Alternátor

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
desp
člen E30.cz
Příspěvky: 308
Registrován: 08. 10. 2003 18:19
Bydliště: Praha

Alternátor

Příspěvek od desp » 01. 03. 2011 09:31

Pustil jsem se do repase alternátoru a při rozborce chybělo na hřídeli pero (zřejmě woodruffovo), které definuje polohu řemenice s nábojem a podložky - oboje má v díře vybrání pro pero. To by nebyl problém. Ale jakési vybrání pro definování polohy na hřídeli má i vrtule chlazení alternátoru, ale pří sborce mi dodané woodruffovo pero nedosahuje až k této vrtulce. Přitom vrtulka chlazení by měla mít definovanou polohu na hřídeli vzhledem k nestejným lopatkám (postupně se od nejužší rozšiřují k nejširší a poté se zase zužují k nejužší - zřejmě vyvážení či jiný účel?). Nechce se mi věřit, že poloha by byla fixovaná pouhým sevřením tlaku utažené matice v řemenici - proč by potom na vrtulce bylo v díře osazení pro něco, co definuje polohu.
Jinak sborkové osazení hřídele od ložiskového domečku v předním čele alternátoru - vrtulka, podložka, řemenice s nábojem, pérovka a matice.
Prosím o radu, kde co dělám špatně či jak to má být. ETK mi nepomůže, protože alternátor se dodává (-al) jako sestavený celek a tak tam také figuruje. Spoléhám na technické guru tohoto fóra - děkuji.
desp sen.
-=www.desp.ic.cz=- BMW fun site

Uživatelský avatar
Jerrykx
člen E30.cz
Příspěvky: 862
Registrován: 14. 08. 2008 13:57
Bydliště: Klatovy

Příspěvek od Jerrykx » 01. 03. 2011 12:33

Neporadím ti, ale nedávno sem dělal taky repas alternátoru na e34 M20b25 a pero taky chybělo. Vzhledem k tomu, že nebylo, tak sem ho tam ani nedával :arrow: a běhá vpohodě dál :wink:

Uživatelský avatar
desp
člen E30.cz
Příspěvky: 308
Registrován: 08. 10. 2003 18:19
Bydliště: Praha

Příspěvek od desp » 01. 03. 2011 18:33

Takže jsem to již snad vyřešil a dostal jsem odpověď na mé dotazy :
a) různě široké lopatky vrtulky alternátoru nejsou pro vyvážení, ale kvůli snížení hladiny hluku - stydím se za neznalost, ale stále se člověk učí
b) "vybrání" v díře vrtulky není pro fixaci polohy na hřídeli perem, ale jako zbytek alternace použití tohoto dílu v jiných typech (hromadná výroba)
c) to samé de facto platí i pro vyrovnávací/roznášecí podložku
d) oba 2 tyto díly tak fixuje pouze přítlak utažené matice přes pérovou podložku a řemenici
e) pero potom fixuje skutečně pouze náboj řemenice
To je snad vše.
desp sen.
-=www.desp.ic.cz=- BMW fun site

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 01. 03. 2011 23:18

desp píše:Takže jsem to již snad vyřešil a dostal jsem odpověď na mé dotazy :
a) různě široké lopatky vrtulky alternátoru nejsou pro vyvážení, ale kvůli snížení hladiny hluku - stydím se za neznalost, ale stále se člověk učí
b) "vybrání" v díře vrtulky není pro fixaci polohy na hřídeli perem, ale jako zbytek alternace použití tohoto dílu v jiných typech (hromadná výroba)
c) to samé de facto platí i pro vyrovnávací/roznášecí podložku
d) oba 2 tyto díly tak fixuje pouze přítlak utažené matice přes pérovou podložku a řemenici
e) pero potom fixuje skutečně pouze náboj řemenice
To je snad vše.
desp sen.
Buď v klidu příteli,u svého M42 alternátoru to mám stejně,stejně jako u altíku z M40 co mám ve sklepě,taktéž jsem nad tím chvíli přemýšlel.U altíku z M10 už to pero fixuje i tu vrtulku chladící :wink:
Obrázek

Mikka.M5
Příspěvky: 766
Registrován: 01. 11. 2005 21:28
Bydliště: Moravské Budějovice

Příspěvek od Mikka.M5 » 15. 09. 2011 21:09

Měl bych dotaz k alternátoru na e36 M52 (je tam alternátor z M50 90A což by mělo stačit). Měl jsem ho 2x na repasu, postupně se vyměnil regulátor, diodovej můstek a kotva. Mimo auto se testoval při 60A a dává napětí 13,9V, ale je pravda, že takhle se testoval jen malou chvíli.

Problém je v tom, že v autě za studena po nastartování bez další zátěže dává napětí 14,3V, ale po zapnutí tlumenejch a dálkovejch světel to pomalu klesá až někam pod 12,5V (což už lehce vybíjí baterku), po vypnutí světel se to pomalu vrací někam nad 13V. Když zapnu většinu spotřebičů odběr je kolem 60A (podle kleš'táku) na volnoběh a napětí +- 12V po přidání na jakýkoliv otáčky se to horko těžko šplhá ke 13V.

Když vypnu motor a zase nastartuju teplej, tak bez další zátěže napětí mezi 13-14V.

Vyčistil jsem snad všechny spoje jak + tak kostru u všech kabelů - úbytek napětí při zátěži mezi baterkou a alternátorem je do 0,1V u + u kostry ještě míň

Diodovej můstek je sice pul roku starej, ale podezřívám, že je spatná třeba jedna dioda, mohlo by to odpovídat dost oslabenýmu výkonu?

Potom asi poslední věc co jsem neprověřil je budící napětí, jak ho správně zkontrolovat?
e30 325i M-technik I -> e36 320i -> e30 323i M-technik I - > E36 323i M-technik = ekologické vozy

Odpovědět