dotaz - kola 15" ET13 / pneu 205/60 - drnutí o lemy
- Chvalda 318iS
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3731
- Registrován: 28. 06. 2005 09:53
- Bydliště: Poděbrady
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Jezdím na kolech s ET 13 už cca 8 let a nevím o nějakém ničení podvozku = nic zničenýho nemám.PeHoS píše:Chalani takto mi velmi nepomahate..., ako sa ma potom clovek rozhodnut.
Viem ze na zmenu et su citlive hlavne napravy s lichobeznikmi ako su na tom klasicke vzpery McPherson neviem. Ked s et 12 je vzhlad o 100% lepsi..., len co ma este mata, ci kola nebudu hadzat blato az na strechuTeraz tam mam 7,5x16 et netusim vyzera to niekde okolo 20 a blato s prednych kolies hadze do pol dveri...
Existuje i negativní ET.

BMW The Ultimate Driving Machine
- Chvalda 318iS
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3731
- Registrován: 28. 06. 2005 09:53
- Bydliště: Poděbrady
Přední kolo trošku vylejzá, zadní je tak akorát s lemem, lemy sériový bez jakýchkoli úprav. Podvozek origo iS - tzn. -20/-20 oproti klasický tříce.PeHoS píše:Vďaka za foto. Na druhej fotke sa zda, ze predne koleso celkom dost vylieza z blatnika, ale na tej prvej to vyzera ok. Tak fakt neviem. Lemy blatnikov vyzeraju, ze mas bez uprav. Podvozok mas original alebo znizeny?
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
pokial si dobre spominam, DAN e30 nema uz velmi dlho.
prepakovana naprava je viac zatazena mimo konstrukcny rozsah, pri znizeni su velmi zvyraznene negativne odklony, razy od podvozku sa prenasaju vyssiou silou do karoserie. Pokial sa na aute urobi par tis km za rok, je to relativne ok, ak je to na denne jazdenie, nasledky to mat urcite bude.
Len tak na okraj: co napriklad to zname miesto praskania karoserie medzi klobukmi a celnym sklom? Vznika samo od seba?
prepakovana naprava je viac zatazena mimo konstrukcny rozsah, pri znizeni su velmi zvyraznene negativne odklony, razy od podvozku sa prenasaju vyssiou silou do karoserie. Pokial sa na aute urobi par tis km za rok, je to relativne ok, ak je to na denne jazdenie, nasledky to mat urcite bude.
Len tak na okraj: co napriklad to zname miesto praskania karoserie medzi klobukmi a celnym sklom? Vznika samo od seba?

- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Max-Max píše:pokial si dobre spominam, DAN e30 nema uz velmi dlho.

Ať si každej jezdí na čem chce, pro mě je důležitej i vzhled - líbí se mi, když kola lezou z podběhů. Žiju jenom 8x, tak seru na to, že se mi někde možná objeví únavové trhlinky, prasklinky,... zatím nic takovýho na kastli nemám - korozi jo, ale tohle - na toseru.

BMW The Ultimate Driving Machine
Max na začiatku som písal, že tam bude -60/-40 mm, hlavne preto to riešim. Teraz je tam z časti "tuning podvozok" predchádzajúceho majiteľa, tzn. odrež pružinu a máš auto nižšie!!! Pláva to ako sviňa a pružiny v Phersnoch dokonca ločkajú...no comment. Auto mám ako víkendovku, denne ničím Alfu 156 Sportwagon JTDechtMax-Max píše:ok, sem nevedel ze mas furt e30.
tak at si kluk udela nazor sam, zna pro i proti. Ale je pravda, ze male ET trice sekne. Asi by mel napsat zda to ma snizeny nebo ne.

BMW E30 316i M40
Max, dovolil by som ti oponovať. Keďže ET je vzialenosť medzi dosadacou plochou disku a jeho pozdĺžnou osou, stred disku sa nepredlžuje, len sa posúva pozdĺžna os disku smerom dnu alebo von, čím dosiahneš posun okraja ráfiku oproti dosadacej ploche.Max-Max píše:aky je rozdiel medzi kolesom ktore ma nizke ET dosiahnute tym, ze material stredu disku je "dlhsi" medzi osou kolesa a nabojom napravy, a medzi kolesom s velkym ET doplnenym podlozkou?
jedina nevyhoda podlozky je bud dlhsie sruby alebo dvojita montaz kolesa o podlozku, podlozku o naboj.
Práve podložka mi z toho vychádza negatívne, ako si tu už niekde písal, prepákovaná náprava, zvýšená neodpružená hmotnosť, citlivosť riadenia, námáhanie ložisiek, atď. V tomto by disk s menším ET mal byť oproti podložke lepší.
Alebo sa mýlim?
BMW E30 316i M40
Někdy se mění (popsáno zmenšuje) ET "zvětšením" límce, někdy prostě jak psal Max "protáhlým" středem. Což je ale jedno, pokud ET výsledné podložky+kola bude stejné, jako samotné jiné kolo, přepákování sil je stejné - trpí tím v první řadě ložiska... Pokud je podložka vyrobena kvalitně a přesně s veškerým osazením, aby se "nezdvojnásobovali" vůle (myšlena možná excentricita kola umožněná vůlí středového osazení) a z duralu, pak jsou její negativa řekněme minimální.
E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
pěkná sranice s hovnem, ovšem na akademické úrovni
Docela by bylo pěkný, kdyby to někdo řádně zpracoval - momentové podmínky k různým bodům ( výpočet vztažen ke konkrétním ložiskům s danou životností,... ) - nějaká animace by neškodila.
K těm dlouhým šroubům ( u podložek bez dvojího šroubování ) - myslím, že tam přibývá nepříjemné namáhání na střih. ( sakryš )
Přeju ti, aby sis koupil krásná kola, abys byl spokojenej a aby ti to neničilo podvozek. Abys to co nejdokonaleji prokalkuloval, pokud možno ještě v tomto roce. Hlavně je pak neznič při průjezdu 1. dírou.
Docela by bylo pěkný, kdyby to někdo řádně zpracoval - momentové podmínky k různým bodům ( výpočet vztažen ke konkrétním ložiskům s danou životností,... ) - nějaká animace by neškodila.

K těm dlouhým šroubům ( u podložek bez dvojího šroubování ) - myslím, že tam přibývá nepříjemné namáhání na střih. ( sakryš )
Přeju ti, aby sis koupil krásná kola, abys byl spokojenej a aby ti to neničilo podvozek. Abys to co nejdokonaleji prokalkuloval, pokud možno ještě v tomto roce. Hlavně je pak neznič při průjezdu 1. dírou.
BMW The Ultimate Driving Machine
- tomik
- Příspěvky: 2313
- Registrován: 04. 04. 2004 10:14
- Bydliště: Dvůr Králové n.Labem
- Kontaktovat uživatele:
Myslím si,že by nebylo od věci,založit pro takovéto případy tzv.Slovenskou sékciu ,kdě by sa rješili skutočné chujoviny.
dovoz automobilů,vrakoviště,specializace E30 IS,M3 E30,Alpina.Neregistrován http://tomikauta.webnode.cz
- tomik
- Příspěvky: 2313
- Registrován: 04. 04. 2004 10:14
- Bydliště: Dvůr Králové n.Labem
- Kontaktovat uživatele:
Ty jsi slovák
.

dovoz automobilů,vrakoviště,specializace E30 IS,M3 E30,Alpina.Neregistrován http://tomikauta.webnode.cz