Motronic - adaptace
Zpetny "odborne-laicky inzinyrink" je fajn a lecos dokonce i osvetly, ale spise by to chtelo nekoho od Bosche z te doby. Neprakticke je, ze "machry" co delali ECU pro Trici tezko sezeneme a stejne jiz budou ze 70% pod drnem a tezko nam neco reknou...
Nez se nekomu podari rozkryt zavoj tajemstvi jak to vlastne ma fungovat tak bohate postaci si par ECU doma otevrit a dobre si je napr. lupou prohlednout. Pak se vytraci smysl se bavit o nejake korekci v radu % v nasich autech, protoze stav velke vetsiny plosnych spoju (letovacich bodu) a kondenzatoru (elektrolytickych) po tech 20-30 letech zivota v prudkem stridani teplot (-40 az +70C) za ucasti vlhka apd. presne odpovida stavu karoserie predmetnych stroju. Z toho nam jasne vyplyva, ze pokud motor celkem obstojne bezi je to vlastne ZAZRAK. Nastesti jsou ECU vyrobeny, laicky receno, poctiveji nez bezna komercni elektronika ze soucastek s vyssi kvalitativni tridou. Navic co jsem vypozoroval ja "laickymi" pokusy, tak se bez nekterych svych casti ECU dokaze k zakladnimu behu motoru i obejit a zajistit neco jako "nouzovy beh".
Abychom dostali neco jako "referencni" kus by asi bylo potreba vymenit urcitou cast pasivnich soucastek za nove a prohnat to cele znovu "vlnou". V opacne pripade je to porad beh v bazinovem poli.
Nez se nekomu podari rozkryt zavoj tajemstvi jak to vlastne ma fungovat tak bohate postaci si par ECU doma otevrit a dobre si je napr. lupou prohlednout. Pak se vytraci smysl se bavit o nejake korekci v radu % v nasich autech, protoze stav velke vetsiny plosnych spoju (letovacich bodu) a kondenzatoru (elektrolytickych) po tech 20-30 letech zivota v prudkem stridani teplot (-40 az +70C) za ucasti vlhka apd. presne odpovida stavu karoserie predmetnych stroju. Z toho nam jasne vyplyva, ze pokud motor celkem obstojne bezi je to vlastne ZAZRAK. Nastesti jsou ECU vyrobeny, laicky receno, poctiveji nez bezna komercni elektronika ze soucastek s vyssi kvalitativni tridou. Navic co jsem vypozoroval ja "laickymi" pokusy, tak se bez nekterych svych casti ECU dokaze k zakladnimu behu motoru i obejit a zajistit neco jako "nouzovy beh".
Abychom dostali neco jako "referencni" kus by asi bylo potreba vymenit urcitou cast pasivnich soucastek za nove a prohnat to cele znovu "vlnou". V opacne pripade je to porad beh v bazinovem poli.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
konečně nějakej rozumnej názor 

B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...

Souhlas, ze po tech letech bude cast jednotek samozrejme v ruzne zubozenem stavu. Pokud ten motor jede pocitove normalne, celkem jednoduchy a hodne vypovidajici test jsou emise, kdyz odpovidaji je jasne, ze lambda regulace funguje a o moc vic se od te jednotky prece nechce, precist mapu, nastavit delku vstriku a predstih a ve smycce to drzet v lambda 1.
O existenci adaptaci taky vypovida to, ze pokud se tesne po kazdem resetu chova jinak nez kdykoliv potom, tak to neni na zaklade nahody. Do epromky si jednotka sama nic noveho nezapise. To uklada samozrejme nekde jinde, stejne jako chybove kody, ktere taky mizi po odpojeni napajeni.
Ty puvodni anglicke texty jsou udajne z materialu Bosch, vzhledem k tomu, ze to neni scan ale prehnane ocrkem, muze to byt pravda, ale taky nemusi. Rozhodne to nepsal nekdo, kdo o tom nic nevi, stejne to totiz funguje u novejsich ECU.
Az budete nekdo s tricou na diagnoze u Ondry, mrknete jestli je tam ta cast kde jsou adaptace aktivni a neco ukazuje. Napoveda u toho je tam bohuzel jenom hodne obecna.
O existenci adaptaci taky vypovida to, ze pokud se tesne po kazdem resetu chova jinak nez kdykoliv potom, tak to neni na zaklade nahody. Do epromky si jednotka sama nic noveho nezapise. To uklada samozrejme nekde jinde, stejne jako chybove kody, ktere taky mizi po odpojeni napajeni.
Ty puvodni anglicke texty jsou udajne z materialu Bosch, vzhledem k tomu, ze to neni scan ale prehnane ocrkem, muze to byt pravda, ale taky nemusi. Rozhodne to nepsal nekdo, kdo o tom nic nevi, stejne to totiz funguje u novejsich ECU.
Az budete nekdo s tricou na diagnoze u Ondry, mrknete jestli je tam ta cast kde jsou adaptace aktivni a neco ukazuje. Napoveda u toho je tam bohuzel jenom hodne obecna.
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Vasa to vidi moc pesimisticky, to by tech zazraku bylo prilis najednou
spis to vidim na ten stav, ze pokud je vse ostatni OK, tak nejake drobne chyby v RJ je mozno kompenzovat adaptaci, pokud se ale zacne vse srat, tak se negativni tolerance dle Murphyho scitaji tim nejnevhodnejsim zpusobem.

spis to vidim na ten stav, ze pokud je vse ostatni OK, tak nejake drobne chyby v RJ je mozno kompenzovat adaptaci, pokud se ale zacne vse srat, tak se negativni tolerance dle Murphyho scitaji tim nejnevhodnejsim zpusobem.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
fotky od samiqa:
foto/motronic/1.jpg
foto/motronic/2.jpg
foto/motronic/3.jpg
foto/motronic/4.jpg
foto/motronic/5.jpg
foto/motronic/6.jpg
foto/motronic/7.jpg
foto/motronic/8.jpg (standardni EPROMka jen pro porovnani oznaceni, tedy ta tam nepatri)
foto/motronic/9.jpg (IC jenz obsahuje "inteligentni spinace" pro rizeni injektoru)
foto/motronic/10.jpg
foto/motronic/1.jpg
foto/motronic/2.jpg
foto/motronic/3.jpg
foto/motronic/4.jpg
foto/motronic/5.jpg
foto/motronic/6.jpg
foto/motronic/7.jpg
foto/motronic/8.jpg (standardni EPROMka jen pro porovnani oznaceni, tedy ta tam nepatri)
foto/motronic/9.jpg (IC jenz obsahuje "inteligentni spinace" pro rizeni injektoru)
foto/motronic/10.jpg
Naposledy upravil(a) weNTyll dne 17. 03. 2010 23:37, celkem upraveno 1 x.
Schema podle fotky asi odpovida, alespon podle pritomnosti tech hlavnich aktivnich prvku. Detailne jsem to nestudoval, ale co se tyce mista k zapisu pro uchovani docasnych informaci po dobu napajeni, je ho tam v pomeru ke kapacite ROM (EPROM) celkem dost. Hadam, ze mnohonasobne vic, nez je potreba pro ulozeni tech nekolika malo kratkych chybovych kodu. A ze se v te dobe zbytecnou sakra drahou kapacitou navic rozhodne neplytvalo.
Je taky dost mozne, ze mapa plus vsechny konfiguracni instrukce pro dany typ motoru budou jenom v te ROM/EPROM a prevexlovat jednotku z 6 na 4 valec a opacne jde jenom prehozenim toho chipu.
Je taky dost mozne, ze mapa plus vsechny konfiguracni instrukce pro dany typ motoru budou jenom v te ROM/EPROM a prevexlovat jednotku z 6 na 4 valec a opacne jde jenom prehozenim toho chipu.
Kdyby to nekoho zajimalo tak jsem vyhrabal kompletni popis funkce Motronicu (1.1-1.3) abychom se nemuseli slozite dopatravat "co a jak to vlastne dela..."
Je to cele v anglictine a prekladat se mi to nechce.
Mimo zakladni beh jsou popsany postupy jak se adaptuji mapy, tzv. nouzovy beh a jeho limitace, self diagnostika apd.
Bystrejsi jiz mozna napadlo, ze US verze E30 mely tzv. kontrolku CHECK ENGINE (legislativni narizeni souvisejici predevsim s emisema) a pro zbytek sveta to E30 nema, tak kdyby si to nekdo chtel udelat (alespon zakladne mate info, ze "je neco spatne" tak staci "vyclenit" prazdnou kontrolku v pristrojovce, natahnout k zarovce +12V a druhou "nohu" pripojit k pinu 15 RJ....
Je to cele v anglictine a prekladat se mi to nechce.
Mimo zakladni beh jsou popsany postupy jak se adaptuji mapy, tzv. nouzovy beh a jeho limitace, self diagnostika apd.
Bystrejsi jiz mozna napadlo, ze US verze E30 mely tzv. kontrolku CHECK ENGINE (legislativni narizeni souvisejici predevsim s emisema) a pro zbytek sveta to E30 nema, tak kdyby si to nekdo chtel udelat (alespon zakladne mate info, ze "je neco spatne" tak staci "vyclenit" prazdnou kontrolku v pristrojovce, natahnout k zarovce +12V a druhou "nohu" pripojit k pinu 15 RJ....
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm