Automat 4HP22

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jirkoj
člen E30.cz
Příspěvky: 2029
Registrován: 12. 02. 2010 08:29
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Automat 4HP22

Příspěvek od Jirkoj » 10. 01. 2011 01:24

Zdravím, mám 318i rok 93 automat bez řídící jednotky, dá se tato převodovka nějak štelovat, co se týče řazení?

Moje průměrná spotřeba cca 10 - 12 litrů na 100 km, což se mi zdá hodně. Při pozorování ekonoměru jsem zjistil toto:

Jedu na "D", pustím plyn nad 70 km/h a ekonoměr padne na nulu - v pořádku.
Jakmile auto začne zpomalovat pod 70 km/h začne ekonoměr postupně ukazovat cca 2 - 5 litrů a otáčky kolem 1000 a méně, jako kdyby si to nechtělo podřadit.

Je to celkem problém, protože při ježdění po městě tam pořád něco teče a kvůli tomu bych si tipoval tu spotřebu. Co si o tom myslí zkušení?

Mám zkusit vyměnit olej v převodovce, nebo je zakopaný pes jinde?

Ještě jeden dotaz, má při výměně oleje cenu do něj přidávat nějaká aditiva, jako například toto: http://www.bishops-original.cz/index.ph ... b=31&od1=4

Nerad bych o převodovku přišel, je super když člověk nemusí řadit.

Předem díky za Vaše odpovědi a názory.
Autodiagnostika, převozy na platě, opravy - Kolín, Kutná Hora, Poděbrady, Nymburk a okolí - Tel.:+420 703 494 595

Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 10. 01. 2011 01:33

vse co popisujes je spravne,neres a a zvykni si

do oleje nedavat nic! nezapomenout vymenit i filtr oleje prevodovky, je dolu ve vane automatu

moje 635 v automatu si ve meste vezme 16 :lol:

Uživatelský avatar
Jirkoj
člen E30.cz
Příspěvky: 2029
Registrován: 12. 02. 2010 08:29
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirkoj » 10. 01. 2011 02:14

Takže jsem si koupil auto na denní ježdění a bere stejně jako 2,5i. To je paráda. :-d
A ten automat tedy nelze nastavit? To je prostě dané? Díky za info. ;-)
Autodiagnostika, převozy na platě, opravy - Kolín, Kutná Hora, Poděbrady, Nymburk a okolí - Tel.:+420 703 494 595

Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 10. 01. 2011 02:17

Jirkoj píše:Takže jsem si koupil auto na denní ježdění a bere stejně jako 2,5i. To je paráda. :-d
A ten automat tedy nelze nastavit? To je prostě dané? Díky za info. ;-)
ne, tam se neserizuje nic, najdi si na netu jak takova spajzka vypada a pochopis. Bud radi, nebo ne, nic jineho.

Jedinej zpusob je mit lehkou nohu a pokud mas EL verzi, coz pochybuju, prepnout na E-conomy rezim.

Uživatelský avatar
Jirkoj
člen E30.cz
Příspěvky: 2029
Registrován: 12. 02. 2010 08:29
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirkoj » 10. 01. 2011 02:49

Tohle je jen čistě mechanicke. Namontuju tempomat a budu jezdit všude po dálnici. :-d Ach jo. Díky ;-)
Autodiagnostika, převozy na platě, opravy - Kolín, Kutná Hora, Poděbrady, Nymburk a okolí - Tel.:+420 703 494 595

Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz

Uživatelský avatar
Jirkoj
člen E30.cz
Příspěvky: 2029
Registrován: 12. 02. 2010 08:29
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirkoj » 10. 01. 2011 03:16

Ta spotřeba nespadne kvůli tlaku a rozvodu oleje v převodovce? Nebo kvůli čemu?
Autodiagnostika, převozy na platě, opravy - Kolín, Kutná Hora, Poděbrady, Nymburk a okolí - Tel.:+420 703 494 595

Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 10. 01. 2011 12:24

Nejsem zrovna odbornik na automaty, ale to ze Ti motor "zere" neco i pri brzdeni motorem je naprosto v poradku, automat neumi prenaset pohyb od kol zpet k motoru. Coz u manualu neni problem. Tam kdyz utnes vstriky (coz RJ dela pri brzdeni motorem nad cca 1300ot) tak Ti motorem "toci". U automatu by to zdechlo a navic tocit automatem bez "motoru" neni zrovna na dlouho :)

Ale at Ti radeji vysvetli nekdo kdo je v tomto odbornikem v pravem slova smyslu.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Alex_78
Příspěvky: 308
Registrován: 13. 02. 2003 12:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Alex_78 » 10. 01. 2011 13:28

Vasa píše:Nejsem zrovna odbornik na automaty, ale to ze Ti motor "zere" neco i pri brzdeni motorem je naprosto v poradku, automat neumi prenaset pohyb od kol zpet k motoru. Coz u manualu neni problem. Tam kdyz utnes vstriky (coz RJ dela pri brzdeni motorem nad cca 1300ot) tak Ti motorem "toci". U automatu by to zdechlo a navic tocit automatem bez "motoru" neni zrovna na dlouho :)

Ale at Ti radeji vysvetli nekdo kdo je v tomto odbornikem v pravem slova smyslu.
...jestli to chapu dobre, tak 4ty stupen je primy (mimo hydraulicky menic), tudiz do tech cca. 70km/h to motorem brzdit muze, pak uz si RJ podradi a musi udrzovat motor v behu benzinem...
ex E30 325i Sedan '86
E30 325i Touring '89
E46 320d Sedan '98
http://youtu.be/n41YmKA9KXE

Uživatelský avatar
Jirkoj
člen E30.cz
Příspěvky: 2029
Registrován: 12. 02. 2010 08:29
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirkoj » 10. 01. 2011 13:39

Ale na přímo se převodovka sepne až při 90km/h. No prostě se s tim budu muset naučit žít, hold ten "luxus" něco stojí.
Autodiagnostika, převozy na platě, opravy - Kolín, Kutná Hora, Poděbrady, Nymburk a okolí - Tel.:+420 703 494 595

Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 12. 01. 2011 13:25

Ahoj, ja mam 316iA M40 a jezdi se s tim za +/- 10l/100

Ten ekonomer se chova podobne jak pises.

Chtel bych zduraznit co tu psal uz Max-max VYMENA kapaliny (v mem pripade ATF3) a FILTRU. Podle servisni knihy Bentley se ma menit po 50 000milich, coz je asi 80 000km.
Meni se klasicky asi 1/3 objemu, zbytek zustava v hydromenici.

To je jeden ze zpusobu jak uchovat automat v dobrem stavu.
Ja mam bohuzel smulu, protoze mi automat zacal (postupne behem 2 let) spatne radit, nez se ohreje. Tedy nastaruju a musi se ujet asi 500m, nez poprve preradi. Pak uz je to ok. Na jednicku, studeny motor, 3000 rpm max. to je asi 30km/h nic moc tedy.

S karou jezdi muj tata, pocitam ze je to nejstarsi, spokojeny, uzivatel E30 v CZ :)

ATF na merce krasne ciste, cervene. Ale co bylo ve filtru za chrchle - HNUS.
Ted uz mam 2.vymenu po asi 500km a trochu se to prvorazeni zlepsilo. Na filtru byl jen malej slem a neco velmi jemnych pilin Al. Patrne se pridiraj pistky v kanalkach pro razeni jednotlivych prevodu.

Karu jsem privezl v r.2006 z D a bohuzel jsem podlehl "obecne" milce, ze automat je bezudrzbovy a krome hlidani hladiny neni nic potreba menit...

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semry » 12. 01. 2011 14:52

Máš pravdu, pokus se mění olej pravidlně, automat je téměř nesmrtelný, po dlouhý život automatu se taky doporučuje nechat ho pořádně prohřát cca 15 km než tam šoupat kvalt za kvaltem.
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Uživatelský avatar
Jirkoj
člen E30.cz
Příspěvky: 2029
Registrován: 12. 02. 2010 08:29
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirkoj » 26. 02. 2011 20:11

Pořád o tom přemýšlím, když jedu po městě pod těch 70km/h tak to žere nějaký ty 4 litry a když podřadím ručně na trojku tak ukazuje 0 litrů.

To je normální? Proč si to samo nepodřadí?
Autodiagnostika, převozy na platě, opravy - Kolín, Kutná Hora, Poděbrady, Nymburk a okolí - Tel.:+420 703 494 595

Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 26. 02. 2011 20:43

Jo, je to normální. Nepodřazuje to, protože to není potřeba z hlediska logiky Ř.J. automatu. Já tohle (dlouhé klesání malou rychlostí s využitím brždění motoru) řeším tak, že přepnu volič na réžim jízdy S.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Jirkoj
člen E30.cz
Příspěvky: 2029
Registrován: 12. 02. 2010 08:29
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirkoj » 26. 02. 2011 20:52

No když tenhle pekáč je bez jednotky. Tak tedy, nedá se nic dělat.
Autodiagnostika, převozy na platě, opravy - Kolín, Kutná Hora, Poděbrady, Nymburk a okolí - Tel.:+420 703 494 595

Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz

Uživatelský avatar
Jirkoj
člen E30.cz
Příspěvky: 2029
Registrován: 12. 02. 2010 08:29
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirkoj » 27. 02. 2011 02:08

Fusion píše:Můžeš podřazovat. Nemělo by se to ale treba Peugeot snášel kvedlání nahoru a dolu celej den dobře.
Ja bych radši kdyby to ta kouzelná skříňka dělala sama. Růčo mě to nebaví.
Proč si to samo nepodřadí? :-(
Autodiagnostika, převozy na platě, opravy - Kolín, Kutná Hora, Poděbrady, Nymburk a okolí - Tel.:+420 703 494 595

Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz

Odpovědět