Motronic - adaptace

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 17. 03. 2010 10:31

Zpetny "odborne-laicky inzinyrink" je fajn a lecos dokonce i osvetly, ale spise by to chtelo nekoho od Bosche z te doby. Neprakticke je, ze "machry" co delali ECU pro Trici tezko sezeneme a stejne jiz budou ze 70% pod drnem a tezko nam neco reknou...

Nez se nekomu podari rozkryt zavoj tajemstvi jak to vlastne ma fungovat tak bohate postaci si par ECU doma otevrit a dobre si je napr. lupou prohlednout. Pak se vytraci smysl se bavit o nejake korekci v radu % v nasich autech, protoze stav velke vetsiny plosnych spoju (letovacich bodu) a kondenzatoru (elektrolytickych) po tech 20-30 letech zivota v prudkem stridani teplot (-40 az +70C) za ucasti vlhka apd. presne odpovida stavu karoserie predmetnych stroju. Z toho nam jasne vyplyva, ze pokud motor celkem obstojne bezi je to vlastne ZAZRAK. Nastesti jsou ECU vyrobeny, laicky receno, poctiveji nez bezna komercni elektronika ze soucastek s vyssi kvalitativni tridou. Navic co jsem vypozoroval ja "laickymi" pokusy, tak se bez nekterych svych casti ECU dokaze k zakladnimu behu motoru i obejit a zajistit neco jako "nouzovy beh".

Abychom dostali neco jako "referencni" kus by asi bylo potreba vymenit urcitou cast pasivnich soucastek za nove a prohnat to cele znovu "vlnou". V opacne pripade je to porad beh v bazinovem poli.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 17. 03. 2010 10:53

konečně nějakej rozumnej názor 8)
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 17. 03. 2010 11:35

Souhlas, ze po tech letech bude cast jednotek samozrejme v ruzne zubozenem stavu. Pokud ten motor jede pocitove normalne, celkem jednoduchy a hodne vypovidajici test jsou emise, kdyz odpovidaji je jasne, ze lambda regulace funguje a o moc vic se od te jednotky prece nechce, precist mapu, nastavit delku vstriku a predstih a ve smycce to drzet v lambda 1.

O existenci adaptaci taky vypovida to, ze pokud se tesne po kazdem resetu chova jinak nez kdykoliv potom, tak to neni na zaklade nahody. Do epromky si jednotka sama nic noveho nezapise. To uklada samozrejme nekde jinde, stejne jako chybove kody, ktere taky mizi po odpojeni napajeni.

Ty puvodni anglicke texty jsou udajne z materialu Bosch, vzhledem k tomu, ze to neni scan ale prehnane ocrkem, muze to byt pravda, ale taky nemusi. Rozhodne to nepsal nekdo, kdo o tom nic nevi, stejne to totiz funguje u novejsich ECU.

Az budete nekdo s tricou na diagnoze u Ondry, mrknete jestli je tam ta cast kde jsou adaptace aktivni a neco ukazuje. Napoveda u toho je tam bohuzel jenom hodne obecna.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 17. 03. 2010 17:21

Vasa to vidi moc pesimisticky, to by tech zazraku bylo prilis najednou 8)

spis to vidim na ten stav, ze pokud je vse ostatni OK, tak nejake drobne chyby v RJ je mozno kompenzovat adaptaci, pokud se ale zacne vse srat, tak se negativni tolerance dle Murphyho scitaji tim nejnevhodnejsim zpusobem.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 17. 03. 2010 22:42

fotky od samiqa:

foto/motronic/1.jpg
foto/motronic/2.jpg
foto/motronic/3.jpg
foto/motronic/4.jpg
foto/motronic/5.jpg
foto/motronic/6.jpg
foto/motronic/7.jpg
foto/motronic/8.jpg (standardni EPROMka jen pro porovnani oznaceni, tedy ta tam nepatri)
foto/motronic/9.jpg (IC jenz obsahuje "inteligentni spinace" pro rizeni injektoru)
foto/motronic/10.jpg
Naposledy upravil(a) weNTyll dne 17. 03. 2010 23:37, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 17. 03. 2010 22:48

Ja jeste doplnim schema, zdroj E30.DE.

foto/motronic/motronic1.3.pdf

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 18. 03. 2010 11:23

Schema podle fotky asi odpovida, alespon podle pritomnosti tech hlavnich aktivnich prvku. Detailne jsem to nestudoval, ale co se tyce mista k zapisu pro uchovani docasnych informaci po dobu napajeni, je ho tam v pomeru ke kapacite ROM (EPROM) celkem dost. Hadam, ze mnohonasobne vic, nez je potreba pro ulozeni tech nekolika malo kratkych chybovych kodu. A ze se v te dobe zbytecnou sakra drahou kapacitou navic rozhodne neplytvalo.

Je taky dost mozne, ze mapa plus vsechny konfiguracni instrukce pro dany typ motoru budou jenom v te ROM/EPROM a prevexlovat jednotku z 6 na 4 valec a opacne jde jenom prehozenim toho chipu.

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 26. 04. 2010 15:56

Kdyby to nekoho zajimalo tak jsem vyhrabal kompletni popis funkce Motronicu (1.1-1.3) abychom se nemuseli slozite dopatravat "co a jak to vlastne dela..."

Je to cele v anglictine a prekladat se mi to nechce.


Mimo zakladni beh jsou popsany postupy jak se adaptuji mapy, tzv. nouzovy beh a jeho limitace, self diagnostika apd.

Bystrejsi jiz mozna napadlo, ze US verze E30 mely tzv. kontrolku CHECK ENGINE (legislativni narizeni souvisejici predevsim s emisema) a pro zbytek sveta to E30 nema, tak kdyby si to nekdo chtel udelat (alespon zakladne mate info, ze "je neco spatne" tak staci "vyclenit" prazdnou kontrolku v pristrojovce, natahnout k zarovce +12V a druhou "nohu" pripojit k pinu 15 RJ....
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 27. 04. 2010 08:22

Mam zajem, takovych materialu neni nikdy dost :D

Odpovědět