Výměna silentbloků ramen přímo na autě
Výměna silentbloků ramen přímo na autě
teď to dělám, venku před barákem a mám pár konkrétních dotazů:
Současnej stav je takovej, že mám sundaný takový ty spodní misky, co drží dvou šroubama za prahy a mám vyndaný ven šrouby, který jsou provléknutý skrz silentblok. Teď potřebuju nápravnici nějak dát o kousek dolů abych tam dostal porichtung na sundání siláčů a pak už to snad půjde ráz na ráz.
Mam auto zvednout a sundat kola nebo může stát na nájezdech? Teď mi stojí na nájezdech a jedna strana je mírně přizvednutá.
Mám odpojovat/sundávat ještě něco?
Dá se nějak/ o něco zapáčit abych si udelal mezeru mezi nápravnicí a kastlou?
Nějakej další fígl?
Ptám se možná kapku blbě, ale druhej šroub jsem vyklepal a už byla skoro tma, nic jsem neviděl, takže jsem si auto pořádně ani neprohlídnu.
děkuji za postřehy. A poraďte pls, zítra večer potřebuju bejt pojízdnej
Edit: - siláče nápravnice mám vyměněný a nakonec to šlo krásně. Teď mě straší vým,ěna silentbloku ramene (zadního). Jukněte, prosím, do příspěvku č. 7
Současnej stav je takovej, že mám sundaný takový ty spodní misky, co drží dvou šroubama za prahy a mám vyndaný ven šrouby, který jsou provléknutý skrz silentblok. Teď potřebuju nápravnici nějak dát o kousek dolů abych tam dostal porichtung na sundání siláčů a pak už to snad půjde ráz na ráz.
Mam auto zvednout a sundat kola nebo může stát na nájezdech? Teď mi stojí na nájezdech a jedna strana je mírně přizvednutá.
Mám odpojovat/sundávat ještě něco?
Dá se nějak/ o něco zapáčit abych si udelal mezeru mezi nápravnicí a kastlou?
Nějakej další fígl?
Ptám se možná kapku blbě, ale druhej šroub jsem vyklepal a už byla skoro tma, nic jsem neviděl, takže jsem si auto pořádně ani neprohlídnu.
děkuji za postřehy. A poraďte pls, zítra večer potřebuju bejt pojízdnej
Edit: - siláče nápravnice mám vyměněný a nakonec to šlo krásně. Teď mě straší vým,ěna silentbloku ramene (zadního). Jukněte, prosím, do příspěvku č. 7
Naposledy upravil(a) Gabo dne 08. 01. 2011 15:13, celkem upraveno 3 x.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Myslis jen vytáhnout sroub na SB difu? Nebude se to pak krizit a nebo mi nespadne naprava na palici? no zusim to a uvidim ... Dekuju za tip.DVORIS píše:Povol diferenciál na silentbloku a jednotlivou stranu auta si přizvedávej
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Jo přesně ten.Samozřejmě si vše řádně zajisti ať to nemáš za límcemGabo píše:Myslis jen vytáhnout sroub na SB difu? Nebude se to pak krizit a nebo mi nespadne naprava na palici? no zusim to a uvidim ... Dekuju za tip.DVORIS píše:Povol diferenciál na silentbloku a jednotlivou stranu auta si přizvedávej

No jo, ale jak? mam nechat dycky jeden sroub na napravnici nechat nasazenej a lehce dotazenej abych ji mel fixovanou aspon v jednom bode? nebo dif podlozit? Sorry ze se tak ptam, ale popravde dneska asi nemam den mizerne mi to zapaluje ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Ak už máš nápravnicu uvolnenú - oddelenú od karosérie (často tam pevne držia stredné časti siláčov - hliníkové jadrá - ako prilepené i po vytiahnutí tých šroubov, obvykle pomôže, ak do toho jadra strčíš nejakú tyčku a vykývaš ho opatrne, aby sa ti nezlomilo), uvolni dif z oka silentbloku, ale si ho predtým podlož, aby ti neklesol príliš dole (najlepšie podložiť zdvihákom, aby sa dala štelovať výška nápravnice), potom si jednu stranu pridvihni, koľko treba, aby si sa tam dostal so sťahovákom. Kolo rozhodne odmontuj, budeš mať pohodlnejší prístup. Pri vyťahovaní je dôležité tú objímku, v ktorej siláč je, dobre nahriať teplovzdušnou pištoľou, potom ide von ľahšie. Celý postup je popísaný na www.e30.de, ako som tu už písal, je to dobrý návod. Veľa šťastia
Tak mě to nejde ... Te hliníkový jádra drží jak židovská víra ... Vzhledem k tomu, že večer musím odjet, nezbude mi asi nic jiného, než to všechno poskládat zpět a jet na urvanejch siláčích ... Acvh jo. Asi si to budu muset od někoho udělat. Apropos - je tu někdo kdo by byl ochotnej mi to za úplatu udělat? Muselo by to být "na počkaní" tzn. že bych to ráno dovezl a večer si to odvezl, potrebuju auto každý den ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Vytáhnu svoje starší téma.
Vzádu mi pořád cosi bouchá. Teď už teda ne cosi, vim že je KO jeden siletblik zadního ramene. Takže výměna. Mám dotaz - lza to nějak na autě? Je na to nějakej porichtung? Nebo musí náprava ven? Hledal jsem ale nic konkrétního jsem nenašel.
Vzádu mi pořád cosi bouchá. Teď už teda ne cosi, vim že je KO jeden siletblik zadního ramene. Takže výměna. Mám dotaz - lza to nějak na autě? Je na to nějakej porichtung? Nebo musí náprava ven? Hledal jsem ale nic konkrétního jsem nenašel.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
- Greeny
- Příspěvky: 828
- Registrován: 13. 03. 2010 12:44
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
jde to udelat primo na aute, nemusi se nic nikde rozdelavat, jen je tam malo mista, delal sem to ted na podzim. Svazat pruzinu (pokud nemas neco cim ji pak zmacknes), sundat kolo, odpojit tlumic, odpojit stabilizator, vytahnout ty srouby co dou skrz ten slilentblok ramene, pak vytahnes cele rameno, staci jen trochu (vic jak trochu to ani nejde, brzova hadicka nedovoli), pripadne to muzes nejak vyklonit, potom vylisujes a zalisujes silentblok a je to hotove. Udelal sem na to stahovak, trubka s privarenou podlozkou + zavitova tyc. Nejake fotky mam v klubovkachGabo píše:Vytáhnu svoje starší téma.
Vzádu mi pořád cosi bouchá. Teď už teda ne cosi, vim že je KO jeden siletblik zadního ramene. Takže výměna. Mám dotaz - lza to nějak na autě? Je na to nějakej porichtung? Nebo musí náprava ven? Hledal jsem ale nic konkrétního jsem nenašel.
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
Aaa, přesně tydle fotky jsem hledal, já věděl, že to tu někdo měl ... Takhle to teky udělám. Můřu mít pár dotazů:Greeny píše:jde to udelat primo na aute, nemusi se nic nikde rozdelavat, jen je tam malo mista, delal sem to ted na podzim. Svazat pruzinu (pokud nemas neco cim ji pak zmacknes), sundat kolo, odpojit tlumic, odpojit stabilizator, vytahnout ty srouby co dou skrz ten slilentblok ramene, pak vytahnes cele rameno, staci jen trochu (vic jak trochu to ani nejde, brzova hadicka nedovoli), pripadne to muzes nejak vyklonit, potom vylisujes a zalisujes silentblok a je to hotove. Udelal sem na to stahovak, trubka s privarenou podlozkou + zavitova tyc. Nejake fotky mam v klubovkachGabo píše:Vytáhnu svoje starší téma.
Vzádu mi pořád cosi bouchá. Teď už teda ne cosi, vim že je KO jeden siletblik zadního ramene. Takže výměna. Mám dotaz - lza to nějak na autě? Je na to nějakej porichtung? Nebo musí náprava ven? Hledal jsem ale nic konkrétního jsem nenašel.
O co se ta trubka opírala na té straně ramena kde to není videt? Nad nějakym takovymhle porichtungem jsem přemejšlel ... Kdyby se ti ho náhodou chtělo líp vyfoti, byl bych ti velmi zavázán
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
- Greeny
- Příspěvky: 828
- Registrován: 13. 03. 2010 12:44
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
no opira se to tam o rameno z druhe strany, samotny ten porichtung je pak trochu nakrivo, ale pri vytahovani je to jedno. Pokud by ti to vadilo, ze je to nakrivo, tak by se to dalo necim vypodlozit. Hlavne si dat pozor jak to budes zalisovavat dovnitr aby sel rovne, neklatil se a lezl dovnitr rovnomerne, mohl by se natrhnout, idealne necim namazat (ale s tim zkusenosti mas, vzhledem k tomu ze uz si delal ty velke sb v napravnici)Gabo píše:Aaa, přesně tydle fotky jsem hledal, já věděl, že to tu někdo měl ... Takhle to teky udělám. Můřu mít pár dotazů:Greeny píše:jde to udelat primo na aute, nemusi se nic nikde rozdelavat, jen je tam malo mista, delal sem to ted na podzim. Svazat pruzinu (pokud nemas neco cim ji pak zmacknes), sundat kolo, odpojit tlumic, odpojit stabilizator, vytahnout ty srouby co dou skrz ten slilentblok ramene, pak vytahnes cele rameno, staci jen trochu (vic jak trochu to ani nejde, brzova hadicka nedovoli), pripadne to muzes nejak vyklonit, potom vylisujes a zalisujes silentblok a je to hotove. Udelal sem na to stahovak, trubka s privarenou podlozkou + zavitova tyc. Nejake fotky mam v klubovkachGabo píše:Vytáhnu svoje starší téma.
Vzádu mi pořád cosi bouchá. Teď už teda ne cosi, vim že je KO jeden siletblik zadního ramene. Takže výměna. Mám dotaz - lza to nějak na autě? Je na to nějakej porichtung? Nebo musí náprava ven? Hledal jsem ale nic konkrétního jsem nenašel.
O co se ta trubka opírala na té straně ramena kde to není videt? Nad nějakym takovymhle porichtungem jsem přemejšlel ... Kdyby se ti ho náhodou chtělo líp vyfoti, byl bych ti velmi zavázán
porichtung vypada takhle:
matici sroubujes, silentblok ti vleze do trubky, pak matici povolis a cele to sundas. Na nastrceni uz zadnou trubku nepotrebujes, jen vhodne podlozky a zavitovou tyc.
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
Super, dekuju mockrat. Ja uz tyhle silace jednou tez menil, ale to jsem mel napravu venku z auta. to se mi ted delat nechce, takze si spichnu porychtung, obednam silace a testnu to. Snad mi to pujde a snad na to bude pocasi ...
Ja vsecky silace mazu tekutym mejdlem když to lisuju a nikdy se mi nestalo, že bych je nenalisoval a nebo ze by se pootacely nebo to delalo jinou rotyku.
Ja vsecky silace mazu tekutym mejdlem když to lisuju a nikdy se mi nestalo, že bych je nenalisoval a nebo ze by se pootacely nebo to delalo jinou rotyku.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
- Greeny
- Příspěvky: 828
- Registrován: 13. 03. 2010 12:44
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
jo, tohle je lepsi metoda nez rozdelavat pulku autaGabo píše:Super, dekuju mockrat. Ja uz tyhle silace jednou tez menil, ale to jsem mel napravu venku z auta. to se mi ted delat nechce, takze si spichnu porychtung, obednam silace a testnu to. Snad mi to pujde a snad na to bude pocasi ...
Ja vsecky silace mazu tekutym mejdlem když to lisuju a nikdy se mi nestalo, že bych je nenalisoval a nebo ze by se pootacely nebo to delalo jinou rotyku.


BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz