Drift
Drift
Chtěl bych se zeptat jak začít driftovat a poradit něaké finty co udělat na autě, aby to bylo lepší atd. Jinak mám BMW E30 325i SEDAN se základním výkonem 125KW/170PS zatím bez samosvoru, protože nevím jaký je pro toto auto vhodný na drift
A ještě bych se rád zeptal jestli je tento výkon dostačující. Auto bych chtěl samozdřejmě i normálně do provozu. Děkuji za rady 
BMW E30 325i
http://www.lukas98.osoba.cz
http://www.lukas98.osoba.cz
Špéru pokud možno co nejkratší, já bych asi volil velkou 4.1 nebo malou 4.27(nejlépe podpořené zvýšenou svorností). Dále je nutno použít nějakej sportovní podvozek. K tomu ještě ideálně hydrorukáv a řízení z e36 aby sis neumotal z rukou housku. A pak se můžeš celkem slušně klouzat, ale na regulérní drifty a bokování na trojku v kilu a vejš je ta dvaapůlka dle mého názoru celkem slabá. Ale zase to bude použitelný i na normální ježdění.
325 e30 - pro chudého studenta nejrychlejší cesta k bankrotu
http://www.youtube.com/watch?v=X04-aa9FyF0
http://www.youtube.com/watch?v=-yfgi8U0TDM
http://www.youtube.com/watch?v=X04-aa9FyF0
http://www.youtube.com/watch?v=-yfgi8U0TDM
Dle tve otazky soudim, ze s tim akorat zacinas, tudiz cemu je ti potreba se v prvni rade venovat je dostat auto do smyku a z nej pak zpatky pod kontrolu. K tomu ti neni potreba ani vyjimecny vykon a (krome snad jednoho zpusobu rozhodeni auta - clutch-kick) ani spera.
Jinak na poradny drifty je samozrejme M20B25 uplnej prd ale to te zatim trapit nemusi, zaklad mas dobrej. Driftovat se da se vsim, coz je ono smykani se zakrutou bokem. Kdyz zvladnes to, pak se muzes venovat powerslidu.
ED - A k tomu rizeni - Uz dlouho me to na trice sere, ale neni to negativum v tom smyslu, ze se na tom pujdes zabit. Pouze musis rychlost "obraceni" auta prizpusobit prevodu rizeni a tedy rychlosti s jakou jsi schopen otacet volantem. A i tam nastupuje argument toho, ze vlastne, kdyz to uz mas v ruce tak volant jen nechas krouzit v rukou a "chytnes" ho v prave chvili. Tam na druhe strane nemyslim, ze je to nutne o schopnostech. Spis je to zpusob jak se to da delat. Nekdo to dela tak a jinej zase nepousti volant nikdy. Coz neznamena, ze by to nedovedl, proste je to jinej zpusob rizeni.
Jinak na poradny drifty je samozrejme M20B25 uplnej prd ale to te zatim trapit nemusi, zaklad mas dobrej. Driftovat se da se vsim, coz je ono smykani se zakrutou bokem. Kdyz zvladnes to, pak se muzes venovat powerslidu.
ED - A k tomu rizeni - Uz dlouho me to na trice sere, ale neni to negativum v tom smyslu, ze se na tom pujdes zabit. Pouze musis rychlost "obraceni" auta prizpusobit prevodu rizeni a tedy rychlosti s jakou jsi schopen otacet volantem. A i tam nastupuje argument toho, ze vlastne, kdyz to uz mas v ruce tak volant jen nechas krouzit v rukou a "chytnes" ho v prave chvili. Tam na druhe strane nemyslim, ze je to nutne o schopnostech. Spis je to zpusob jak se to da delat. Nekdo to dela tak a jinej zase nepousti volant nikdy. Coz neznamena, ze by to nedovedl, proste je to jinej zpusob rizeni.
Co se toho pipova tvrzení o samosvoru týče,tak s tím moc nesouhlasím. Podle mých zkušeností je pokus o drift a následná jízda v něm s otevřeným diffem docela riskantní a nevyzpitatelné. Někdo to asi dokáže ale mně to vždycky vytrestalo. Nejsem nějaký extra znalý driftař nebo tak něco,ale ze samosvorem má člověk aspoň nějakou jistotu že to auto udělá přinejmenším část toho,co se po něm chce a ne že je chvilku přetáčivé,pak zas nedotáčivé atd... je to jenom můj názor a má zkušenost. Prostě obyčejný diferenciál bych nedoporučoval...
No smoke, no fun...


bych chtel videt kdo z lidi na foru je tady se samosvorem schopnej dělat "pokus o drift a následná jízda v něm s otevřeným diffem docela riskantní a nevyzpitatelné"
Většina lidí si nandá samosvor a jezdí do zatáček skoro přes ručku a potom dělají hustý kolečka někde na rovný ploše a to, že občas někde baworáku na výjezdu ze zatáčky ustřelí prdel, tak není drift.
s 2.5 můžeš zadkem smykovat a když ti to pak nějak půjde a nebudeš vědět jak dál, tak si koupíš svor ..
Většina lidí si nandá samosvor a jezdí do zatáček skoro přes ručku a potom dělají hustý kolečka někde na rovný ploše a to, že občas někde baworáku na výjezdu ze zatáčky ustřelí prdel, tak není drift.
s 2.5 můžeš zadkem smykovat a když ti to pak nějak půjde a nebudeš vědět jak dál, tak si koupíš svor ..
- marlin
- Příspěvky: 2059
- Registrován: 17. 02. 2007 22:37
- Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
- Kontaktovat uživatele:
rozhodně potřebuješ špéru. Po mé zkušenosti to prostě s open diff nejde.
Jinak jezdit bokem se dá pekně i s třeba iSem, jen to chce umět a vedět jak na to. A ideálně nějaké menší adhezní podmínky - mokro apod.
Ta 2,5ka je na naučení dobrá, s tou to jde skoro samo
Jinak ideál je mít na zadní nápravě 300+ kobyl aby měly kola trakci i ve 120ti když letíš bokem....
Jinak jezdit bokem se dá pekně i s třeba iSem, jen to chce umět a vedět jak na to. A ideálně nějaké menší adhezní podmínky - mokro apod.
Ta 2,5ka je na naučení dobrá, s tou to jde skoro samo
Jinak ideál je mít na zadní nápravě 300+ kobyl aby měly kola trakci i ve 120ti když letíš bokem....
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska
Mno s tím otevřený diffem je to sporný...nevím, jak je to možný, ale to co s ním provádí Záchvat tu většina nevymyslí ani se svorem
Asi to bude "medzikusem"
A vsadím se, že jak je na tu techniku s otevřeným nacvičenej, tak by aspoň ze začátku skončil se špérou párkrát přetočenej...
Jinak z mých zkušeností, s open diffem má člověk pocit, že se to urve dřív, ale většinou je to spíš takový poposkočení o pár čísel a pak úhel nenabíráš...ale se svorem, když už to urveš, tak to jde ráz na ráz...

Jinak z mých zkušeností, s open diffem má člověk pocit, že se to urve dřív, ale většinou je to spíš takový poposkočení o pár čísel a pak úhel nenabíráš...ale se svorem, když už to urveš, tak to jde ráz na ráz...
Vím jak to myslíš, ale jinak jsi napsal kravinumarlin píše: Jinak ideál je mít na zadní nápravě 300+ kobyl aby měly kola trakci i ve 120ti když letíš bokem....
E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke
- MattyX
- Příspěvky: 12536
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
AmenMíšánek píše:ze samosvorem má člověk aspoň nějakou jistotu že to auto udělá přinejmenším část toho,co se po něm chce a ne že je chvilku přetáčivé,pak zas nedotáčivé atd... je to jenom můj názor a má zkušenost. Prostě obyčejný diferenciál bych nedoporučoval...
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
JjWilD píše:Vím jak to myslíš, ale jinak jsi napsal kravinumarlin píše: Jinak ideál je mít na zadní nápravě 300+ kobyl aby měly kola trakci i ve 120ti když letíš bokem....![]()
To je prave bohuzel pravda.KuaJa píše:bych chtel videt kdo z lidi na foru je tady se samosvorem schopnej dělat "pokus o drift a následná jízda v něm s otevřeným diffem docela riskantní a nevyzpitatelné"![]()
![]()
![]()
Většina lidí si nandá samosvor a jezdí do zatáček skoro přes ručku a potom dělají hustý kolečka někde na rovný ploše a to, že občas někde baworáku na výjezdu ze zatáčky ustřelí prdel, tak není drift.
Projet zatacku bokem se da z me skusenosti v cemkoliv. Predni nahon/zadni nahon, spera/nespera. Pokazde kdyz se dostanu k dalsimu autu, vemu ho na par svych oblibenych zatacek. Stane se, ze to neni na prvni pokus ale jinak to slo bokem vzdy. Dobrej podvozek a vyvazeni je zpravidla prijemny bonus. Myslim samozrejme bez rucni brzdy.
A co se jizdy bez spery tyce - neudelas s tim kruhac tri krat dokola, ale treba stoosmdesatku klidne. Jednu takovou si davam bezne na Mazde 6 od zacatku do konce. Fyziku neoseres. Posledne na okruhu v Myte jsem jel na iS bez spery bokem kazdou druhou. Nejjednodussi co muzes udelat je vletet do zatacky vyssi rychlosti a jit pozde na brzdu. A uz se klouzes.
Nejsem obzvlast aktivni drifter, ale aktivne se venuju rizeni jako celku. Co se tyce te nebezpecnosti open diffu podle Misanka - Musis se vic snazit abys to rozhodil a abys to ve smyku udrzel co nejdyl, nez se sperou, kde jen kopnes spojkou, pripadne ani to ne a jedes. Z toho uhlu pohledu nebezpecnejsi asi ano. I kdyz ono "vic snazit" je taky relativni...spis je to jinej zpusob. Jde asi o to na co jsi zvyklej. Kazdopadne i kdyby to nebezpecnejsi bylo je to jen dobre, pac kdyz to zvladnes, nauci te to v konecnim dusledku vic, nez druha varianta. To je tedy to, co osobne preferuju ja. Spis se budu venovat driftovani a celkove rizeni v Porsche 964 nebo prvni 911, nez treba v E46 M3. V tom druhem si budes litat bokem jedna radost bez problemu. Ale v tom prvnim se taky trochu zapotis a kdyz si pak do te M3 presednes, tak u toho budes mit jednu ruku na okne.
ED - Toliko jenom muj, docela pochopitelne nekdy oznacovan za vadny, pristup. Kdyz mi nekdo rekne, ze 960 turbo je na hovno uz z principu sve debilni koncepce, je to rozumnej nazor. Ale ma pro me daleko vyssi pritazlivost nez cokoliv..."lip kontrolovatelneho".
http://www.youtube.com/watch?v=Zv3zyvAAoQY
Bez špéry ... a toto je asi jedine video, ktere mam a to jsem nabokoval o dost lepsi a delsi kusy.
3x kruhac taky dam bez spery
.. ale bohuzel, nemam na to uz koule, staci mi kdyz ho dam jednou a to uz se dost bojim, policiste me tady trosku znaji a zacinam z nich mit respect.
S mym byvalym tourem 324td jsem na Renocaru za mokra dal celou pravotocivou zatacku po cilove rovince ve 120ti na vytocenou trojku, bez spery. Nekolikrat. Po 20ti minutach me tahal jerab z kačírku
Bez špéry ... a toto je asi jedine video, ktere mam a to jsem nabokoval o dost lepsi a delsi kusy.
3x kruhac taky dam bez spery
S mym byvalym tourem 324td jsem na Renocaru za mokra dal celou pravotocivou zatacku po cilove rovince ve 120ti na vytocenou trojku, bez spery. Nekolikrat. Po 20ti minutach me tahal jerab z kačírku
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
- dvermanapred
- Příspěvky: 582
- Registrován: 12. 10. 2007 14:43
- Bydliště: Praha
A je to tu zas
Dle mých zkušeností je samosvor velkou výhodou, máš nad autem větší kontrolu a nehrozí tolik nedotáčivost. Zdravá 2,5 v kupé s rozumným poměrem diffu ti bude na začátek stačit. Co se týče řízení souhlasím s pipem, klidné pohyby a tréning nicméně pokud na to máš plac, driftovat třeba normálně na silnici si s takovým řízením radši netroufnu, protože to pak při chybičce neuručkuješ.... No kvalitně v e30 bokem jedině m30b35 a nějaká rozumná váha auta, tam už ty koně jsou.
2záchvat: Moc pěkný, jen není vidět zda jedeš komplet celou zatáčku nebo jen její polovinu. Já se o to pokoušel zhruba takhle http://www.youtube.com/watch?v=ggzLUWGGMq4
2záchvat: Moc pěkný, jen není vidět zda jedeš komplet celou zatáčku nebo jen její polovinu. Já se o to pokoušel zhruba takhle http://www.youtube.com/watch?v=ggzLUWGGMq4
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla
Tak jasne, na vsechno jsou vzdy zpusoby. Myslel jsem spis neco z beznejsich ridicskych praktik.Záchvat píše: 3x kruhac taky dam bez spery.. ale bohuzel, nemam na to uz koule, staci mi kdyz ho dam jednou a to uz se dost bojim, policiste me tady trosku znaji a zacinam z nich mit respect.
Je třeba mít řádnej vzor http://www.youtube.com/watch?v=2mWZjYXPIo8 
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla
s tím mokrou silnici bych souhlasil mokro je nej a pokud,zas dáš dost plynu na mokru se moc nerozjedeš to mám odskoušené,takže na morku stačí trocha plynumarlin píše:rozhodně potřebuješ špéru. Po mé zkušenosti to prostě s open diff nejde.
Jinak jezdit bokem se dá pekně i s třeba iSem, jen to chce umět a vedět jak na to. A ideálně nějaké menší adhezní podmínky - mokro apod.
Ta 2,5ka je na naučení dobrá, s tou to jde skoro samo
Jinak ideál je mít na zadní nápravě 300+ kobyl aby měly kola trakci i ve 120ti když letíš bokem....
Co nemá zadní náhon,tak není auto!!!!!


a 

