Koupe e38

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
icecold
Příspěvky: 734
Registrován: 29. 12. 2009 17:11
Bydliště: Měřín

Příspěvek od icecold » 29. 08. 2011 15:23

Teddy píše:
icecold píše:no jelilož e38 na tds je těžká tak počítej s 10-12l nafty na 100km.. a nejhorší to bude když budeš s tím chtít někoho předjet do kopce a ono si to ani neškytne :lol:
Kolik jsi toho se 725tsd najezdil? :)
já přímo ne, ale známý měl 725tdsA a moc pod 10 nejezdíl...
e36 Lego Packet

Uživatelský avatar
PÍŤÁK
Příspěvky: 850
Registrován: 12. 10. 2006 10:52
Bydliště: Praha

Příspěvek od PÍŤÁK » 29. 08. 2011 17:24

Pro bežnou jízdu je právě důležitej krouťák a né až tak výkon. E38 má 280Nm při 2200 otáčkách. Jinak zpřevodovaný je to stejě jako 5ka takže na dnešní poměry spíš právě dopomala...
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 29. 08. 2011 18:42

Běžná finta "dízlomilů". Když nedostačuje výkon, začnou s krouťákem :twisted:
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Martin Dobrodinec
Příspěvky: 361
Registrován: 04. 04. 2006 11:22
Bydliště: valmez

Příspěvek od Martin Dobrodinec » 29. 08. 2011 22:45

Kluci ja nechtel at se zase zacnete hadat :lol:
Jinak to vite ze bych radsi 740i s lpg, ale kdyz ma clovek moznost mit levnou kvalitni naftu tak bych radsi diesela. Od 730d me odrazuje vyssi porizovaci cena a drazsi servis, to same plati i u740d. Kdezto 2,5tds vidim na kazdem kroku, takze kdyby se ten motor sesypal tak bych se toho vubec nebal. A jak jsem psal budu jezdit klidne, ridicak potrebuju k praci tak bych o nej nerad prisel, takze cim min to pojede tim lip :lol: s V8 bych to nevidel na moc dlouho :lol:

Pak je tu jeste moznost e39 tds nebo 3,0d ktere uz nejsou tak drahe, ale laka me ta modra sedma z Prahy, kdyby se prodejce nechal ukecat na peknych 50 tak bych silne uvazoval. Za 50-60 totiz nekoupim 39tku v dieselu.
Lehka koroze by mi nevadila, pokud je mechanicky v poradku tak si myslim ze by to nebyl az tak spatny kup.
Za kolik byla ta sedam kdyz jste se na ni byli divat pred rokem?

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7772
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 30. 08. 2011 07:49

:roll: :roll: pokud počítáš u ropy výkon a nebreš ohled na krouták tak to pak nechápu....

podívej se na ty francouzký mrdky... 66kw a 230nm a táhne jak blázen se spotřebou 4,5l /100km. Pouze na dálnici už nemá moc sil...

nicméně zadejte si na youtube 725tds jsou tam i občas pěkný videa zrychlení atp...jezdí to pěkně... 103kw u nafty vůbec nic neznamená... :roll: resp. kw nejsou to co udává ten "výkon" :roll:

A můžeš rejpat dál...

EDIT : Běžná finta "dízlomilů". Když nedostačuje výkon, začnou s krouťákem

PS : jsem zásadní anti ropák a svoje tvrzení že nafta patří do kamen mám pořád....bohužel po zkušenostech s novejma dieselama už se to těžko obhajuje... když si vezmu jak jede m20b25 (125kw) a 220nm (tušim) a obyč 320d e90 (110kw) a nm ted nevim a hledat to nebudu, ale moc se na ní nechytám...
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 30. 08. 2011 08:23

Zavarenec píše::roll: :roll: pokud počítáš u ropy výkon a nebreš ohled na krouták tak to pak nechápu....
To si trochu pleteš (o krutu mluvím v příspěvku z 29.8. - 14:55) , to naopak ty počítáš jen krut a nebereš ohled na výkon (ty totiž uvádíš údaj krutu, když se mluví o výkonu :roll:). Kdyby ta sedma měla 260 Nm a třeba 230 koní (jakobenzíňák) tak je to super, ale to TDS nemá. Proto je pro mě u auta důležitější údaj výkon (resp. jeho max hodnota).

Jo a neber to prosím jako rýpání :wink:

K tomu co píšeš závěrem bych jen dodal, že je taky blbost srovnávat benzínový motor z 80. let s diesly posledních řad.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7772
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 30. 08. 2011 09:09

Já vim, já jen že pokud chceš brát výkon motoru (a teď mě nechytej prosím za slovíčka). Tak "výkon" motoru má dva parametry výkon jakožto kw a krouták jakožto nm....tyhle údaje bude mít každý motor a oba jsou důležitý...

nesrovnával jsem motor, ale pouze ten údaj, že 125kw v tomto případě je "méně" než 110kw u nafty...

U naftovýho motoru to bude vždycky o krouťáku...

Dle tech infa má 725tds 105kw a 280nm. Zrychlení z 0-100 za 11,2
735i má 175kw a 345nm a zrychlení 8,2 (jen pro srovnání). :wink:
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 30. 08. 2011 10:01

Zavarenec píše:Já vim, já jen že pokud chceš brát výkon motoru (a teď mě nechytej prosím za slovíčka). Tak "výkon" motoru má dva parametry výkon jakožto kw a krouták jakožto nm....tyhle údaje bude mít každý motor a oba jsou důležitý...
V tomhle se právě budeme lišit. Výkon je výkon (max dosažitejlnej), krut je krut (max dosažitelnej). Výkon je max práce kterou může motor konat. To mě (týpka chtíc koně) právě zajímá - vědět to, co od něj můžu čekat. Kdežto krut říká jen to, že při nějakých otáčkách to má maximální moment - ale co jde vlastně z motoru dostat to už neřekne. Pro mě osobně je tedy důležitější ten výkon. Jinak souhlasím, že ty veličiny spolu přímo souvisí - spolu s otáčkama je pro ně jednoduchej vzájemnej vstah - netřeba ho ani uvádět, každej si umí najít. Jde tak zjistit, kolik je výkon při maximálním krutu a stejně tak jakej je krut při max výkonu - to platí pro celé spektrum otáček, ale ty hodnoty nejsou zajímavé. Prostě musím trvat, že nejzajímavější veličina u motoru je právě jeho výkon. Howk
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7772
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 30. 08. 2011 10:14

aula píše:
Zavarenec píše:Já vim, já jen že pokud chceš brát výkon motoru (a teď mě nechytej prosím za slovíčka). Tak "výkon" motoru má dva parametry výkon jakožto kw a krouták jakožto nm....tyhle údaje bude mít každý motor a oba jsou důležitý...
V tomhle se právě budeme lišit. Výkon je výkon (max dosažitejlnej), krut je krut (max dosažitelnej). Výkon je max práce kterou může motor konat. To mě (týpka chtíc koně) právě zajímá - vědět to, co od něj můžu čekat. Kdežto krut říká jen to, že při nějakých otáčkách to má maximální moment - ale co jde vlastně z motoru dostat to už neřekne. Pro mě osobně je tedy důležitější ten výkon. Jinak souhlasím, že ty veličiny spolu přímo souvisí - spolu s otáčkama je pro ně jednoduchej vzájemnej vstah - netřeba ho ani uvádět, každej si umí najít. Jde tak zjistit, kolik je výkon při maximálním krutu a stejně tak jakej je krut při max výkonu - to platí pro celé spektrum otáček, ale ty hodnoty nejsou zajímavé. Prostě musím trvat, že nejzajímavější veličina u motoru je právě jeho výkon. Howk
Howk.... nesouhlasím s tebou, ale to je jedno :lol:
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Uživatelský avatar
PÁREK
Příspěvky: 1493
Registrován: 30. 09. 2008 20:14

Příspěvek od PÁREK » 30. 08. 2011 10:28

howG pánové..:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
PÍŤÁK
Příspěvky: 850
Registrován: 12. 10. 2006 10:52
Bydliště: Praha

Příspěvek od PÍŤÁK » 30. 08. 2011 10:39

To by si pak mohl dát do ty e38 ISO a myslíš, že by se s tím jezdilo stejně, když bude mít zhruba stejnej výkon jako to tds? Asi težko...

Jinak tenkrát to bylo na prodej asi za cca 70, ale bylo to na 18kách styling 32. Schnílý to bylo opravdu hodně (nevím, jestli jsem viděl takhle schnilou např e34). Prahy vpodstatě skrz, zadní lemy taky hodně a myslím že byly chycený i dveře. Prostě děs, nemělo cenu to ani projíždět :lol:
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td

Martin Dobrodinec
Příspěvky: 361
Registrován: 04. 04. 2006 11:22
Bydliště: valmez

Příspěvek od Martin Dobrodinec » 30. 08. 2011 12:16

ted trochu odbocim. Parkrat jsem jel v berlingu hdi. Prvni jizda, byl jsem prekvapen jak ten 2,0hdi tahne a jede za 5 litru. Pak mrknu do technicaku a ono to byla dokonce 1,6hdi. Papirovej vykon mizernej, ale kroutak asi ma. Kluci s m20b20 a isama by se divili jak tech 60kw jede. (najeto 450000km). Takze srovnavat jen vykon a nehledet na kroutak je nesmysl. Zavarenec a spol maji pravdu.

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 30. 08. 2011 12:24

Martin Dobrodinec píše: Zavarenec a spol maji pravdu.
Přečti si prosímtě znovu, co píšu. Já krut beru v úvahu, naopak zavařenec a spol koukaj jen na krut a nekoukaj na výkon. Ta 725tds by jela podobně jako 718is - maj podobný výkony. Kdežto 725tds by nejela podobně jako 728i (m52), přestože maj podobný kruty :wink: .
Kluci s m20b20 a isama by se divili jak tech 60kw jede. (najeto 450000km).
No a jak to teda jede, za kolik to má kilo?

Aha, už jsem něco našel : Zrychlení z 0 na 100km/h: 14.3 s http://www.vybermiauto.cz/autodata/citr ... ngo/motory# No to by klucí v isech a b20 fakt koukali, když by na sprintu ujeli vo 2 auta :roll: . Tak ale hlavně že to má ten krouťák viď :lol: :roll:
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7772
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 30. 08. 2011 12:45

725tds by v životě nejela 718is (a zní to fakt vtipně) :lol:

u naftovýho motoru bude vždy "důležitější" Nm než Kw... s tim Pežotem máš pravdu...

výkon 1.6HDi je úplně mizernej, ale krouťák tam dělá ten "zátah" ...


Nicméně je to jedno... já bych si 725tds taky nekoupil, ale to spíš proto, že se bojim toho motoru zastralýho a vylítanýho...

Kdysy jsem si taky myslel, že za všechno může jen výkon a jak je důležitý mít hrozně moc koní....bohužel to není úplně tak...

např. že v pružném zrychlení je lepší E90 335i než e90 m3 a to má menší "výkon"
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7772
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 30. 08. 2011 12:47

aula píše: Aha, už jsem něco našel : Zrychlení z 0 na 100km/h: 14.3 s http://www.vybermiauto.cz/autodata/citr ... ngo/motory# No to by klucí v isech a b20 fakt koukali, když by na sprintu ujeli vo 2 auta :roll: . Tak ale hlavně že to má ten krouťák viď :lol: :roll:
A bereš v potaz, za jak dlouho to ujede tu vzdálenost a třeba to že berlingo je skříň jak kráva :lol: ten samej motor v p308 má 11,4 s :lol:
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 30. 08. 2011 12:52

Zavarenec píše:725tds by v životě nejela 718is
dle wiki má e36 318is zrychlení na sto 10,2 a max 213 a 325tds má 10,4 a max 214.
Ačkoli má tds mnohem větší krut, jede téměř stejně jak to iso. Krut 260 vs 175
Ale výkony jsou zas skoro stejné.
Myslím že je dobrej předpoklad očekávat to samé i v 7er.
Zavarenec píše:
aula píše: Aha, už jsem něco našel : Zrychlení z 0 na 100km/h: 14.3 s http://www.vybermiauto.cz/autodata/citr ... ngo/motory# No to by klucí v isech a b20 fakt koukali, když by na sprintu ujeli vo 2 auta :roll: . Tak ale hlavně že to má ten krouťák viď :lol: :roll:
A bereš v potaz, za jak dlouho to ujede tu vzdálenost a třeba to že berlingo je skříň jak kráva :lol: ten samej motor v p308 má 11,4 s :lol:
Ne neberu, proč taky, to Martin to začal vytahovat a srovnávat, tak jsem mu to srovnal :)

To s tou e90 335i a M3 máš pravdu, ale je to spíše vyjímka - dáno tím že ta 335i má skoro v celým spektru max krut, což tds ani jiné dísly obyvkle nemají. ˇV tomto případě bych si i já dal na ten krut bacha a bral bych ho v úvahu :wink:
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Petulka
Příspěvky: 816
Registrován: 05. 03. 2009 16:34
Bydliště: Olomouc

...

Příspěvek od Petulka » 30. 08. 2011 13:51

Obrázek

a vykon nema 2 parametry, kw a nm nebo co tu bylo za teorie.
ale kw je vykon a nm je SILA, coz je prece uplne jina fyzikalni velicina
e30 327i Z4.45 touring

"Nemusime se bat tech, co nic nevedi, ale tech, co si mysli, ze vedi vsechno!" (asi gerhard schroder)

Jirzik
Příspěvky: 555
Registrován: 21. 01. 2010 19:58
Bydliště: Praha a u Kolína

Příspěvek od Jirzik » 30. 08. 2011 13:53

dle wiki má e36 318is zrychlení na sto 10,2 a max 213 a 325tds má 10,4 a max 214.
Ačkoli má tds mnohem větší krut, jede téměř stejně jak to iso. Krut 260 vs 175
Ale výkony jsou zas skoro stejné. Myslím že je dobrej předpoklad očekávat to samé i v 7er.

a cováha tý e38? myslíš, že si s tim iso poradí tak jako to tds? nevíš nevíš

Jirzik
Příspěvky: 555
Registrován: 21. 01. 2010 19:58
Bydliště: Praha a u Kolína

Re: ...

Příspěvek od Jirzik » 30. 08. 2011 13:54

Petulka píše:Obrázek

a vykon nema 2 parametry, kw a nm nebo co tu bylo za teorie.
ale kw je vykon a nm je SILA, coz je prece uplne jina fyzikalni velicina
Nm neni Síla chytráku, ale jednotka kroutícího momentu...

Uživatelský avatar
PÍŤÁK
Příspěvky: 850
Registrován: 12. 10. 2006 10:52
Bydliště: Praha

Příspěvek od PÍŤÁK » 30. 08. 2011 14:06

Jde o to, že v extrému kdy to budeš točit do omezovače to jede téměř stejně. Jenže o tom běžný život není. Tam se využívá pružné zrychlení.
Pružný zrychlení (80 až 120 na 4ku) má v e39 tds zhruba stejny jako 523i. 530d má lepší než 530i i než 535i...
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td

Odpovědět