
Koupě e39
- Jiří Růžička
- Příspěvky: 64
- Registrován: 31. 01. 2008 22:52
- Bydliště: Chrast u Chrudimi
Koupě e39
Ahoj.Chci si koupit e39 530d automat 142kw touring.Jestli ho tady někdo máte,jak jste sním zpokojeni,jek je na tom automat,motor a atd.atd.Na co si mám dát pozor při koupi.Díky za vaše postřehy. 

E28 524td Automat komplet v el.
Kdyz tohle pisu prijdu si az trapne kliseovite ale hlinikova ramena, tudiz vule v cepech (coz ale neni stejne zadna extra raketa) a automat muze byt potiz.
Motor je skvelej pokud se k nemu chovali lidi jak meli, coz nezjistis. Muzes se ale nechat projet, delat, ze ocekavas trochu nadseni a pokud ti typek hned hustohuste zacne ukazovat na studenem motoru jak to pico tahne tak hned zmiz. Jinak coz...vsechny neobycejne zvuky z motoru...snazit se peclive naslouchat za studena, za tepla, na volnobehu i v otackach...jestli turbo nedela kraval, ackoliv i kdyz ho nedela, stejne ti muze dalsi den odejit. Na to aby ho delalo myslim, ze uz to bude mit hodne za sebou. Pravidelne vymeny oleje jsou zaklad (jako u vsech aut).
Na automatu skusit vsechny funkce, jestli radi plynule a bez trhani, jestli se sam hne z mista a taky jak funguje a "tahne" spatecka. Olej ti taky hodne napovi, tudiz neni na skodu si kapicku upustit zpod auta abys zjistil jestli tam je jeste vubec olej, nebo pouze asfalt, ale tenhle testik je docela messy a trochu obtizny jelikoz stavajici majitel se na to asi nebude koukat s nadsenim. Jinak repas automatu...co ja vim...mezi 1000 a 2000e, dle stesti a znamosti, nebo jetej za 300-500e.
Jinak ale vsechno na 100% stejne nezjistis. Odzkouset funkce vseho co muzes a tot vse.
Motor je skvelej pokud se k nemu chovali lidi jak meli, coz nezjistis. Muzes se ale nechat projet, delat, ze ocekavas trochu nadseni a pokud ti typek hned hustohuste zacne ukazovat na studenem motoru jak to pico tahne tak hned zmiz. Jinak coz...vsechny neobycejne zvuky z motoru...snazit se peclive naslouchat za studena, za tepla, na volnobehu i v otackach...jestli turbo nedela kraval, ackoliv i kdyz ho nedela, stejne ti muze dalsi den odejit. Na to aby ho delalo myslim, ze uz to bude mit hodne za sebou. Pravidelne vymeny oleje jsou zaklad (jako u vsech aut).
Na automatu skusit vsechny funkce, jestli radi plynule a bez trhani, jestli se sam hne z mista a taky jak funguje a "tahne" spatecka. Olej ti taky hodne napovi, tudiz neni na skodu si kapicku upustit zpod auta abys zjistil jestli tam je jeste vubec olej, nebo pouze asfalt, ale tenhle testik je docela messy a trochu obtizny jelikoz stavajici majitel se na to asi nebude koukat s nadsenim. Jinak repas automatu...co ja vim...mezi 1000 a 2000e, dle stesti a znamosti, nebo jetej za 300-500e.
Jinak ale vsechno na 100% stejne nezjistis. Odzkouset funkce vseho co muzes a tot vse.
Co E39 týče, tak jak už napsal pip, z podvozku bych měl trošku strach ale hlavně (i když mi tuto věc už spoustu lidí vymlouvalo a že už nejsou dávno skutečnou hrozbou) mám starch s common railu. Dycky si vzpomenu na téma, které tady v technice bylo hodně dlouho aktuální, jak tady někdo pořád řešil problémy s tímto motorem, měnil čerpadlo, trysky, snad dokonce i railovou lištu, podávací čerpadla, snímače a já nevim co všechno... Neřikám, že je to pravidlem, spousta lidí má s tímto motorem dobrou zkušenost, ale přecejenom toto je jedna, docela zásadní věc, kvůli které mám z tohoto strach. Sami teď doma řešíme podobné dilema - chceme kupovat kombíkovou ojetinu vn dieselu a ačkoliv já jsem opravdový zastánce bmw a E39 po faceu si mi hrozně líbí včetně výkonového potenciálu, který tento motor má, tak se bojím něco takovéhoto domů dovléct s tím, že by se za chvilku začaly sypat takovéto zásadní věci. Bohužel jsem více nakloněm Passatu 2,5 TDi
který je ve srvonání s E39 určitěn méně poruchový si myslim...
Dle mého názoru je koupě E39 s 3.0D správná pouze v tom případě, kdy má člověk k dispozici ještě aspoň takových dalších 30t kč na případné investice tohoto rázu, pokud samozřejmě chce s tím autem i jezdit. Já osobně prostě systému common rail (HDi, DCi a já nevim co ještě) opravdu nevěřim... Už jenom kvůli tomu, že už i u nás tento systém selhal (u Peugeotu propálený píst). Takže asi tak...
Všechno výše napsané je pouze můj názor, a mně osobně je úplně u prdele, jestli někoho bude pohoršovat nebo ne
Rozumné argumenty jsou ale vítány a velice rád na toto téma budu diskutovat dál 

Dle mého názoru je koupě E39 s 3.0D správná pouze v tom případě, kdy má člověk k dispozici ještě aspoň takových dalších 30t kč na případné investice tohoto rázu, pokud samozřejmě chce s tím autem i jezdit. Já osobně prostě systému common rail (HDi, DCi a já nevim co ještě) opravdu nevěřim... Už jenom kvůli tomu, že už i u nás tento systém selhal (u Peugeotu propálený píst). Takže asi tak...
Všechno výše napsané je pouze můj názor, a mně osobně je úplně u prdele, jestli někoho bude pohoršovat nebo ne


No smoke, no fun...


No to je odvazne tvrzeni... Ja toho o tech motorech krome zakladnich veci nejak nic mocextra nevim, ale asi bych nevolil slovo "poruchovy". Prijde mi to u toho dieslu proste tak jako u vsech - jestli ho budes kurvit, tak te posere. Kazdy motor ma sve problemy a tak jak tady nekdo resil silene poruchovou E39, taky pamatuji na priklady silene poruchovych Passatu. Nemyslim, ze bys to s Passatem oproti E39 nejak vyhral. Mysleno ale tak, ze to plati i obracene. Tot ale jen takovy "povrchnejsi nazor"...nic konkretniho nepredkladam a podkladam.Míšánek píše:Bohužel jsem více nakloněm Passatu 2,5 TDikterý je ve srvonání s E39 určitěn méně poruchový si myslim...
Kazdopadne bych ale sel do E39 v benzinu s plynem. Myslim, ze to je absolutne ultimatni kombinace.
Passata myslis kteryho? B5.5 nebo B6? S 5.5 jsem najel hodne kilometru s 1.9 tdi - tou nejsilnejsi. Celkem to jelo a spotrebu mel taky hodne pusobivou...ale ten kraval vevnitr byl uplne silenej. Kdyz si to srovnam s E39, ktera je z tech samych let, je to nebe a dudy. Pamatuju si, ze delsi dobu nekde na 2000-2500 otacek klidne jizdy z toho dokazala az rozbolet hlava. Bezkonkurencne nekultivovane auto. A blbe razeni, tezkopadne ovladani, silene nedotacive, ovsem pohodlne - to jen na okraj. V B6 jsem se taky parkrat vezl a myslim, ze uz to s tou kultivovanosti bylo jinde, ovsem toliko jen pocit. Bylo to uz davno a nepamatuju se.
Zdarec mam e39 530d 142kw 1rok a na motor jsi nemuzu stezovet mel jsem M21 sice chvilu(pak sel na dily ale motor sel dal v celku na SK) webasto proste parada zahrejes je to v aute teplo motor predehraty zatim zadny vetsi problem samozrejme ramena,brzdy,tlumice ale to je asi u kazdy auta vzdyt je to min. 7roku stary auto 

pip píše:No to je odvazne tvrzeni... Ja toho o tech motorech krome zakladnich veci nejak nic mocextra nevim, ale asi bych nevolil slovo "poruchovy". Prijde mi to u toho dieslu proste tak jako u vsech - jestli ho budes kurvit, tak te posere. Kazdy motor ma sve problemy a tak jak tady nekdo resil silene poruchovou E39, taky pamatuji na priklady silene poruchovych Passatu. Nemyslim, ze bys to s Passatem oproti E39 nejak vyhral. Mysleno ale tak, ze to plati i obracene. Tot ale jen takovy "povrchnejsi nazor"...nic konkretniho nepredkladam a podkladam.Míšánek píše:Bohužel jsem více nakloněm Passatu 2,5 TDikterý je ve srvonání s E39 určitěn méně poruchový si myslim...
Kazdopadne bych ale sel do E39 v benzinu s plynem. Myslim, ze to je absolutne ultimatni kombinace.
Passata myslis kteryho? B5.5 nebo B6? S 5.5 jsem najel hodne kilometru s 1.9 tdi - tou nejsilnejsi. Celkem to jelo a spotrebu mel taky hodne pusobivou...ale ten kraval vevnitr byl uplne silenej. Kdyz si to srovnam s E39, ktera je z tech samych let, je to nebe a dudy. Pamatuju si, ze delsi dobu nekde na 2000-2500 otacek klidne jizdy z toho dokazala az rozbolet hlava. Bezkonkurencne nekultivovane auto. A blbe razeni, tezkopadne ovladani, silene nedotacive, ovsem pohodlne - to jen na okraj. V B6 jsem se taky parkrat vezl a myslim, ze uz to s tou kultivovanosti bylo jinde, ovsem toliko jen pocit. Bylo to uz davno a nepamatuju se.


Samozřejmě, že každý motor má svoje, ale PD motory mi přijdou mnohem míň náchylnější na kvalitu nafty a takové víc odolné vůči všemu v porovnání s CR. Asi je to vážně můj subjektivní dojem a pokud mi ho někdo rozumně vymluví, budu jedině rád, kluci

No smoke, no fun...


- Jiří Růžička
- Příspěvky: 64
- Registrován: 31. 01. 2008 22:52
- Bydliště: Chrast u Chrudimi
Koupě e39
Ahoj.Taky si myslím ze ten motor můžeš nejvíc pokurvit naftou.Já ale tankuju na benzině nebo omw tu lepší naftu,žádny soukromí benzínky.Jako někteří co e snaží ušetřit.Co se týče podvozku,tak to bude asi problélm v tom že je to trochu neodhadnutý od bmw,těžký auto na ten podvozek.Takovej problé maj třeba fábie.Jo a u tuba třeba málo lidí ví že když ho ženeš a pak někde zastavíš tak bys měl nechat motor ,hlavně teda turbo schladnou.Ty turba točej myslím tak čtvrt milionu otáček.No budu se modlit abych koupil dobrej kousek.S minimální prvotní investicí.
Dá se na tom autě něco udělat doma?Desky,olei atd.
Dá se na tom autě něco udělat doma?Desky,olei atd.
E28 524td Automat komplet v el.
Se podivam na net a vidim...je to B5.5. Jinak o 2.5tdi nevim nic, s tim nemam zadnou zkusenost, mluvim pouze o te 1.9, coz je 4-val.Míšánek píše:fakt? vycházel jsem z toho, že je to TDi, kterýchje všude mraky a vesměs všem tyto systémy fungují. nevim přesně jak se ta řada, kterou myslim, označuje - je to cca rok 2003, tzn. vepředu čirá optika a vzadu u kombiku dvě kulaté světla nad sebou. Má to u nás i kolega v práci, který s tím má docela velký nájezd km ročně a zatim se mu nic nevysralo. A mně osobně se teda hodně líbí ten V6 zvuk
![]()
Samozřejmě, že každý motor má svoje, ale PD motory mi přijdou mnohem míň náchylnější na kvalitu nafty a takové víc odolné vůči všemu v porovnání s CR. Asi je to vážně můj subjektivní dojem a pokud mi ho někdo rozumně vymluví, budu jedině rád, klucio mnoho radši bych měl doma e39 než pašíka, ale byl bych nerad, aby to dopadlo tak, že se na tom autě vysere přesně něco takovéhoto... Doufám že mi rozumíte. A co se podovzků týče, tak v tom už je Passat srovnatelný s E39 si myslím. Co se teda nákladů na údržbu týče
Nachylnost na naftu bych jako argument vubec neresil. Nezijeme v Afganistanu a neni predse problem tankovat na Shell a OMW...proti soukromym benzinkam,co prodavaji hovna si stejne nic navrch nepriplatis. Jedine, ze bys z nejakeho me neznameho duvodu proste chtel jezdit na horsi naftu

A jinak jak jsem rekl. Moc jsem se v tom nevrtal, takze zadny fakty nepredkladam, ale rozhodne si nemyslim, ze s Passatem budes mit nejakou spolehlivostni vyhodu oproti E39. A mozna to bude prave naopak, ale to uz nemuzu rict pac v tematu Passat 2.5 tdi nemam skoro zadny vedomosti.
-------------------------------------------------------------------------------------
Nechat ochladnout turbo by mela byt samozrejmost u kazdeho turbomotoru. Bez rozlisovani znacek.
A co jsi udelas doma? Doma si udelas co chces...zavisi to na tve vybave a dovednostech.
Passat ma hrozne slozitou predni napravu (asi 8 ramen
)a co znam lidi tak porad neco resili na predku. Jinak ta 2,5ka ma asi kilometrovej rozvodak a kamos co chvili delal ve VW tak rikal ze se to rado potkava...Jestli chces passata tak bych skocil do ctyrvalce. Nevim co porad mate s podvozkem na e39, jizdni vlastnosti s passatem vubec nejdou srovnavat. Co se vydrze tyce, tak mame doma e39, ktera ma najeto pres 300 (my sme najeli cca 100) a na napravy (krom prednich tlumicu) sme nemuseli sahnout a to jezdi po spatnejch ceskejch silnicich...

e24 635csi & e28 m535i & e28 524td
To s tim podvozkem jsem ja rozhodne nemyslel takhle, pokud to tak bylo pochopeno...
Podvozek funguje dobre, jako konec-koncu na kazdem BMW a ten v Passatu se s nim neda ani srovnavat, o tom zadna. Ja narazel pouze, jak jsem rekl - takove klise - na ty hlinikovy ramena ktera maji rezervy ve vydrzi ale zase si nepredstavujte, ze je ted kvuli tomu budete menit kazdych 30 000km.Jiří Růžička píše:Co se týče podvozku,tak to bude asi problélm v tom že je to trochu neodhadnutý od bmw,těžký auto na ten podvozek.
- Jiří Růžička
- Příspěvky: 64
- Registrován: 31. 01. 2008 22:52
- Bydliště: Chrast u Chrudimi
Koupě e39
Já pasata vůbec nechci.BMW je u mě srdeční záležitos jako snad u všech tady.Nemám rád malí obsahy a míň jak 6plotýnkovej vařič.Kdyby e39 dělali 550d tak ji koupím.A taky je to otázka peněz.mám nějakej strop.
E28 524td Automat komplet v el.
Musím se zastat toho problému z naftou, letos už mi to odstavilo Mercedes, vodnatost jako svin, palivák plnej vody že to ani D nerozdejchalo a to sežere lecos, a nemusí to bejt jen když tankuješ na onu a podobně, i benzina má občas špatnou naftu, celkově v republice to není nic moc. Existijí taky asi nějaká aditiva která tu zkázu odvrátí nevim za jak dlouho. Jak někdo zminuval tu 2,5, nevim co se dávalo do starší A6, je to nějakej pětivál, bralo to i volvo (soused ho má) a ten motor je uplně bezva a docela držák (750 000km)
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla
ne ne 307.Záchvat píše:Boxer III ?Míšánek píše:u Peugeotu propálený píst).
Musím říct, že to auto je celkově neskutečný sráč a snad výsměch všem motoristům. Podle mě je do nebe volající fakt, že se ti po šesti letech slušného zacházení a necelých 200 000 ujetých km vysere takto zásadním způsobem motor. A to se nebavím o takových věcech, jako ulítlá lopatka z turbníy při 50 t km, plastová měrka na olej, umístěná těsně vedle výfukových svodů atd... Mrdka nad všechny mrdky, tfuj!
No nic, zdá se mi, že máš poněkud zaujatý názor, což samozřejmě chápu - jsme na bmw foru že jo...pip píše: Se podivam na net a vidim...je to B5.5. Jinak o 2.5tdi nevim nic, s tim nemam zadnou zkusenost, mluvim pouze o te 1.9, coz je 4-val.
Nachylnost na naftu bych jako argument vubec neresil. Nezijeme v Afganistanu a neni predse problem tankovat na Shell a OMW...proti soukromym benzinkam,co prodavaji hovna si stejne nic navrch nepriplatis. Jedine, ze bys z nejakeho me neznameho duvodu proste chtel jezdit na horsi naftu![]()
A jinak jak jsem rekl. Moc jsem se v tom nevrtal, takze zadny fakty nepredkladam, ale rozhodne si nemyslim, ze s Passatem budes mit nejakou spolehlivostni vyhodu oproti E39. A mozna to bude prave naopak, ale to uz nemuzu rict pac v tematu Passat 2.5 tdi nemam skoro zadny vedomosti.

No konečně nějaký kvalitní argument, díkyPÍŤÁK píše:Jinak ta 2,5ka ma asi kilometrovej rozvodak a kamos co chvili delal ve VW tak rikal ze se to rado potkava...Jestli chces passata tak bych skocil do ctyrvalce.

1:0 pro e39

No smoke, no fun...


No to jsem prave nechtel, tak nevim proc myslis...pouze jsem rekl, jak mi veci prijdou, coz je, co se spolehlivosti tyce, ze tady nebude nejaka vyhoda jednoho proti druhemu. T.j. Passatu vuci E39 a E39 vuci Passatu.Míšánek píše: No nic, zdá se mi, že máš poněkud zaujatý názor, což samozřejmě chápu - jsme na bmw foru že jo...![]()
Pokud je pro tebe ovsem jednim z rozhodujicich argumentu, ze je neco haklivejsi na kvalitu nafty nez to druhe jelikoz mas moznost si sehnat trvaleji nejakou levnejsi (a tedy zrejme ne tak kvalitni, jelikoz o kvalite sa zde bavime) pod rukou a zaroven plati, ze E39 je na to haklivejsi nez Passat, pak mas plus argument pro Passat.Míšánek píše: ne každý má možnost neustále tankovat na shellu nebo jiných benzinkách, někdo má možnost brát naftu i za poloviční cenu někde jinde přímo z tankovaček, tak proto ne benzin s plynem.
- Jiří Růžička
- Příspěvky: 64
- Registrován: 31. 01. 2008 22:52
- Bydliště: Chrast u Chrudimi
Koupě e39
Když to tady čtu tak,já si snad koupím 603.Je jasný že jestli ten majitel přede mnou něco posral tak já už to těžko zachráním,možná trochu oddálím.Benzina byla v testech na 3místě a shell na 22.Hele jak je na tom roz.řetěz,kolik tak vydrží?A co třeba jakej olei?Je jasný že plnou.Dá se u toho vyměnit,nebo se musí odsávat?a pak stejně do bavora na výmaz km,oil servisu.
E28 524td Automat komplet v el.
Přesně tohle jsem o tom 2.5 motoru chtěl napsatPÍŤÁK píše:V passatu taky hrozne vrzou plasty a zrovna 2,5tdi motor patri k tem nejporuchovejsim a je dobry se mu vyhnout obloukem, ale nemam to z vlastni zkusenosti




Re: Koupě e39
Olej jde klasicky vymenit. Vymaz oleje se dela jako u vsech starsich bavoraku (ma klasickou kulatou diagnostickou zastrcku) az po fl uz ji nemaji a tam se to dela jeste snadneji pres budiky. Co se tyce oleje tak hlavne tam nechce nechavat extremne dlouho (u commonrailove e39 menime cca po 10). Rozvody tak nejak na furt - tzn >500 tisic km. Doporučuji davat do nafty aditivum na mazani napr. VIFJiří Růžička píše:Když to tady čtu tak,já si snad koupím 603.Je jasný že jestli ten majitel přede mnou něco posral tak já už to těžko zachráním,možná trochu oddálím.Benzina byla v testech na 3místě a shell na 22.Hele jak je na tom roz.řetěz,kolik tak vydrží?A co třeba jakej olei?Je jasný že plnou.Dá se u toho vyměnit,nebo se musí odsávat?a pak stejně do bavora na výmaz km,oil servisu.
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td