Stavba rodinného domu svépomocí - debata
Stavba rodinného domu svépomocí - debata
Rád bych tu rozjel takovou menší debatu ohledne stavby rodinného domku. Chtěl bych posbírat nějaké tipy a triky, rady a tak podobně, protože příští rok (2012) na jaře se do toho pustim (dřív to asi neklapne krz peníze) ale tenhle týden jdu podávat žádost o přiklepnutí parcely.
Něco o tom co chcu stavět - takže rodinnej dům, nejméně 3+1 nebo 4+kk, mel by mít přízemí + podkroví. Stavět chci asi svépomocí, mám tátu vyučenýho zedníka, kterej se stavěním beráku živí pomalu 40 let a pár známejch co se ve stavebních oborech (tesari, pokrejvači, topenáři, elektrikáři, instalatéři) pohybujou mám jak já, tak moje přítelkyně.
A co mě zajímá? Hlavně vaše zkušenosti, dost lidí tu už určitě barák postavilo a vidí do toho, někdo beztak dělá na úřadě, tak zas ví něco o legislativě ...
V současné době řešim tyhle zásadní otázky:
Z čeho stavět?
Zděnej barák, dřevěnej nebo ještě jinou technologii? Osobně s přikláním spíš ke zděnýmu, ale ... Samozřejmě chci, abych potom v tom baráku neprotopil kalhoty. Takže k tomu se váže další otázka -
Čim topit?
Bohužel nemám přístup ke dřevu (jinak by to byla jasná volba), resp. mám ale velmi silně omezenej a topit jenom dřevem tak, abych ho nemusel kupovat je nemožné. Takže energii pro vytápění budu muset kupovat tak i tak. No a taky mě zajímá legislativa -
Co je všecko potřeba za povolení a co je všecko nutné ke kolaudaci?
Konečně - máte někdo nápady co pročíst a prostudovat? Internet mám prolezlej, ale jsou to všecko většinou firemní materiály a ty si ten svůj výrobek nepohaní. Zajímá mě hlavně nestrannej pohled na věc - jak co se týká stavebních materiálů a technologií, tak v současnosti hlavně možnosti vytápění ...
Tak směle do toho, můžeme to tu rozjet.
Něco o tom co chcu stavět - takže rodinnej dům, nejméně 3+1 nebo 4+kk, mel by mít přízemí + podkroví. Stavět chci asi svépomocí, mám tátu vyučenýho zedníka, kterej se stavěním beráku živí pomalu 40 let a pár známejch co se ve stavebních oborech (tesari, pokrejvači, topenáři, elektrikáři, instalatéři) pohybujou mám jak já, tak moje přítelkyně.
A co mě zajímá? Hlavně vaše zkušenosti, dost lidí tu už určitě barák postavilo a vidí do toho, někdo beztak dělá na úřadě, tak zas ví něco o legislativě ...
V současné době řešim tyhle zásadní otázky:
Z čeho stavět?
Zděnej barák, dřevěnej nebo ještě jinou technologii? Osobně s přikláním spíš ke zděnýmu, ale ... Samozřejmě chci, abych potom v tom baráku neprotopil kalhoty. Takže k tomu se váže další otázka -
Čim topit?
Bohužel nemám přístup ke dřevu (jinak by to byla jasná volba), resp. mám ale velmi silně omezenej a topit jenom dřevem tak, abych ho nemusel kupovat je nemožné. Takže energii pro vytápění budu muset kupovat tak i tak. No a taky mě zajímá legislativa -
Co je všecko potřeba za povolení a co je všecko nutné ke kolaudaci?
Konečně - máte někdo nápady co pročíst a prostudovat? Internet mám prolezlej, ale jsou to všecko většinou firemní materiály a ty si ten svůj výrobek nepohaní. Zajímá mě hlavně nestrannej pohled na věc - jak co se týká stavebních materiálů a technologií, tak v současnosti hlavně možnosti vytápění ...
Tak směle do toho, můžeme to tu rozjet.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Projdi si http://www.tzb-info.cz/ a pokud chces stavet 2012 tak to mas tak akorat cas zacit cist aby sis udelal ve svych dotazech vcas jasno. Jednoznacny nejlepsi vyber neexistuje, ale da se solidne zuzit.
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
Pasiv neni nic nedostupneho a nezvladnutelneho, naopak bych rekl, ze dneska nema moc vyznam stavet nic jineho nez minimalne na hranici nizkoenergeticky a pasiv. Cenove v horizontu nekolika malo let se ti i ta mirne vyssi investice dost pravdepodobne vrati na provoznich nakladech. Dostat se na hodnoty pasivniho domu je hodne o ruznych konstrukcnich detailech, rekuperaci atd., jinak je to barak skoro jako kazdy jiny. Samozrejme se musi vsechno resit uz ve fazi projektovani. Predelavat pak v prubehu neco na pasiv je dost problem.Kubajz von Odry píše:pasivní dům není zrovna na postaveí "svépomocí" a není zrovna finančně nejdostupnější... pokud se tedy bavíme o skutečně pasivních domech...
Co je uz neekonomicke, kdyz si na to ma clovek pujcit od banky na urok, jsou nulove a plusove domy.
Nejdriv si vyber dobrou parcelu a najdi opravdu dobreho projektanta a stavebni dozor pokud budes najimat lidi na prace formou subdodavek.
S papirovanim je to slozite a lisi se to urad od uradu, muzes behat par mesicu stejne jako par let. Poradne si prostuduj platny nebo pripadne pripravovany uzemni plan at nenarazis v prubehu na ruzne veci, ktere se muzou stat neresitelne!
Behem stavby jsem pochopil (byl jsem na to i upozornen od jinych stavebniku), ze vyber schopnych odborniku je fakt ulet. Hodne lidi s praxi ma zazite stare blbe navyky a jejich neochota resit veci podle soucasnych technologickych postupu je neskutecne silna. Dost veci nakonec delam sam, protoze porad neco kontrolovat stoji vic casu i penez nez se to naucit sam a udelat to poradne, samozrejme pokud je na to cas.
Tak např. na otázku z čeho stavět se odpovídá spatně. Platí co člověk, to názor. Někdo nedá dopustit na keramiku. Člověk se víc natahá a hrubá stavba se trochu prodlouží (u broušených cihel však zanedbatelně), ale i s keramikou se dnes již dá dostat na nízkoenergetický standard, aniž bys zastavil 0,5m drahocenného prostoru zdivem (např. PTH 36,5 Ti Profi). Keramika má dobré zvukové i tepelné izolační vlastnosti, je to přírodní mat. a je velmi únosná, ale hůř se opracovává (drbat projektanta za 45°).
S porobetonem (Ytong aspol.) Ti budou sousedi závidět, jak si to rychle mažeš, a i zde se dostaneš na nízkoenergetickou stavbu, bez toho, abys lepil 15cm izolace. Lépe se řeže a taktéž dobře izoluje, ale jen tepelně, se zvukem je to o hodně horší než u PTH a často se jako hlavní nevýhoda udává nasákavost vodou. Staticky není tak pevný a s větší obj. hmotností roste cena a klesá jinak dobré tepelné vlastnosti.
Půjdeš-li do pasivního standardu, dřevostavba je asi nejlepší volba. S pasivem přicházejí další věci jako rekuperace, tedy jak psal weNTyll. Nejsem proti rekuperaci, ale do RD bych si jí asi nedal. Šetří energii, ale co se týče údržby a celkových nákladů na provoz, tam už se pak rekuperace tak výhodná jevit nemusí. Sám jsem se s ní však blíže nesetkal, takže nemohu podrobně soudit.
Můj osobní názor je stavět z keramiky o rozumné tl. a tepelně izolační vlastnosti zlepšit kvalitním izolačním plástěm.
Před tím vším je však mnoho jiných, i důležitějších věcí. Výber projektanta (nemyslím nikoho, kdo obkreslí debilní dispozici z katalogu), který s Tebou probere celý projekt do podrobnosti. S kvalitním projektem řešeným do detailů se mnohem lépe staví. I kraviny typu kam se zásuvkami a z toho plynoucí rozvržení nábytku stojí za přemyšlení...
Parcela je asi už odkleplá, tak teď jen dobrou dispozici a rozmístění místností na světové strany.
Doufám, že parcela není jedna z 50 v satelitním městečku. S tímhle způsobem zastavování volné krajiny se moc neztotožňuji.
Jinak doporučuji hledat na netu, ne u jednotlivých výrobců, ale seriózní porovnání a názory ostatních a taky bych doporuči pár odborných časopisů. Nenajdeš tam vysněný dům, ale pár dobrýc rad či nápadů určitě najdeš (HOME, Můj dům, apod...)
Tak hodně zdaru stavebníku!
A nezapoměň na garáž pro třícu
S porobetonem (Ytong aspol.) Ti budou sousedi závidět, jak si to rychle mažeš, a i zde se dostaneš na nízkoenergetickou stavbu, bez toho, abys lepil 15cm izolace. Lépe se řeže a taktéž dobře izoluje, ale jen tepelně, se zvukem je to o hodně horší než u PTH a často se jako hlavní nevýhoda udává nasákavost vodou. Staticky není tak pevný a s větší obj. hmotností roste cena a klesá jinak dobré tepelné vlastnosti.
Půjdeš-li do pasivního standardu, dřevostavba je asi nejlepší volba. S pasivem přicházejí další věci jako rekuperace, tedy jak psal weNTyll. Nejsem proti rekuperaci, ale do RD bych si jí asi nedal. Šetří energii, ale co se týče údržby a celkových nákladů na provoz, tam už se pak rekuperace tak výhodná jevit nemusí. Sám jsem se s ní však blíže nesetkal, takže nemohu podrobně soudit.
Můj osobní názor je stavět z keramiky o rozumné tl. a tepelně izolační vlastnosti zlepšit kvalitním izolačním plástěm.
Před tím vším je však mnoho jiných, i důležitějších věcí. Výber projektanta (nemyslím nikoho, kdo obkreslí debilní dispozici z katalogu), který s Tebou probere celý projekt do podrobnosti. S kvalitním projektem řešeným do detailů se mnohem lépe staví. I kraviny typu kam se zásuvkami a z toho plynoucí rozvržení nábytku stojí za přemyšlení...
Parcela je asi už odkleplá, tak teď jen dobrou dispozici a rozmístění místností na světové strany.
Doufám, že parcela není jedna z 50 v satelitním městečku. S tímhle způsobem zastavování volné krajiny se moc neztotožňuji.
Jinak doporučuji hledat na netu, ne u jednotlivých výrobců, ale seriózní porovnání a názory ostatních a taky bych doporuči pár odborných časopisů. Nenajdeš tam vysněný dům, ale pár dobrýc rad či nápadů určitě najdeš (HOME, Můj dům, apod...)
Tak hodně zdaru stavebníku!

A nezapoměň na garáž pro třícu

...BMWE30...je radost!
Náhodou jsem jednou našel tenhle blog a teď tam občas mrknu jak to pokračuje: http://hm198.blogspot.com/ Pokud chceš stavět ze dřeva, tak možná dobrá inspirace...
Nedělám si iluze, že bych se dostal na pasivní dům, mě bude stačit nízkoenergetickej ... Něco nadustudováno mám a v současnosti se nejvíc kloním ke zdění z broušenejch cihel. Parcela zatím přiklepnutá není, dneska jsem podával žádost a rozhodnuto bude pravděpodobně do konce měsíce. Parcela co chci koupit je jedna ze dvou posledních v jedné větší vesnici, nicméně jsou to poslední parcely za velmi pěknou cenu 150 Kč/m2, připravuje se tam 6 dalších, ale cena bude už dvojnásobná. Já konkrétně mám vyhlídnutou parcelu o výměře 800 m2. Místo - no je to na kopci, sice kousek od hřebenu ale v horní polovině. Nejsou tam stromy ani žádný velký stavby, nicméně je to místo v zástavbě dalších jinejch rodinnejch domků.
BTW - garáž nebude garáž ale dvojgaráž s dílnou ...
BTW - garáž nebude garáž ale dvojgaráž s dílnou ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Ja som isiel trocha inou cestou. Kupil som starsi barak z dobrymi zakladmi a rozhodol som sa ho zrekonstruovat. Zacal som v lete 2010 a dufam ze koncom roka 2011 skoncim, ved 2012 ma byt koniec sveta
najviac problemov som mal zo stavebnym povolenim a vsetko co sa tykalo papierov. No nakoniec ako to u nas chodi musel som to riesit formov uplatkov. Zacali sme konecne zo stavbou a stavebny material som zvolil ytong. Dom som rozsiroval o 3 metre a stihol som postavit dvojgaraz. Momentalne cakame na pocasie a na rade je strecha. Zhodit staru, vytiahnut mury (zase ytong) a nova strecha. Po dlhsich uvahach som zvolil klasicku palenu skridlu. Viac ma uz na rychlo nenapada 


To řeknu až jí budu mít přiklepnutou, aby se tam nezačaly stohovat žádosti ... Ale je to kousek ode mě ve vesnici, kde bydlí moje přítelkyně.paveld píše:150Kč/m ???to je kde? sorry za OT.
O řekonstrukci starého baráku jsem taky přemýšlel, ale myslim si, že moc ušetřenejch peněz proti novostavbě nebude. Navic jsem žádnej vhodnej barák za přijatelný peníze v okolí zatim neviděl. Buď je to drahý a nebo ratejna na spadnutí ...zdenko píše:Ja som isiel trocha inou cestou. Kupil som starsi barak z dobrymi zakladmi a rozhodol som sa ho zrekonstruovat. Zacal som v lete 2010 a dufam ze koncom roka 2011 skoncim, ved 2012 ma byt koniec svetanajviac problemov som mal zo stavebnym povolenim a vsetko co sa tykalo papierov. No nakoniec ako to u nas chodi musel som to riesit formov uplatkov. Zacali sme konecne zo stavbou a stavebny material som zvolil ytong. Dom som rozsiroval o 3 metre a stihol som postavit dvojgaraz. Momentalne cakame na pocasie a na rade je strecha. Zhodit staru, vytiahnut mury (zase ytong) a nova strecha. Po dlhsich uvahach som zvolil klasicku palenu skridlu. Viac ma uz na rychlo nenapada
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
- Dan td
- Site Admin
- Příspěvky: 3339
- Registrován: 12. 02. 2003 14:17
- Bydliště: Netuníkov
- Kontaktovat uživatele:
My bydlíme taky ve starým domě, u kterýho se základní věci udělaly a teď se to za běhu "dolaďuje". Oproti tomu švagr stavěl novej dům, kde jsem taky občas pomáhal, takže můžu srovnat.
Rozhodně jdi do novostaby. U starýho je lákavý, že jako hned bydlíš, říkáš si "tohle udělám postupně", atd... Jediný, co je pravda je, že hned bydlíš. Jinak starej dům, tzn. neustále řešíš problém s tímhle a s tamtím. A i když to zrekonstruuješ opravdu důkladně, stejně ti začne časem vystupovat vlhkost někde ze zdi a jsi na začátku. Nakonec do toho dáš stejně, jak kdyby sis postavil novej, ale furt novej nemáš.
Když budeš stavět stylem, že projekt ti udělá kamarád nebo bude za levno, nebojíš se dát ruku k dílu a třeba desku uděláš stylem - parta kamarádů na brigádu, ty koupíš sud a prase na večer, jak píšeš, máš v příbuzenstvu a svém okolí zedníky a další řemeslníky, tak postavíš za relativně málo peněz pěknej novej domek.
Švára takhle vysmahl barák, vyšel ho na cca 1,5 mega + pozemek cca 600 tis., ale dneska má hodnotu 4,5.
Rozhodně jdi do novostaby. U starýho je lákavý, že jako hned bydlíš, říkáš si "tohle udělám postupně", atd... Jediný, co je pravda je, že hned bydlíš. Jinak starej dům, tzn. neustále řešíš problém s tímhle a s tamtím. A i když to zrekonstruuješ opravdu důkladně, stejně ti začne časem vystupovat vlhkost někde ze zdi a jsi na začátku. Nakonec do toho dáš stejně, jak kdyby sis postavil novej, ale furt novej nemáš.
Když budeš stavět stylem, že projekt ti udělá kamarád nebo bude za levno, nebojíš se dát ruku k dílu a třeba desku uděláš stylem - parta kamarádů na brigádu, ty koupíš sud a prase na večer, jak píšeš, máš v příbuzenstvu a svém okolí zedníky a další řemeslníky, tak postavíš za relativně málo peněz pěknej novej domek.
Švára takhle vysmahl barák, vyšel ho na cca 1,5 mega + pozemek cca 600 tis., ale dneska má hodnotu 4,5.
Souhlas s Danem, predelavanim se prace a naklady nasobi. Stary barak ma vyznam koupit leda pokud je na dobrem miste a samotnou parcelu podobnych parametru bys tam nesehnal.
Jinak ja jsem puvodne taky resil drevostavbu, ale potreboval jsem nejakou pozarni zpravu od sousedu pres cestu, protoze az k nim zasahovala pozarni zona. Takze nejen primi sousedi a tam to smrdelo problemem. Nakonec jsme to prehodnotili na brousenou cihlu.
Dneska uz bych stejne ale asi sel do vapencocementovky, na statiku staci 175mm a pak 300mm zatepleni a zed je silna jako u brousenych se zateplenim, ale izolacni vlastnosti o hodne lepsi, akumulacni taky.
Ale ono je to stejne skoro jedno, za par let by kazdy stejne delal vsechno uz zase jinak.
Jinak ja jsem puvodne taky resil drevostavbu, ale potreboval jsem nejakou pozarni zpravu od sousedu pres cestu, protoze az k nim zasahovala pozarni zona. Takze nejen primi sousedi a tam to smrdelo problemem. Nakonec jsme to prehodnotili na brousenou cihlu.
Dneska uz bych stejne ale asi sel do vapencocementovky, na statiku staci 175mm a pak 300mm zatepleni a zed je silna jako u brousenych se zateplenim, ale izolacni vlastnosti o hodne lepsi, akumulacni taky.
Ale ono je to stejne skoro jedno, za par let by kazdy stejne delal vsechno uz zase jinak.
- Jáca
- Sponzor Prodejce $$
- Příspěvky: 573
- Registrován: 02. 02. 2007 14:06
- Bydliště: Svitavy
- Kontaktovat uživatele:
Na pasivní dům bych být tebou zapoměl.
Aby měl dům parametry pasivu, vychází na keramiclké bloky zhruba 30 cm izolantu, což mluví asi o všem.
Navíc u pasivu seš limitovanej tvarem domu což se taky kdekomu zprotiví.
Jinak v zásadě souhlasím s Ventillem, ale tlačil bych tě spíš do nízkoenergeťáku.
Napíšu postup, jak bys měl ve tvém případě postupovat před tím, než kopneš do země:
- vybrat parcelu a zjistit na stavebním úřadu dle územního plánu co si tam můžeš, nebo nemůžeš dovolit. Můžou tam být různé regulativy, ochranná pásma, atd.
- zjistit přítomnost inženýrských sítí kolem pozemku, aby tě pak nevyšlo přivedení inženýrských sítí na stejný peníze jako samotný dům.
- Ověřit si připojení u správců sítí. Mohlo by se stát, že tě nekdo odmítne přpojit - ( slabý tlak vodovodu, malá dimenze kanalizace . . . .) není to sice neřešitelná věc, ale nese spolu další náklady.
- Objasni si přístupovou komunikaci a majetkoprávní vztahy, věcná břemena, atd.
Než zadáš samotnou studii projektantovi, tak už musíš mít v hlavě, jak bys chtěl aby dům vypadal a fungoval, čím ho budeš vytápět ( zapomeň na to že krbem ), zastavěnou plochu, cenovou představu stavby . . , no prostě čím víc v tom budeš mít jasno, o to tě to potom bude stát míň. Nebudeš muset nic předělávat, z nikým se dohadovat atd.
Musím potvrdit, že v naší zemi je všeobecně zažité to, že když se řeší nějaká nestandardní situace a těch si užiješ, uslyšíš nejdřív 100 důvodů proč to nejde a pak když dělníka dokopeš k tomu aby to udělal podle projektu, nebo podle tebe, tak zjistíš, že to zas takový problém nebyl.
Na stavbách všeobecně platí pravidlo, že PROJEKTANT JE DEBIL A PROJEKTUJE VŠECHNO ŠPATNĚ, tak tady bych chtěl jen upozornit na to, že projektant je ten, co ten dům vymýšlel.
-jakmile máš hotovou studi - kterou si můžeš zpracovat sám, nebo ji zadáš projektantovi - podle mě je nejlepší kombinace techto dvou postupů, přichází na řadu projekt pro územní řízení. Záleži na situaci a stavebním úřadu jak bude ke stavbě přistupovat a jestli povolí územní řízení společně se stavebním povolením, nebo ohlášením stavby.
- následuje projekt pro stavební povolení, ve kterém musí být veškeré profese - voda, plyn elektro, kanalizace, požárně bezpečnostní řešení stavby, statika a samozdřejmě stavební část. Toto řízení jde zrychlit pomocí veřejnoprávní smlouvy, ale to už jsme moc v projektantským.
Jestli máš nějaj líp ohodnocenou práci, tak je lepší zadat projektantovi projekt pro stavební povolení včetně vyřízení, nejlépe místnímu. Funguje to podobně, jak u těch co vozí auta a choděj s nima na technickou, nebo je přihlašujou na dopravce a těch klacků pod nohy jim padne znatelně míň.
Takže teďka máš vydáno stavební povolení a můžeš začít stavět
. . . . . . a seš cca o 80 000 lehčí už na začátku.
Potom bys měl správně zadat prováděcí dokumentaci, ale tu spoustu lidí neřeší.
Jinak je to těžký popisovat celou stavbu od základů, spíš se ptej co Ti není jasný, nebo jestli chceš tak zavolej, když to bude v mojich silách tak určitě vymyslíme správné řešení.
Přeji hodně zdaru.
725 816 916
Aby měl dům parametry pasivu, vychází na keramiclké bloky zhruba 30 cm izolantu, což mluví asi o všem.
Navíc u pasivu seš limitovanej tvarem domu což se taky kdekomu zprotiví.
Jinak v zásadě souhlasím s Ventillem, ale tlačil bych tě spíš do nízkoenergeťáku.
Napíšu postup, jak bys měl ve tvém případě postupovat před tím, než kopneš do země:
- vybrat parcelu a zjistit na stavebním úřadu dle územního plánu co si tam můžeš, nebo nemůžeš dovolit. Můžou tam být různé regulativy, ochranná pásma, atd.
- zjistit přítomnost inženýrských sítí kolem pozemku, aby tě pak nevyšlo přivedení inženýrských sítí na stejný peníze jako samotný dům.
- Ověřit si připojení u správců sítí. Mohlo by se stát, že tě nekdo odmítne přpojit - ( slabý tlak vodovodu, malá dimenze kanalizace . . . .) není to sice neřešitelná věc, ale nese spolu další náklady.
- Objasni si přístupovou komunikaci a majetkoprávní vztahy, věcná břemena, atd.
Než zadáš samotnou studii projektantovi, tak už musíš mít v hlavě, jak bys chtěl aby dům vypadal a fungoval, čím ho budeš vytápět ( zapomeň na to že krbem ), zastavěnou plochu, cenovou představu stavby . . , no prostě čím víc v tom budeš mít jasno, o to tě to potom bude stát míň. Nebudeš muset nic předělávat, z nikým se dohadovat atd.
Musím potvrdit, že v naší zemi je všeobecně zažité to, že když se řeší nějaká nestandardní situace a těch si užiješ, uslyšíš nejdřív 100 důvodů proč to nejde a pak když dělníka dokopeš k tomu aby to udělal podle projektu, nebo podle tebe, tak zjistíš, že to zas takový problém nebyl.
Na stavbách všeobecně platí pravidlo, že PROJEKTANT JE DEBIL A PROJEKTUJE VŠECHNO ŠPATNĚ, tak tady bych chtěl jen upozornit na to, že projektant je ten, co ten dům vymýšlel.
-jakmile máš hotovou studi - kterou si můžeš zpracovat sám, nebo ji zadáš projektantovi - podle mě je nejlepší kombinace techto dvou postupů, přichází na řadu projekt pro územní řízení. Záleži na situaci a stavebním úřadu jak bude ke stavbě přistupovat a jestli povolí územní řízení společně se stavebním povolením, nebo ohlášením stavby.
- následuje projekt pro stavební povolení, ve kterém musí být veškeré profese - voda, plyn elektro, kanalizace, požárně bezpečnostní řešení stavby, statika a samozdřejmě stavební část. Toto řízení jde zrychlit pomocí veřejnoprávní smlouvy, ale to už jsme moc v projektantským.
Jestli máš nějaj líp ohodnocenou práci, tak je lepší zadat projektantovi projekt pro stavební povolení včetně vyřízení, nejlépe místnímu. Funguje to podobně, jak u těch co vozí auta a choděj s nima na technickou, nebo je přihlašujou na dopravce a těch klacků pod nohy jim padne znatelně míň.
Takže teďka máš vydáno stavební povolení a můžeš začít stavět

Potom bys měl správně zadat prováděcí dokumentaci, ale tu spoustu lidí neřeší.
Jinak je to těžký popisovat celou stavbu od základů, spíš se ptej co Ti není jasný, nebo jestli chceš tak zavolej, když to bude v mojich silách tak určitě vymyslíme správné řešení.
Přeji hodně zdaru.
725 816 916
325i M technik II
725816916
BMW helping ugly people have sex.
725816916
BMW helping ugly people have sex.
- matal
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1547
- Registrován: 01. 01. 2006 02:00
- Bydliště: Tišnov
- Kontaktovat uživatele:
Nejsem stavebník a nikterak tomu moc nerozumím..
Kamarád si stavěl domek sám svépomocí, taky přízemí+podkroví 5+kk, co jsem se s ním bavil,tak hrubou stavbu postavil za cca 600k, moc nevymýšlel, domek postavil za 1,3M bez pozemku..Samozřejmě všechno si nedělal sám.
Vytápění vyřešil kombinací nových kachlových kamen s cirkulací vody do topení a kondenzační plyn. kotel,kterým přitápí jen když opravdu mrzne.
Osobně bych volil ještě přitápění solárkem nebo tepelný čerpadlo,na který ještě můžeš dostat dotace.
Pak taky na nízkoen.domek bys měl dát okna s trojsklem.
Trošku se divím,že by u Vás na Vysočině nebylo k sehnání levně dřevo,zvlášť na vesnici, u nás stojí m3 dřeva tak 900,-kč.

Kamarád si stavěl domek sám svépomocí, taky přízemí+podkroví 5+kk, co jsem se s ním bavil,tak hrubou stavbu postavil za cca 600k, moc nevymýšlel, domek postavil za 1,3M bez pozemku..Samozřejmě všechno si nedělal sám.
Vytápění vyřešil kombinací nových kachlových kamen s cirkulací vody do topení a kondenzační plyn. kotel,kterým přitápí jen když opravdu mrzne.
Osobně bych volil ještě přitápění solárkem nebo tepelný čerpadlo,na který ještě můžeš dostat dotace.
Pak taky na nízkoen.domek bys měl dát okna s trojsklem.
Trošku se divím,že by u Vás na Vysočině nebylo k sehnání levně dřevo,zvlášť na vesnici, u nás stojí m3 dřeva tak 900,-kč.

=E39 530i 2003
=E24 M635CSi 1984
Někdo potřebuje auto,Já mám Dvě BMW..
Originální BMW Doplňky- www.bmwmylife.cz
=E24 M635CSi 1984
Někdo potřebuje auto,Já mám Dvě BMW..
Originální BMW Doplňky- www.bmwmylife.cz
- Jáca
- Sponzor Prodejce $$
- Příspěvky: 573
- Registrován: 02. 02. 2007 14:06
- Bydliště: Svitavy
- Kontaktovat uživatele:
.
Tepelné čerpadlo se u těchto menších nevyplatí. Je tam veliká počáteční investice, která než se začne revančovat tak je čerpadlo za hranicí životnosti.
O T.Č. bych přemýšlel ve stavbách se zastavěnou plochou 200m2 a výš.
O T.Č. bych přemýšlel ve stavbách se zastavěnou plochou 200m2 a výš.
325i M technik II
725816916
BMW helping ugly people have sex.
725816916
BMW helping ugly people have sex.