Klimakompresor - problem

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Lukáš Brandejs
Příspěvky: 718
Registrován: 28. 05. 2006 17:12
Bydliště: Praha

Příspěvek od Lukáš Brandejs » 14. 06. 2007 14:06

Jezdím tam často, jsou to odborníci, budeš v dobrých rukách :wink:
608/302954
EX e30 2.5 24v vanos, co kua teď ?? těžko do horšího....
89 E34 535 LPG

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 14. 06. 2007 15:05

Prox píše:
Macek píše:Kompresor může zůstat původní, stačí vyměnit ten olej. Musí tam být olej pro chladivo R134. Funguje to i s tím původním, ale jak dlouho to ten kompresor vydrží je ve hvězdách... Stejně tak je dobré olej vyměnit, pokuď je použit starší kompresor, který nebyl dobře zašpuntován- nesmí tam být vlhkost. Olej by měli mít všichni klimatizéři... je ale fakt, že to dneska dělá kde kdo a málo kdo zná a dodržuje technologii...
no prave.. olej tam nejaky byl..jaky to netusim + me tam prifouknuli pri plneni R134 10g nejakyho oleje.. kolik ho tam celkem je to netusim..
Oleje bude v kompresoru kolem 200g, je ale potřeba ho demontovat, nechat ho nejlépe přes noc vykapat a nasledně nalít nový olej, hned namontovat a posléze naplnit chladivem....
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
Birkoff
Příspěvky: 115
Registrován: 22. 04. 2005 06:47
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Birkoff » 18. 06. 2007 06:36

ajfel píše:
Birkoff píše:Řešil jsem podobnej problém. Klima původně R12 po přendání z auta do auta kompletní vylití oleje, nyní R134a + olej co k tomu patří + barvivo a 3roky pohoda. Nic ostatního jsem neměnil. Klimatizák velmi rozumnej chlap, vysvětlil mi změnu chladiva,oleje a měl pravdu. Žádnej kravál, prostě nic, jen to chladí (možná o trochu míň než původně). Tolik moje zkušenost.
proc potom u bmw davaji na r134a novy kompresor?
Ano originál přestavba je výměna kompresoru, ventilu ve výparníku a kdoví čeho všeho ještě (olej je samozřejmost). Já jen píšu že jsem to udělal, jak jsem to udělal a že to funguje, tak jak to funguje. Nic víc nic míň.

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 18. 06. 2007 12:10

Birkoff píše: Ano originál přestavba je výměna kompresoru, ventilu ve výparníku a kdoví čeho všeho ještě (olej je samozřejmost). Já jen píšu že jsem to udělal, jak jsem to udělal a že to funguje, tak jak to funguje. Nic víc nic míň.
ok, dik :)
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 13. 08. 2007 13:20

tady je k tem prechodum nejake info ...
http://www.koalamotorsport.com/article- ... ioning.asp
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
Jirkoj
člen E30.cz
Příspěvky: 2029
Registrován: 12. 02. 2010 08:29
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Klimatizace

Příspěvek od Jirkoj » 10. 06. 2010 18:41

Je nějaká návaznost mezi funkcí klimatizace a čidla teploty? Ukazuje mi -30 stupňů a klima nechladí. Jedná se o E30 316i Touring r.v. 1992. Díky za odpověď.
Autodiagnostika, převozy na platě, opravy - Kolín, Kutná Hora, Poděbrady, Nymburk a okolí - Tel.:+420 703 494 595

Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz

Uživatelský avatar
Dolfa 325i
Příspěvky: 372
Registrován: 12. 11. 2005 11:33
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Dolfa 325i » 10. 06. 2010 19:31

Není.. -30 ti to ukazuje že máš špatný nebo odpojený čidlo vnější teploty co je v přívodu chlazení brzd vlevo.. a jestli nechladí klima tak ji budeš mít asi prázdnou..zjisti si jestli ti vůbec spíná kompresor..

Uživatelský avatar
Jirkoj
člen E30.cz
Příspěvky: 2029
Registrován: 12. 02. 2010 08:29
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirkoj » 10. 06. 2010 21:18

V neděli jedu za člověkem co by měl mít nějakou tu náhradu za R12. Co jsem pročetl fórum, tak by mělo něco existovat plus by se měl vyměnit olej v tom kompresoru. :$ Jak zjistím že ten kompresor sepne? Tady jsem četl, že bez tlaku v okruhu stejně neběží.
Autodiagnostika, převozy na platě, opravy - Kolín, Kutná Hora, Poděbrady, Nymburk a okolí - Tel.:+420 703 494 595

Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 11. 06. 2010 08:18

Jirkoj píše:V neděli jedu za člověkem co by měl mít nějakou tu náhradu za R12. Co jsem pročetl fórum, tak by mělo něco existovat plus by se měl vyměnit olej v tom kompresoru. :$ Jak zjistím že ten kompresor sepne? Tady jsem četl, že bez tlaku v okruhu stejně neběží.
Ano, bez tlaku v systemu nesepne el.mag. spojka a kompresor se nerozbehne. A jestli sepne poznas (laicky) z toho, ze pri volnobeznych otackas zapnes klimu a pokud se kompresor rozbehne tak otacky nepatrne zakolisaji (houpnou). (velice zjednodusene receno :) )
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 11. 06. 2010 18:27

dobře starý téma...
Jen doplním, při použití chladiva R134 do R12 klimy je dobrý ještě navíc prohodit expanzní ventil, s R12 to chladí znatelně hůře, samozdřejmě dehydrátor... jinak u otcovo auta chodí již 4 rokem s r134 a dobrý...
Jo a ještě jedno info, kompresor seiko-seiky je dle bmw připraven na chladivo r134, což prý Bosch ne ( ale chodí stím taktéž...)
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
Jirkoj
člen E30.cz
Příspěvky: 2029
Registrován: 12. 02. 2010 08:29
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Klima

Příspěvek od Jirkoj » 12. 06. 2010 05:03

Seiko-seiky made in Japan, ten tam mám. Co je tedy lepší? Předělat na R134, nebo naplnit nějakou alternativou za R12? Nerad bych to nejak ojebal a pak přišel o klimatizaci.
Autodiagnostika, převozy na platě, opravy - Kolín, Kutná Hora, Poděbrady, Nymburk a okolí - Tel.:+420 703 494 595

Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 12. 06. 2010 12:44

minuly rok do e36 mi dali r134a stím že je to adekvatní nahrada za r12 plus více oleje od začatku to nechtělo chladit dnes při zkoušení chladícího systemu se zjistilo že je kompresor po smrti
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Re: Klima

Příspěvek od Macek » 12. 06. 2010 13:39

Jirkoj píše:Seiko-seiky made in Japan, ten tam mám. Co je tedy lepší? Předělat na R134, nebo naplnit nějakou alternativou za R12? Nerad bych to nejak ojebal a pak přišel o klimatizaci.
Náhrady nebrat... kdybys v tom moc tápal, tak neni problém pořešit přestabu na r134 u mě...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 13. 06. 2010 12:45

je možné že kdyby byl v prdeli expanzní ventil nebo vysoušeč že by se nevytvořil tlak ve vysokotlaké části?
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Beton
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 730
Registrován: 17. 11. 2006 12:23
Bydliště: Hovorčovice tel. 777344847

Příspěvek od Beton » 15. 06. 2010 21:45

Náhrada za R12 je ISCEON 49.
Tam kde končí zadohrab, já teprve začínám 325iX

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 16. 06. 2010 21:35

Beton píše:Náhrada za R12 je ISCEON 49.
Iscelon je sajrajt, co dokurvý hadice a těsnění.... to opravdu nebrat... :evil:
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Odpovědět