spínač volnoběžného ventilu

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
milo

spínač volnoběžného ventilu

Příspěvek od milo » 24. 10. 2004 11:06

tak jsem se na svoji 2.5 m20ce rozhodl vyřešit prasecky dorazovým šroubem nastavený volnoběh. nové koleno sání a par hadic na vzduch mě už bude čekat v autecu, upálenou lambdu jsem právě vyměnil a ...

volnoběžný ventil na pohled funguje když jsem na kontakty přímo přivedl 12V tak cvakal a přepínal se. bohužel v autě nedostává ani ťuk elektriky :? spomínám si matně buď na nějaký web nebo thread na nějakém foru - myslím že je vadný spínač volnoběžného ventilu ... jenom kde kurva je :( někde nad škrtící klapkou?

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 24. 10. 2004 19:02

Spínač volnoběžného ventilu=řídící jednotka. U škrtící klapky je snímač volnoběhu a snímač plného plynu. Hledal bych závadu na drátech od řj k ventilu. Sám jsem měl stejný problém - špatný kontakt přímo v konektoru na ventilu.

milo

Příspěvek od milo » 24. 10. 2004 20:53

tak tak myslím že nefunguje ten spínač volnoběhu - při puštění plyn. pedálu by měl myslím cvaknout ne? uvidíme :)

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 24. 10. 2004 23:59

Boha jeho - dyť to píšu že tohle nejní spínač ale snímač. Měl by cvaknout, ale jestli funguje nebo ne zjistíš tak, že ho změříš.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: spínač volnoběžného ventilu

Příspěvek od Francis » 01. 08. 2009 16:58

milo píše:... vyřešit prasecky dorazovým šroubem nastavený volnoběh...
Kdo zná hodnotu, o kolik pootevřít škrtící klapku dorazovým šroubem?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 01. 08. 2009 20:32

no navic pokud to udelas tezko se muze rozbehnout volnobeznej moturek...

pokud ten sroub vratis tam kde ma bejt a zapnes klicem jen zapalovani toci se?
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 01. 08. 2009 20:38

Aby vše fungovalo jak má, má se při sestavení klapkostroje po výrobě / po repasi dorazovým šroubkem o jistou hodnotu pootevřít klapka. Zajímá mě tato hodnota.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Sámo
člen E30.cz
Příspěvky: 183
Registrován: 12. 08. 2005 10:11

Příspěvek od Sámo » 08. 09. 2009 19:04

Jak ten ventil vubec funguje? Je tam servo ktery ridi prutok vzduchu, nebo se to proste otevre naplno? Zajima me jak ventil M20 tak M40...??? Mam dojem ze na M40 je tam pruzinka... Díky

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 08. 09. 2009 19:26

Francis píše:Aby vše fungovalo jak má, má se při sestavení klapkostroje po výrobě / po repasi dorazovým šroubkem o jistou hodnotu pootevřít klapka. Zajímá mě tato hodnota.
tato hodnota je nadstavena na rozmer 0,05.....sparove mierky ...das ju do klapky a nedstavis srob aby sla primerane tazko von ta mierka......
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 09. 09. 2009 08:10

Sámo píše:Jak ten ventil vubec funguje? Je tam servo ktery ridi prutok vzduchu, nebo se to proste otevre naplno? Zajima me jak ventil M20 tak M40...??? Mam dojem ze na M40 je tam pruzinka... Díky
Reguluje průtok - při pootáčení mění průřez kanálku.

U některých motorů je připojen třívodičově, někde jen dvouvodičově.

.

Uživatelský avatar
Sámo
člen E30.cz
Příspěvky: 183
Registrován: 12. 08. 2005 10:11

Příspěvek od Sámo » 09. 09. 2009 12:50

Jasny, takze to je nejakej servomotorek. Ja jen ze jsem mel rozdelanej ventil z M20 (B25) a je to tam takovy zvlastni. 3 jazycky tam tusim byly a kdyz jsem to napojoval natvrdo na 12V zdroj, tak jsem prisel jen na 3 kombinace. Zavreno / otevreno / napul otevreno... Tak jestli to RJ ridi stylem ze prepina mezi temahle trema polohama, nebo jestli je to nejaka vyssi divci regulace... Nevim... Kazdopadne kdyz je hlavni klapka zavrena a ventil taky zavrenej (odpojenej) tak tam nejde luft a teoreticky by to nemelo chytit jo? Chapu to dobre?

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 09. 09. 2009 16:05

Sámo píše:Jasny, takze to je nejakej servomotorek. Ja jen ze jsem mel rozdelanej ventil z M20 (B25) a je to tam takovy zvlastni. 3 jazycky tam tusim byly a kdyz jsem to napojoval natvrdo na 12V zdroj, tak jsem prisel jen na 3 kombinace. Zavreno / otevreno / napul otevreno... Tak jestli to RJ ridi stylem ze prepina mezi temahle trema polohama, nebo jestli je to nejaka vyssi divci regulace... Nevim... Kazdopadne kdyz je hlavni klapka zavrena a ventil taky zavrenej (odpojenej) tak tam nejde luft a teoreticky by to nemelo chytit jo? Chapu to dobre?
Jestli se nepletu, u regulátoru se 3-pinovým konektorem jsou uvnitř dvě cívky. Bez napětí je kanálek otevřen napůl, ty dvě cívky to šoupátko přetahujou do krajních poloh (zavřeno/otevřeno) podle pulsů z ŘJ.
Takže to chytí při odpojení normálně.

U regulátoru se 2 piny je cívka jen jedna, pulsy do cívky kanálek přivírají.
Tam by to taky mělo normálně chytit, při odpojení ovšem otáčky budou vyšší.

Ať se vyjádří někdo, kdo se v tom už vrtal - já to na autě nemám.

.

Odpovědět