poloha ručičky na teploměru vody
- honzabiker1
- člen E30.cz
- Příspěvky: 254
- Registrován: 08. 02. 2010 14:05
- Bydliště: Kladno
Tak podle toho obrazku bych mel teplotu jen neco pres 60, a termostat by mel otvirat v 80 (nasel jsem to napsane u termostatu od ruznych vyrobcu a cislo sedelo podle realoem, tak snad je tom spravne). Mate nekdo zkusenosti, ktera znacka je lepsi? Budu to kupovat v Autobenexu a maji na vyber z Vernet, Valeo a Facet..
- honzabiker1
- člen E30.cz
- Příspěvky: 254
- Registrován: 08. 02. 2010 14:05
- Bydliště: Kladno
Zkontroluj, jestli v zavřený poloze těsní.honzabiker1 píše:Tak dneska jsem termostat vyndal, vypada skoro jak novy, je to Wahler a je na nem napsano 80 °C. Kdyz jsem ho zkousel ohrivat v hrnci, otviral opravdu v 80 °C... Tak nevim, jestli ma cenu kupovat novy.. Mohlo by to byt i necim jinym?
Pokud ano, ohřej motor na provozní teplotu (u tvýho auta bude tedy rafička na levý čárce od středu) a změř ohmickou hodnotu přímo na čidle pro přístrojovku....
- honzabiker1
- člen E30.cz
- Příspěvky: 254
- Registrován: 08. 02. 2010 14:05
- Bydliště: Kladno
V zavrene poloze vypada, ze tesni - mezera nikde neni a pruzina jde hodne ztuha.. Radsi ten termostat vymenim, zas tak drahy neni a alspon budu mit jistotu, ze je dobry.. Pokud to nepomuze, zkusim to cidlo.
Jeste dotaz - jak odvzdusnit chladici okruh? Nasel jsem jediny odvzdusnovak - na termostatu, podle "Jak na to" by mel byt nejaky odvzdusnovak u hadic co vedou k topeni - tam jsem nic nenasel.. Na chladici take ne a podle realoem (mel bych tam mit chladic 17111712823) zadne odvzdusneni nema.. To staci odvzdusnit jen pres ten termostat a expanzku?
Jeste dotaz - jak odvzdusnit chladici okruh? Nasel jsem jediny odvzdusnovak - na termostatu, podle "Jak na to" by mel byt nejaky odvzdusnovak u hadic co vedou k topeni - tam jsem nic nenasel.. Na chladici take ne a podle realoem (mel bych tam mit chladic 17111712823) zadne odvzdusneni nema.. To staci odvzdusnit jen pres ten termostat a expanzku?
- honzabiker1
- člen E30.cz
- Příspěvky: 254
- Registrován: 08. 02. 2010 14:05
- Bydliště: Kladno
Ktere cidlo je k teplomeru?
pokud je to 13, nasel jsem ho tady http://www.naakup.cz/zbozi/130991355-sn ... 621710512/ za 124Kc, tak bych ho asi taky pro jistotu vymenil..
pokud je to 13, nasel jsem ho tady http://www.naakup.cz/zbozi/130991355-sn ... 621710512/ za 124Kc, tak bych ho asi taky pro jistotu vymenil..
- honzabiker1
- člen E30.cz
- Příspěvky: 254
- Registrován: 08. 02. 2010 14:05
- Bydliště: Kladno
- honzabiker1
- člen E30.cz
- Příspěvky: 254
- Registrován: 08. 02. 2010 14:05
- Bydliště: Kladno
Kupoval jsem to podle objednavaciho cisla te 13ky a je to ono, ale v realu to vypada spis jako to cidlo s cislem 12 (ma to konektor s tou ohradkou).. Na realoem k 12 vubec neni popisek - vypada to, ze se to cidlo delalo ve vice verzich, asi podle roku vyroby - nektery motor ma cidlo c. 13 a nektery 12.. Cidlo pro RJ je 11..Tweety píše:č. 13 : Remote thermometre sending unit
- honzabiker1
- člen E30.cz
- Příspěvky: 254
- Registrován: 08. 02. 2010 14:05
- Bydliště: Kladno
Tak dneska jsem vymenil termostat a cidlo pro teplomer na palubce. Teplota se porad nedosahuje az na prostredni carku. Pohybuje se pri klidne jizde, popr z kopce od:
az k
pri jizde ve vyssich otackach, nebo do kopce.
Auto jsem byl projet na okruhu cca 30km (od zacatku bylo ohrate - odvzdusnoval jsem) a za jizdy ani jednou rucicka teplomeru neprelezla prostredni carku.. Jen pri stani vyleze teplota vys..
Nevim jestli je to takhle spravne, ale nezda se mi, ze by motor byl malo ohraty..
Pouzivaly se stejne teplomery pro M20 i pro ctyrvalce? U ctyrvalcu by se mel termostat otvirat pri 88 °C, u M20 uz pri 80 °C - nemuze to byt tim?
az k
pri jizde ve vyssich otackach, nebo do kopce.
Auto jsem byl projet na okruhu cca 30km (od zacatku bylo ohrate - odvzdusnoval jsem) a za jizdy ani jednou rucicka teplomeru neprelezla prostredni carku.. Jen pri stani vyleze teplota vys..
Nevim jestli je to takhle spravne, ale nezda se mi, ze by motor byl malo ohraty..
Pouzivaly se stejne teplomery pro M20 i pro ctyrvalce? U ctyrvalcu by se mel termostat otvirat pri 88 °C, u M20 uz pri 80 °C - nemuze to byt tim?
- honzabiker1
- člen E30.cz
- Příspěvky: 254
- Registrován: 08. 02. 2010 14:05
- Bydliště: Kladno
Tak dneska jsem zmeril odpory na cidlech, hnede je pro budik, modre pro RJ:honzabiker1 píše:Jeste ne, zmerim to..Tweety píše:Měřil jsi už ty hodnoty na čidle ?
na prostredni carce: hnede 48Ω
modre 215Ω
mezi prostredni a carkou v v 1/4: hnede 59Ω
modre 240Ω
na carce v 1/4: hnede 70Ω
modre 286Ω
studeny motor (venku teplota 24°C): hnede 0,67kΩ
modre 2,35kΩ
Takze podle hodnot ktere si sem psal cca sedi hodnoty hnedeho cidla, ale na modrem cidle jsou o dost mensi..
Na jakem motoru to bylo merene? Mam M20B20 206KA 95kW, tak jestli ma nekdo stejny motor, prosim o zmereni..
- honzabiker1
- člen E30.cz
- Příspěvky: 254
- Registrován: 08. 02. 2010 14:05
- Bydliště: Kladno
Tohle mi ukazuje taky, a na autě které jsem měl dřív totéž. Obě M20B25. U kabria si ještě pamatuju, že ukazovalo vždy přesně polovinu, pak při jedné zimní jízdě (byl mráz, ale to asi není důležitý) přehlídnu přístroje a už to bylo takhle, tj změna se stala během jízdy. A od té doby to tak je.
Na obou autech jsem se s tím něco nazkoumal a došel k tomu, že to jen špatně ukazuje. Nikdy jsem ale nezjistil proč. Měnil jsem čidla za jiná i nová, přístrojovku, pak jsem ji celou znova proletoval, koupil jsem i nový budík teploty, proměřoval a přemosťoval vedení k budíku...pořád NIC. Pak už jsem to přestal řešit. Je možný, že jsem něco opominul, ale pro mne je to záhada a asi nejsem sám
Na obou autech jsem se s tím něco nazkoumal a došel k tomu, že to jen špatně ukazuje. Nikdy jsem ale nezjistil proč. Měnil jsem čidla za jiná i nová, přístrojovku, pak jsem ji celou znova proletoval, koupil jsem i nový budík teploty, proměřoval a přemosťoval vedení k budíku...pořád NIC. Pak už jsem to přestal řešit. Je možný, že jsem něco opominul, ale pro mne je to záhada a asi nejsem sám
- nnoorrbbii
- Příspěvky: 135
- Registrován: 06. 01. 2010 11:04
- Bydliště: Kosice
Tiez mam podobnu skusenost, minuly rok pred zimou ukazovalo stale polovicku, ako prisla zima a nizsie teploty, tak som ho nevedel zohriat, resp. ukazovalo mi presne tak ako na tych poslednych fotkach.
Potom som menil termostat a nic sa nezmenilo, az na jeden jarny den, ked zrazu znova ukazovalo polovicku a odvtedy ukazuje spravne.
Potom som menil termostat a nic sa nezmenilo, az na jeden jarny den, ked zrazu znova ukazovalo polovicku a odvtedy ukazuje spravne.
- Morienthez
- Příspěvky: 454
- Registrován: 14. 01. 2006 11:23
- Bydliště: PHA5
Ahoj mam takovej dost zvlastni problem na tohle tema a porad se mi ho nedari vyresit.
Vymeneny chladic, termostat, cidlo teploty, budiky i vodni pumpa...
odvzdusnim na chladici i termostatu a vyjedu. teplota se chvilku krasne drzi uprostred a cca po 10ti minutach co je vse v poradku zacne tancovat k vyssim hodnotam a zpet na stred az se nakonec zastavi mezi pulkou a cervenym polickem... Pri pokusu o dasi odvzdusneni tece jen voda.... zadnej vzduch... Taky musim rict ze u nohou a u popelniku je docela horko.... kdyz zapnu topeni teplota klesne tak 3-4 mm pod pulku a to v podstate okamzite... Nenapada nekoho co by mohlo byt spatne?? Ja uz jsem fakt bez napadu a uz se jen bojim jesti se neco nepostralo v motoru...
Jedna se o M40 1.8i z kabria rv 92
Vymeneny chladic, termostat, cidlo teploty, budiky i vodni pumpa...
odvzdusnim na chladici i termostatu a vyjedu. teplota se chvilku krasne drzi uprostred a cca po 10ti minutach co je vse v poradku zacne tancovat k vyssim hodnotam a zpet na stred az se nakonec zastavi mezi pulkou a cervenym polickem... Pri pokusu o dasi odvzdusneni tece jen voda.... zadnej vzduch... Taky musim rict ze u nohou a u popelniku je docela horko.... kdyz zapnu topeni teplota klesne tak 3-4 mm pod pulku a to v podstate okamzite... Nenapada nekoho co by mohlo byt spatne?? Ja uz jsem fakt bez napadu a uz se jen bojim jesti se neco nepostralo v motoru...
Jedna se o M40 1.8i z kabria rv 92
"life is bitch and then you die.."
- Morienthez
- Příspěvky: 454
- Registrován: 14. 01. 2006 11:23
- Bydliště: PHA5