Problem m40

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Syky_y
Příspěvky: 121
Registrován: 18. 12. 2010 19:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Syky_y » 18. 01. 2011 18:16

Zdravím mám podobnej problém, 318i m40.

Za studena motor naskočí v pohodě, drží volnoběh. Jakmile se začne teplota pohybovat okolo těch 90° musím jemněji přidávat plyn jinak se auto udusí, když se motor zahřeje a přidám plyn tak se udusí a nechce naskočit. Po ochlazení naskočí, zřídka drží volnoběh a při normálním sešlápnutí plynu se zase udusí, plyn se musí přidávat opravdu jemně jinak motor jednoduše vypne. Nemáte někdo nějaký tipy? Teďka sem podle tohoto tématu rozdělal váhu vzduchu a čistím dráhy jezdce.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 18. 01. 2011 18:43

Syky_y píše:Zdravím mám podobnej problém, 318i m40.

Za studena motor naskočí v pohodě, drží volnoběh. Jakmile se začne teplota pohybovat okolo těch 90° musím jemněji přidávat plyn jinak se auto udusí, když se motor zahřeje a přidám plyn tak se udusí a nechce naskočit. Po ochlazení naskočí, zřídka drží volnoběh a při normálním sešlápnutí plynu se zase udusí, plyn se musí přidávat opravdu jemně jinak motor jednoduše vypne. Nemáte někdo nějaký tipy? Teďka sem podle tohoto tématu rozdělal váhu vzduchu a čistím dráhy jezdce.
Netěsnosti v sacím traktu to můžou dělat taky - prohlídni stav všech hadic a hadiček, kterýma jde vzduch.

.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 18. 01. 2011 23:03

v kazdem pripade je dle popisu spatna smes, dle toho postupuj dal a kontroluj prvky ktere ji ovlivnuji.

Uživatelský avatar
Syky_y
Příspěvky: 121
Registrován: 18. 12. 2010 19:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Syky_y » 19. 01. 2011 19:27

Páni, zatím díky, dneska sem sundal všechny hadice, který zdravý teda moc nejsou a zejtra je budu řešit. Jakmile budou namontovaný hadice tak se ozvu s tím co to dělá, díky.

Uživatelský avatar
hageen
Příspěvky: 3511
Registrován: 05. 03. 2005 11:47
Bydliště: Teplice

Příspěvek od hageen » 19. 01. 2011 19:55

Ahoj,já mám problém za studena.. při nastartovaní zastudena nedrží volnoběh(chcípá to). jakmile se to ohřeje tak je to ok.jakoby nefungoval sytič..volnoběžní ventil,váha vyměnena,hadice ok..motor m40 :?: díky za každý nápad.. :wink:
Zajištění STK a EM více po SZ..
ND NA E30+E34+E36 COMPACT TEL. 605471547

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 19. 01. 2011 22:19

váha...to že si ji vyměnil, neznamená, že si tam dal dobrou..Já řešil na M40 problémy s volnoběhem už mockrát a vždy to byla váha..
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
hageen
Příspěvky: 3511
Registrován: 05. 03. 2005 11:47
Bydliště: Teplice

Příspěvek od hageen » 21. 01. 2011 20:31

váha vymeněna z auta ,který jezdilo v pohodě...mužu zkusit ješte jinou..čidlo zkusím zatím díky :wink:
Zajištění STK a EM více po SZ..
ND NA E30+E34+E36 COMPACT TEL. 605471547

Uživatelský avatar
Syky_y
Příspěvky: 121
Registrován: 18. 12. 2010 19:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Syky_y » 13. 02. 2011 10:34

Zdravím,

Všechny hadice, spojovačky, těsnění u sacího systému sem vyměnil a auto pořád chcípá. Když odpojím váhu vzduchu jede v pohodě když ji ale hned po tom zapojím tak auto zas nejde (logicky). Při výměně hadiček sem dal průhlednou hadičku mezi regulátor tlaku paliva a škrtící klapku, po celou dobu zahřívání motoru sem ji sledoval a neprošlo ní vůbec nic. Je to dobře? Je to špatně?

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 13. 02. 2011 11:57

Syky_y píše:Z...Při výměně hadiček sem dal průhlednou hadičku mezi regulátor tlaku paliva a škrtící klapku, po celou dobu zahřívání motoru sem ji sledoval a neprošlo ní vůbec nic. Je to dobře? Je to špatně?
A jak jsi sledoval, co tam jde nebo nejde? Nebo snad máš nadpřirozený schopnosti a očima poznáš, kam tečou bezbarvý molekuly a kolik jich je?

.

Uživatelský avatar
Syky_y
Příspěvky: 121
Registrován: 18. 12. 2010 19:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Syky_y » 13. 02. 2011 12:13

Tak dal sem si dohromady regulátor tlaku paliva a škrtící klapku a vyšlo mi z toho že by tam mělo téct palivo. Ale když teď o tom tak přemejšlím tak ta hadička bude nejspíš na vzduch aby ten regulátor vůbec pracoval. Je tak? Nemáte někdo nějaký další nápady čím by to mohlo bejt?

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 13. 02. 2011 12:43

Syky_y píše:Tak dal sem si dohromady regulátor tlaku paliva a škrtící klapku a vyšlo mi z toho že by tam mělo téct palivo. Ale když teď o tom tak přemejšlím tak ta hadička bude nejspíš na vzduch aby ten regulátor vůbec pracoval. Je tak? Nemáte někdo nějaký další nápady čím by to mohlo bejt?
Samozřejmě, že na vzduch. Podtlak v sacím traktu tahá za membránu regulátoru, tím regulátor přivírá odtok do zpětný cesty a drží vyšší tlak paliva.

Uživatelský avatar
George_D
Příspěvky: 474
Registrován: 10. 11. 2004 14:26
Bydliště: Měšice

Příspěvek od George_D » 16. 02. 2011 10:12

Tak se taky přidám se svými problémy. Měl jsem stejny problem, jak tu někdo popisoval, za studena po nastarování to chcíplo, po dalším nastartování OK, ale otáčky spadly k 500. Mam 318i M40 v automatu, takže to nešlo roztlačovat a tak a nastartování bylo prostě pro rozjezd nutny. Poté mi to cukalo do cca tech 2tis otáček a pak se to ohřálo, přeplo se mi to na LPG a vše Ok. Hledal jsem taky všude, poměnil kabely svíček, novy svičky, novy filtry, přetěsněný sání, hadice nová, novy těsnění pod hlavou, pod vejfukem, jediné, co už mi zbejvalo byl rozdělovač a tomu věřim, že je OK. Nepomohlo nic a nějak mě napadlo, když jsem před pul rokem kupoval hadici sání, že mi k ní dal i váhu vzduchu a já jí namontoval...........tak jsem to včera vyměnil, za moji starou váhu, co jsem měl dřív a světe div se, za studena chytne a hned drží otáčky 700 a žádný ztrácení výkonu do 2 tis, vše OK, byla to váha, nechci to zakřiknout ale na 99% byla. Takže díky za rady i tady, pročítal jsem, měnil jsem a nakonec to byla věc, kterou jsem vyměnil s tim, že mi bylo řečeno, ta je dobrá, ale prdlajs :wink:
Obrázek
[oo]=[][]=[oo] E36 328 Coupe+OO=[][]=OO E34 520iLPG Touring

Uživatelský avatar
George_D
Příspěvky: 474
Registrován: 10. 11. 2004 14:26
Bydliště: Měšice

Příspěvek od George_D » 22. 03. 2011 15:26

Tak váha vyřešila předchozí věc, ale mezitím mi odešel altík a po jeho výměně /novy regulator s uhlikama) začlo auto dělat to, že jakoby za studena chcípe a i za tepla občas jedu, plynule, třebas 120km/h a auto jakoby vynechá, jakoby došel benzín, nebo nepálila indučka, nebo nešel signál od kliky a indučka vynechala, nevim. Pokaždé ale motor škubne a ukazatel okamžitý spotřeby spadne na nulu a už tam zůstane do dalšího nastartování. Maličko podezřívam někde nějakou vlhkost, protože tedka jak je hezky, tak to po 2 dnech nepršení přestalo dělat, ale tak to bylo i minulý týden, pak sprchlo a zas se začlo oběvovat škubání. Také mi přijde, že z rádia vycházejí jakoby zvuky praskání, což dřív nedělalo, jakoby cívka pálila jinam, než má. No už mě napadá jen vyměnit rozdělovač, nebo čidlo na klice, jinak je snad už vše jiny. M40 je nekonečnej příběh sakra. Máte někdo nějaký nápad, radu??Dík, já už přestávam mít naději, že to bude jezdit aspon měsíc bez problémů :lol:
Obrázek
[oo]=[][]=[oo] E36 328 Coupe+OO=[][]=OO E34 520iLPG Touring

Uživatelský avatar
George_D
Příspěvky: 474
Registrován: 10. 11. 2004 14:26
Bydliště: Měšice

Příspěvek od George_D » 22. 03. 2011 21:25

Tak jsem pročetl něco na e30 foru a zkusil jsem vyčistit a prostříknout kontaktolem relé řídící jednotky a od ty doby to ani jednou neškublo, takž možna to bude tohle, doufam, objednam radši novy :twisted:
Obrázek
[oo]=[][]=[oo] E36 328 Coupe+OO=[][]=OO E34 520iLPG Touring

BigFish
Příspěvky: 613
Registrován: 12. 10. 2009 16:59
Bydliště: Běstovice

Příspěvek od BigFish » 22. 03. 2011 23:23

No taky bych kdyžtak zkusil zkontrolovat ten ventil co je u nádobky aktivního uhlí. už jsem to taky na pár autech řešil že to nedrželo volnoběh a hádalo se to. byl pořád otevřenej a pouštělo to tam ty páry což se autu nelíbilo.
Obrázek

Uživatelský avatar
George_D
Příspěvky: 474
Registrován: 10. 11. 2004 14:26
Bydliště: Měšice

Příspěvek od George_D » 23. 03. 2011 09:00

No včera jsem ještě pročistil všechny ty relátka a dnešní cesta do práce po týdnu bez jediného škubnutí, na 100% bych řekl že to je to relátko, co je na jednotku, je bílí u relátek na palivovou pumpu. Co nejdřív koupim nový, stojí pár kaček :wink:

Ventil u uhlí jsem zkoušel a přijde mi, že maká :wink:
Obrázek
[oo]=[][]=[oo] E36 328 Coupe+OO=[][]=OO E34 520iLPG Touring

Uživatelský avatar
George_D
Příspěvky: 474
Registrován: 10. 11. 2004 14:26
Bydliště: Měšice

Příspěvek od George_D » 23. 03. 2011 09:11

Na E30 je spoustu dedukcí a rad na M40, by stálo za to je shrnout do jednoho faqu, musim uznat, že ten, kdo pořádně popsal svoji závadu na M40-M10, tak podle toho jsem i já dokázal diagnostikovat přesně i muj problem. Tímto děkuji aifelovi, který měl stejné problémy i závadu jako já a před 3mi lety ji popsal a napsal i řešení, díky :)
Obrázek
[oo]=[][]=[oo] E36 328 Coupe+OO=[][]=OO E34 520iLPG Touring

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 23. 03. 2011 09:42

jojo, M40 je velka skola logickeho i nelogickeho mysleni a dedukci :lol:

me delal Touring neco podobneho, ale bylo to rele palivovy pumpy. Napr. prejezd vymolu - otres - konec. Prvni faze diagnostiky zavady byla celkem "humorna", napr. po zhodnoceni typu "tezko rict co tomu je" (na ulici) a naslednem zabouchnuti kapoty to zase chytlo a jelo dal :lol: Fakt FUNNY zavada jsou ta relatka.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 23. 03. 2011 11:05

na M30 jsem měl to samý, nakonec to bylo relátko, ale když jsme testovali všechno možné tak se zrovna tvářilo, že funguje, hnus fialovej :-)
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
George_D
Příspěvky: 474
Registrován: 10. 11. 2004 14:26
Bydliště: Měšice

Příspěvek od George_D » 23. 03. 2011 11:30

jj, přesně tak, já na tom motoru vyměnil už vše krom víčka a palce v rodělovači a generátoru impulzů u kliky. A stalo se mi to po tom, co mi odešel altík, uhlíky. Možná jak jednotka měla málo proudu a suplovala vše z baterky, mohla se vytvořit nějaká pecka, nebo nějaký přechodový odpor v relátku a blblo to fakt když bylo vlhko hodně, když bylo sucho, tak jen občas, tyhle závady je fakt těžký řešit, radši mam věci, co bud fungujou, nebo ne, tohle je fakt vomrd, ale klepu na stul, a doufam, že mam snad zas na chvíli klid. :) kua................a ted jsem to určitě zakřiknul :D
Obrázek
[oo]=[][]=[oo] E36 328 Coupe+OO=[][]=OO E34 520iLPG Touring

Odpovědět