problém je úplně někde jinde. Je to staré auto a většina lidí co má staré auto, tak nemá na to koupit dobré brzdy, tak kupuje různé šmejdy z druhovýroby, které jsou prostě levnější. Mno auto zastaví dobře, ale ne při větším zatížení.
Ruku na srdce, kolik z vás koupilo, levnější brzdové destičky?
318iS
Tak jsem včera byl nechat vyměnit silentbloky zadní nápravy a při té příležitosti jsem koupil stabilizátor, aby ho tam hned namontoval. Vzal jsem ho z kombajnu 325, takže 13.5 mm. Pro přesnost: stabilizátor je upevněnej na čelní stěně příčníku, na kterém visí silentblok diferáku, (Husko, kde máš sedačky??
) je zahnutej dopředu a kosti jsou šikmo dolu. Jak nové silentbloky, tak ten stabilizátor výrazně zklidnily auto v zatáčkách. Jak píše Filip, funkce stabilizátoru je, že v zatáčce dle své tuhosti zvedá vnitřní odlehčené kolo a tím srovnává náklon vozu. Nezdá se mi však jeho tvrzení, že je nejlepší ten nejtužší, domnívám se, že by ty dva (přední, zadní) měli být v souladu v závislosti na hmotnosti vozu. To by pak mohl být jen jeden druh. Pokud je zadek tužší, než předek, může to fakt negativně ovlivnit chování v zatáčce. Protože vepředu mám ten nejsilnější, tak jsem takový dal i dozadu (myslím sériový).


NeneneFilip píše:Nesouhlasim.Brzdy jsou takove nic moc. Jsou slabosti,ale ono je to taky dano tim, ze to auto se vrabelo 80 letech a kousek v 90,ale jinak pokud se daji poradne kotouce a BRZDOVE DESTICKY tak se to zastavi,ale s tim asi se mnou bude souhlasit, objem nicim nenahradis.

T.J. předek chlazení, zadek kotouče.
A co vím tak ty Filipe máš brzdy jiné, tak možná proto ty skušenosti

Ondra ex.M-Fahrer
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Jeste se vratim k diskusi o brzdach.
Dle meho nazoru nejen ze mnozi kupuji shitove desky, ale navic maji sjete a zkroucene kotouce, starou kapalinu, zatuhle/pridrene pistky v brzdicich a kdovicojeste.
Porovnam-li brzdy na prodanem a koupenem aute (obe mely dle tacho najeto 270.000 km), je to k neporovnani. Rozdil "jako prase".
Zaver: dle meho nazoru ma E30 dostacujici brzdy, jen prevazna vetsina je nema v odpovidajicim technickem stavu. Na nejake pristi akci mohu predvest, jak brzdi touring se ctyrmi chlazenymi seriovymi kotouci a seriovymi brzdici.
Dle meho nazoru nejen ze mnozi kupuji shitove desky, ale navic maji sjete a zkroucene kotouce, starou kapalinu, zatuhle/pridrene pistky v brzdicich a kdovicojeste.
Porovnam-li brzdy na prodanem a koupenem aute (obe mely dle tacho najeto 270.000 km), je to k neporovnani. Rozdil "jako prase".
Zaver: dle meho nazoru ma E30 dostacujici brzdy, jen prevazna vetsina je nema v odpovidajicim technickem stavu. Na nejake pristi akci mohu predvest, jak brzdi touring se ctyrmi chlazenymi seriovymi kotouci a seriovymi brzdici.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Huska
- Příspěvky: 2372
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Jo jasně...pod sedačkama není nic na co to přichytit. Ze se ta výztuha jmenuje příčník jsem nevěděl a tak jsem chtěl jen nasměrovat že je uchycen před diferákem (jenže to by asi bylo ještě více zavádějící).kdo. píše: Pro přesnost: stabilizátor je upevněnej na čelní stěně příčníku, na kterém visí silentblok diferáku, (Husko, kde máš sedačky??![]()
) je zahnutej dopředu a kosti jsou šikmo dolu.
Jooo a k tomu že jsem psal že v serii ho mají jen některé modely ...tak bych příště prosil přečíst si to co jsem psal důkladně, protože o předním stabilizátoru se tu nikdo nebavil





s tim, ze stabilizatory NEGATIVNE ovlivni chovani auta v zatacce nelze nez nesouhlasit...naopak pomoci stabilizatoru lze velice jednoduse nastavit pretacivost a nedotacivost vozu...viz rozdil pri projizdce mym autem po Sosnovy a nejakou serii...kdo. píše:Tak jsem včera byl nechat vyměnit silentbloky zadní nápravy a při té příležitosti jsem koupil stabilizátor, aby ho tam hned namontoval. Vzal jsem ho z kombajnu 325, takže 13.5 mm. Pro přesnost: stabilizátor je upevněnej na čelní stěně příčníku, na kterém visí silentblok diferáku, (Husko, kde máš sedačky??![]()
) je zahnutej dopředu a kosti jsou šikmo dolu. Jak nové silentbloky, tak ten stabilizátor výrazně zklidnily auto v zatáčkách. Jak píše Filip, funkce stabilizátoru je, že v zatáčce dle své tuhosti zvedá vnitřní odlehčené kolo a tím srovnává náklon vozu. Nezdá se mi však jeho tvrzení, že je nejlepší ten nejtužší, domnívám se, že by ty dva (přední, zadní) měli být v souladu v závislosti na hmotnosti vozu. To by pak mohl být jen jeden druh. Pokud je zadek tužší, než předek, může to fakt negativně ovlivnit chování v zatáčce. Protože vepředu mám ten nejsilnější, tak jsem takový dal i dozadu (myslím sériový).
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...

POZOR!!! Čti pozorněji,....... já nenapsal, že stabilizátory apriori negativně ovlivní chování auta, znám jejich funkci moc dobře a navíc bych ho tam asi nedával,PET77 píše:s tim, ze stabilizatory NEGATIVNE ovlivni chovani auta v zatacce nelze nez nesouhlasit...naopak pomoci stabilizatoru lze velice jednoduse nastavit pretacivost a nedotacivost vozu...viz rozdil pri projizdce mym autem po Sosnovy a nejakou serii...kdo. píše:Tak jsem včera byl nechat vyměnit silentbloky zadní nápravy a při té příležitosti jsem koupil stabilizátor, aby ho tam hned namontoval. Vzal jsem ho z kombajnu 325, takže 13.5 mm. Pro přesnost: stabilizátor je upevněnej na čelní stěně příčníku, na kterém visí silentblok diferáku, (Husko, kde máš sedačky??![]()
) je zahnutej dopředu a kosti jsou šikmo dolu. Jak nové silentbloky, tak ten stabilizátor výrazně zklidnily auto v zatáčkách. Jak píše Filip, funkce stabilizátoru je, že v zatáčce dle své tuhosti zvedá vnitřní odlehčené kolo a tím srovnává náklon vozu. Nezdá se mi však jeho tvrzení, že je nejlepší ten nejtužší, domnívám se, že by ty dva (přední, zadní) měli být v souladu v závislosti na hmotnosti vozu. To by pak mohl být jen jeden druh. Pokud je zadek tužší, než předek, může to fakt negativně ovlivnit chování v zatáčce. Protože vepředu mám ten nejsilnější, tak jsem takový dal i dozadu (myslím sériový).

