poloha ručičky na teploměru vody

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
honzabiker1
člen E30.cz
Příspěvky: 254
Registrován: 08. 02. 2010 14:05
Bydliště: Kladno

Příspěvek od honzabiker1 » 06. 07. 2011 18:37

Tak podle toho obrazku bych mel teplotu jen neco pres 60, a termostat by mel otvirat v 80 (nasel jsem to napsane u termostatu od ruznych vyrobcu a cislo sedelo podle realoem, tak snad je tom spravne). Mate nekdo zkusenosti, ktera znacka je lepsi? Budu to kupovat v Autobenexu a maji na vyber z Vernet, Valeo a Facet..

Uživatelský avatar
honzabiker1
člen E30.cz
Příspěvky: 254
Registrován: 08. 02. 2010 14:05
Bydliště: Kladno

Příspěvek od honzabiker1 » 09. 07. 2011 19:02

Tak dneska jsem termostat vyndal, vypada skoro jak novy, je to Wahler a je na nem napsano 80 °C. Kdyz jsem ho zkousel ohrivat v hrnci, otviral opravdu v 80 °C... Tak nevim, jestli ma cenu kupovat novy.. :( Mohlo by to byt i necim jinym?

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 09. 07. 2011 19:21

honzabiker1 píše:Tak dneska jsem termostat vyndal, vypada skoro jak novy, je to Wahler a je na nem napsano 80 °C. Kdyz jsem ho zkousel ohrivat v hrnci, otviral opravdu v 80 °C... Tak nevim, jestli ma cenu kupovat novy.. :( Mohlo by to byt i necim jinym?
Zkontroluj, jestli v zavřený poloze těsní.

Pokud ano, ohřej motor na provozní teplotu (u tvýho auta bude tedy rafička na levý čárce od středu) a změř ohmickou hodnotu přímo na čidle pro přístrojovku....

Uživatelský avatar
honzabiker1
člen E30.cz
Příspěvky: 254
Registrován: 08. 02. 2010 14:05
Bydliště: Kladno

Příspěvek od honzabiker1 » 09. 07. 2011 19:51

V zavrene poloze vypada, ze tesni - mezera nikde neni a pruzina jde hodne ztuha.. Radsi ten termostat vymenim, zas tak drahy neni a alspon budu mit jistotu, ze je dobry.. Pokud to nepomuze, zkusim to cidlo.

Jeste dotaz - jak odvzdusnit chladici okruh? Nasel jsem jediny odvzdusnovak - na termostatu, podle "Jak na to" by mel byt nejaky odvzdusnovak u hadic co vedou k topeni - tam jsem nic nenasel.. Na chladici take ne a podle realoem (mel bych tam mit chladic 17111712823) zadne odvzdusneni nema.. To staci odvzdusnit jen pres ten termostat a expanzku?

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 09. 07. 2011 22:38

Změřil bych hodnoty na čidle teploty, jak už mě tenkrát radil Venca. V mém případě bylo právě to čidlo špatné. Po výměně vše ok

Uživatelský avatar
honzabiker1
člen E30.cz
Příspěvky: 254
Registrován: 08. 02. 2010 14:05
Bydliště: Kladno

Příspěvek od honzabiker1 » 10. 07. 2011 04:01

Ktere cidlo je k teplomeru?

Obrázek

pokud je to 13, nasel jsem ho tady http://www.naakup.cz/zbozi/130991355-sn ... 621710512/ za 124Kc, tak bych ho asi taky pro jistotu vymenil..

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 10. 07. 2011 08:01

Jsou tam dvě, modré a hnědé. Ta 13 je mám pocit zrovna pro řídící jednotku. Vzhledem k tomu, že tobě ukazuje špatnou teplotu budík, je třeba měřit čidlo pro budík, což je 12ka.

Uživatelský avatar
honzabiker1
člen E30.cz
Příspěvky: 254
Registrován: 08. 02. 2010 14:05
Bydliště: Kladno

Příspěvek od honzabiker1 » 10. 07. 2011 08:08

Myslim, ze pro rj by melo byt to s dvema vyvody a pro teplomer na palubce to s jednim.. Radsi to jeste vyzkousim odpojenim az budu mit ohraty motor..

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 10. 07. 2011 11:51

honzabiker1 píše:Myslim, ze pro rj by melo byt to s dvema vyvody a pro teplomer na palubce to s jednim.. Radsi to jeste vyzkousim odpojenim az budu mit ohraty motor..
pises to dobre.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 11. 07. 2011 12:16

č. 13 : Remote thermometre sending unit

:?: :?: :?:

Uživatelský avatar
honzabiker1
člen E30.cz
Příspěvky: 254
Registrován: 08. 02. 2010 14:05
Bydliště: Kladno

Příspěvek od honzabiker1 » 11. 07. 2011 12:38

Tweety píše:č. 13 : Remote thermometre sending unit

:?: :?: :?:
Kupoval jsem to podle objednavaciho cisla te 13ky a je to ono, ale v realu to vypada spis jako to cidlo s cislem 12 (ma to konektor s tou ohradkou).. Na realoem k 12 vubec neni popisek - vypada to, ze se to cidlo delalo ve vice verzich, asi podle roku vyroby - nektery motor ma cidlo c. 13 a nektery 12.. Cidlo pro RJ je 11..

Uživatelský avatar
honzabiker1
člen E30.cz
Příspěvky: 254
Registrován: 08. 02. 2010 14:05
Bydliště: Kladno

Příspěvek od honzabiker1 » 11. 07. 2011 12:46

Tak dneska jsem vymenil termostat a cidlo pro teplomer na palubce. Teplota se porad nedosahuje az na prostredni carku. Pohybuje se pri klidne jizde, popr z kopce od:

Obrázek

az k

Obrázek

pri jizde ve vyssich otackach, nebo do kopce.

Auto jsem byl projet na okruhu cca 30km (od zacatku bylo ohrate - odvzdusnoval jsem) a za jizdy ani jednou rucicka teplomeru neprelezla prostredni carku.. Jen pri stani vyleze teplota vys..

Nevim jestli je to takhle spravne, ale nezda se mi, ze by motor byl malo ohraty..

Pouzivaly se stejne teplomery pro M20 i pro ctyrvalce? U ctyrvalcu by se mel termostat otvirat pri 88 °C, u M20 uz pri 80 °C - nemuze to byt tim?

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 11. 07. 2011 15:40

Měřil jsi už ty hodnoty na čidle ?

Uživatelský avatar
honzabiker1
člen E30.cz
Příspěvky: 254
Registrován: 08. 02. 2010 14:05
Bydliště: Kladno

Příspěvek od honzabiker1 » 12. 07. 2011 20:12

honzabiker1 píše:
Tweety píše:Měřil jsi už ty hodnoty na čidle ?
Jeste ne, zmerim to..
Tak dneska jsem zmeril odpory na cidlech, hnede je pro budik, modre pro RJ:

na prostredni carce: hnede 48Ω
modre 215Ω
mezi prostredni a carkou v v 1/4: hnede 59Ω
modre 240Ω
na carce v 1/4: hnede 70Ω
modre 286Ω

studeny motor (venku teplota 24°C): hnede 0,67kΩ
modre 2,35kΩ


Takze podle hodnot ktere si sem psal cca sedi hodnoty hnedeho cidla, ale na modrem cidle jsou o dost mensi..

Na jakem motoru to bylo merene? Mam M20B20 206KA 95kW, tak jestli ma nekdo stejny motor, prosim o zmereni..

Uživatelský avatar
honzabiker1
člen E30.cz
Příspěvky: 254
Registrován: 08. 02. 2010 14:05
Bydliště: Kladno

Příspěvek od honzabiker1 » 26. 07. 2011 20:30

Dneska jsem premeril teplotu a pohybuje se cca mezi 80-90°C (mereno na telese termostatu u cidla teploty). Takze to vypada, ze jen spatne ukazuje teplomer na palubce..

Uživatelský avatar
Splaš
člen E30.cz
Příspěvky: 289
Registrován: 31. 05. 2003 01:36
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Splaš » 31. 07. 2011 15:29

Tohle mi ukazuje taky, a na autě které jsem měl dřív totéž. Obě M20B25. U kabria si ještě pamatuju, že ukazovalo vždy přesně polovinu, pak při jedné zimní jízdě (byl mráz, ale to asi není důležitý) přehlídnu přístroje a už to bylo takhle, tj změna se stala během jízdy. A od té doby to tak je.
Na obou autech jsem se s tím něco nazkoumal a došel k tomu, že to jen špatně ukazuje. Nikdy jsem ale nezjistil proč. Měnil jsem čidla za jiná i nová, přístrojovku, pak jsem ji celou znova proletoval, koupil jsem i nový budík teploty, proměřoval a přemosťoval vedení k budíku...pořád NIC. Pak už jsem to přestal řešit. Je možný, že jsem něco opominul, ale pro mne je to záhada a asi nejsem sám :roll:

Uživatelský avatar
nnoorrbbii
Příspěvky: 135
Registrován: 06. 01. 2010 11:04
Bydliště: Kosice

Příspěvek od nnoorrbbii » 31. 07. 2011 18:06

Tiez mam podobnu skusenost, minuly rok pred zimou ukazovalo stale polovicku, ako prisla zima a nizsie teploty, tak som ho nevedel zohriat, resp. ukazovalo mi presne tak ako na tych poslednych fotkach.
Potom som menil termostat a nic sa nezmenilo, az na jeden jarny den, ked zrazu znova ukazovalo polovicku a odvtedy ukazuje spravne.

Uživatelský avatar
Morienthez
Příspěvky: 454
Registrován: 14. 01. 2006 11:23
Bydliště: PHA5

Příspěvek od Morienthez » 01. 09. 2011 11:51

Ahoj mam takovej dost zvlastni problem na tohle tema a porad se mi ho nedari vyresit.

Vymeneny chladic, termostat, cidlo teploty, budiky i vodni pumpa...

odvzdusnim na chladici i termostatu a vyjedu. teplota se chvilku krasne drzi uprostred a cca po 10ti minutach co je vse v poradku zacne tancovat k vyssim hodnotam a zpet na stred az se nakonec zastavi mezi pulkou a cervenym polickem... Pri pokusu o dasi odvzdusneni tece jen voda.... zadnej vzduch... Taky musim rict ze u nohou a u popelniku je docela horko.... kdyz zapnu topeni teplota klesne tak 3-4 mm pod pulku a to v podstate okamzite... Nenapada nekoho co by mohlo byt spatne?? Ja uz jsem fakt bez napadu a uz se jen bojim jesti se neco nepostralo v motoru...

Jedna se o M40 1.8i z kabria rv 92
"life is bitch and then you die.."

Uživatelský avatar
Morienthez
Příspěvky: 454
Registrován: 14. 01. 2006 11:23
Bydliště: PHA5

Příspěvek od Morienthez » 01. 09. 2011 12:12

Tim "tancovat" myslim, ze lita sem a tam jako zblaznena...
"life is bitch and then you die.."

Uživatelský avatar
Chuck47
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 2076
Registrován: 13. 05. 2007 20:52
Bydliště: Drnovice Bk, JM kraj

Příspěvek od Chuck47 » 01. 09. 2011 13:21

Morienthez píše:Tim "tancovat" myslim, ze lita sem a tam jako zblaznena...
pří rázném poklepání na plexi budíků udělá ručička co?
Obrázek
Mazda Miata 1.8 Moss MP45

Odpovědět