Špatně jdoucí řízení - volant se nevrací, těžké otáčení

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Špatně jdoucí řízení - volant se nevrací, těžké otáčení

Příspěvek od Gabo » 21. 03. 2010 23:11

Tak, po problémech se startováním vygradovali u mě i problémy s přední nápravou. Asi před měsícem a půl jsem nahatzoval na auto jeté Phersony, je to nouzovka než repásnu původní. Horní uložení tlumičů mělo vůli ale nic tragickýho.
Teď se vyskytuje zásadní problém s volantem. Při jízdě rovně nebo při otočení volantu cca o 20 stupňů na jednu nebo na druhou stranu je vše v pořádku. Při potřebě otočit víc jde volant najednou ztuha proti odporu a po přetočení cca o 90 stupňů už to zas jde lehko, po dalších 90ti stupních zas těžko. Horší je to když zatáčím doleva.
Setkal se už někdo s podobným problémem? Má někdo ideu v čem to vězí? Jen podotknu - řízení mám neservo, manžety OK, před dvěma rokama nové + výměna vazelíny, manžety popraskané nejsou, hardyspojka na kosti řízení je tž v pořádku ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 21. 03. 2010 23:15

bud pridrenej hreben rizeni nebo geometrie v hajzlu, pokud druhej pripad, tam uz je duvodu vic.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 21. 03. 2010 23:18

Ještě jsem zapoměl podotknut další dvě věci - ramena mají vůli v dlouhých čepech (v nápravnici) a problém se občas na chvíli jakoby sám opraví a pak se zase sám vyskytne. Hřeben jsem tipoval že to bude pavděpodobně. Ale geometrie mě nenapadla, zkusim to nechat někde přeměřit, abych nekupoval řízení zbytečně.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 21. 03. 2010 23:31

Gabo píše:Ještě jsem zapoměl podotknut další dvě věci - ramena mají vůli v dlouhých čepech (v nápravnici) a problém se občas na chvíli jakoby sám opraví a pak se zase sám vyskytne. Hřeben jsem tipoval že to bude pavděpodobně. Ale geometrie mě nenapadla, zkusim to nechat někde přeměřit, abych nekupoval řízení zbytečně.
nejdriv vymen cepy ramen, dyt se ti diky nim meni geometrie v zatacce, co cekas, kremese? :lol:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 21. 03. 2010 23:41

Taky si říkám, že ses s tím nebál jezdit:)

Jinak, zvednout předek a zkusit točit, pokud to půjde semtam ztuha - hřeben...

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 22. 03. 2010 10:37

To s tim otacenim o 90 stupnu mi pripada, jako zarezla spojovací tyčka mezi hrebenem a volantem v tom kloubku.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 22. 03. 2010 18:19

Záchvat píše:To s tim otacenim o 90 stupnu mi pripada, jako zarezla spojovací tyčka mezi hrebenem a volantem v tom kloubku.
Ale kdyby to bylo zarezlý tak to bude blbnout pořad stejně ne? Dneska ráno cesta do práce bez problému, půlka cesty z práce taky a potom to po projetí jedný vracečky zas zatuhlo. Jináč čepy, případně celý ramena jsou v řešení.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 22. 03. 2010 20:35

Prave ze kdyz budes mit zatuhlej jeden kloub z toho krize, tak se to bude chovat, jako tobe. Tak na to mrkni, to zas neni prace na dlouho ...a kdyz to bude v pohode, tak to muzes vyloucit.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 26. 03. 2010 19:29

Tak Záchvat měl pravdu, byl zalehlej úplně jeden kloub na kosti řízení (ten nejnižší- Takže jse to promaza a rozhýbal, ale asi si koupim jednu kost do foroty ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Odpovědět