e30 318is - problém s chlazením - teplotou

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

e30 318is - problém s chlazením - teplotou

Příspěvek od marlin » 26. 11. 2010 20:16

mám takový delikátní problém. Než začalo mrznout, tak v pohodě. Ještě jsem měřil do kolika je chladící kapalina a je do -16, ale objevil se dnes problém. V autě jsem začal cítit chladící kapalinu, chvilku jsem s tím stál, najednou se zevnitř všechno orosilo, teplota vyběhla do červeného a netopilo to. Motor je studený a voda po nakouknutí do chladiče zmrzlá není (teploty jsou kolem nuly) NEvíte někdo, v čem může být problém? Nerad bych riskoval to co v loni, že mi pak odešel kvůli takovéhlemu problému motor.
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Re: problém s chlazením - teplotou

Příspěvek od Max-Max » 27. 11. 2010 03:20

marlin píše:mám takový delikátní problém. Než začalo mrznout, tak v pohodě. Ještě jsem měřil do kolika je chladící kapalina a je do -16, ale objevil se dnes problém. V autě jsem začal cítit chladící kapalinu, chvilku jsem s tím stál, najednou se zevnitř všechno orosilo, teplota vyběhla do červeného a netopilo to. Motor je studený a voda po nakouknutí do chladiče zmrzlá není (teploty jsou kolem nuly) NEvíte někdo, v čem může být problém? Nerad bych riskoval to co v loni, že mi pak odešel kvůli takovéhlemu problému motor.
dira v topeni, nejspis radiator nebo jeho vedeni
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Finky iS
Příspěvky: 699
Registrován: 29. 08. 2010 19:32
Bydliště: Praha/Jesenice a okolí

Příspěvek od Finky iS » 02. 12. 2010 20:08

Ahoj,nemusi to byt radiator,nekdy netesni ten ventil na topeni a tece pod koberec,mel sme to same.

Moc se omlouvam ze ti lezu do tematu!!
Muzu mit take prosbu o radu??

Mam 318is,proste mi to malo topi a fouka tak malo teple,ze mi ani nerozmrzne predni okno.Nejaka rada?Vymeneno:chladic-novej,termostat-novej,vodni pumpa-nova,termo ventil na topeni-otvira jak ma.Navic motor se mi ohreje nej pred carku na pulce.Kdyz sundam visko s vrtuli,tak to pomalinku leze nahoru a topi to znatelne lepe tesne pred cervenym.Uz nevim co s tim,uz uvazuji v tech mrazech ze e30 ZAPALIM!!

Diky za jakoukoliv radu,uz sem nestastnej.
E 30 1.8iS a E 30 1.8iS

safry
Příspěvky: 83
Registrován: 26. 05. 2007 22:53

Příspěvek od safry » 02. 12. 2010 20:41

Mel jsem podobnej problem,zkus to nekolikrat odvzdusnit,poradne!

Uživatelský avatar
Finky iS
Příspěvky: 699
Registrován: 29. 08. 2010 19:32
Bydliště: Praha/Jesenice a okolí

Příspěvek od Finky iS » 02. 12. 2010 20:55

Odvzdusneno nekolikrat,v tom problem nevidim.Jen nevim proc to tak malo topi,kdyz horka voda do radiatoru jde,to si staci sahnout na hadice za motorem.Predtim to netopilo vubec,prisel sem na stelovani klapky teply/studeny vzduch na stane topeni od spolujezdce,to sem posteloval a zlepsilo se to.Nedovirala mi klapka na studeny vzduch a do tepleho mi to michalo ledovi vzduch z venku.

Dekuji,nejaka dalsi rada?V tom aute se neda existovat podkud je venku min jak 0.Navic jezdim 33km kazdy den do prace.Vcera sem stravil 3,5h v zamrzlem aute.Vcera sem tam mel 14stupnu ,vic ani tuk.

Diky moc
E 30 1.8iS a E 30 1.8iS

Uživatelský avatar
Finky iS
Příspěvky: 699
Registrován: 29. 08. 2010 19:32
Bydliště: Praha/Jesenice a okolí

Příspěvek od Finky iS » 02. 12. 2010 21:00

Nemate nekdo v aute pridavne cerpadylko?Bylo za priplatek,to same ma mercedes......
E 30 1.8iS a E 30 1.8iS

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 02. 12. 2010 21:21

Mozna prohozeny hadice na vstupu do topeni, jestli s tim nekdo neco delal a zapojil to obracene.

Uživatelský avatar
Finky iS
Příspěvky: 699
Registrován: 29. 08. 2010 19:32
Bydliště: Praha/Jesenice a okolí

Příspěvek od Finky iS » 02. 12. 2010 21:35

PIP:to sem zkousel prohodit,bohuzel to pak netlaci pumpa.

Ale dekuji za radu.

Neporadi nekdo nejakej servis v Praze?Mam 2km Bychla,ale tam na E30 koukaj jak na vykopavku a vrak.Jo,kdyby tam nekdo prijel s x6.
E 30 1.8iS a E 30 1.8iS

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 02. 12. 2010 22:25

ja to vidím na zanesený radiator topení
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 02. 12. 2010 23:15

Když to dáš naplno na teplo, fouká ti z výdechů v palubce studený nebo teplý vzduch? Může být jen povolený bowden od klapky...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 02. 12. 2010 23:21

já měl první zimu u Isa raky podobný problém, ale to mi odešly uhlíky na ventilátoru. Ale předpokládám že ti to točí.... Jinak nevím. Já vyměnil rovnou celé topení.
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 03. 12. 2010 04:16

zarostlej radiator
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Finky iS
Příspěvky: 699
Registrován: 29. 08. 2010 19:32
Bydliště: Praha/Jesenice a okolí

Příspěvek od Finky iS » 04. 12. 2010 09:40

ahoj,jedine co je puvodni je radiator.chladici soustavu sem cistil uz nekolikrat,vzdy vytekl humus. Maca: tebe mam nejbliz,navic auto je od tebe,tak se zkusim u tebe zastavit. Kdyz je voda ohrata a dam packu aby to topilo z palubky,tak fouka vlazny az studeny. Nejlepe to topi na nohy,ale to mi je k nicemu,kdyz mi zamrza predni okno. Diky za rady
E 30 1.8iS a E 30 1.8iS

Uživatelský avatar
Finky iS
Příspěvky: 699
Registrován: 29. 08. 2010 19:32
Bydliště: Praha/Jesenice a okolí

Vyreseno-TOPIME

Příspěvek od Finky iS » 12. 12. 2010 20:23

Tak vcera sem se stavil za Mackem ve Psarech,kouknul na auto,zapnul vetrak a rekl ze to malo fouka.Dneska sem se stavil u Konyyho vzal cele topeni a pri te prilezitosti vymenil i palubku.Zavada-zaneseny radiator topeni a ucpana zebra bordelem.Vynenil sem radiator,poradne vycistil cele topeni,vetrak.Tim to jim dekuji
E 30 1.8iS a E 30 1.8iS

regi
Příspěvky: 89
Registrován: 05. 05. 2010 18:09

Příspěvek od regi » 26. 12. 2010 15:45

zdravím vas.....ja mam problém take s topením,ale takovy že se mi motor v klidu ohřeje a za jízdy pěkně topí,ale jak mile zastavím stačí na 2min tak mi začne foukat studeně i když ma motor provozní teplotu.Hned po rozjezdu je vše zase ok a mužu jet klidně pouhych 15km v hod.Jak je to možné???Díky za jakoukoliv radu :)

Uživatelský avatar
Cubrd
Příspěvky: 706
Registrován: 13. 07. 2008 13:31
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Cubrd » 26. 12. 2010 16:08

bud že se ti to lehce zavzdušnuje a točkama motoru se to odvzdušní a nebo to vidim že odchází vodní pumpa nebo to nedokáže dost protlačit vodu krs topení, co to dělá když to podržíš u huby na místě?

Uživatelský avatar
Finky iS
Příspěvky: 699
Registrován: 29. 08. 2010 19:32
Bydliště: Praha/Jesenice a okolí

Příspěvek od Finky iS » 26. 12. 2010 21:55

Takhle se radi spatne,ale zkus vzadu za motorem odpojit hadici do topeni,nastartuj,musi z toho tect voda proudem,jinak spatne proudi voda.To mi delalo take,vyndal sem vodni pumpu a byly ulomene 2 lopatky.Nerikam ze to muze byt ta sama zavada,ja sem jeste udelal cistici vyplach motoru,dal novej termostat a chladici smes.Musis proste postupovat jedno po druhem.Pokud ti voda potece proudem,tak je snizeny prutok radiatorem a na volnobeh to proste neprotlaci.Vymena radiatoru!
E 30 1.8iS a E 30 1.8iS

regi
Příspěvky: 89
Registrován: 05. 05. 2010 18:09

Příspěvek od regi » 27. 12. 2010 12:16

zdar nejdřív vám díky za info a myslím si,že to bude tím lehkým zavzdušněním,protože jsem měnil chladič,ale už jsem neměl origo ovzušnovací šroub a tak já idiot tam narval s toho starého chladiče šroub který rozhodně není origo a tak se mi to nepodařilo pořádně ovzdušnit jelikož ten šroub origo je i přetlakoví ventil a mě to ted neplní funkci takže to bude ono.

Uživatelský avatar
nnoorrbbii
Příspěvky: 135
Registrován: 06. 01. 2010 11:04
Bydliště: Kosice

Příspěvek od nnoorrbbii » 27. 12. 2010 13:30

ja mam len maly problem s topenim.
a to ked chcem aby fukalo v strede teply vzduch tak musim nastavit na max teplotu aby siel teply vzduch (a samozrejme ide po zohriati uz horuci) a ked potrebujem trosku ubrat teplotu tak mi prestane fukat teply a zacne fukat studeny, a to staci len trosku ubrat z teploty.
Na nohy a na okna fuka normalne ako ma podla nastavenia teploty. Zrejme to je v tej klapke na prepinanie tepla/studena, ale ked mi viete lepsie poradit budem len rad :)

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 27. 12. 2010 14:12

nnoorrbbii píše:ja mam len maly problem s topenim.
a to ked chcem aby fukalo v strede teply vzduch tak musim nastavit na max teplotu aby siel teply vzduch (a samozrejme ide po zohriati uz horuci) a ked potrebujem trosku ubrat teplotu tak mi prestane fukat teply a zacne fukat studeny, a to staci len trosku ubrat z teploty.
Na nohy a na okna fuka normalne ako ma podla nastavenia teploty. Zrejme to je v tej klapke na prepinanie tepla/studena, ale ked mi viete lepsie poradit budem len rad :)
Uprostřed má foukat chladný vzduch - není to tak pro legraci, BMW věnuje hodně prostředků vývoji a ergonomii...

Odpovědět