E30 v Mostě -> časy

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Alex_78
Příspěvky: 308
Registrován: 13. 02. 2003 12:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Alex_78 » 12. 05. 2011 08:37

Francis píše:Se seriovým Compactem 323ti, 170PS, předepsané pneu 225/50x16 jsem jezdil kolo 2:15, E30 325i by na tom měla být +- stejně. Více časů viz http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... &start=150
Díky, konečně konkrétní příspěvek.
ex E30 325i Sedan '86
E30 325i Touring '89
E46 320d Sedan '98
http://youtu.be/n41YmKA9KXE

Uživatelský avatar
Alex_78
Příspěvky: 308
Registrován: 13. 02. 2003 12:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Alex_78 » 12. 05. 2011 08:41

PET77 píše:Toz jsem se byl dnes zase po case svezt a mohl jsem si tak v praxi osvezit otazky fadingu brzd. Ano taky jsem k nemu asi po dvou hodinach dospel.

Kazdopadne fakt je ten, ze:
1) kdyz se cloveku "propadne pedal" (je mekkej, gumovej a ac ho zmackete az na podlahu, tak auto nebrzdi), tak uvaril brzdovou kapalinu, 2) kdyz je pedal "tvrdej" a auto nebrzdi, tak prehral smes desticek,
3) pokud kotouce zacnou hazet, tak ma blbou smes desticek, ktera nechava na kotouci "depozity" nebo proste desticky/disky clovek pred zastavenim nezchladil a v boxech proste dupnul na brzdy a zastavil, cimz na disky opet "nazehlil" cast materialu, cimz opet zpusobil hazeni kotouce...

Ja dnes kazdopadne skoncil na variante c.1 s tim, ze kapalina by mela byt standardni DOT 5 nebo 5.1 a relativne nedavno menena. Co to tedy pro znamena je to, ze musim kapalinu vymenit za neco "racingoveho" (tusim napr. Ate dela takovou temne modrou) a poresit nafuky na brzdice (ne na vnitrek kotoucu, ale na brzdice, aby se v nich kapalina nevarila). Eventualitou by samozrejme byly "vetsi brzdy", idkyz ne kvuli velikosti kotouce, ale proste kvuli faktu, ze i brzdic bude vetsi a bude tak lepe odvadet teplo (ze se mi ten muj Brembo prehral je patrne uz jen z toho, ze standardni jasne cervene zmenil barvu na takovou tmave cervenou, az hnedou...:-).
Tak ja jsem mel pravdepodbne variantu 1) + 3)
Uz jsem vymenil kotouce i desticky. Snad se k sobe budou ATE+ATE chovat spravne...?
ex E30 325i Sedan '86
E30 325i Touring '89
E46 320d Sedan '98
http://youtu.be/n41YmKA9KXE

Uživatelský avatar
PET77
Turbo mužík
Příspěvky: 757
Registrován: 11. 02. 2003 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od PET77 » 12. 05. 2011 09:15

Tezko rict, ja treba koupil kit od AP (jejich strap drive kotouce+oni k tomu budnluji desticky Ferodo DS2500) a po par kolech tam byly nanosy a zacalo to hazet. Takze nasledovalo mirne stazeni kotoucu, nove vyvazeni strap drive systemu a vymena desticek za carbontech xp8. Po par kolech jemnych vibraci a piskani si to sedlo a brzdny efekt za 1. Akorat po dalsich dvou hodinach jezdeni jsem uvaril tu brzdovku...:-(
Jeste zkusim nejakou lepsi, jako treba Motul RBF 660. Neni nejlevnejsi (ikdyz oproti Castrolu SRF je zadarmo:-), ale varne body ma vyrazne nekde jinde nez serie 5.1. No a trochu updatovat to chlazeni brzdicu a uvidim...

Jinak pokud jde o Ate, tak to rozhodne zadny zazraky nejsou, snad vse co nabizi maj dost mekkou smes, takze za odpoledne jezdeni udelaly desticky papaa. Na druhou stranu, ac nebrzdily nejak zazracne, nemuzu rict, ze by svoji roli uplne nezvladaly a zadny nanosy a nasledne vibrace jsem nepozoroval...
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...:-)

Uživatelský avatar
PET77
Turbo mužík
Příspěvky: 757
Registrován: 11. 02. 2003 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od PET77 » 13. 05. 2011 09:37

Jak resim, co dal, jeste me napadla jedna docela dulezita poznamka, kterou jsem pri poslednim jezdeni zrovna nerespektoval a nasledne kapalinu prehral:
"nezapominejte, ze na okruhu se nebrzdi jako na silnici". Tudiz v zajmu neprehrati brzd je dobre se vyvarovat toho, co normalne na silnici delame - pozvolne brzdeni se zvysujicim se tlakem na pedal. Na okruhu je naopak zapotrebi brzdit tesne pred zatackou a to maximalni silou co to da (tesne nez se vam zacnou blokovat kola - threshold braking) a po co nejkratsi dobu...
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...:-)

Uživatelský avatar
Alex_78
Příspěvky: 308
Registrován: 13. 02. 2003 12:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Alex_78 » 13. 05. 2011 12:08

PET77 píše:Jak resim, co dal, jeste me napadla jedna docela dulezita poznamka, kterou jsem pri poslednim jezdeni zrovna nerespektoval a nasledne kapalinu prehral:
"nezapominejte, ze na okruhu se nebrzdi jako na silnici". Tudiz v zajmu neprehrati brzd je dobre se vyvarovat toho, co normalne na silnici delame - pozvolne brzdeni se zvysujicim se tlakem na pedal. Na okruhu je naopak zapotrebi brzdit tesne pred zatackou a to maximalni silou co to da (tesne nez se vam zacnou blokovat kola - threshold braking) a po co nejkratsi dobu...
Tohle je u mě určitě taky místo k zlepšení. Jinak řečeno - v hlavě jsem to teoreticky měl, jen kombinace ostrého brždění a meziplynů ještě není v praxi úplně dokonalá. Navíc část okruhu byla vlhká a tam to i trochu při brždění klouzalo.
ex E30 325i Sedan '86
E30 325i Touring '89
E46 320d Sedan '98
http://youtu.be/n41YmKA9KXE

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 16. 05. 2011 14:25

přesne takle jsem to dělal a jak řikam, na 4 zatáčce už máš plný brejle, aby to zabrzdilo :lol: serie prostě nefunguje
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
PET77
Turbo mužík
Příspěvky: 757
Registrován: 11. 02. 2003 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od PET77 » 16. 05. 2011 15:03

Podle toho cos psal, tak jsi taky uvaril brzdovku a ne desticky. Tak si kup nejakou brzdovku se zvysenym bodem varu (treba Motul RBF 600 nebo Castrol SRF), udelej si nadechy na brzdice a pak uvidis, co dal...
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...:-)

/Jon
Příspěvky: 542
Registrován: 08. 10. 2007 15:36
Bydliště: Praha 10 Hostivař

Příspěvek od /Jon » 16. 05. 2011 16:07

PET77 píše: poresit nafuky na brzdice (ne na vnitrek kotoucu, ale na brzdice, aby se v nich kapalina nevarila)
Možná zaměňuješ příčinu a následek. Kapalina se v brzdičích zahřívá díky tření destiček o kotouč. Dejme tomu, že teplo přestoupí do destiček a kotouče v poměru 50/50. Zdálo by se, že je jedno, jestli chladit brzdič, nebo kotouč. Jenže (žebrovaný-chlazený) kotouč má daleko větší chladící plochu a jeho žebra navíc fungují jako odstředivý kompresor, takže chladící vzduch aktivně odsávají. Podle mě je tedy lepší chladit kotouč + použít případně lepší kapalinu, nehledě na to, že jsem chlazení třmenu nikdy neviděl.

Vypadat by to mělo asi takhle:
http://home.online.no/~krimp/sweb/image ... ng%202.jpg

Uživatelský avatar
PET77
Turbo mužík
Příspěvky: 757
Registrován: 11. 02. 2003 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od PET77 » 16. 05. 2011 17:13

Tak tos toho jeste nevidel:-)

Koukni treba jak to delaji tam, kde tomu rozumi:
http://www.f1technical.net/articles/2.

Event. pro inspiraci par fotek, jak to vypadalo na starych cobrach:
Obrázek
Obrázek
Obrázek[/url]

Chlazeni vnitrku kotoucu je samozrejme fajne, ale mel by jsi ho aplikovat tehdy, pokud vis, ze kotouce a desticky prekracuji svoje idealni pracovni teploty - tedy ze zacinaji hure brzdit. Pokud budes chladit moc, tak idealni pracovni teploty ani nedosahou...

Z tohohle pohledu je pak dobry si vzit do ruky infra teplomer a zkouset chladit to, co te zrovna nejvice pali. Ve finale pak dojdes k vhodnemu reseni, ktere muze v danem pripade byt kombinaci obou vyse uvedenych...

Docela zajimavy reseni, na ktere jsem narazil, je taky tohle Obrázek.
Nevidel jsem to bohuzel v praxi, tak nemuzu komentovat...

Eventuelne lze take pouzit titanove podlozky - titan ma relativne nizkou tepelnou vodivost, takze se tak zabrani prechodu tepla z desticky do pistku a nasledne kapaliny. Ne nadarmo maji zavodni brzdice titanove pistky...
Obrázek
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...:-)

/Jon
Příspěvky: 542
Registrován: 08. 10. 2007 15:36
Bydliště: Praha 10 Hostivař

Příspěvek od /Jon » 16. 05. 2011 17:53

Díky že ses podělil o zajímavé informace. Brzdy cobry vidím poprvé. Bohužel jsem jen teoretik a brzdy jsem zatím zahřát ani nedovedl :) . Jen se mi zdá jako daleko efektivnější chladit kotouče. Ideální by bylo vyzkoušet ten teploměr a odvíjet další úpravy od skutečných hodnot....

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 17. 05. 2011 22:16

hustýýýýý 8)
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
člen E30.cz
Příspěvky: 4253
Registrován: 15. 04. 2008 15:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od » 14. 11. 2011 18:54

Určitě tohodle blázna znáte z netu.

327i turbo

Viděl sem pár jeho fotek z Mostu.

Tak jsem nelenil a napsal mu jaké jezdil časy.

Odpověděl 1:52:509 se šikanou.

Což neni špatné :D

Jestli si pamatuju tak 1:55 jezdilo 400hp Evo 6 se slikama.

Obrázek

Uživatelský avatar
mikin88
Příspěvky: 1882
Registrován: 08. 08. 2008 11:55
Bydliště: Haná

Příspěvek od mikin88 » 14. 11. 2011 20:21

A jo pěkná příšerka, a já už vidím prahy které budu dávat na tu svou "příšerku", takže díky už mám představu. :wink:

Odpovědět