Třepání volantu
Třepání volantu
Mám problém, že při rychlosti 80-100 km/h se mě chvěje volant a při 150-160km/h se třepe všechno. Nejdříve jsem vyměnil tlumiče a šel na geometrii,nepomohlo. Pak jsem vyměnil kuláče a ty držáky stabil.,no prostě ty druhý. Potom jsem si nechal vyměnit silenbloky na předních ramenech a znova geometrie. Zase nic! nedávno jsem vyměnil i brzdové kotouče i z deskama, protože mě to kopalo do volantu i při brždění,to zmizelo, ale ten první problém nezmizel.Potom pneu, mam i nové zimní pneu na jiných kolech, a dělá to taky, sice mín protože to jsou jen 195/65/14, ale na těch letních 205/55/15 je to horší. Podložky nepoužívám a vymezovací kroužky nepotřebuju, sedí to přesně. Dík za názory. Jo a mám 325i touring
- RedBaron
- Příspěvky: 540
- Registrován: 27. 02. 2003 09:03
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Třepání volantu
Co ložiska? Nic víc už mě snad nenapadá...Jindra píše:Mám problém, že při rychlosti 80-100 km/h se mě chvěje volant a při 150-160km/h se třepe všechno. Nejdříve jsem vyměnil tlumiče a šel na geometrii,nepomohlo. Pak jsem vyměnil kuláče a ty držáky stabil.,no prostě ty druhý. Potom jsem si nechal vyměnit silenbloky na předních ramenech a znova geometrie. Zase nic! nedávno jsem vyměnil i brzdové kotouče i z deskama, protože mě to kopalo do volantu i při brždění,to zmizelo, ale ten první problém nezmizel.Potom pneu, mam i nové zimní pneu na jiných kolech, a dělá to taky, sice mín protože to jsou jen 195/65/14, ale na těch letních 205/55/15 je to horší. Podložky nepoužívám a vymezovací kroužky nepotřebuju, sedí to přesně. Dík za názory. Jo a mám 325i touring
Jenže když čtu, že při 160 se to třepe všechno, tak to asi už nebude přední náprava, její harmonická frekvence házení při 120ti nadobro končí. Takže bych hledal asi jinde, kardan, diferák, převodovka, silentbloky nebo uchycení toho všeho...
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Re: Třepání volantu
Obě strany kardanu mám taky vyměněný.RedBaron píše:Co ložiska? Nic víc už mě snad nenapadá...Jindra píše:Mám problém, že při rychlosti 80-100 km/h se mě chvěje volant a při 150-160km/h se třepe všechno. Nejdříve jsem vyměnil tlumiče a šel na geometrii,nepomohlo. Pak jsem vyměnil kuláče a ty držáky stabil.,no prostě ty druhý. Potom jsem si nechal vyměnit silenbloky na předních ramenech a znova geometrie. Zase nic! nedávno jsem vyměnil i brzdové kotouče i z deskama, protože mě to kopalo do volantu i při brždění,to zmizelo, ale ten první problém nezmizel.Potom pneu, mam i nové zimní pneu na jiných kolech, a dělá to taky, sice mín protože to jsou jen 195/65/14, ale na těch letních 205/55/15 je to horší. Podložky nepoužívám a vymezovací kroužky nepotřebuju, sedí to přesně. Dík za názory. Jo a mám 325i touring
Jenže když čtu, že při 160 se to třepe všechno, tak to asi už nebude přední náprava, její harmonická frekvence házení při 120ti nadobro končí. Takže bych hledal asi jinde, kardan, diferák, převodovka, silentbloky nebo uchycení toho všeho...
Re: Třepání volantu
Jindra píše:Mám problém, že při rychlosti 80-100 km/h se mě chvěje volant a při 150-160km/h se třepe všechno. Nejdříve jsem vyměnil tlumiče a šel na geometrii,nepomohlo. Pak jsem vyměnil kuláče a ty držáky stabil.,no prostě ty druhý. Potom jsem si nechal vyměnit silenbloky na předních ramenech a znova geometrie. Zase nic! nedávno jsem vyměnil i brzdové kotouče i z deskama, protože mě to kopalo do volantu i při brždění,to zmizelo, ale ten první problém nezmizel.Potom pneu, mam i nové zimní pneu na jiných kolech, a dělá to taky, sice mín protože to jsou jen 195/65/14, ale na těch letních 205/55/15 je to horší. Podložky nepoužívám a vymezovací kroužky nepotřebuju, sedí to přesně. Dík za názory. Jo a mám 325i touring
Už si přišel na to, čím to bylo ? Mám stejnej problém

(oo=[][]=oo) origo power (oo=[][]=xo) žižka power (ox=[][]=xo) EX DC power (xx=[][]=xo) super žižka power (xx=[][]=xx) slepejš power
primární příčinou je nevyvážená rotující hmota.
moje eTřicítky se taky klepaly, volant skákal jak zběs ve vobouch.
jedna třásla kůli podložkám vzadu. úkos na kole byl větší než centrovací límeček na podložce a tak to necentrovalo.
druhá kůli špatnejm nevyvážitelnejm gumám.
vojetý ale vubec nebyly pouze mizerný bezejmenný gumy.
moje eTřicítky se taky klepaly, volant skákal jak zběs ve vobouch.
jedna třásla kůli podložkám vzadu. úkos na kole byl větší než centrovací límeček na podložce a tak to necentrovalo.
druhá kůli špatnejm nevyvážitelnejm gumám.
vojetý ale vubec nebyly pouze mizerný bezejmenný gumy.
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Nevyvazene ano, ale nie vyosene disky. Pocitaj, ze ten minimalny rozdiel nie je az taky aby sa pri vonkajsom obvode prejavilo vyosenie, to je citelne az pri vyssej rychlosti. Ja mam to iste, od 140 viac sa bawo roztrasie, ale viem uplne presne, ze je to nevystredenymi diskami, takze teraz uz iba zohnat centrovacie podlozky a mame to O.K.Dymak píše:sáfra, mě jen nejde do hlavy, že do 150 je to těměř v klidu a až pak to začne. Nevyvážený kola se musej projevit už v 80, ne ?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
taky třepání?
No mě to házelo taky jak kráva, a docela jsem z toho byl na provaz volant lítal od 60 do 110 docela hodně nechutně. Po poradě s „odborníky“ to vypadalo na: křivý kotouče, zkurvený tlumiče (byť tluměj jako samet), ložisko v čudu, špatný silentbloky ramen a možná gumy.
Takže co to bylo????Nejrychlejší se mi zdálo nechat přezout starý slicky za kloudný gumy a nechat je pěkně vyvážit - kuk! Auto jede jak tank je pravda, že když dupnu fest na brzdy tak ty kotouče trochu třepou, ale problém byl v gumách. Toť můj zážitek, ale ty silentbloky sem zkouknul a asi se jim taky budu muset brzo věnovat. Jo a výše zmiňovaná vůle na hřebenu. Co se s tím dá dělat???
Takže co to bylo????Nejrychlejší se mi zdálo nechat přezout starý slicky za kloudný gumy a nechat je pěkně vyvážit - kuk! Auto jede jak tank je pravda, že když dupnu fest na brzdy tak ty kotouče trochu třepou, ale problém byl v gumách. Toť můj zážitek, ale ty silentbloky sem zkouknul a asi se jim taky budu muset brzo věnovat. Jo a výše zmiňovaná vůle na hřebenu. Co se s tím dá dělat???
...
tak s gumama jsem mel taky jeden problem...nebylo to primo hazeni do volantu, ale hucelo to jako bych jel muj posledni kilometr...vymenil jsem, loziska, tlumice, kotouce, cepy na vsech ctyrech, diferak ...a nic...ty woe...si rikam nejsem idiot to nemuze byt prece gumama...a bylo...jojo, na blby gumy si jiz davam
bacha...me to stalo 40 klacku...

Jojo
Tak co už ste na to přišli, mě to dělalo taky a nejspíš to bude tim nevyváženym kolem kámo, nebo nevysdtředěnym. Jestli se ti ale klepe celé auto takse mrkni jestli nemáš náhodou také načaté siláče pod motorem. Jinak už by to mělo bejt snad fakt v pohodě. 

No dýmáku
No dýmáku, já dal za srovnání ráfku výměnu pláště(ten sem měl svuj samozřejmě) a vyvážení všech kol a přezutí 120Kč. Klepalo to jak sfiň a teď ani ň, to de za ty prachy ne, to bys mohl taky zkusit.
No mě už ta moje vobouchaná 318 zase maže konečně 200 a na volentu se nechvěje vůbec nic. hehe
No mě už ta moje vobouchaná 318 zase maže konečně 200 a na volentu se nechvěje vůbec nic. hehe
