Škubání auta

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
cikouny
Příspěvky: 4
Registrován: 10. 12. 2010 10:23

Příspěvek od cikouny » 22. 12. 2010 23:35

Tak ja sem dneska doufam problem vyresil, chrastil mi pod autem stinici plech okolo vyfuku , tak sem hodil auto na montazku a pri upevnovani toho plechu sem zjistil ze je urazenej vrsek na lambda-sonde ,takze probehla vymena a doufam ze je po problemu.

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 26. 12. 2010 14:30

Tesně před štědrým dnem se nám tady udělalo jaro, krásných 10°C, všechen sníh roztál, tak jsem se vrhl na další "probefahrt"...

Udělal jsem menší kolečko po dědinkách okolo, dokud se to pořádně neprohřálo a nezačalo cukat (několik zřetelných cuknutí v rozmezí 1-2s mi stačilo). Pak jsem odpojil altík a projel se cca 12km. Po celou dobu jízdy vše v pořádku až na jedno slabé cuknutí cca v půlce cesty. Potom jsem připojil zpátky altík a okamžitě to začalo škubat.

Tak teď jsem na rozpacích, co to má znamenat. Rozdíl to určitě byl.
Altík jsem potom celý vytáhl ven a projistotu ten regulátor přehodím.
Ještě jsem si všiml, že vzadu na altíku je kondík, 22uF. Což by měl být vyhlazovací kondík po usměrnění ne? Nemůže být špatný on?
Díky
Obrázek

Uživatelský avatar
nnoorrbbii
Příspěvky: 135
Registrován: 06. 01. 2010 11:04
Bydliště: Kosice

Příspěvek od nnoorrbbii » 26. 12. 2010 15:23

ked kondik napuchnuty tak je urcite zly, skus vymenit stoji urcite len par drobnych, ale neverim ze tam bude pes zakopany.

Uživatelský avatar
Frogger
Příspěvky: 179
Registrován: 17. 01. 2010 22:36
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frogger » 26. 12. 2010 23:43

Tak se mi to konecne podarilo vyresit. Na M10B18 jsem si porad hral se sroubem na sani (volnobeh) a prestalo to zlobit. Ac nejak moc nevim jakou to ma souvislost, tak hlavne ze to funguje :) !
BMW X5 4.4i, BMW 735iA, BMW E30...

www.vasemisto.cz

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 27. 12. 2010 00:54

Dušan M10B18 píše:Tesně před štědrým dnem se nám tady udělalo jaro, krásných 10°C, všechen sníh roztál, tak jsem se vrhl na další "probefahrt"...

Udělal jsem menší kolečko po dědinkách okolo, dokud se to pořádně neprohřálo a nezačalo cukat (několik zřetelných cuknutí v rozmezí 1-2s mi stačilo). Pak jsem odpojil altík a projel se cca 12km. Po celou dobu jízdy vše v pořádku až na jedno slabé cuknutí cca v půlce cesty. Potom jsem připojil zpátky altík a okamžitě to začalo škubat.

Tak teď jsem na rozpacích, co to má znamenat. Rozdíl to určitě byl.
Altík jsem potom celý vytáhl ven a projistotu ten regulátor přehodím.
Ještě jsem si všiml, že vzadu na altíku je kondík, 22uF. Což by měl být vyhlazovací kondík po usměrnění ne? Nemůže být špatný on?
Díky
Tak buď ten kondík , nebo spíše odešla některá z diod v alternátoru

GsxRRider
Příspěvky: 6
Registrován: 30. 12. 2010 20:30

Příspěvek od GsxRRider » 30. 12. 2010 20:36

Dušan M10B18 mám ůplně stejnej problém tak mě zajímá jestli si to nějak vyřešil stím alternátorem,jestli to pomohlo?

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 01. 01. 2011 20:02

GsxRRider píše:Dušan M10B18 mám ůplně stejnej problém tak mě zajímá jestli si to nějak vyřešil stím alternátorem,jestli to pomohlo?
Zatím jsem to ještě nevyzkoušel, nechtělo se mi to dělat v -10° :lol:
Obrázek

Uživatelský avatar
nnoorrbbii
Příspěvky: 135
Registrován: 06. 01. 2010 11:04
Bydliště: Kosice

Příspěvek od nnoorrbbii » 02. 01. 2011 13:59

Mam novy problem.
Nastartujem auto, motor bezi na volnobehu, vsetko je ok.
Ako nahle sa pohnem, zacne s nim skubat, hlavne ked len jemne pridavam alebo udrzujem rychlost. CCa po 5-10km to prejde a uz je vsetko v poriadku.
Mam odpojenu lambdu, ale neverim ze to bude mat s tym nieco spolocne.
Najskor tipujem elektriku, moze to robit alternator alebo baterka, resp. kde by som mohol zacat hladat problem.

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 03. 01. 2011 16:09

------ pokračujeme...

Udělal jsem si chvilku a rozebral celý altík do šroubku... kromě bídných ložisek (jsou tam druhé nebo snad Bosch dával ZKL???) jsem nenašel nic špatného na pohled.
Tak jsem proměřil vstup proti kostře, výstup proti kostře atd... a vše je tak jak má být, tzn. diody jsou v pořádku.
Kondík jsem se snažil proměřit malým = proudem a nevedl... takže usuzuji, že taky není proražený.

Jediné co shledávám, že by nemuselo být v pořádku je ten regulátor. Dal jsem tam původní a jsem zvědavý.
Jak přijde obleva, naběhnu ven, dám to dohromady a vyzkouším :wink:

Škubání zdar....
Obrázek

GsxRRider
Příspěvky: 6
Registrován: 30. 12. 2010 20:30

Příspěvek od GsxRRider » 09. 01. 2011 09:00

zdar tak já pořád škubu,co Dušan,už nějak pokročil?

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 10. 01. 2011 16:05

GsxRRider píše:zdar tak já pořád škubu,co Dušan,už nějak pokročil?
Tak dnes jsem konečně nahodil altík zpět a zavrčelo to na žduch... to je ale celkem jedno.
Zítra budu mít čas to projet a zkusit co to dělá. Jsem zvědavý.

GsxRRider: dělá ti to přesně co mě? Byl jsi na diagnostice nebo zkoušel to nějak řešit?
Obrázek

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 11. 01. 2011 11:05

Zatím ujeto cca 20 km a během této vzdálenosti došlo k pár drobným cuknutím.
Takže... prozatím jedinou velkou změnu přinesla výměna vstřiků... ale vstřiky nejsou příčina...
:roll:
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 11. 01. 2011 12:32

Dušan M10B18 píše:Zatím ujeto cca 20 km a během této vzdálenosti došlo k pár drobným cuknutím.
Takže... prozatím jedinou velkou změnu přinesla výměna vstřiků... ale vstřiky nejsou příčina...
:roll:
Zoufalej stav...

Pokud se nepletu, bylo zjištěno, že vstřiky v okamžiku projevení poruchy trvale zůstávají otevřený a mají trvalý napájení, je tak?

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 11. 01. 2011 13:19

Venca píše:
Dušan M10B18 píše:Zatím ujeto cca 20 km a během této vzdálenosti došlo k pár drobným cuknutím.
Takže... prozatím jedinou velkou změnu přinesla výměna vstřiků... ale vstřiky nejsou příčina...
:roll:
Zoufalej stav...

Pokud se nepletu, bylo zjištěno, že vstřiky v okamžiku projevení poruchy trvale zůstávají otevřený a mají trvalý napájení, je tak?
Ano, přesně tak...

To musí být souhra víc věcí naráz... teď dalších asi 12km a cuká pěkně. :(
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 11. 01. 2011 17:16

Dušan M10B18 píše:Ano, přesně tak...

To musí být souhra víc věcí naráz... teď dalších asi 12km a cuká pěkně. :(
Pořád mi z toho vychází, že někde na mínusový straně vstřiků je svod na kostru....

Kabeláž od ŘJ ke vstřikům byla měněná , se mi zdá, je tak?

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 11. 01. 2011 17:31

Jak říká Venca... Ještě mě napadá, zkusit odpojit altík od sítě a zkusit jet jen na baterku, asi blbost. Ale teď to může být cokoli...
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 11. 01. 2011 22:11

aula píše:Jak říká Venca... Ještě mě napadá, zkusit odpojit altík od sítě a zkusit jet jen na baterku, asi blbost. Ale teď to může být cokoli...
Altík odpojen, došlo k jednomu cuknutí za cca 12km... ale bylo tam :lol:
dnes projistotu odpojeny přístroje na cca 20km, 3 cuknutí :lol:
.............

Motorovou kabeláž jsem chtěl vyměnit... ale jeden místní člen vzal peníze a kabeláž nikde :lol: ... takže musím si sehnat jinou...

Stávající kabeláž jsem komplet vypáral ven, bužírky rozřezal a šel po kabelech abych našel nějaký poškozený/prokousnutý/zlomený a nenašel jsem nic... auto muselo odjet, takže jsem vzal gafu, zafačoval to a dočasně nahodil zpět :?
Obrázek

Jirule
Příspěvky: 2
Registrován: 16. 01. 2011 03:00

Příspěvek od Jirule » 16. 01. 2011 03:40

Ahoj,
Mám E30 M40 316i Touring, a škube taky.
Vše nasvědšovalo k poklesu proudu k řídící jednotce.Když ke škubání došlo začla se rozsvěcet kontrolka ABS a to přestalo i fungovat.ABS se oživilo vypnutím klíčku a znovu nastartováním.Napájení ABS a řídící jednotky motoru je na stejný větvy.Takže jsme našly relátka přes který to leze a ty jsme vyměnily.A světe div se škubání přestalo. :D ...........................................................................................................to bylo na podzim když bylo sucho.
Začla zima, pokaždý když jsem vymetl kaluž pravou stranou auta začlo to škubat zase ..postupně se to začalo zhoršovat a ted' to škube pořád jako nikdy předtím :evil: .....Vypadá to jakoby k tomu prokostřování docházelo na snímačích ABS nebo opotřebení brzd. destiček ,snímač polohy kliky,alternátor..a podobně.. prostě někde tam kde se dostane voda rozstřikem od kol. :?:
Mám vyměněno:Filtr vzduch
Kabely svíček
Svíčky+ indukčka
Relátka :palubní napájení,vyhřejvání lambády,a to co tam je nevím naco ,tak je vyměněný taky
Rozvody před 1000 Km.
Na diagnostice nic,ještě to půjde na osciloskop tak snad objevíme něco nového.

GsxRRider
Příspěvky: 6
Registrován: 30. 12. 2010 20:30

Příspěvek od GsxRRider » 25. 01. 2011 18:48

zdarec,pokročil někdo nějak?

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 25. 01. 2011 23:45

Dusane,

cetl jsem to nekolikrat. Myslim, ze diody (je jich 6, trifazovy usmernovac) nezmeris ohmetrem. Protoze jsou zapojeny de facto paralelne. Myslim, ze tam chce merit osciloskopem na palubni siti. Standardne ma byt 13.85 V stejnosmerne (moje 3 M40 to tak maji, mirne se to napeti meni s teplotou). Zvlneni z usmernovace je male, radove sto milivoltu. Zavisi to na stavu akumulatoru a miste mereni a momentalnim odberu v palubni siti.

Pokud bude nejaka dioda prerusena, tak bude zvlneni radu jednotek voltu. A jeho frekvence bude zaviset na otackach motoru.
Pokud bude napeti klesat (kratkodobe), tak se muze resetovat ECU a jsou vypadky.

Az nebude mrznout, muzu zmerit osciloskopem jak to funguje u dobreho alternatoru. A poslat sem fotky. :)

Multimetrem prepnutym na AC to podle meho nejde dobre zmerit. Indukuje se tam ruseni od zapalovacich kabelu.

Kondenzator o hodnote 22uF je potreba merit stridave, ohmetrem lze orientacne vyzkouset radove vetsi kapacity (1000uF). Standardni ohmetr v DMM (poloha mereni diod, nebo piskatko) miva zdroj proudu 1mA. a to dava casovou konstantu 22ms, coz je moc malo, multimetr to nestihne zaznamenat. Nektere DMM maji ficuru pro mereni kondiku.

hodne stesti.

Odpovědět