zimní gumy, lepší dát na přdek nebo zadek?
zimní gumy, lepší dát na přdek nebo zadek?
Hledal jsem, ale na nic jsem tady nenašel. Dnes jsem koupil ojeté zimní gumy s vzorkem nevím, no prostě starší guma, ale má nad 4 mm. A příští týden budu kupovat dvě nové zimní. Celou sadu nových si dovolit nemůžu, tak se ptám zkušených bavorákistů, na jakou nápravu dát lepší gumy? Přední řídí a brzdi a jak se říká rozjet se můžeš, ale ubrzdit to musíš. No a zadek je taky důležitý u nás kvůli trakci a taky kvůli přetáčivosti že... Tak kterou nápravu upřednostňujete vy?
Díky za názory...
Díky za názory...
ex 95" E36 325TDS Cosmoschwarz metallic
ex 94" E34 540iA- The Beast
98" E39 525TDS- dělník
ex 94" E34 540iA- The Beast
98" E39 525TDS- dělník
- maca
- člen E30.cz
- Příspěvky: 6234
- Registrován: 02. 01. 2005 17:51
- Bydliště: osek-teplice
- Kontaktovat uživatele:
ja sem asi jinej, ja bych radeji dal lepsi na predek, precijen to je ta naprava ktera zataci a brzdi, zadek se jen veze a kdyz nekam nevyjedu, je to lepsi jak nekde nedobrzdit a nezatocit, tot je muj nazor, ja teda taky daval kdyz sem bydlel na horach na zadek funglovky, ale ty na predku byli kazdej rok stary funglovky z lonskyho zadku, takze pneu max rok stara a 80% vzorku
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi 

Odpověděl sis sám.Jestli chceš zatáčet a brzdit,dej to dopředu,jestli se chceš vůbec rozjet,dej je dozadu.
Předminulou zimu jsem měl zimáky jen na zadku a na předku 205/55 letní a bylo to snad to nejhorší.Nezatáčelo to nebrzdilo to,no k ničemu
Za mě taky lepší gumy dopředu.Když někde nevyjedeš nic se nestane ale když někde nedobrzdíš bude hůř
Předminulou zimu jsem měl zimáky jen na zadku a na předku 205/55 letní a bylo to snad to nejhorší.Nezatáčelo to nebrzdilo to,no k ničemu

Za mě taky lepší gumy dopředu.Když někde nevyjedeš nic se nestane ale když někde nedobrzdíš bude hůř

- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
přesně tak , takto to delam i s letnima , podstatna je predni naprava , zadek akorat stejne pak jenom hrabemaca píše:ja sem asi jinej, ja bych radeji dal lepsi na predek, precijen to je ta naprava ktera zataci a brzdi, zadek se jen veze a kdyz nekam nevyjedu, je to lepsi jak nekde nedobrzdit a nezatocit, tot je muj nazor, ja teda taky daval kdyz sem bydlel na horach na zadek funglovky, ale ty na predku byli kazdej rok stary funglovky z lonskyho zadku, takze pneu max rok stara a 80% vzorku

Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
Já mám teda vyzkoušeno to, že pokud vepředu nejsou úplné shity, tak se vyplatí dát lepší gumy na zadek. Je sice hezký, že autou brilantně zatáčí, když člověk zůstane trčet mezi polema, protože se díky chabýmu vzorku už nerozjede. Vepředu zimáky se 4,5 mm vzorku stačí.
Ono taky asi záleží, kde a na jakejch povrchách s tim člověk jezdí.
No a mít vepředu letňáky a vzadu zmáky je taková silně nesourodá kombinace, navíc by na autě neměl vůbec bejt, pokud ty kola neměly stejněj rozmer ...
Ono taky asi záleží, kde a na jakejch povrchách s tim člověk jezdí.
No a mít vepředu letňáky a vzadu zmáky je taková silně nesourodá kombinace, navíc by na autě neměl vůbec bejt, pokud ty kola neměly stejněj rozmer ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Je to asi dost individuální jak vidím. No jezdím denně 60km Opava- Ostrava, cesta bývá udržovaná, ale jak napadne, tak napadne. Na Hrabyňáku mě zastaví hrabající náklaďák a abych se pak rozjel, byť budu ve čtyřech lidech. No ale dám asi na vás, co mi radíte dát nové dopředu, přeci jen co neubrzdíš, neukecáš...
Tak díky za názory.
Tak díky za názory.
ex 95" E36 325TDS Cosmoschwarz metallic
ex 94" E34 540iA- The Beast
98" E39 525TDS- dělník
ex 94" E34 540iA- The Beast
98" E39 525TDS- dělník
...
zimy souhlasim s macou, lepsi dopredu, pretacivy smyk nejak srovnas, ale kdyz ti uskoci predek, je to horsi. a leta naopak, zodadu lepsi, bo za tyden budou lepsi ty predky 

e30 327i Z4.45 touring
"Nemusime se bat tech, co nic nevedi, ale tech, co si mysli, ze vedi vsechno!" (asi gerhard schroder)
"Nemusime se bat tech, co nic nevedi, ale tech, co si mysli, ze vedi vsechno!" (asi gerhard schroder)
Naprosto téma o ničem. To je problém "dokoupit" dva kusy zimáků a dát na celý auto zimní gumy??? Nikdy jsem nechápal ty co maj jen pár 

E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
hlavně logicky když se kolo dostane do prokluzu (zadní), kvůli sněhu, nepomůže jestli mám o 1-1,5 mm víc vzorku..To kolo prostě ve sněhu zabírá podle typu pneu, teploty a kvalitě lamel..samozřejmě pokud už na něm nejsou vidět zářezy, je to špatně.
Já když jsem letos dával zimáky, tak jsem si povšiml, že maj dvě o cca 1mm méně než ty druhé..Dal jsem lepší na předek právě kvůli brzdám a uvidíme, až napadne ten bílej s***
Já když jsem letos dával zimáky, tak jsem si povšiml, že maj dvě o cca 1mm méně než ty druhé..Dal jsem lepší na předek právě kvůli brzdám a uvidíme, až napadne ten bílej s***
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
ale on chce dat všechny zimni gumy kdybys cetl co píse a ne jen nadpisZavarenec píše:Naprosto téma o ničem. To je problém "dokoupit" dva kusy zimáků a dát na celý auto zimní gumy??? Nikdy jsem nechápal ty co maj jen pár

jestli jezdis opava ostrava - denne, bud si porid 4 zimni nebo nevyjizdej ..Parda píše:Je to asi dost individuální jak vidím. No jezdím denně 60km Opava- Ostrava, cesta bývá udržovaná, ale jak napadne, tak napadne. Na Hrabyňáku mě zastaví hrabající náklaďák a abych se pak rozjel, byť budu ve čtyřech lidech. No ale dám asi na vás, co mi radíte dát nové dopředu, přeci jen co neubrzdíš, neukecáš...
Tak díky za názory.
v tom stavu, jak jsou ted vsechny zuzeni to bude vetsinu zimy ucpane kamionama a budese jezdit pres okolni vesnice, kde o kopecky neni nouze ... a ony ty objizdky nebyvaji nejak moc sypane nebo projete ...
ja mel tehda na e30 obyc barumky nebo savy? a jezdil jsem denne ok, nikde jsem nezustal ... ale patril jsem k nejpomalejsim (asi uz mam mozna trochu rozum

BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...
Je to Zavařenec... nečteKubajz von Odry píše:ale on chce dat všechny zimni gumy kdybys cetl co píse a ne jen nadpisZavarenec píše:Naprosto téma o ničem. To je problém "dokoupit" dva kusy zimáků a dát na celý auto zimní gumy??? Nikdy jsem nechápal ty co maj jen pártaky jsem měl tendence zareagovat jako ty, ale pak jsem se dočetl že se jedná o to, kam dát zimní gumy s lepším vzorkem... já bych byl pro předek


Ale k veci. Asi nikdo nerozporuje, ze nejlepsi je mit vsechny 4 gumy novy a stejny, takze to nebudeme rozvadet. Zimni guma jako takova ma nekolik parametru ktere je treba sledovat a na zaklade toho se pak chova v realnem pripade v prubehu sveho zivota:
1. druh smesi
2. typ a tvar dezenu
3. hloubka dezenu
4. STAŘÍ !!!!
Smesi je nekolik a kazda se na zimnim typu povrchu chova trochu jinak (led, snih, mokro apd.) = vdycky je to kompromis, lepsi nebo horsi. Tvar dezenu je taktez diskutabilni, ale nic jineho nez verit vyvojarum a vlastnim realnym zkusenostem nam proste nezbyva. Hloubka dezenu se u novych zimaku pro osobni auta pohybuje mezi 8-9mm a zalezi na typu smesi, provoznich podminkach, stylu jizdy apd. nez je "smeteme" na hloubku pouzitelnou pro paleni gum na BIGu. A ted to mozna nejdulzitejsi, a to je stari samotne pneumatiky (kdy byla vyrobena) a take na stylu jejich skladovani (asi sami odhadnete, ze zimaky nechat pres leto na slunci a desti nebudou pro ne zrovna lázně. Takze z vyse uvedeneho mi vyplyva, ze zimak se vzorkem 7mm 10 let stary je dobry prave tak akorat na BIG.
Na dotaz zda nizsi vzorek dozadu nebo dopredu se priklanim dat "lepsi" gumu na ridici napravu, ale s prihlednutim k tomu co pisi zde "nahore".
PS: jedna prakticka z lonske zimy...
test vznikl uplne nahodou a neplanovane (jak uz to tak byva). Na svem Touru jsem mel 3 roky stare Michelin Pilot Alpin se vzorkem mezi 4-5mm (uznavam nova tahle guma stoji celkem raketu a ani ja je nemel nove - timto dekujeme "fleetovym" sluzebnim autum) a v garazi fungl novy Barum Polaris "xyz" (celkem hojna guma na ceskych sinicich). Napadl snih a me napadlo udelat srovnani žabožroutské technologie s low cost technologii Continental. Vysledek me prekvapil - stejne auto, stejna trasa, stare gumy versus funglovky = at jde celej Barum do prdele.
Resume: jakekoliv nove gumy jsou lepsi nez jekekoliv 10 let stare, ale cca 50% novych je podstatne horsi nez kvalitni gumy par let stare. Pokud chcete v zime bezpecne nekam dojet VZDY - nesetrete. Pokud vam staci dojet MOZNA - experimentujte.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Ono je zimní použití a zimní použití - na vymrzlé dálnici je to asi především o směsi, ale najezdil jsem se v zimě hodně po Jizerkách a jakmile je na silnici čerstvý sníh, tak dělá maximum hloubka dezénu. Tam kde kamarád s G/Y co měli tak 3-4 mm zůstal v kopci viset jsem ho s novými Polarisy objel. Za sebe bych dal přednost novým pneu před jetými "kvalitnějšími" zejména v případě že bych jezdil na horách. Ono, že ta guma nebude tak skvělá při brždění na dálnici můžu předpokládat a jet podle toho, ale když nevyjedu, tak nevyjedu. Nicméně pokud je někdo na horách jednou za sezonu a jinak jezí po hlavních tazích, tak může mít jiné preference. Přinejhorším tam na tu chvíli hodí řetězy...
- Night.chimera
- Příspěvky: 2639
- Registrován: 12. 08. 2004 17:30
- Bydliště: Praha 5