kompresní tlaky

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Uživatelský avatar
honza_strnad
Příspěvky: 125
Registrován: 03. 04. 2007 20:52
Bydliště: Usa
Kontaktovat uživatele:

kompresní tlaky

Příspěvek od honza_strnad » 21. 12. 2010 22:46

Ahoj,
mám záložní káru peugeot 309 1.4

jedu si takhle do kopce za dva cca 5000 otáček a najednou mě bouchla hadice od vody a zachcala celej el. rozdělovač, auto okamžitě bez cukání přestalo jet (jak když se otočí klíčkem)

nějaká voda vlítla do sání a zase vyletělo výfukem

po očištění a profoukání jsem zkontroloval rozvody,zkusil nastartovat a nic, benzín jde, jiskry pálí, voda a olej OK

tlak ve válcích 0.4 0.4 0.45 0.5

sundal jsem hlavu, těsnění pod hlavou OK, dal jsem nový

tlak ve válcích pořád stejný

při startování občas jakoby se chytil jeden válec, jinak nic

motor by měl mít 170k, znám úplně původního majitele, dle stavu auta odpovídá, válce nějak hrozně nevypadají akorát byly trochu zakarbonovaný písty

auto hůř za studena(ve velkých mrazech) startovalo cca poslední měsíc

otázka zní co dál?

píšu to sem, páč s fandama frantíků se mě to moc řešit nechce :) a principy jsou stejný

dík za každou radu
Praha / Brno

Uživatelský avatar
honza_strnad
Příspěvky: 125
Registrován: 03. 04. 2007 20:52
Bydliště: Usa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza_strnad » 21. 12. 2010 23:23

kompresi pokud vím ovlivňují
1) pístní kroužky
2) ventily
3) těsnění po hlavou

jak přijdu na to co je špatně ?
Praha / Brno

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 21. 12. 2010 23:24

pokud jsem t dobre pochopil tak tak ti auto prestalo jet po té, c ti strikla voda do elektriky (konkretně na rozdělovač) - jiskru dává, benzín jde, tak je možné, že máš odpojený, nebo špatný kondenzátor... - samozřejmě pokud ten motor něco takového vůbec má :lol: v žabincích se moc nevyznam...

případně může být zakopaný pes jinde v elektrice (třeba jiskru dává, ale v jinou chvíli než je potřeba...)
Obrázek

Uživatelský avatar
honza_strnad
Příspěvky: 125
Registrován: 03. 04. 2007 20:52
Bydliště: Usa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza_strnad » 21. 12. 2010 23:39

je tam mechanickej rozdělovač s podlakem a nejakejma el. regulacema,
dá se nějak jednoduše zjistit jestli pálí dobře ?
Praha / Brno

Uživatelský avatar
Radek_750iA
Příspěvky: 3262
Registrován: 16. 09. 2003 22:16
Bydliště: K. Vary

Příspěvek od Radek_750iA » 22. 12. 2010 06:33

tak pokud ma ten motor ty tlaky co pises, tak s nim nema moc cenu se dal bez vetsich nakladu asi zabyvat...a kdyz si mel sundanou hlavu urcite jsi zkontroloval ventily na hlave a tesnost pistnich krouzku aspon jednoduchym zalitim...a pokud ti vlitla voda do sani, tak se mohly ohnout ventily,ojnice,krouzky...
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 22. 12. 2010 08:30

jj, zrejme ohle ventily
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semry » 22. 12. 2010 09:28

Možná trochu od věci ale kdyby ses toho zbavoval tak dej vedět spolužák ted momentálně něco takového shání, potřebuje karoserii.
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Uživatelský avatar
honza_strnad
Příspěvky: 125
Registrován: 03. 04. 2007 20:52
Bydliště: Usa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza_strnad » 22. 12. 2010 09:59

ve válcích voda(olej) drží,
ventily na první pohled vypadají dobře, musím rozhodit celou hlavu kvůli kontrole, že ?

jde mě o to, že pokud musím nechat udělat generálku hlavy a vyměnit kruhy tak to radši seženu jinej motor

jak zjistím jestli je to ventilama nebo krouzkama ?

auto nedám, je v super stavu :)
Praha / Brno

Uživatelský avatar
Radek_750iA
Příspěvky: 3262
Registrován: 16. 09. 2003 22:16
Bydliště: K. Vary

Příspěvek od Radek_750iA » 22. 12. 2010 10:06

pokud ti pist drzi olej, tak jsou krouzky dobry.... jestli jsou ventily ohnuty od oka poznas tezko...zase je staci zalit - vyndas vacku
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d

Uživatelský avatar
honza_strnad
Příspěvky: 125
Registrován: 03. 04. 2007 20:52
Bydliště: Usa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza_strnad » 22. 12. 2010 10:14

ok, zkusim to prolít kdyžtak asi seženu jinou hlavu
Praha / Brno

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 22. 12. 2010 11:37

Jeste me napadlo toto, pokud ti motor nasal vodu, ktera je nestlacitelna tak se mohly ohnout ojnice. Az budes mit hlavu dole, tak mrkni, jestli ti pisty vyjizdeji nahoru, tak jak maji ....
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 22. 12. 2010 14:45

hlavně je velice nepravděpodobné, že by tlaky byly takhle nízký všechny a vyrovnaný..to bude zřejmě způsobeno přístrojem - jeho stupnicí, takže bych tlaky nechal..

jak si kontroloval rozvody - vizuelně??
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 22. 12. 2010 15:00

Radek_750iA píše:pokud ti pist drzi olej, tak jsou krouzky dobry....
neměl by se tam spíš nalejt petrolej, nebo nafta ?

Nevím to jistě - ptám se.
BMW The Ultimate Driving Machine

Petulka
Příspěvky: 816
Registrován: 05. 03. 2009 16:34
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Petulka » 22. 12. 2010 15:45

DAN píše:
Radek_750iA píše:pokud ti pist drzi olej, tak jsou krouzky dobry....
neměl by se tam spíš nalejt petrolej, nebo nafta ?

Nevím to jistě - ptám se.
taky se mi to zda pravdepodobnejsi, olej je hodne hustej, nee?
e30 327i Z4.45 touring

"Nemusime se bat tech, co nic nevedi, ale tech, co si mysli, ze vedi vsechno!" (asi gerhard schroder)

Uživatelský avatar
icecold
Příspěvky: 734
Registrován: 29. 12. 2009 17:11
Bydliště: Měřín

Příspěvek od icecold » 22. 12. 2010 16:14

zajdí na forum.205gti.org ;-) tam ti poradí, maji tam i sekce pro 309 ;-) určo ti pomůžou, sám tam chodím ;) (mýval jsem kdysi 205tku)
e36 Lego Packet

Uživatelský avatar
Radek_750iA
Příspěvky: 3262
Registrován: 16. 09. 2003 22:16
Bydliště: K. Vary

Příspěvek od Radek_750iA » 22. 12. 2010 16:38

DAN píše:
Radek_750iA píše:pokud ti pist drzi olej, tak jsou krouzky dobry....
neměl by se tam spíš nalejt petrolej, nebo nafta ?

Nevím to jistě - ptám se.
jasny, jsem pako...nako jsem se upsal :oops:
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d

Uživatelský avatar
honza_strnad
Příspěvky: 125
Registrován: 03. 04. 2007 20:52
Bydliště: Usa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza_strnad » 22. 12. 2010 17:02

do valcu me natekla voda z hlavy a drzela dobre, pak jsem tam lil vyjetej motorak

rozvody jsem kontroloval tak jak se maji delat (vacka kolikem a dira na setrvaku, trochu jsem je pritahl)

pořád nevím jestli je to kruhama nebo ventilama, shodím ještě jednou hlavu a zkusím nalít vodu do sacích i výfukovejch ventilů, neměla by protíkat, ne ?
Praha / Brno

Uživatelský avatar
honza_strnad
Příspěvky: 125
Registrován: 03. 04. 2007 20:52
Bydliště: Usa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza_strnad » 22. 12. 2010 17:03

budha píše:hlavně je velice nepravděpodobné, že by tlaky byly takhle nízký všechny a vyrovnaný..to bude zřejmě způsobeno přístrojem - jeho stupnicí, takže bych tlaky nechal..
měřil jsem to dvěma přístrojema a oba to ukazoval plus minus stejně
Praha / Brno

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 22. 12. 2010 17:26

Podivej se do klubovek na Mackovo iXo a uvidis co se stane kdyz si motor natahne "trochu" vody. Ten zmereny tlak by tomu mohl odpovidat.

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 22. 12. 2010 21:36

weNTyll píše:Podivej se do klubovek na Mackovo iXo a uvidis co se stane kdyz si motor natahne "trochu" vody. Ten zmereny tlak by tomu mohl odpovidat.
A nebo ať se zdvořile rovnou obrátí na Macka. :idea:

Voda je prostě nestlačitená = lámou se ojnice, ohýbaj ventily,....

Njesem odborník,nemám zkušenost, ale jestli se ti ohly ojnice, což se dá zjistit jedině měřením - rozebráním komplet motoru, tak je ten kompresní tlak jasně menší.

Asi budeš muset udělat generálku motoru. Má to jedno pozitivum,ten motor pak bude k nepoznání, tlaky v pohodě přes 10 atm,.. i když je třeba v tabulkách udávaná hodnota 8,8 ( dávám příklad ). Kamarád mi říkal, že měl po generálce ve všech válcích 13 barů :shock: - u atmosferickýho motoru.
BMW The Ultimate Driving Machine

Odpovědět