Rady ohledně koupě E36
Rady ohledně koupě E36
Přemšlím o jedné E36ce na denní ježdění, tak jsem se chtěl zeptat na pár rad, protože pár lidí tu myslím E36ky má. Jde o 320i 110KW, je to rok 91, takže nemá vanos.
1) Je absence vanosu velký problém, o kolik bude žrát motor víc než s vanosem? Za kolik se s tím dá jezdit město trochu rychleji? Dá se za 10litru?
2) Na co si dát bacha u tohodle motoru?
3) Obcecně nějaký rady co prozkoumat u E36ky?
Jinak cena je 24litrů, jenže nemá v techničáku žádné emise. Vím, že to pan Stehlík umí doplnít, jenže jakou EURO normu plní M50 bez vanos? EURO2? Prý je auto v dobrém stavu, podvozek ošetřenej od rzi, měněný zadní tlumiče a pružiny, dělaný brzdy, ale začínáj se oběvovat malý orezliny na dveřích a kufru.
Díky za rady.
1) Je absence vanosu velký problém, o kolik bude žrát motor víc než s vanosem? Za kolik se s tím dá jezdit město trochu rychleji? Dá se za 10litru?
2) Na co si dát bacha u tohodle motoru?
3) Obcecně nějaký rady co prozkoumat u E36ky?
Jinak cena je 24litrů, jenže nemá v techničáku žádné emise. Vím, že to pan Stehlík umí doplnít, jenže jakou EURO normu plní M50 bez vanos? EURO2? Prý je auto v dobrém stavu, podvozek ošetřenej od rzi, měněný zadní tlumiče a pružiny, dělaný brzdy, ale začínáj se oběvovat malý orezliny na dveřích a kufru.
Díky za rady.

_E39, E30
- Dan td
- Site Admin
- Příspěvky: 3339
- Registrován: 12. 02. 2003 14:17
- Bydliště: Netuníkov
- Kontaktovat uživatele:
e36 r.v.91 bude začínat hnít, půjde to celkem rychle. Dvoulitr není žádná výhra, počítej spíš se spotřebou kolem deseti a fakt to nijak extra nejede.
Na druhou stranu je pravda, že je téměř nesmrtelný, ale jiné výhody snad nemá.
Pokud to chceš na ježdění třeba na rok, tak bych s přihlédnutím k tomu, že to opravdu nejede o tom uvažoval. Pokud to chceš na delší dobu, bude to hnít, budeš do toho sypat prachy a s tímhle motorem je to špatně prodejné už teď, natož za pár let.
První e36 nevím jak je to možné, ale hnijou snad nejrychleji ze všech BMW co znám - jak to jednou začne, do roka už máš starosti aby to zůstalo držet pohromadě
Přední náprava - kompletní sadu ramen, čepů, tyček atd... pořídíš na eBay kolem 100 euro, takže to bych nijak neřešil, když bude něco špatně, vyměníš to všechno komplet a máš klid.
Na druhou stranu je pravda, že je téměř nesmrtelný, ale jiné výhody snad nemá.
Pokud to chceš na ježdění třeba na rok, tak bych s přihlédnutím k tomu, že to opravdu nejede o tom uvažoval. Pokud to chceš na delší dobu, bude to hnít, budeš do toho sypat prachy a s tímhle motorem je to špatně prodejné už teď, natož za pár let.
První e36 nevím jak je to možné, ale hnijou snad nejrychleji ze všech BMW co znám - jak to jednou začne, do roka už máš starosti aby to zůstalo držet pohromadě

Přední náprava - kompletní sadu ramen, čepů, tyček atd... pořídíš na eBay kolem 100 euro, takže to bych nijak neřešil, když bude něco špatně, vyměníš to všechno komplet a máš klid.
- Dan td
- Site Admin
- Příspěvky: 3339
- Registrován: 12. 02. 2003 14:17
- Bydliště: Netuníkov
- Kontaktovat uživatele:
Compact je velice příjemný autíčko na denní ježdění, mě osobně přijde, že si vzal trochu toho dobrého od tříci a trochu od e36 - jednoho mám doma
Počítej ale, že v tebou uváděných motorizacích bude cena o dost jinde než předtím, odhaduju kolem 60 tis. a výš.
My máme doma 1,6, auto je relativně lehký a má dobrej podvozek, takže do něj občas rád přesednu i z 528, je to taková motokárka
Spotřeba cca 6,5 při běžné jízdě, kupoval jsem když měl najeto 245 tis. ze Švýcarska, teď má asi o 20k víc, jen se mění olej, po koupi jsem dával nové svíčky.
Samo pokud koupíš 323 compacta ve slušným stavu (což je čím dál větší problém), užiješ si kopec zábavy, bude to mít i slušnější výbavu a jezdit to umí za 8 v pohodě.

Počítej ale, že v tebou uváděných motorizacích bude cena o dost jinde než předtím, odhaduju kolem 60 tis. a výš.
My máme doma 1,6, auto je relativně lehký a má dobrej podvozek, takže do něj občas rád přesednu i z 528, je to taková motokárka

Spotřeba cca 6,5 při běžné jízdě, kupoval jsem když měl najeto 245 tis. ze Švýcarska, teď má asi o 20k víc, jen se mění olej, po koupi jsem dával nové svíčky.
Samo pokud koupíš 323 compacta ve slušným stavu (což je čím dál větší problém), užiješ si kopec zábavy, bude to mít i slušnější výbavu a jezdit to umí za 8 v pohodě.
1) Ted koukam na tu 316 compact, uz mne vicero lidi rikalo, ze to lita vcelku pekne
, tak nevim.
Jinak neni tu nekde na foru popis motoru jake plni emise?
2) edit: Tak ted koukam na E36ku 318i, 85kw to bude motor M43? To neni spatny motor ne? Retez a neserou se na nem tak zdvihatka jako na M40 ze?

Jinak neni tu nekde na foru popis motoru jake plni emise?
2) edit: Tak ted koukam na E36ku 318i, 85kw to bude motor M43? To neni spatny motor ne? Retez a neserou se na nem tak zdvihatka jako na M40 ze?

_E39, E30
Za Compactera se muzu jen primluvit, mesic zpatky jsem si jednoho poridil, je to 1.6ka, 16ky kola, sportovni podvozek a jak rika dan, je to fakt motokara. Pokud nepotrebujes silene porce kW, tak je 1.6ka dostacujici. Auto je dost lehke a i tenhle slaby motor s nim cvici dobre a diky skvelemu podvozku je uzasne hbite. Mam jej na denni presouvani a za tech 6.5l se da v pohode jezdit.
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
ano, skvela a uplne nova zadni naprava z e30Pauler píše:Za Compactera se muzu jen primluvit, mesic zpatky jsem si jednoho poridil, je to 1.6ka, 16ky kola, sportovni podvozek a jak rika dan, je to fakt motokara. Pokud nepotrebujes silene porce kW, tak je 1.6ka dostacujici. Auto je dost lehke a i tenhle slaby motor s nim cvici dobre a diky skvelemu podvozku je uzasne hbite. Mam jej na denni presouvani a za tech 6.5l se da v pohode jezdit.

jiste, kazda liska svuj ohon chvali....
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Compact je ošklivej zvenku a má i jinou palubku, takže je ošklivěj celkově - ale je fakt, že pořád se dají najít i pěkný kusy. Rozhodně si myslím, že bych to auto nijak moc nepřechvaloval a když ho koupíš za málo peněz, tak se ti to pak nevyplatí.
Pokud člověk nahání spotřebu, tak je pravda, že ta 1.6 bude asi v něm nejoptimálnější.
Pokud člověk nahání spotřebu, tak je pravda, že ta 1.6 bude asi v něm nejoptimálnější.
Compakt je poslední možnost u BMW
Pokud chceš na denní ježdění skoč do 1.8i nebo 1.8iS (výkon/spotřeba stačí)
Jestliže bys ale volil 6válec, vynech 2.0i a skoč rovnou po 2.3i nebudeš litovat peněz navíc a super (výkon/spotřeba)
Pak už jen zaleží jestli se v autě budeš vozit sám nebo ve více lidech, popřípadě s nákladem (coupé/sedan/touring)
Při koupi E36 rozhodně co nejmladší a největší výbavou, ale daj se sehnat i starší zachovalé kousky většinou z ciziny.
Pokud seženeš TOP stav, vem i na úkor výbavy

Pokud chceš na denní ježdění skoč do 1.8i nebo 1.8iS (výkon/spotřeba stačí)
Jestliže bys ale volil 6válec, vynech 2.0i a skoč rovnou po 2.3i nebudeš litovat peněz navíc a super (výkon/spotřeba)
Pak už jen zaleží jestli se v autě budeš vozit sám nebo ve více lidech, popřípadě s nákladem (coupé/sedan/touring)
Při koupi E36 rozhodně co nejmladší a největší výbavou, ale daj se sehnat i starší zachovalé kousky většinou z ciziny.
Pokud seženeš TOP stav, vem i na úkor výbavy
