1. - spatnej novej termostat nebo spatne posazenej nebo jina zavada termoregulacedvermanapred píše:Asi zbytečně aktualizuju...
1. problém.
At jedu 100 nebo v poskakuju v zácpě teplota se ani nehne z první čárky za modr. polem. -->Nový termostat, řádně odvzdušněno a pokud stojím nebo poskakuju teplota je stejná tzn. první čárka, ale pokud jedu plynule teplota ještě klesne a pohybuje se.. viscoza by měla být ok - měněná.
zkusím těd čidlo teploty, když nic tak přeskoušim viscozku, když nic pujdu po drátkách od čidla k budíkům. Nebo mám zvolit jiný postup, co je nejpravděpodobnější??
2.
U předchozí b20 i ted b25 když plynule stoupá motor do otáček, tak zhruba okolo 2500ot se ozve nebo ozývá dál od motoru zvuk, který bych přirovnal zvuku řetězu u motorky. zvuk se jakoby změní ne plynule ale v určitim bodě, Jak kdyby se najednou přidal s cvakánim jeden vstřik nebo dva, ale motor jde jak má, jen ten zvukco to myslíte?
Teplota motoru
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
- dvermanapred
- Příspěvky: 582
- Registrován: 12. 10. 2007 14:43
- Bydliště: Praha
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
cidlo je velice nepravdepoodbne,ale zkusit muzesdvermanapred píše:špatnjej novej, snad ne (Wahler). špatně usazenej, dyk tam ani jinak nejde, šipkou nahoru nebo dopředu jsem si nebyl jist. Dal jsem nahoru, ale u tohohle motoru to snad ani nemá vliv. ale tak ok dám si to znovu, pro jistotu a zkusim rovnou nový i čidlo.
kabelaz bych asi koukal uplne nakonec, jelikoz je negovan signal - v pripade zkratu, preruseni nebo studeneho spoje bys mel teplotu "horkou" a ne studenou.
vse nasvedcuje spatnemu termostatu.
visca za bezne jizdy nemavubec vliv na chlazeni.
predpokladam ze vis ze odvzdusnuje se s topenim naplno.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
já koupil nováý termostat téže značky, namontoval ho do auta a problem byl +/- jak ho popisuješ. termostat šel tedy ven a našel jsme na něm hodnotu že otevirá někde při cca 70°C - holt to někdo zblbnul ... takže doporučuju termostat ven a podívat se co je na něm vyraženo a případně s ním udělat i pokus v horké vodě.
- dvermanapred
- Příspěvky: 582
- Registrován: 12. 10. 2007 14:43
- Bydliště: Praha
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
mozna by nebylo na skodu uvedomit si rozdilne teploty pro R4 a R6.. R4 ma 88, R6 ma 80... cili hodnotu ma spravnouKubajz von Odry píše:80 °C je podle mne málo...
nechci kecat ale melo by tam být neco k 90°C
edit: tak jsem se díval a termostat by měl mít 88°C co jsem našel.. (já jezdím na 87°C ale to už je řekl bch zanedbatelne...
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
taky je fajn si vzít referenční teploměr (třeba i lihovej, i když dnešní digitální nejsou zas tak drahý) a proměřit například zahřátej motor..Mě ručička vždy leze pozvolně do středu a když pak přijde dusno, nebo kolona začne nad půlkou poskakovat, chvíli do rudých, chvíli zpět, pak zase 3/4 atd. Zastavil jsem proto, nechal motor běžet a v klidu proměřil těleso chladiče - nahoře horký, dole míň, hadice k chladiči - měla 88°C, blok motoru a hlavy - nevim kolik měli, ale nic šílenýho..tudíž závěr správný, že mi chladící soustava funguje a ručička kecá. Dnes jsem se dostal k tomu, že jsem vyměnil budík a pokud to nepřestane je to na 99% v palubce, kterejch se všude válí mraky. Takže to chce změřit, než začnete vyměňovat půlky motorů. 

Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
- dvermanapred
- Příspěvky: 582
- Registrován: 12. 10. 2007 14:43
- Bydliště: Praha
Jakpak to?Ada_CZ píše:Takže.. ukazatel teploty je v budíkách r4 a r6 rozdílný.. Dobré vědět
http://bmwfans.info/parts/catalog/62131374816/
?
Já to tušil:)
Vycházel jsem z toho, že R6 otvírá velký okruh už při 80 stupních.. R4 při 88 stupních - usuzoval jsem, že se bude lišit provozní teplota...
Mýlil jsem se, řešení je zřejmě následující:
Termostat se sice otevře při 80, ale z důvodu delšího chladícího okruhu a tudíž nižší efektivity, je výsledná provozní teplota znovu oněch 90 stupňů stejně tak jako u R4.
Tak jsem se poučil:o)
Vycházel jsem z toho, že R6 otvírá velký okruh už při 80 stupních.. R4 při 88 stupních - usuzoval jsem, že se bude lišit provozní teplota...

Mýlil jsem se, řešení je zřejmě následující:
Termostat se sice otevře při 80, ale z důvodu delšího chladícího okruhu a tudíž nižší efektivity, je výsledná provozní teplota znovu oněch 90 stupňů stejně tak jako u R4.
Tak jsem se poučil:o)
Já mám zkušenosti s termostatem značky Wahler asi takovéhle : Namontoval jsem ho na auto,nalil jsem nemrzku,vše řádně odvzdušnil a pak to přišlo...... Najeto něco kolem 200 km,termostat v pořádku až do té doby než jsem jel ke známému (cca. 20 km),venkovní teplota 5'C a motor vařil,tak jsem okamžitě zastavil a domů mě musel odtáhnout bráha na laně,protože chladič byl prázdnej.......Druhý den jsem termostat vymontoval,hodil do kastrůlku s vodou k němu jsem přihodil původní termostat a světe div se Wahler otevíral málo,tím myslím tu skulinku co vzniká pro průtok vody měl zhruba o 70% menší než ten původní termostat......Takže Wahler se mi teď válí v garáži,místo v autě 

M10B18 Power e30....
M21D24 dehet Power e28......
M43B19 Compact Power ISádlo...
M40B18 Sněhulák Power e30......
Zajištění STK + ME , autoservis
M21D24 dehet Power e28......
M43B19 Compact Power ISádlo...
M40B18 Sněhulák Power e30......
Zajištění STK + ME , autoservis
budha: Můžu se zeptat, jak to dopadlo? Mám asi stejný problém.....Nastartuju, postupně se motor zahřeje a ručička zůstane +- na prostředku. Najednou začne teplota postupně stoupat třeba až k červenýmu. Najednou zase spadne rafička na půlku a pak třeba chvíli poskakuje mezi. Takže by mě zajímalo, jestlli ta výměna pomohla....
koukám že jsem to sem zapoměl napsat, ale chyba byla přesně jak jsem popsal v samotném budíku..dal jsem jinej budík teploty do stávající palubky a je klid. ručička neposkočila ani jednou, když je motor zahřátý a jedu volně, je ručička těsně před půlkou. V městě, v kolonách se po chvíli dostane max. 1mm za půlku a začíná se roztáčet vrtule...při dlouhých sjezdech a brždění motorem teplota klidně klesne až na 1/3 stupnice, jak se to chladí náporem...takže tak..
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
budha: Díky za odpověď, asi to časem taky zkusím vyměnit, ale u mě to bude chvíli trvat....Navíc teď to dělat přestalo a nejčastěji se mi to stává za deště nebo na mokru.....A protože jsem koukal, že jsi taky řešil problém s s vodou ( i když pravděpodobně na jiném místě), tak jsem si říkal, jestli by to nemohlo být tím...Já tam nikde vodu v kabině nevidím, ale pro změnu za sucha najednou bývá cítit smrad jako ze zkažený vody nebo něco takového....Takže si myslím, že se mi tam někde voda drží.....
-
- Příspěvky: 20
- Registrován: 25. 07. 2010 13:58
- Bydliště: Střelice u Brna