Díky, konečně konkrétní příspěvek.Francis píše:Se seriovým Compactem 323ti, 170PS, předepsané pneu 225/50x16 jsem jezdil kolo 2:15, E30 325i by na tom měla být +- stejně. Více časů viz http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... &start=150
E30 v Mostě -> časy
Tak ja jsem mel pravdepodbne variantu 1) + 3)PET77 píše:Toz jsem se byl dnes zase po case svezt a mohl jsem si tak v praxi osvezit otazky fadingu brzd. Ano taky jsem k nemu asi po dvou hodinach dospel.
Kazdopadne fakt je ten, ze:
1) kdyz se cloveku "propadne pedal" (je mekkej, gumovej a ac ho zmackete az na podlahu, tak auto nebrzdi), tak uvaril brzdovou kapalinu, 2) kdyz je pedal "tvrdej" a auto nebrzdi, tak prehral smes desticek,
3) pokud kotouce zacnou hazet, tak ma blbou smes desticek, ktera nechava na kotouci "depozity" nebo proste desticky/disky clovek pred zastavenim nezchladil a v boxech proste dupnul na brzdy a zastavil, cimz na disky opet "nazehlil" cast materialu, cimz opet zpusobil hazeni kotouce...
Ja dnes kazdopadne skoncil na variante c.1 s tim, ze kapalina by mela byt standardni DOT 5 nebo 5.1 a relativne nedavno menena. Co to tedy pro znamena je to, ze musim kapalinu vymenit za neco "racingoveho" (tusim napr. Ate dela takovou temne modrou) a poresit nafuky na brzdice (ne na vnitrek kotoucu, ale na brzdice, aby se v nich kapalina nevarila). Eventualitou by samozrejme byly "vetsi brzdy", idkyz ne kvuli velikosti kotouce, ale proste kvuli faktu, ze i brzdic bude vetsi a bude tak lepe odvadet teplo (ze se mi ten muj Brembo prehral je patrne uz jen z toho, ze standardni jasne cervene zmenil barvu na takovou tmave cervenou, az hnedou....
Uz jsem vymenil kotouce i desticky. Snad se k sobe budou ATE+ATE chovat spravne...?
Tezko rict, ja treba koupil kit od AP (jejich strap drive kotouce+oni k tomu budnluji desticky Ferodo DS2500) a po par kolech tam byly nanosy a zacalo to hazet. Takze nasledovalo mirne stazeni kotoucu, nove vyvazeni strap drive systemu a vymena desticek za carbontech xp8. Po par kolech jemnych vibraci a piskani si to sedlo a brzdny efekt za 1. Akorat po dalsich dvou hodinach jezdeni jsem uvaril tu brzdovku...
Jeste zkusim nejakou lepsi, jako treba Motul RBF 660. Neni nejlevnejsi (ikdyz oproti Castrolu SRF je zadarmo:-), ale varne body ma vyrazne nekde jinde nez serie 5.1. No a trochu updatovat to chlazeni brzdicu a uvidim...
Jinak pokud jde o Ate, tak to rozhodne zadny zazraky nejsou, snad vse co nabizi maj dost mekkou smes, takze za odpoledne jezdeni udelaly desticky papaa. Na druhou stranu, ac nebrzdily nejak zazracne, nemuzu rict, ze by svoji roli uplne nezvladaly a zadny nanosy a nasledne vibrace jsem nepozoroval...

Jeste zkusim nejakou lepsi, jako treba Motul RBF 660. Neni nejlevnejsi (ikdyz oproti Castrolu SRF je zadarmo:-), ale varne body ma vyrazne nekde jinde nez serie 5.1. No a trochu updatovat to chlazeni brzdicu a uvidim...
Jinak pokud jde o Ate, tak to rozhodne zadny zazraky nejsou, snad vse co nabizi maj dost mekkou smes, takze za odpoledne jezdeni udelaly desticky papaa. Na druhou stranu, ac nebrzdily nejak zazracne, nemuzu rict, ze by svoji roli uplne nezvladaly a zadny nanosy a nasledne vibrace jsem nepozoroval...
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...

Jak resim, co dal, jeste me napadla jedna docela dulezita poznamka, kterou jsem pri poslednim jezdeni zrovna nerespektoval a nasledne kapalinu prehral:
"nezapominejte, ze na okruhu se nebrzdi jako na silnici". Tudiz v zajmu neprehrati brzd je dobre se vyvarovat toho, co normalne na silnici delame - pozvolne brzdeni se zvysujicim se tlakem na pedal. Na okruhu je naopak zapotrebi brzdit tesne pred zatackou a to maximalni silou co to da (tesne nez se vam zacnou blokovat kola - threshold braking) a po co nejkratsi dobu...
"nezapominejte, ze na okruhu se nebrzdi jako na silnici". Tudiz v zajmu neprehrati brzd je dobre se vyvarovat toho, co normalne na silnici delame - pozvolne brzdeni se zvysujicim se tlakem na pedal. Na okruhu je naopak zapotrebi brzdit tesne pred zatackou a to maximalni silou co to da (tesne nez se vam zacnou blokovat kola - threshold braking) a po co nejkratsi dobu...
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...

Tohle je u mě určitě taky místo k zlepšení. Jinak řečeno - v hlavě jsem to teoreticky měl, jen kombinace ostrého brždění a meziplynů ještě není v praxi úplně dokonalá. Navíc část okruhu byla vlhká a tam to i trochu při brždění klouzalo.PET77 píše:Jak resim, co dal, jeste me napadla jedna docela dulezita poznamka, kterou jsem pri poslednim jezdeni zrovna nerespektoval a nasledne kapalinu prehral:
"nezapominejte, ze na okruhu se nebrzdi jako na silnici". Tudiz v zajmu neprehrati brzd je dobre se vyvarovat toho, co normalne na silnici delame - pozvolne brzdeni se zvysujicim se tlakem na pedal. Na okruhu je naopak zapotrebi brzdit tesne pred zatackou a to maximalni silou co to da (tesne nez se vam zacnou blokovat kola - threshold braking) a po co nejkratsi dobu...
přesne takle jsem to dělal a jak řikam, na 4 zatáčce už máš plný brejle, aby to zabrzdilo
serie prostě nefunguje

B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...

Možná zaměňuješ příčinu a následek. Kapalina se v brzdičích zahřívá díky tření destiček o kotouč. Dejme tomu, že teplo přestoupí do destiček a kotouče v poměru 50/50. Zdálo by se, že je jedno, jestli chladit brzdič, nebo kotouč. Jenže (žebrovaný-chlazený) kotouč má daleko větší chladící plochu a jeho žebra navíc fungují jako odstředivý kompresor, takže chladící vzduch aktivně odsávají. Podle mě je tedy lepší chladit kotouč + použít případně lepší kapalinu, nehledě na to, že jsem chlazení třmenu nikdy neviděl.PET77 píše: poresit nafuky na brzdice (ne na vnitrek kotoucu, ale na brzdice, aby se v nich kapalina nevarila)
Vypadat by to mělo asi takhle:
http://home.online.no/~krimp/sweb/image ... ng%202.jpg
Tak tos toho jeste nevidel:-)
Koukni treba jak to delaji tam, kde tomu rozumi:
http://www.f1technical.net/articles/2.
Event. pro inspiraci par fotek, jak to vypadalo na starych cobrach:


[/url]
Chlazeni vnitrku kotoucu je samozrejme fajne, ale mel by jsi ho aplikovat tehdy, pokud vis, ze kotouce a desticky prekracuji svoje idealni pracovni teploty - tedy ze zacinaji hure brzdit. Pokud budes chladit moc, tak idealni pracovni teploty ani nedosahou...
Z tohohle pohledu je pak dobry si vzit do ruky infra teplomer a zkouset chladit to, co te zrovna nejvice pali. Ve finale pak dojdes k vhodnemu reseni, ktere muze v danem pripade byt kombinaci obou vyse uvedenych...
Docela zajimavy reseni, na ktere jsem narazil, je taky tohle
.
Nevidel jsem to bohuzel v praxi, tak nemuzu komentovat...
Eventuelne lze take pouzit titanove podlozky - titan ma relativne nizkou tepelnou vodivost, takze se tak zabrani prechodu tepla z desticky do pistku a nasledne kapaliny. Ne nadarmo maji zavodni brzdice titanove pistky...

Koukni treba jak to delaji tam, kde tomu rozumi:
http://www.f1technical.net/articles/2.
Event. pro inspiraci par fotek, jak to vypadalo na starych cobrach:



Chlazeni vnitrku kotoucu je samozrejme fajne, ale mel by jsi ho aplikovat tehdy, pokud vis, ze kotouce a desticky prekracuji svoje idealni pracovni teploty - tedy ze zacinaji hure brzdit. Pokud budes chladit moc, tak idealni pracovni teploty ani nedosahou...
Z tohohle pohledu je pak dobry si vzit do ruky infra teplomer a zkouset chladit to, co te zrovna nejvice pali. Ve finale pak dojdes k vhodnemu reseni, ktere muze v danem pripade byt kombinaci obou vyse uvedenych...
Docela zajimavy reseni, na ktere jsem narazil, je taky tohle

Nevidel jsem to bohuzel v praxi, tak nemuzu komentovat...
Eventuelne lze take pouzit titanove podlozky - titan ma relativne nizkou tepelnou vodivost, takze se tak zabrani prechodu tepla z desticky do pistku a nasledne kapaliny. Ne nadarmo maji zavodni brzdice titanove pistky...

Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...

hustýýýýý 

B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
