Nejde vypnout motor spojitost s unloader relé K7

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Nejde vypnout motor spojitost s unloader relé K7

Příspěvek od aula » 09. 04. 2011 15:29

Ještě, že zapnout jde normálně :-). Ale po otočení klíčku do nulové pozice nebo i to první zůstávají svítit kontrolky a vše je jak při pozici dvě (i motor běží). Spínačka je ok. Koukal jsem do elektro výkresů a napadli mě ty 2 žluté relé ( při pohledu ze sedačky řidiče levá řada 1. nejdál a 3. nejdál - na druhém místě nic není a na 4. je myslím relé mlhovek).

- Obě relé jsem vyzkoušel a fugujou OK.
- Dál jsem zjistil, že pokud vyndám relé K7 tak vše funguje OK (motor jde normál vypnout)
- Na pozici K7 je pin 86 normál kostra, pin 85 je +12V od klíčku - to je správně
- Zádrhel je ale na pinu 30 (11V) a 87 (12V), při poloze 2, což by asi nemělo (relé je vyjmutý pochopitelně).

Netuší někdo v čem by mohl být zakopaný pes? Nebo aspoň co se od toho pinu 87 (relé K7) napájí?

Možná je že chyba někde jinde, jen jí lze eliminovat tímto relém...
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Nejde vypnout motor spojitost s unloader relé K7

Příspěvek od Venca » 09. 04. 2011 15:47

aula píše:Ještě, že zapnout jde normálně :-). Ale po otočení klíčku do nulové pozice nebo i to první zůstávají svítit kontrolky a vše je jak při pozici dvě (i motor běží). Spínačka je ok. Koukal jsem do elektro výkresů a napadli mě ty 2 žluté relé ( při pohledu ze sedačky řidiče levá řada 1. nejdál a 3. nejdál - na druhém místě nic není a na 4. je myslím relé mlhovek).

- Obě relé jsem vyzkoušel a fugujou OK.
- Dál jsem zjistil, že pokud vyndám relé K7 tak vše funguje OK (motor jde normál vypnout)
- Na pozici K7 je pin 86 normál kostra, pin 85 je +12V od klíčku - to je správně
- Zádrhel je ale na pinu 30 (11V) a 87 (12V), při poloze 2, což by asi nemělo (relé je vyjmutý pochopitelně).

Netuší někdo v čem by mohl být zakopaný pes? Nebo aspoň co se od toho pinu 87 (relé K7) napájí?

Možná je že chyba někde jinde, jen jí lze eliminovat tímto relém...
K7 pin 87 - při měření v patici relátka proti kostře tam nesmí být napětí v žádným případě.

Napájí se odtud topení, klimatizace, zrcátka, vnitřní osvětlení - hledej zkrat mezi kabely, ev. nějaký prasácký bastl.

Při omezování poruchy vyndej postupně pojistky 19 a 20.

Objevilo se to po nějakým zásahu, nebo najednou z ničeho nic?

.

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 09. 04. 2011 18:37

Na nic jsem právě tentokrát výmečně nešeahal :P

Tak to byla pojistka 19, šel sem po ní dál, rozepnul jsem dveřní konektor a zbejvala trasa k ovládání zrcátek, tak jsem po ní šel párkrát jsem obalil porušenou izolalici novou páskou a už to de chcípnout i jinak, než odpojením cívky :twisted: .

Takže vyřešeno.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Odpovědět