Přestavby motorů a legalita

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 12. 11. 2010 15:24

KuaJa píše:právník bude jenom namítat uvedený skutečnosti - třeba za neschválené xenony dostaneš určitě jenom pokutu, pokud nehoda bude kolem oběda, ale v případě střetu na úzké silnici, kdy přejedu do protisměru ve dvě v noci a budu a tvrdit, že to bylo kvůli oslnění nehomolovanými světlomety, tak je ta námitka naprosto relevantní i pro míru zavinění - tuhle skutečnost bude posuzovat příslušný správní orgán nebo soud - já furt nechápu, co je v tom za problém?
Nenapisu sice nic, co bych jiz nenapsal ale budiz...
NE, v tomhle opravdu zadny problem neni. A to co popisujes je uz uplne jina situace. Tady ma nehomologovany komponent - xenony - primy vlyv na vznik dopravni nehody. Ne jako u puvodniho prikladu s prestavbou motoru a Oktavkou.

Noc + xenony + uzka cesta + protijedouci auto = nehoda v dusledku oslneni (dejme tomu, ze slo o oslneni, jelikoz se bavime o svetlech)

Den + M60 v E30 + debilne predbihajici Oktavkar (nerekli jsme nic o predbihane ale to, ze Oktavkar je na vine, tudiz predbihani jako priklad) = nehoda v dusledku toho, ze Oktavkar jel jako prase, NE v dusledku toho, ze jsem ja ve svem pruhu byl sestrelen a pritom jsem mel pod kapotou M60 misto M20.

Vic uz ten rozdil popsat nedokazu. Proste jde o dve ruzne veci. V jednom pripade ma prestavba souvis s nehodou, v druhem ne. Ja myslim, ze je zcela jasne, ve kterem by kdo mel nest odpovednost.

KuaJa píše: Ostatně podívej se na forum - každej tady tvrdí, že má xenony perfektně seřízený a že v e30 houby vidí, takže je to životní nutnost - ve většině případů jsou to lidi, pro který je levnější koupit HID sadu než si koupit nový světlomety, aby jim auto svítilo, jak má a jak bylo postavený - to prostě není nějaký vylepšení auta - to je normální bastlení, abych ho jiným způsobem dostal na úroveň toho, kde má být, a prostě v některých případech to oslňuje víc, než je vhodný - proč by měl někdo tyhle lidi hájit?
Souhlasim s bastlenim a souhlasim s tim, ze kdyz to oslnuje rozhodne to nebudu hajit. Ale budu to hajit, kdyz to neoslnuje. A vzal bych do uvahy i priklady zdravych svetel s xenonama, jednoduse pro vyssi svitivost (ne vyssi oslnovani).

KuaJa píše:Právník tě svým jednáním nemůže nijak poškodit (kromě nějakých úmyslných průtahů ap.) - to je prostě pitomost - a on ti radí opravdu jen v mezích zákona a spravedlnosti - jestli má někdo na autě schválně něco neschválenýho, tak si musí být vědom rizik, který tady rozebíráme a ne spoléhat na to, že on si myslí, že když on porušuje nějaký zákaz, tak k němu budou všichni "spravedlivý"??? - to s lakýrou je o tom, že on je profík a já potřebuju v řízení o dopravní nehodě postupovat kvalitně a profesionálně, jestliže mi jde o stav, při kterým můžu jít taky do vězení - tj. nebýt závislý na libovůli/neznalosti policajtů, zhrzenosti soudce a všude přítomné korupci a protekci - tak si nechám v tomhle procesu pomoct od profesionála, stejně jako si nechám lakovat blatník od jiného - a vlastně mě ani nebude překvapovat, že mu za to musím platit.
Opakuju znovu - pomoc profesionala je plne na miste. A pravnik radi v mezich zakona, ne vsak vzdy v mezich spravedlnosti. Opet se muzeme odvolat na puvodni priklad s Oktavkou. A tak muze poskodit druhou stranu.
KuaJa píše:Jo a ještě - pipe, když budeš někomu radit, tak za tebou taky typicky přijde člověk a řekne, udělal jsem kravinu - nekouknul jsem, přehlídl jsem ap. a BUM .. - měl jsem toho prostě dost a mrzí mě to, ale dělám obchoďáka a jestli mi to přišijou a na půl roku seberou papíry, tak přijdu o barák, ženu, děti a zastřelím se - prosím tě dělej něco. Musel bys být hodně velkej moralista a na hovno kamarád, abys tomu člověk řekl: "Jsi blb, já jsem za volantem vždycky pozorný a nikdy nedělám chyby, takže ti patří trest nejvyšší a já ti pomáhat nebudu, protože se to neslučuje s mým morálním etalonem."
Tady si zapomel na jednu vec. Tomuhle cloveku ja rozhodne nereknu, ze mu nepomohu. Lidi delaji chyby a bude se snazit mu pomoct jak to bude mozne, jak rikas. Ale to neni priklad porovnatelny s tim puvodnim. Protoze cloveku ktory takhle za mnou prijde s tim abych mu pomohl, ze potrebuje ridicak, protoze dela obchodaka atd., tomu pomohu. Ale clovek ktery za mnou takhle prijde s tim abych mu pomohl, ze potrebuje ridicak, protoze dela obchodaka, atd. ze zpusobil nehodu, at ho z toho vysekam a cesta povede tak, ze to hodime na druhou stranu, ktera je v tom nevinne, tak to uz asi neklapne. To je ten rozdil.

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 12. 11. 2010 15:37

No, možná by bylo dobré podotknout, že zlegalizovat jiný motor lze i u nás. Ale je to proces drahý......

Jak myslíte, že se třeba legalizujou kaipany? To je přestavěnej favorit... a už na první pohled, těch změn oproti favoritu tam je trochu víc.....
Ondra ex.M-Fahrer

Vune benzinu
Příspěvky: 627
Registrován: 01. 02. 2004 21:47
Bydliště: Praha

Příspěvek od Vune benzinu » 12. 11. 2010 15:48

Stojim za Pipem,bohuzel dnesni doba si zada svine a svine se budou mit vzdy lepe jak slusny clovek dneska moc lidi na spravnost nehraje,dneska se hraje jinak nezli nekomu pomoct,udelat neco kvalitne,primhourit ocko atd...

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 12. 11. 2010 16:47

Já s Pipem taky souhlasím, ale myslím, že háže problém na nepravého - ten chlap je ta svině, která způsobila nehodu a vyvlekla se z ní - i po vší snaze právníka se mohl přiznat a bylo by. Když se jednou člověk dostane do podobně vyhrocený situace, tak se potom i svědomí nějakm ztrácí.

Myslím, že pip by měl napadat systém a ne skutečnost, že prostě když je na autě něco neschválenýho, tak z toho hrozí seriozní problém. To může rovnou jezdit autem bez technický - ta známka jízdní vlastnosti auta nijak nezmění.

Příspěvek ondry je zřejmě nejrelevantnější a stálo by za to zjistit, kolik by to stálo :-)
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 12. 11. 2010 17:32

já mám pocit že ta česká homologace leze do desítek tisíců. Ale třeba pro malosériovou výrobu to je pak levnější...
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 12. 11. 2010 21:31

ondra_m píše:No, možná by bylo dobré podotknout, že zlegalizovat jiný motor lze i u nás. Ale je to proces drahý......

Jak myslíte, že se třeba legalizujou kaipany? To je přestavěnej favorit... a už na první pohled, těch změn oproti favoritu tam je trochu víc.....
To by celkem me zajimalo jak to lze zlegalizovat. Co tady o tom kdy padla zminka, tak se pokud vim, vzdy dospelo jen k tomu, ze to bylo potreba nejak resit s vyrobcem, resp. s aut. prodejcem a ten to hned odpocatku zamitl pokud dane reseni neceho-cehokoliv neodpovidalo serii. A to byl konec. (nebo to bylo na jinem foru?...nevim...)
Jak se legalizujou Kaipany nevim, ale Kaipan je vyrobce, a mel jsem vzdy za to, ze pro vyrobce (s nejakou licenci a p.) je to nejak special osetreny, co se homologizace aut tyce. Ale treba to s tim ma neco spolecne i pro soukrome osoby. Vi o tom nekdo neco?
Kazdopadne to bude asi takova suma, pokud je to vubec mozne, ze to bude nejspis postradat smysl u takovych projektu, jake se vedou tady
KuaJa píše:Já s Pipem taky souhlasím, ale myslím, že háže problém na nepravého - ten chlap je ta svině, která způsobila nehodu a vyvlekla se z ní - i po vší snaze právníka se mohl přiznat a bylo by. Když se jednou člověk dostane do podobně vyhrocený situace, tak se potom i svědomí nějakm ztrácí.
Ten chlap je ta svine, kazdopadne. O tom zadna. "Chlapuv pravnik"neudela nic, co vyslovene chlap nechce. Ale bavili jsem se o pravnicich, tak jsem "chlapa" nechal mimo. A co se tyce pravnika, kdyz chlap je ta svine, co se z toho snazi vyvlect, tak pravnik se mu to snazi "legalne umoznit" - jen pojmenovani, co me ted napadlo. Tudiz je to cinnost obou.
KuaJa píše: Myslím, že pip by měl napadat systém a ne skutečnost, že prostě když je na autě něco neschválenýho, tak z toho hrozí seriozní problém. To může rovnou jezdit autem bez technický - ta známka jízdní vlastnosti auta nijak nezmění.
Tomuto moc nerozumim.

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 13. 11. 2010 02:17

ondra_m píše:No, možná by bylo dobré podotknout, že zlegalizovat jiný motor lze i u nás. Ale je to proces drahý.......
Proces tohoto druhu je typicky cesky..., nema zadna pravidla, nikdo s tim nechce nic mit i kdyz by to mohl klidne legalne udelat a cena za legalizaci podobneho typu ma rozpeti vice nez siroke (od desitek stokorun po desitky tisic za stejnou vec). Dle mych bohatych zkusenosti na tomto poli ma ukon legalizace pouze jedno pravidlo ktere funguje na 100% - a to, ze zadne pravidlo neexistuje. Vysledek odrazi schopnost jednotlivce improvizovat, argumentovat a hlavne se nenechat odradit a odbyt.
Napr. legalizace M50B25 v E30 me "stalo" cca 50 telefonatu, 4 mesice casu a 2200CZK (podotykam, ze proces se obesel bez jedine koruny uplatku ktery jsem v tomto pokusu nechtel nikomu dat z principu). Pro "myslitele" jeste upresnim, ze zadne takove individualni schvaleni nepredstavuje precedens "ze to jde", kazdy pripad je zcela individualni.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 13. 11. 2010 08:31

Chtel jsem sice napsat at to trochu rozepises ale neco mi rika, ze uzs to tady kdysi psal...?

Uživatelský avatar
NEMO E30
člen E30.cz
Příspěvky: 658
Registrován: 24. 05. 2009 16:16
Bydliště: Vysočina (Nové Město na Moravě)

Příspěvek od NEMO E30 » 13. 11. 2010 12:53

Taky by mě to zajímalo. (Nikde sem to tady nenašel :oops: )

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 13. 11. 2010 17:53

Uz jsem to tady psal asi 2x :)
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Odpovědět