
Race The WTCC Game 07 za 90,- posta zdarma
- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
Re: ..
čkal sem který kamarád s tím přijde jako prvnípablo.e36 píše:photoshop???

Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory




Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
- Night.chimera
- Příspěvky: 2639
- Registrován: 12. 08. 2004 17:30
- Bydliště: Praha 5
Tlumice – “bumping”:
Tlumice obecne funguji jako zarizeni, generujici odpor proti pohybu, cim rychlejsi pohyb – tim vyssi odpor tlumice generuji. Predstavit tlumic si muzeme jako viskozni kapalinu (castso silikonove oleje) v komore, ktera je rozdelena prepazkou s malym otvorem – ktera komoru rozdeluje a ma moznost pohybu v jednom smeru podel sve osy. Tato prepazka je soucasti pohyblive casti zaveseni a komora je pevne spojena se sasi. Pokud chceme zmenit polohu tohoto zaveseni – posunout prepazku v komore – musi se urcite mnozstvi viskozniho oleje protlacit pres uzkou diru v prepazce (pro nazornost princip shakeru). Cim vyssi rychlost pohybu se snazime vytvorit, tim vyssi bude i odpor tlumiciho zarizeni. Nastavenim velikosti otvoru nastavujeme vyslednou tuhost / rychlost tlumice. Cim vetsi otvor v prepazce – tim nizsi kladeny odpor – tim rychlejsi tlumic. Zavodni tlumice se v praxi konstruuji mnohem sloziteji, nez jako komora s jednou prepazkou. U formuli navic casto netlumi primocary pohyb, ale pohyb rotacni, proto je jejich realizace opet jako u pruzin odlisna od realizace u osobnich automobilu. U zavodnich vozu rozeznavame vicero paralelne pracujicich tlumeni. U kazdeho zaveseni mame dva pary tlumeni pohybu, jeden par se stara o tzv.pomale tlumeni a druhy par se stara o rychle tlumeni. Kazdy z techto paru tlumi zvlast pohyb jednim smerem a zvlast druhym smerem. U zaveseni kol automobilu se jedna o tlumeni narazu a odrazu (bump a rebound).
Rychle tlumeni – fast bumping:
Jedna se o druhy uvedeny par tlumicu. Fast bump a fast rebound. Fast bump se u levnych zaveseni nemontuje a tlumeni narazu obstarava pouze odpor pruziny. Ovsem u narocnejsich podvozku jsou pruziny nastavene pro dokonalou svetlou vysku, nikoliv pro idealni kladeny odpor pri pruzeni pri narazu. Proto je aplikovan tlumic, kterym lze doladit tlumeni narazu. Cim vyssi hodnota tlumeni, tim vetsi tlumic klade odpor, tim pomalejsi budou vysledne pohyby zaveseni pri narazu. Na rovne trati je vhodne pouzivat tvrde tlumice, na hrbolate trati je potreba tlumeni zrychlit, aby kolo dokazalo kopirovat menici se krivku hrbolateho terenu dostatecne rychle a nenadskakovalo. Fast rebound se montuje i na levnych zavesenich, dokonce se bez nej neobejde ani pruzeni na horskych kolech. Fast rebound tlumice zpomaluji odraz zaveseni – zpetny pohyb, tento pohyb generuje tuhost pruziny. Pokud by tento pohyb nebyl tlumen, dochazelo by k narustu rychlosti odrazu na takovou miru, ze by doslo k poskakovani kola. Jako priklad si uvedeme fotbalovy mic. Pokud pustime fotbalovy mic z vysky dvou metru, odrazi se zpet do vyse kolem 1.5 metru. Reakce odrazu fotbaloveho mice od zeme je srovnatelna s reakci netlumenych pruzin zaveseni automobilu. Nyni si predstavme abstraktni situaci, ze odrazeni mice od zeme bude tlumeno (jako je tlumen odraz zaveseni u automobilu). Toto tlumeni je treba pouzit takove, aby mic jiz nadale od zeme neodskakoval. Priklad tlumeneho odrazu na fotbalovem mici jiz neni idealni ilustracni priklad, proto se vratme k zaveseni automobilu. Kolo se pri prejizdeni hrbolatych mist nesmi odrazet natolik, aby ztratilo prilnavost. Slow rebound a slow bump. Pomale tlumeni. Toto tlumeni temer nereaguje na rychle odezvy ze zaveseni – jako je prejizdeni hrbolu na trati, obrubniku atd. Reaguje ovsem na pomale pohyby zaveseni, jako je naklaneni sasi vlivem odstredive sily, akceleraci nebo prudkeho brzdeni. Cim pomalejsi pomale tlumice nastavime, tim mensi bude efekt zmeny teziste vozu pri manevrech, ale zvysime zatez na pneumatiky.
Odklony – “chamber”:
Odklon kol je prvni ze tri zakladnich parametru geometrie zaveseni. Pri izde primo rovne, at uz pri akceleraci nebo brzdeni je nejvhodnejsi (pro maximalni adhezi), aby povrch pneumatik dolehal na vozovku stejnomerne po cele sirce pneumatiky – tzn.kolo by melo s vozovkou svirat prave pravy uhel. To vsak plati pouze pro podelne zatizeni pneumatik. Pro lateralni sily – pricne (zataceni) plati jine zakonitosti. Obecne plati, ze pneumatika vykazuje nejvyssi pritlak pro lateralni zatizeni pro sklonu k vozovce o pul stupne. Toto je cislo zjistene experimentalnim merenim realnych pneumatik. Pokud bude pneumatika priklonena mene nez 0.5 stupne, nebo bude zcela odklonena smerem ven ze zatacky, dojde k extremni ztrate prilnavosti a zvysenemu poskozovan i vnejsi casti behounu. Pokud bude pneumatika priklonena vice nez je idealni sklon pul stupne, dojde k vyssimu zahrivani vnitrni casti pneumatiky, ale prilnavost zustane velmi dobra. Proc se tim vubec clanek zabyva: Diky pricnym pretizenim v zatacce pracuje zaveseni vozu tak, ze se cele sasi nakloni na jednu stranu. O tento uhel, o ktery se naklopi vuz, se naklopi take pneumatiky. Tento efekt by bez nastaveneho priklonu zpusoboval prave vyse popsanou extremni ztratu prilnavosti. Proto se mu predchazi priklonenim pneumatik. V praxi nastavovani vozu lze rici, ze neni mozne nastavit vuz pro cely okruh tak, aby v kazde zatacce mely pneumatiky vuci vozovce idealni uhel (bez aktivni kontroly zaveseni – napriklad pomoci hydraulickych systemu). Proto se vozy nastavujou tak, aby maximalni uhel nakloneni sasi nikdy neprekrocil priklon pneumatiky.
Priklon X Odklon: Polozka geometrie se nazyva odklon, ovsem u zavodnich vozu se nastavuje do zapornych uhlu. Proto je v clanku pouzit termin priklon - u zavodniho vozu jsou kola vrchni casti prikloneny smerem k sobe. U prednich pneumatik se nastavuje obycejne vyssi priklon nez u zadnich. Je to z toho duvodu, ze je casto potreba zatocit pri brzdeni, v takovou chvili pusobi na sasi sila podelna i pricna a cele sasi se nahne podle diametraly na vnejsi predni kolo. Pro tento efekt je nutne, aby byl priklon kola byl o neco vetsi, nez-li u kol zadnich.
Tlumice obecne funguji jako zarizeni, generujici odpor proti pohybu, cim rychlejsi pohyb – tim vyssi odpor tlumice generuji. Predstavit tlumic si muzeme jako viskozni kapalinu (castso silikonove oleje) v komore, ktera je rozdelena prepazkou s malym otvorem – ktera komoru rozdeluje a ma moznost pohybu v jednom smeru podel sve osy. Tato prepazka je soucasti pohyblive casti zaveseni a komora je pevne spojena se sasi. Pokud chceme zmenit polohu tohoto zaveseni – posunout prepazku v komore – musi se urcite mnozstvi viskozniho oleje protlacit pres uzkou diru v prepazce (pro nazornost princip shakeru). Cim vyssi rychlost pohybu se snazime vytvorit, tim vyssi bude i odpor tlumiciho zarizeni. Nastavenim velikosti otvoru nastavujeme vyslednou tuhost / rychlost tlumice. Cim vetsi otvor v prepazce – tim nizsi kladeny odpor – tim rychlejsi tlumic. Zavodni tlumice se v praxi konstruuji mnohem sloziteji, nez jako komora s jednou prepazkou. U formuli navic casto netlumi primocary pohyb, ale pohyb rotacni, proto je jejich realizace opet jako u pruzin odlisna od realizace u osobnich automobilu. U zavodnich vozu rozeznavame vicero paralelne pracujicich tlumeni. U kazdeho zaveseni mame dva pary tlumeni pohybu, jeden par se stara o tzv.pomale tlumeni a druhy par se stara o rychle tlumeni. Kazdy z techto paru tlumi zvlast pohyb jednim smerem a zvlast druhym smerem. U zaveseni kol automobilu se jedna o tlumeni narazu a odrazu (bump a rebound).
Rychle tlumeni – fast bumping:
Jedna se o druhy uvedeny par tlumicu. Fast bump a fast rebound. Fast bump se u levnych zaveseni nemontuje a tlumeni narazu obstarava pouze odpor pruziny. Ovsem u narocnejsich podvozku jsou pruziny nastavene pro dokonalou svetlou vysku, nikoliv pro idealni kladeny odpor pri pruzeni pri narazu. Proto je aplikovan tlumic, kterym lze doladit tlumeni narazu. Cim vyssi hodnota tlumeni, tim vetsi tlumic klade odpor, tim pomalejsi budou vysledne pohyby zaveseni pri narazu. Na rovne trati je vhodne pouzivat tvrde tlumice, na hrbolate trati je potreba tlumeni zrychlit, aby kolo dokazalo kopirovat menici se krivku hrbolateho terenu dostatecne rychle a nenadskakovalo. Fast rebound se montuje i na levnych zavesenich, dokonce se bez nej neobejde ani pruzeni na horskych kolech. Fast rebound tlumice zpomaluji odraz zaveseni – zpetny pohyb, tento pohyb generuje tuhost pruziny. Pokud by tento pohyb nebyl tlumen, dochazelo by k narustu rychlosti odrazu na takovou miru, ze by doslo k poskakovani kola. Jako priklad si uvedeme fotbalovy mic. Pokud pustime fotbalovy mic z vysky dvou metru, odrazi se zpet do vyse kolem 1.5 metru. Reakce odrazu fotbaloveho mice od zeme je srovnatelna s reakci netlumenych pruzin zaveseni automobilu. Nyni si predstavme abstraktni situaci, ze odrazeni mice od zeme bude tlumeno (jako je tlumen odraz zaveseni u automobilu). Toto tlumeni je treba pouzit takove, aby mic jiz nadale od zeme neodskakoval. Priklad tlumeneho odrazu na fotbalovem mici jiz neni idealni ilustracni priklad, proto se vratme k zaveseni automobilu. Kolo se pri prejizdeni hrbolatych mist nesmi odrazet natolik, aby ztratilo prilnavost. Slow rebound a slow bump. Pomale tlumeni. Toto tlumeni temer nereaguje na rychle odezvy ze zaveseni – jako je prejizdeni hrbolu na trati, obrubniku atd. Reaguje ovsem na pomale pohyby zaveseni, jako je naklaneni sasi vlivem odstredive sily, akceleraci nebo prudkeho brzdeni. Cim pomalejsi pomale tlumice nastavime, tim mensi bude efekt zmeny teziste vozu pri manevrech, ale zvysime zatez na pneumatiky.
Odklony – “chamber”:
Odklon kol je prvni ze tri zakladnich parametru geometrie zaveseni. Pri izde primo rovne, at uz pri akceleraci nebo brzdeni je nejvhodnejsi (pro maximalni adhezi), aby povrch pneumatik dolehal na vozovku stejnomerne po cele sirce pneumatiky – tzn.kolo by melo s vozovkou svirat prave pravy uhel. To vsak plati pouze pro podelne zatizeni pneumatik. Pro lateralni sily – pricne (zataceni) plati jine zakonitosti. Obecne plati, ze pneumatika vykazuje nejvyssi pritlak pro lateralni zatizeni pro sklonu k vozovce o pul stupne. Toto je cislo zjistene experimentalnim merenim realnych pneumatik. Pokud bude pneumatika priklonena mene nez 0.5 stupne, nebo bude zcela odklonena smerem ven ze zatacky, dojde k extremni ztrate prilnavosti a zvysenemu poskozovan i vnejsi casti behounu. Pokud bude pneumatika priklonena vice nez je idealni sklon pul stupne, dojde k vyssimu zahrivani vnitrni casti pneumatiky, ale prilnavost zustane velmi dobra. Proc se tim vubec clanek zabyva: Diky pricnym pretizenim v zatacce pracuje zaveseni vozu tak, ze se cele sasi nakloni na jednu stranu. O tento uhel, o ktery se naklopi vuz, se naklopi take pneumatiky. Tento efekt by bez nastaveneho priklonu zpusoboval prave vyse popsanou extremni ztratu prilnavosti. Proto se mu predchazi priklonenim pneumatik. V praxi nastavovani vozu lze rici, ze neni mozne nastavit vuz pro cely okruh tak, aby v kazde zatacce mely pneumatiky vuci vozovce idealni uhel (bez aktivni kontroly zaveseni – napriklad pomoci hydraulickych systemu). Proto se vozy nastavujou tak, aby maximalni uhel nakloneni sasi nikdy neprekrocil priklon pneumatiky.
Priklon X Odklon: Polozka geometrie se nazyva odklon, ovsem u zavodnich vozu se nastavuje do zapornych uhlu. Proto je v clanku pouzit termin priklon - u zavodniho vozu jsou kola vrchni casti prikloneny smerem k sobe. U prednich pneumatik se nastavuje obycejne vyssi priklon nez u zadnich. Je to z toho duvodu, ze je casto potreba zatocit pri brzdeni, v takovou chvili pusobi na sasi sila podelna i pricna a cele sasi se nahne podle diametraly na vnejsi predni kolo. Pro tento efekt je nutne, aby byl priklon kola byl o neco vetsi, nez-li u kol zadnich.
Naposledy upravil(a) youwee dne 13. 10. 2010 17:24, celkem upraveno 1 x.
- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
tvl na tom mým krámu sem rád že mě to vůbec jedeECKI píše:MattyX : Co to je za grafiku?Zase honíš FPS??


Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
Spíš se za ním táhne ho*noyouwee píše:ten stin je demonickejMattyX píše:tvl na tom mým krámu sem rád že mě to vůbec jedeECKI píše:MattyX : Co to je za grafiku?Zase honíš FPS??tak seru na nějaky detaily



Tak různě ....
Ex:E30 kupátko M40B18
Ex:E30 kupé M40B16
Nissan Sunny 1.6 16v GA16DE
Ex:E30 kupátko M40B18
Ex:E30 kupé M40B16
Nissan Sunny 1.6 16v GA16DE
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
spis se snaž nedelat chyby
sam si radit , brzdit spravne a jet cistou stopu , za nebudes moct dohnat sam sebe tak si nalad auto 


Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
no tak se snaž vic
jezdis na seriovej setup nebo setup pro to auto na ten okruh ? vychazej z toho upravenyho od nich a ten dopiluj
petku treba nenechavej zbytecne dlouhou jen podle toho kolik das na rovince ... me dycky tukne omika hnedka brzdim
odklony , stabiky polad , netahej s sebou 40L paliva staci max 20 




Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8