paveld píše:......"Celá zadní část kompletně oplechováná sport. plechem. " - co to je sportovní plech?

Již přes sto let se vyrábí plech, který je na povrchu záměrně zdrsněn, aby z něj vyrobené podlážky nebyly kluzké. Lze se s ním setkat v průmyslu na schůdkách, ochozech a podobně.
Protiskluzový vzorek bývá různých tvarů - tzv. slziček či z povrchu vystupujících čtverců, někdy naopak tvoří mříž či všelijaké vlnovky.
Úpravy motorových vozidel pro sport (zde lze použít výraz "tuning") též existují již přes sto let, např. šlechtic Sascha Kolowrat byl v Rusku nucen narychlo upravit svůj luxusní vůz pro závody, neboť špatně fungující železnice mu nedokázaly pred začátkem závodu včas dopravit jeho závodní speciál.
Při úpravách vozidla pro soutěž je zapotřebí snižovat hmotnost a na podlahy se místo originálních koberců či gumových podlážek používá lehký plech, vhodně zdrsněný - většinou z duralu.
Jelikož tyto úpravy, podobně jako hlasitě se projevující výfuky a další zjevné změny neunikly pozornosti diváků, dostal se do obecného podvědomí jakýsi profil sportovního vozu - hlučný, s mnoha úpravami, přídavnými prvky na karosérii, neobvykle zbarvený.
Koncem 20. století se objevil společenský fenomén, zvaný posměšně "tuzing" - jde v reálu o parodii na sportovní úpravy, ovšem tvůrcem "tuzingářem" nechtěnou. Jádrem myšlenky tuzingáře je snaha imponovat svému okolí, upozornit na sebe.
Proto se časem objevily i neobvyklé výrazy, pro tuzing typické, jako jsou "mračítka", "laděné koncovky" nebo právě ten "sportovní plech"....
-----------------------------------
Chtěl bych zviditelnit kluky,,holky,co opravdu tuningu věnují spoustu času,a práce i námahy.
Vše něco stojí,ale když slyším,od lidí stále já budu mít,budu tohle támhle...tak mě to fakt štve...Pak si zapálí cigáro a nic se nezmění...
*