
Xenony aneb s STK na štíru
Xenony aneb s STK na štíru
Clio RS 2009 - malá raketa odešla. Ropa TDCi power přišla
- Dan td
- Site Admin
- Příspěvky: 3339
- Registrován: 12. 02. 2003 14:17
- Bydliště: Netuníkov
- Kontaktovat uživatele:
Rada nad zlato

Kód: Vybrat vše
Nejlepší je tedy místo přestavby rovnou si koupit nové či ojeté auto, vybavené xenony přímo výrobcem.
- marlin
- Příspěvky: 2059
- Registrován: 17. 02. 2007 22:37
- Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
- Kontaktovat uživatele:
neříkám to poprvé a ani naposledy, pokud je auto vyrobené do roku 1996 (myslím +/- 2 roky) tak auto nemusí mít ostřikovače ani automatické naklápění.
Pokud vím tak xenony se dávají do aut cca 20+ let a první vozidla to opravdu neměly....
Pokud vím tak xenony se dávají do aut cca 20+ let a první vozidla to opravdu neměly....
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska
Souhlasím s Marlinem (vyjímečně
), co jsem zjišťoval, tak u mé E38 z 94 jsou xenony origo, ale nemá ostřikovače a taky je to tak origo... A na STK, kde se rejpal v sebemenších kravinách, na to neřekl ani prd... I když např. aut. naklápění tam mám...ale ostřikovače ne.

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke
- marlin
- Příspěvky: 2059
- Registrován: 17. 02. 2007 22:37
- Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
- Kontaktovat uživatele:
tak seženu sklo, nebo si nechchám vyrobit sklo s homologací pro xenony. Sic je to nelegální, ale na oko legální. Imho, jediné pravdilo co je u xenonů, je, že musí být za čočkou.
A - H.I.D xenony jsou i originály. Je to prostě označení.
Wilde, jak vyjímečně?
A - H.I.D xenony jsou i originály. Je to prostě označení.
Wilde, jak vyjímečně?
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska
- marlin
- Příspěvky: 2059
- Registrován: 17. 02. 2007 22:37
- Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
- Kontaktovat uživatele:
já vím že těma HIDama jsi myslel přestavbovou sadu. Já jen že setkávám s tím, že spousta lidí si myslí že HID jsou jen ty přestavbové sady a origo jsou prostě origo fialky. Což není pravda, bo origo jsou taky HID. To už je prostě jenom z té funkce xenonu.
Takhle, pokud si dám xenon do tříci (přiznám se, mám je tam) tak pokud někdo někde dělá sklo které má homologaci pro xenon, tak si ho tam klidně dám. A ve tříce to zas tak nevadí už jen z principu že tam je čočka, a sklo je čiré. A myslím že u 30ky je poněkud zcestné chtít aby měla ostřikovače a samonaklápění, už jen z toho důvodu, že tříci se dělaly do roku 1994 - jo, nevíte někdo jestly náhodou byla možnost koupit do tříci origo xenony - aspoň do těch posledních. Já mám za to že jo.
Takhle, pokud si dám xenon do tříci (přiznám se, mám je tam) tak pokud někdo někde dělá sklo které má homologaci pro xenon, tak si ho tam klidně dám. A ve tříce to zas tak nevadí už jen z principu že tam je čočka, a sklo je čiré. A myslím že u 30ky je poněkud zcestné chtít aby měla ostřikovače a samonaklápění, už jen z toho důvodu, že tříci se dělaly do roku 1994 - jo, nevíte někdo jestly náhodou byla možnost koupit do tříci origo xenony - aspoň do těch posledních. Já mám za to že jo.
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska
Ty Marline a proc tam ty xenony chces? aby si byl hustej nebo aby ti to poradne svitilo? Pokud by si měl origo svetla který nejsou uplne slepy tzn ohnuta nebo vyrezla parabola tak si myslim ze to svítí dostatečně. Např co jsem měl půčenou E30 s xenonem jo vypada to hrozně hustě ale když zaprší a je tma vidiš prd. Takže si sežeň pořádný světla:D

BMW 530dAt M-paket - Dailycar
BMW 544iAt - 400m 15,51 - Plný auto lidí a plnej kufr

BMW 320i - Showcar, funcar, oldcar etc.
o tom samože vim, kdybych na E30 xenony chtěl dám xenon o teplotě 4300K, jen jsem se marlina ptal jestli to chce na paradu nebo jako funkcni vec. Vasa na tom TD měl myslim dokonce 8000K no bylo to modry jako svina:D
takže ještě jednou pokud to někdo chce aby to dobře vypadalo tzn. modry až husto fialový tak s tím nic neuvidí a pokud to chce funkční tzn 4300k nebo 6000k tak nevim jestli neni lepsi pouzit svetla ktery nejsou slepy zaprve je to takhle origo:D a zadruhe policajti ti nic nemuzou. A v konečným dusledku to vypada co se tyce barvy stejne, svítí to o něco hůř, ale není to ilegální.....asi tak..
takže ještě jednou pokud to někdo chce aby to dobře vypadalo tzn. modry až husto fialový tak s tím nic neuvidí a pokud to chce funkční tzn 4300k nebo 6000k tak nevim jestli neni lepsi pouzit svetla ktery nejsou slepy zaprve je to takhle origo:D a zadruhe policajti ti nic nemuzou. A v konečným dusledku to vypada co se tyce barvy stejne, svítí to o něco hůř, ale není to ilegální.....asi tak..

BMW 530dAt M-paket - Dailycar
BMW 544iAt - 400m 15,51 - Plný auto lidí a plnej kufr

BMW 320i - Showcar, funcar, oldcar etc.
- marlin
- Příspěvky: 2059
- Registrován: 17. 02. 2007 22:37
- Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
- Kontaktovat uživatele:
já tam mám 4300 a mám to kvůli svítivosti. Protože halogenka mi nevyhovuje, Pro mě je ten xenon lepší. I ze zdravotních důvodů, už kvůli jenom svítivosti - imho mám s tím problém i u 207my, která má halogeny....
Jo a Daudgene, nevím jestli člověk co dělá třícu do origo stavu a nesnáší tuning, by si měl do auta dávat hustohusté fialové světla
Jo a Daudgene, nevím jestli člověk co dělá třícu do origo stavu a nesnáší tuning, by si měl do auta dávat hustohusté fialové světla

BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska
Podle teto logiky je stejne tak zcestne aby trica mela xenony.marlin píše: Takhle, pokud si dám xenon do tříci (přiznám se, mám je tam) tak pokud někdo někde dělá sklo které má homologaci pro xenon, tak si ho tam klidně dám. A ve tříce to zas tak nevadí už jen z principu že tam je čočka, a sklo je čiré. A myslím že u 30ky je poněkud zcestné chtít aby měla ostřikovače a samonaklápění, už jen z toho důvodu, že tříci se dělaly do roku 1994
Faktem zustava, ze s tim muzes udelat co chces, porad je to ilegalni a lidi na stk / policajti ti na to prijdou, protoze uvidi bile svetlo, pak se kouknou pod haubnu, uvidi tam trafaky a si jasnej. Nejake logicke uvahy jako napr., ze to mas spravne nastaveny a nikoho neoslepujes tady, stejne jako v dalsich X vecech nemaji vubec misto, jelikoz v legislative/vladnich narizenich plati pravidlo tuna prevence na gram nemoci. Navic uz to ze mas xenony v trici bude dotycne lidi drazdit protoze je vidi na tak starem aute a proste s nima nevyhadas, ze to je orig. ani kdybys chtel. Dokazat to nemas jak, ale oni kdyz by se toho chytli tak ano. Treba do E38 nebo E46 bych si ty xenony klidne dal, protoze tam nikomu ani nenapadne resit, jestli jsou legal.
Taky jsem jeste pred par mesici mel xenony, jelikoz u nas zacli za to rozdavat pokuty jak jebnuti, dal jsem je radsi pryc. Chtel jsem to poresit xenony nizsi teploty nez 4300K, ale nevim kde je sehnat a nevim jak to sviti, jelikoz je nikdo nema. Idealni by bylo pokud by to barevne vypadalo stejne jako bezna zarovka, akorat svitilo vic. Co oci nevidi, to srdce neboli, takze by snad nikoho nenapadlo se svetly vubec zaobirat.
A mimochodem, cele naklapeni svetel je uplna picovina jelikoz to stejne ty svetla nestiha sklapat tak abys ani na chvili neoslepil protijedouciho ridice. Uz me to jednou napadlo, tak jsem si to byl skusit s E92 a pokazde kdyz jsem najel na nejakej hrbol a predek se zvednul tak se s nim zvedl i celej ten..."dosvit". Hned se to sklopilo, ale to uz v dobe kdyz sel taky predek dolu, takze pak se dosvit musel zase zvednout a zrovnat. A vysledek je takovej, ze to oproti autu bez regulace vysky svetel neni zadnej rozdil.
Mel jsem xenony na aute cca rok a ani jednou za ten cas mi nikdo nebliknul, ze bych ho oslepoval. To sice nic nedokazuje, ale ako doplnkova informace to nejakou vypovednou hodnotu ma taky.
ED - Nalozeny tak, ze bych nekoho oslepoval jsem byl jen jednou - na ceste na dovolenou. Bylo to na nejakych 1000km, takze doma jsem nalozil auto a pak jsem si podle toho nastavil svetla. NO PROBLEM.
K onomu clanku z kretenskych "novinky.cz" mam je neco malo:
1 - Potíž je i v tom, že xenonová světla mají automatický systém výškového naklápění podle aktuálního zatížení auta, který při umístění xenonových výbojek do halogenového světlometu přestane fungovat. - neni nad to pochopit problematiku, o kterou jde v rozhovoru ktery delam.
2 - „Vůz by pak v provozu osvětloval protijedoucí vozidla, a to je důvodem, proč by tato úprava v STK neprošla,“ vysvětlil Gasnárek. - p. Gasnarkovi doporucuji si strcit hlavu do riti a tak pokracovat v odovzdavani vedomosti tam kde je takovych potreba.
3 - „Xenonové výbojky mají ve srovnání s halogeny výrazně vyšší světelný výkon a nabízejí tak i větší bezpečnost,“ ujistil Steffan Kerbl z ÖAMTC. Jak informoval, z testovaných pěti vozů se xenony nejvíce vyplatí u Opelu Insignia, kde proti halogenům zvyšují svítivost světlometů o 70 procent. - Dalsi ze zpusobu jak rict, ze konkretni auto ma proste na hovno svetla, pokud nema xenony.
toto bych prosil uspokojive osvetlit. V opacnem pripade je to "placebo masirka" do vlastni kapsymarlin píše:Protože halogenka mi nevyhovuje, Pro mě je ten xenon lepší. I ze zdravotních důvodů....

Jinak na Touru mam svetla z E32 - origo paraboly pro D2S vybojku kde jsem mel nekolik vybojek o ruznych "teplotach" svetla a nikdy jsem se ani na silnici a ani na STK nesetkal se sebemensim naznakem "prudy" ze strany "organu". Poprve na STK se technik zajimal o svetla "zezadu" a kdyz videl, ze vybojka ke svetlu patri tak zmeril sklon a beze slova nalepil znamky.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm