"VELKÝ BC"
- Kuba318ie30
- Příspěvky: 1602
- Registrován: 17. 08. 2007 07:56
- Bydliště: Roudnice nad Labem
Při zapnutý funkci memo, ti to gongne nějak před každou celou hodinou a při nízký teplotě, po otočení klíčkem v zapalování to gongne taky. Nejsem si tím úplně jistej, už je to delší dobu, co jsem měl malý BC, tak ať to kdyžtak někdo potvrdí případně vyvrátí.Kuba318ie30 píše:tak se přeorientovávám zpět na malý BC, pro moje potřeby to bude stačit a aspoň to zaplní tu díru, co tam teď mám po analog hodinách...
jen dotaz:
na co je u malého BC ten Gong?
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
- Kuba318ie30
- Příspěvky: 1602
- Registrován: 17. 08. 2007 07:56
- Bydliště: Roudnice nad Labem
Tudíž tedy.
Mám hodiny - analog. Ten konektor co vede k hodinám je mi na nic.
Mám malý BC + ten kabelovej svazek co vede k budíkům, gongu a čidlu. Jenže k tomu čidlu vede pod volant a tam se napojuje jinam. To bude asi ten druhej kabel, kterej vede někudy dolů k nasávači brzd. Má auto bez BC nějakou přípravu ve smyslu připraveného kabelu k teplotnímu čidlu?
Mám hodiny - analog. Ten konektor co vede k hodinám je mi na nic.
Mám malý BC + ten kabelovej svazek co vede k budíkům, gongu a čidlu. Jenže k tomu čidlu vede pod volant a tam se napojuje jinam. To bude asi ten druhej kabel, kterej vede někudy dolů k nasávači brzd. Má auto bez BC nějakou přípravu ve smyslu připraveného kabelu k teplotnímu čidlu?
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
Zavarenec píše:Tudíž tedy.
Mám hodiny - analog. Ten konektor co vede k hodinám je mi na nic.
Mám malý BC + ten kabelovej svazek co vede k budíkům, gongu a čidlu. Jenže k tomu čidlu vede pod volant a tam se napojuje jinam. To bude asi ten druhej kabel, kterej vede někudy dolů k nasávači brzd. Má auto bez BC nějakou přípravu ve smyslu připraveného kabelu k teplotnímu čidlu?
Mas hodiny - tudiz konektor je Ti opravdu na "H".
Svazek BC 1 (spravne oznaceni BC 1 je ATA - Aussen Temperatur Anzeige) se na zapojuje nasledovne:
zluty konektor - do pristrojovky do zlute "diry"
zeleny konektor - do ovladaci jednotky ATA
bilo-pruhledny 2-pin - do dalsiho kabelu co vede k cidlu dopredu
cerny 4-pin - do gongu
Podotykam, ze konektory nelze ZAMENIT a zapojit je spatne bez fyzicke destrukce ostatniho !!!
A zaverem: na 99% v aute bez ATA neni natazen kabel z podvolantu k cidlu teploty - ono by to jaksi nemelo smysl.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
OK, výborně, děkuji za supr profi vysvětlení. Myslím, že bych to mohl zvádnout v pohodě
Nicméně jsem zvědavej jak vypreparuju ten kabel co vede k tomu nasávačí
Nicméně jsem zvědavej jak vypreparuju ten kabel co vede k tomu nasávačí
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
asi tak za 5 minut kdyz vis kudy. Rozepnes ty plastove stahovacky co fixuji kabelaz na levem vnitrnim podbehu, kabel vytahnes ze predu od nafuku a pak ho protahnes pres pruchodku nad pedaly bud do interieru nebo z interieru ven do motoroveho prostoru. Ja to vytahuji do motoroheho prostoru pac ten konektor uvnitr je mensi a snaze proleze skrz tu gumu.Zavarenec píše: Nicméně jsem zvědavej jak vypreparuju ten kabel co vede k tomu nasávačí
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
zastavna BC2 (spravne OBC) neni v zasade jina nez u ATA (BC1).
Drobnosti pri montazi jsou cca takove:
1, pro montaz BC ovladaci jednotky se musi demontovat stredni panel toleni a radia, protoze BC2 se uchycuje pomoci 4 sroubku na panel zevnitr. U BC1 toto odpada, protoze pouziva stejny ramecek jako hodiny (ramecek je nasroubovan zevnitr a hodiny/BC1 se "zacvaknou" do toho ramecku)
2, pro plnou funkci BC2 (fc CODE), je zapotrebi lokalizovat "bypass" kabel pro preruseni napajeni palivoveho cerpadla (plast - v miste SA konektoru 2-pinovy konektor barva kabelu svetle zelena, chrom - na leve strane u RJ motoru, kde je 3-pinovy konektor a do nej se vlozi "bypass" od BC2). Z toho nam jasne vyplyva, ze kabelaz BC2 se lysi mezi chomem a plastem. Samozrejme to lze upravit, pripadne si odpustit funkci CODE.
3, packa pro provoz BC2 nutna neni a je dobra pouze k tomu, ze se tim prepinaly funkce jedna po druhe. I kdyz ji v aute mam, tak si to radeji prepnu rucne primou volbou na BC2. Pokud ji tam chci tak samozrejme musim demontovat kryty sloupku rizeni a volant. Propojuje se jednim kablikem do kabelaze pod volantem.
Pro funkci CODE se musi nainstalovat tzv. Relebox (spravne se montuje na pozarni pricku za SA konektor plastovymi matkami), dale se montuje nezavisla houkacka nad levy nadech k brzdam (po 3x spatnem zadani kodu se aktivuje a "houka") a jeste je potreba namontovat spinac otevreni kapoty na levy zaves kapoty (pokud to funguje a je aktivovana fc CODE tak pri otevreni kapoty houka rovnou). Kabelaz samozrejme obsahuje vsechny potrebne konektory ktere NELZE zamenit pokud k tomu mate odpovidajici periferie.
Zakladni identifikace konektoru:
VNIRNI kabelaz:
zluty - do pristrojovky do zlute diry
zeleny vicepinovy - do jednotky BC
cerny 4-pinovy - gong
zeleny 4-pinovy - konektor 1 v releboxu
modry 1-pinovy - ovladaci packa
bilo-pruhledny 2-pinovy - propojeni do externi kabelaze - cidlo teploty
bily 1-pinovy - nelze jednoznacne urcit - pravdepodobne ovladani nezavisleho topeni pres BC (v tom pripade nefunguji stopky - Timer)
1-pinovy (barvu si nepamatuji) - pripojeni do vystupu rychlosti z budiku, samozrejme take potrebujeme takoveho zeleneho "jezka" ktery se nacvakne do zadni casti budiku
EXTERNI kabelaz:
zeleny 4-pinovy - konektor 2 v releboxu
bilo-pruhledny 2-pinovy - k cidlu teploty
bily 2-pinovy - bypass pro preruseni napajeni palivove pumpy (plast, u chroma je tento konektor na VNITRNI kabelazi a vypada trochu jinak)
ocko s hnedym kabelem - zem, montovana na uzemnovaci sroub pod volantem
cerveny 1-pinovy - napajeni releboxu - do SA konektoru
cerny maly 2-pinovy - nepodarilo se mi identifikovat (treba nekdo vi)
modry 2-pinovy (jako na svetla) - napajeni houkacky
cerny 2-pinovy (jako na svetla) - propojeni spinace kapoty (je umisten cca uprostred EXTERNI kabelaze a vystupuje v miste u pojistkovky)
cerny 2-pinovy (jako na svetla) - propojeni cidla teploty v motorovem prostoru (tvar konektoru se lisi dle plast/chrom)
Cela a UPLNA sada BC2 se vyskytuje velmi ojedinele, protoze uz je spousta veci poztracena, zapomenuta v darci ci jinak "ojebana". Me se podarilo 2 UPLNE sady poridit z USA, ale za cenu nejednoduche komunikace s prodejci co vsechno jeste musi z auta vyndat Ale byli celkem "vnimavi".
Samozrejme pro "masirku" abychom meli v aute BC2 staci jednotka BC a vnitrni kabelaz. Datum a hodiny vam pujdou a to mnohym staci
Cena za BC2 je primo umerna tomu, "ze vsichni to chtej a moc toho k mani neni". Upozornuji na to, ze dat vice jak 4tis za neco co neni uplna (zduraznuji UPLNA) sada je nesmysl a prodejce odkazte do patricnych mist. Za vnitrni kabelaz + jednotku BC tak max 1500 a podle dostupnych jednotlivych komponent pridavat. Nastesti BC2 prilis netrpi narozdil od ATA (BC1) vadami LCD, ale zase doporucuji pred instalaci vymenit podsvetleni jak LCD tak i tlacitek. Pak se k tomu "kurevsky" spatne muze.
Prumerna spotreba se vypocitava na zaklade tzv. "code steckeru" ktery je vlozen v zadni casti BC2 a je vymeni dle motorizace. Vzhledem k tomu, ze vetsina BC2 byla nainstalovana v drazsich autech (325i apd.) tak pro majitele nizsich kubatur je celkem zazrak dostat "code stecker" co potrebuji. Ve svem Touru (1.8 M40) mam "stecker" z 2.5 M20 a pokud udelam nasledujici: prum. spotreba / 6 x 4 tak dostanu celkem spravny udaj spotrebe
Takze hura do nakupu a montaze.
PS: je mozne, ze ve vyse uvedem bude par odlisnosti od vasi reality - pisi to z hlavy a montoval jsem to pred 3 lety.
Drobnosti pri montazi jsou cca takove:
1, pro montaz BC ovladaci jednotky se musi demontovat stredni panel toleni a radia, protoze BC2 se uchycuje pomoci 4 sroubku na panel zevnitr. U BC1 toto odpada, protoze pouziva stejny ramecek jako hodiny (ramecek je nasroubovan zevnitr a hodiny/BC1 se "zacvaknou" do toho ramecku)
2, pro plnou funkci BC2 (fc CODE), je zapotrebi lokalizovat "bypass" kabel pro preruseni napajeni palivoveho cerpadla (plast - v miste SA konektoru 2-pinovy konektor barva kabelu svetle zelena, chrom - na leve strane u RJ motoru, kde je 3-pinovy konektor a do nej se vlozi "bypass" od BC2). Z toho nam jasne vyplyva, ze kabelaz BC2 se lysi mezi chomem a plastem. Samozrejme to lze upravit, pripadne si odpustit funkci CODE.
3, packa pro provoz BC2 nutna neni a je dobra pouze k tomu, ze se tim prepinaly funkce jedna po druhe. I kdyz ji v aute mam, tak si to radeji prepnu rucne primou volbou na BC2. Pokud ji tam chci tak samozrejme musim demontovat kryty sloupku rizeni a volant. Propojuje se jednim kablikem do kabelaze pod volantem.
Pro funkci CODE se musi nainstalovat tzv. Relebox (spravne se montuje na pozarni pricku za SA konektor plastovymi matkami), dale se montuje nezavisla houkacka nad levy nadech k brzdam (po 3x spatnem zadani kodu se aktivuje a "houka") a jeste je potreba namontovat spinac otevreni kapoty na levy zaves kapoty (pokud to funguje a je aktivovana fc CODE tak pri otevreni kapoty houka rovnou). Kabelaz samozrejme obsahuje vsechny potrebne konektory ktere NELZE zamenit pokud k tomu mate odpovidajici periferie.
Zakladni identifikace konektoru:
VNIRNI kabelaz:
zluty - do pristrojovky do zlute diry
zeleny vicepinovy - do jednotky BC
cerny 4-pinovy - gong
zeleny 4-pinovy - konektor 1 v releboxu
modry 1-pinovy - ovladaci packa
bilo-pruhledny 2-pinovy - propojeni do externi kabelaze - cidlo teploty
bily 1-pinovy - nelze jednoznacne urcit - pravdepodobne ovladani nezavisleho topeni pres BC (v tom pripade nefunguji stopky - Timer)
1-pinovy (barvu si nepamatuji) - pripojeni do vystupu rychlosti z budiku, samozrejme take potrebujeme takoveho zeleneho "jezka" ktery se nacvakne do zadni casti budiku
EXTERNI kabelaz:
zeleny 4-pinovy - konektor 2 v releboxu
bilo-pruhledny 2-pinovy - k cidlu teploty
bily 2-pinovy - bypass pro preruseni napajeni palivove pumpy (plast, u chroma je tento konektor na VNITRNI kabelazi a vypada trochu jinak)
ocko s hnedym kabelem - zem, montovana na uzemnovaci sroub pod volantem
cerveny 1-pinovy - napajeni releboxu - do SA konektoru
cerny maly 2-pinovy - nepodarilo se mi identifikovat (treba nekdo vi)
modry 2-pinovy (jako na svetla) - napajeni houkacky
cerny 2-pinovy (jako na svetla) - propojeni spinace kapoty (je umisten cca uprostred EXTERNI kabelaze a vystupuje v miste u pojistkovky)
cerny 2-pinovy (jako na svetla) - propojeni cidla teploty v motorovem prostoru (tvar konektoru se lisi dle plast/chrom)
Cela a UPLNA sada BC2 se vyskytuje velmi ojedinele, protoze uz je spousta veci poztracena, zapomenuta v darci ci jinak "ojebana". Me se podarilo 2 UPLNE sady poridit z USA, ale za cenu nejednoduche komunikace s prodejci co vsechno jeste musi z auta vyndat Ale byli celkem "vnimavi".
Samozrejme pro "masirku" abychom meli v aute BC2 staci jednotka BC a vnitrni kabelaz. Datum a hodiny vam pujdou a to mnohym staci
Cena za BC2 je primo umerna tomu, "ze vsichni to chtej a moc toho k mani neni". Upozornuji na to, ze dat vice jak 4tis za neco co neni uplna (zduraznuji UPLNA) sada je nesmysl a prodejce odkazte do patricnych mist. Za vnitrni kabelaz + jednotku BC tak max 1500 a podle dostupnych jednotlivych komponent pridavat. Nastesti BC2 prilis netrpi narozdil od ATA (BC1) vadami LCD, ale zase doporucuji pred instalaci vymenit podsvetleni jak LCD tak i tlacitek. Pak se k tomu "kurevsky" spatne muze.
Prumerna spotreba se vypocitava na zaklade tzv. "code steckeru" ktery je vlozen v zadni casti BC2 a je vymeni dle motorizace. Vzhledem k tomu, ze vetsina BC2 byla nainstalovana v drazsich autech (325i apd.) tak pro majitele nizsich kubatur je celkem zazrak dostat "code stecker" co potrebuji. Ve svem Touru (1.8 M40) mam "stecker" z 2.5 M20 a pokud udelam nasledujici: prum. spotreba / 6 x 4 tak dostanu celkem spravny udaj spotrebe
Takze hura do nakupu a montaze.
PS: je mozne, ze ve vyse uvedem bude par odlisnosti od vasi reality - pisi to z hlavy a montoval jsem to pred 3 lety.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Pěkné psaní..
Pro úplnost dodám:
Manuál k OBC:http://bluesky.ic.cz/nemazat/manual_obc.zip
Přehled štekrů:http://bluesky.ic.cz/nemazat/coding_plugs.jpg
Pro úplnost dodám:
Manuál k OBC:http://bluesky.ic.cz/nemazat/manual_obc.zip
Přehled štekrů:http://bluesky.ic.cz/nemazat/coding_plugs.jpg
Spravne - premyslivy clovek. Navic mne dostal, pac jsem si to spletl s instalaci tempomatuAda_CZ píše:Proč nejde signál o rychlosti do BC rovnou ze žlutého konektoru budíků? to platí obecně nebo se jedná o rozdíl chrom/plast?
Opraveno - diky Ado.
V.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm