Motor

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 14. 06. 2010 20:30

Fuseon píše:Papiere su origo 325i 126 KW 1986, bol som uvedomeny ze motor je vymeneny za " NOVSI TYP " cize zrejme s katom lebo v TP je KAT, co nesuhlasi s rokm vyroby ale to ma trapy najmenej lebo tam je. no elektrika je komplet original bez konektoru na lambdu
ked su papiere 325, cislo motora v TP sedi s tym, co je vyrazene na motore? alebo je v TP ine cislo?

86 mala kat podla krajiny, skor by som povedal ze je to vyfukovy bastl, pretoze takmer kazda 325 mala lambdu a kat bol podla krajiny urcenia... motronic totiz lambdu potrebuje
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 14. 06. 2010 20:32

Motor nieje povodny!!! to je iste, v TP je M20B25 a aj na stitku na karoseri, proste len ktosi vymenil motor

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 14. 06. 2010 20:34

v TP nieje kod ktory je na motore. V ETK je ten motronic ( ohne KAT ) ak OHNE znamena bez tak kat nepotrebuje aj vyfuk mi to hadze bez katu podla VIN

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 14. 06. 2010 20:36

V TP :

25 6E 1/2
2476 KAT
126kW, 5800

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 14. 06. 2010 20:53

Fuseon píše:V TP :

25 6E 1/2
2476 KAT
126kW, 5800
ze pozdravujem tu stanicu KO

OHNE KAT znamena bez katu, ale neznamena bez lambdy... kabelaz bez lambdy na 325i Motronic z roku 86 si neviem predstavit, niekto to zaslepil, pretoze ten motor dal ktosi kedysi do 323 a ta lambdu nemala, tak zaslepili koncovku pre lambdu aby to nebolo vidiet... to je zaroven dovod, preco ti motor ide na prd... tato informacia spolu s vyssie spoemnutym ti musi stacit na to, aby si pochopil co mas zle a preco ide motor tak ako ide.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 14. 06. 2010 21:04

Asi som iniciativny blbec ale nechapem :

Ja mam lambdu aj s konektorom ale nema ktomu protikus, mam komlet vyfuk s lambdou katikom, to ze nieje zapojena lambda mi dava suvis zo zlym chodom, takze
Motronic 1.1 sedi,
vyfuk s lambdou a katom sedi,
motor ( stoho mi vyslo ze prerazeny ) cize sedi M20B25
chyba je len vo zvazku kablou kde chyba konektor pre lambdu

Je tak?

zajtra to pofotim poriadne cele inak zvysne cisla z bloku motora pod sanim :

1264185 a 18B81 ale neviem ci sa stoho da nieco vycitat

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 14. 06. 2010 21:35

inak ja mam Motronik 1.0 a nie 1.1

325i/ECE


E30


M20/B25 (171hp)


85-87


0 261 200 081


Bosch Motronic M1.0

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 14. 06. 2010 21:43

dalsia info :
* Motronic 1.0 doesn’t have an O2 sensor / lambda control
* Motronic 1.0 uses a 2-row 35-pin connector on the ECU instead of the three-row 55 pin one.
* Motronic 1.0 has an additional idle air bypass screw on the throttle body

a po anglicky viem, cize moja RJ nemusi mat zapojenu lambdu resp. ziadnu.

dekoder mi vyhodil version Europe without KAT 06/86

cize :
1) ECU je original
2) kable - zvazok tiez
3) vyfuk je z katovej verzie a nezapojena lambda mu nevadi lebo nema vplyv na vstrek
4) Zistit ci je to motor stou vyssou kompresiou 8.5:1 alebo nieje ale to netusim ako, a ci je to vlastne blok 2.5

Maxmax prepac za plagatovanie, rad by som EDITOL ale nemam tu moznost, len citovat, neviem preco.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 14. 06. 2010 21:58

to 081 na RJ nebolo citatelne, v tom pripade mas pravdu, Motronic 1.0 s 2 radovou jednotkou a teda nemusi mat lambdu.. ale to je jedna z uplne prvych

na temu nepravidelneho chodu motora je tu kazde tretie tema, treba najprv pohladat a postudovat... na bmwsk by ti to hned zamkli
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 15. 06. 2010 06:46

Ja som si toho vedomi, pretoze som admin dvoch klubov s forom, ale tu mi chyba moznost editovat prispevok, navyse mne ani nejde o ten chod motora, to maju nasvedomi stare sviecky preskoceny zub / zrejme/ atd no, rad by som zistil ci sa jedna o 2.5 alebo 2.3. Da sa to inak ako zhodit hlavu a zmerat zdvih a priemer? Riesme iba tu identifikaciu, nic ine :)

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 15. 06. 2010 09:17

urobil som este zopar foto :
Obrázek

dalsie su tu : http://img294.imageshack.us/img294/3026/img3104n.jpg

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 15. 06. 2010 13:32

Max-Max píše:motronic totiz lambdu potrebuje

jo? a k cemu?

"Lambdu" DME (motronic) potrebuje pouze ke korekci smesi, v pripade BOSCH DME to neni kriticke cidlo ktere by nejak zasadne ovlivnilo chod motoru pokud je zbytek komponentu v poradku. Pokud by stale nekdo trval na tom, ze DME MUSI mit lambdu mu mohu pujcit na prozkoumani RJ pro motor M40 ktera je osazena firmwarem (chipem) pro rizeni motoru bez lambdy.

Pokud DME nedostava informace ze sondy vubec nebo jsou hodnoty mimo definovany rozsah ktery RJ zna tak ji vyhodnoti jako vadnou a nastavi pevny lambda koeficient (mirne bohatou smes). Hmatatelny rozdil je cca o 0,5l vyssi spotreba. Jinak se vada lambdy u RJ Bosch DME neprojevi - narozdil od jinych elektronickych rizeni jinych vyrobcu.


Jinak dle foto je ten motor slusna skladacka. Nikdy jsem nevidel Motronic motor s "malou diagnostickou zasuvkou" krome 325e ktera ma Motronic 1.0. Ta jednotka co je na obrazku je z 325i(525i) BEZ KAT takze ani zadnou zasuvku nehledej. Dle meho soudu, pokud budes vedet co delat tak das dohromady i tento bastl tak aby jezdil v pohode.

PS:muj pokusny M20B20 jede temer na jakoukoliv RJ vcetne te z motoru M40 - samozrejme to ale na 4-valcovou neni zadny zazrak :)
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 15. 06. 2010 14:44

Vasa píše:Dle meho soudu, pokud budes vedet co delat tak das dohromady i tento bastl tak aby jezdil v pohode.
Kedze to vediet nebudem, bude pre mna najjednoduchsie, tento vybrat, a kupit druhy M20B25 komplet z elektrikou, RJ atd :) a tento si nechat na ND alebo sa v nom trochu posparat a zistit co a ako. A tak aj bude :)

dakujem za odpovede este mi dajte odpoved ako sa da zistit objem motora bez demontaze hlavy

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 15. 06. 2010 16:31

prepacte za nefunkcny odkaz

tu su foto zbytku
http://img266.imageshack.us/gal.php?g=img3122n.jpg

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 15. 06. 2010 17:18

Fuseon píše:Da sa to inak ako zhodit hlavu a zmerat zdvih a priemer? Riesme iba tu identifikaciu, nic ine :)
Jo dá. 325 se pozná už z vrtání.

M20B25: vrtání 84, zdvih 75
B23: vrtání 80, zdvih 76,8
B20: v 80, z 66

dva poslední maj délku ojnice 130, ale to se dost blbě měří :lol:
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 15. 06. 2010 17:33

Asi by se to povedlo sundáním malé (velké vany).. alespoň cca..

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 15. 06. 2010 17:57

aula píše: Jo dá. 325 se pozná už z vrtání.
M20B25: vrtání 84, zdvih 75

Mozes mi pls povedat ako to zmerat, viem ze su na to take hodiny, stymi sme to merali na alfe, ale ta sviecky z hora a moj motor ma sviecky z boku tak neviem :) dakujem za odpoved

Prepacte mi take amaterske otazky, ale zatial sa len ucim zit s BMW a pravdu povediac Renault ma po troch rokoch tak neprekvapil ako toto, ale to je ine. to nic.

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 15. 06. 2010 18:02

Hodinkama změříš tak akorát čas nebo házivost. Tohle normál pravítkem nebo šuplerou. Měřit to dírou vod svíce by bylo celkem nepřesné, musí dolů šiška, nebo vana, jak psal kolega předemnou. Jinak toto je stejné jako u Renaulta.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 15. 06. 2010 18:20

myslel som ze u renaulta som sa stretol z kade cim, ale este nie z motorom o ktorom sa da zistit prt ak je prerazene ciselko, proste by mal by nejako odliseny od ostatnych, takto lahko dojde k chybe.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 15. 06. 2010 22:22

Fuseon píše:myslel som ze u renaulta som sa stretol z kade cim, ale este nie z motorom o ktorom sa da zistit prt ak je prerazene ciselko, proste by mal by nejako odliseny od ostatnych, takto lahko dojde k chybe.
napis do bmw ze mas prerazene cislo a ze vo fabrike robia kokoti lebo sa to neda od seba rozoznat a ziadas napravu

zaroven mozes napisat aj do vsetkych dalsich fabrik ktore robia zhodne motory s roznymi vykonostnymi verziami
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Odpovědět