Cívka-kam s ní?

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 11. 03. 2010 22:07

weNTyll píše:Mam za to, ze je to v podstate obdoba cidla na vacce u novejsich motoru, na synchronizaci. Pro vstrik neni dulezite kde se nachazi klika, ale v jake pozici je vacka. Z pozice na klice by se zjistilo leda jestli je pist pred horni uvrati, ale uz nevis jestli ve fazi stlacovani nebo vyfukovani.
To sice ano, ale jelikož je u M20 vsřikování benzínu u 3 válců v jeden okamžik stejný a to v pořadí zapalování 1 5 3 6 2 4 a je to rozdělený v půlce 153 a 624 tak to tam stejně cpe benzín bez ohledu jestli jsou ve fázi stlačení nebo výfuk, protože ty válce jsou proti sobě navzájem "rozhozené". Aby mělo smysl zjištovat přesnou polohu vačky čidlem, tak by to pak mělo mít vstřikování samostatně pro jednotlivé válce, ale to to m20 nemá ....Takže imo tam to čidlo bejt nemusí.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 11. 03. 2010 22:19

aula píše:
weNTyll píše:Mam za to, ze je to v podstate obdoba cidla na vacce u novejsich motoru, na synchronizaci. Pro vstrik neni dulezite kde se nachazi klika, ale v jake pozici je vacka. Z pozice na klice by se zjistilo leda jestli je pist pred horni uvrati, ale uz nevis jestli ve fazi stlacovani nebo vyfukovani.
To sice ano, ale jelikož je u M20 vsřikování benzínu u 3 válců v jeden okamžik stejný a to v pořadí zapalování 1 5 3 6 2 4 a je to rozdělený v půlce 153 a 624 tak to tam stejně cpe benzín bez ohledu jestli jsou ve fázi stlačení nebo výfuk, protože ty válce jsou proti sobě navzájem "rozhozené". Aby mělo smysl zjištovat přesnou polohu vačky čidlem, tak by to pak mělo mít vstřikování samostatně pro jednotlivé válce, ale to to m20 nemá ....Takže imo tam to čidlo bejt nemusí.
Ano rozhozene jsou, ale jak pises jdou po sobe a cele to to 153624 je jedna otacka. Ovsem za tu celou otacku kliky se pootoci vacka jen o pul otacky a v te chvili kdy 153 coz je ta pulotacka kliky vyfukujou tzn. expanze tak je zbytecne vstrikovat do zavrenych sacich ventilu. A to si myslim, ze se u E30 deje kdyz to cidlo tam neni.

Sorry, uklikl jsem se a nejak jsem ti vlezl pred chvili do prispevku.

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 11. 03. 2010 22:28

Nekdy to schvalne zmerim, protoze me to taky zajima. Muzu se mylit, ale pochybuju, ze je to cidlo tam jednom tak k nicemu, kdyz se naopak zase "zapomnelo" u evropskych verzi natahnout drat do budiku na check engine.

BTW ten motor samozrejme pojede tak i tak stejne jako napr. u M60 bez cidla z vacky, ale pojede o poznani hur. Takze ono to na prvni pohled na chodu motoru nemusi byt tolik znat.
Naposledy upravil(a) weNTyll dne 12. 03. 2010 12:45, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 12. 03. 2010 02:31

Kratky vytah z materialu BOSCH tykajici se teto veci, podarilo se mi to najit i pro tricu. V tuto pokrocilou hodinu po me nechtejte preklad ...

Bosch Motronic 1.1/1.3 BMW Copyright Equiptech

Cylinder Identification (CID)

An cylinder identification sensor is used to identify cylinder firing sequence. The sensor is connected around the HT lead of cylinder number 4 (4 cylinder) or cylinder number 6 (6 cylinder) adjacent to the distributor. As the HT pulses travel along the HT lead, a small AC signal is induced in the sensor and returned to the ECU. The ECU utilises an ADC to transform the signal into a digital pulse.


Fuel injection

The Motronic ECU contains a fuel map with an injector opening time for basic conditions of speed and load. Information is then gathered from engine sensors such as the AFS, CAS, CTS, and TS. As a result of this information, the ECU will look-up the correct injector pulse duration right across the engine rpm, load and temperature range.

The injectors are arranged in two banks with injectors 1 and 3 (4 cylinder) or 1, 3 and 5 (6 cylinder comprising one bank, and injectors 2 and 4 (4 cylinder) or 2, 4 and 6 (6 cylinder) making up the other bank. Each bank is connected to the ECU via an independent ECU pin.

The Motronic 1.1 & 1.3 multi-point injection system pulses the injectors semi-sequentially and once every two engine revolutions. During engine start-up below 600 rpm the ECU pulses all injectors simultaneously. Once 600 rpm has been attained and if the ECU has received a signal from the CID sensor, each injector bank will be pulsed alternatively according to which pair of cylinders are approaching TDC. If a signal is not received from the CID sensor the injectors will remain on simultaneous operation. However, if the CID sensor subsequently sends a signal to the ECU after the engine has commenced running, the ECU will pulse the injectors semi-sequentially after the next deceleration phase - even if the CID sensor then ceases to send a signal.

During start-up from cold, injector pulse duration is increased to provide a richer air/fuel mixture and pulse frequency is also increased. In addition, the ignition timing is also retarded. Injector frequency & pulse duration and degree of timing retard depend upon the engine temperature both during start-up and immediately afterwards. If the engine is restarted within one minute of the first start occurance, less overall fuel is injected to reduce the risk of fuel flooding into the engine.

BTW Na motronicu je to cidlo na pinech 8 a 31.

Uživatelský avatar
Atti
člen E30.cz
Příspěvky: 738
Registrován: 04. 08. 2008 13:54
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Atti » 12. 03. 2010 12:51

Pěkně se to tu rozjelo, to je dobře, jak to zpíval ten Werich... ´´Ten umí to a ten zas tohle a všichni dohromady uděláme moc´´ :lol:
Akorat asi taky od druhý stránky nevim o co go, ale to je jedno, prostě seženu kábl mit cívka a bude.Takže dík všem zůčastněnym 8)

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 12. 03. 2010 16:03

Atti píše:Pěkně se to tu rozjelo, to je dobře, jak to zpíval ten Werich... ´´Ten umí to a ten zas tohle a všichni dohromady uděláme moc´´ :lol:
Akorat asi taky od druhý stránky nevim o co go, ale to je jedno, prostě seženu kábl mit cívka a bude.Takže dík všem zůčastněnym 8)
Kdybys to chtel sundavat tak to poradne namaz, do te koncovky ze strany kabelu jsem mezerou protahl injekcni jehlu a dostal tam treba trochu jaru. Pak to slo potahnout po kabelu dobre, nasadit zpatky taky. Zalezi jake kabely, jestli medene nebo uhlikove pak budes koncovku pajet nebo sroubovat. Videl jsem obe verze.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=05

I tady ve schematu maji jednotlive casti cisla, takze original zapalovaci kabely by mely jit rozebrat.

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 12. 03. 2010 16:47

mě by zajímalo, jestli když to napojím tak jak to origo má být, spozoruji nějaké změny v běhu motoru...Docela mám svůj motor naposlouchanej, vím jak jede na volnoběh, jak táhne, kolik žere..Kdyby se projevila nějaká změna na těchto základních funkcích, pak uvěřím..

Nic méně jsem také koupil výborné kabely Tesla a mám je lepené už z výroby, takže s tím nehnu..Ale je fakt, že na 316i co jsem nedavno koupil jsou ještě origo kabely, tak bych to mohl zkusit přeházet..
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 12. 03. 2010 17:37

budha píše:mě by zajímalo, jestli když to napojím tak jak to origo má být, spozoruji nějaké změny v běhu motoru...Docela mám svůj motor naposlouchanej, vím jak jede na volnoběh, jak táhne, kolik žere..Kdyby se projevila nějaká změna na těchto základních funkcích, pak uvěřím..

Nic méně jsem také koupil výborné kabely Tesla a mám je lepené už z výroby, takže s tím nehnu..Ale je fakt, že na 316i co jsem nedavno koupil jsou ještě origo kabely, tak bych to mohl zkusit přeházet..
Pokud je to otazka viry, budes to muset vyzkouset sam :)

Jak moc velky rozdil bude tezko odhadnout, zalezi na stavu vseho ostatniho v tom motoru jak to bude pomerove. Rozhodne ale kdyz to cidlo neni zapojene tak Motronic jede v rezimu jako bys to byl obyceny monovstrik, pouze s tim, ze ma 6 vstrikovacu (resp. 4 u M40). Ale vstrikovat do maleho prostoru pred zavreny saci ventil, kde v te chvili neni zadne proudeni a az do dalsiho otevreni zadne nebude a pak se ceka celou otacku kliky na ten "spravny vstrik" a teprv zacne nasavani do valce, tak se to pocitam naprosto zbytecne zacne po tom prvnim vstriku srazet na stenach a to rozpraseni bylo celkem zbytecne.

Uživatelský avatar
georgij.d
Příspěvky: 410
Registrován: 18. 07. 2008 10:16
Bydliště: Rychvald

Příspěvek od georgij.d » 12. 03. 2010 17:43

cívku mám zapojenou, ale nevím jestli spávně, na který kabel resp. ke kterému válci patří? mám jí na 6.
E30 325i wait for renovation
E30 325i Mt1 maybe for rescue - fuck it, Rest In Pieces
Felicia pick-up briketa power renovation in progres
Opel vectra b daily use

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 12. 03. 2010 18:08

Jo, mělo by to být na 6. Při pohledu ze předu na rozdělovač je to ten vpravo bližší řada.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 13. 03. 2010 16:38

weNTyll píše:Ale vstrikovat do maleho prostoru pred zavreny saci ventil, kde v te chvili neni zadne proudeni a az do dalsiho otevreni zadne nebude a pak se ceka celou otacku kliky na ten "spravny vstrik" a teprv zacne nasavani do valce, tak se to pocitam naprosto zbytecne zacne po tom prvnim vstriku srazet na stenach a to rozpraseni bylo celkem zbytecne.
Ještě mi k tomu napadá menší myšlenka. Vsřikování před zavřený sací ventil - to se ale děje vždy.Protože vždy je alespoň jeden zavřený na dané trojici. Jen v jedné trojici se během jedné otočky otevřou dva a na druhé trojici jen jeden. A ohledně srážení na stěnách si taky nemyslím že by to tak bylo, protože předpokládám stěnu sání teplejší jak směs - jednak je v zimě vyhřívaná bypasem vodního chlazení a druhák je ohřívaná od motoru a nasávaná směs má obvykle teplotu okolního vzduchu (nižší).

Nicméně souhlasím, že je určitě lepší vsřikovat vždy před 2 otevřené ventily a za info o motronic též děkuji.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 13. 03. 2010 21:50

aula píše:Ještě mi k tomu napadá menší myšlenka. Vsřikování před zavřený sací ventil - to se ale děje vždy.Protože vždy je alespoň jeden zavřený na dané trojici. Jen v jedné trojici se během jedné otočky otevřou dva a na druhé trojici jen jeden. A ohledně srážení na stěnách si taky nemyslím že by to tak bylo, protože předpokládám stěnu sání teplejší jak směs - jednak je v zimě vyhřívaná bypasem vodního chlazení a druhák je ohřívaná od motoru a nasávaná směs má obvykle teplotu okolního vzduchu (nižší).
Jdou po sobe "relativne" blizko tj. 120 stupnu coz neni tak moc narozdil od tech "naproti" v druhe otacce kde je to jeste navic + 360.

To kondenzovani na stenach bude samo problem hlavne za hodne studeneho motoru a to tam toho benzinu jde nekolikrat tolik.

Uživatelský avatar
Caleb
Příspěvky: 191
Registrován: 01. 06. 2008 17:02

Příspěvek od Caleb » 16. 03. 2010 10:46

Jeste se pro jistotu zeptam - ten snimac ma byt nasazenej u M40 na 4tem valci? Tj. nejdelsi kabel k valci nejdal od rozvodu?
Mam kabely s medenym jadrem, tj. pokud se mi nepovede koncovka odsroubovat tak ho normalne fiknu a pak zapajim.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 16. 03. 2010 12:16

Caleb píše:Jeste se pro jistotu zeptam - ten snimac ma byt nasazenej u M40 na 4tem valci? Tj. nejdelsi kabel k valci nejdal od rozvodu?
Mam kabely s medenym jadrem, tj. pokud se mi nepovede koncovka odsroubovat tak ho normalne fiknu a pak zapajim.
ano
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Caleb
Příspěvky: 191
Registrován: 01. 06. 2008 17:02

Příspěvek od Caleb » 16. 03. 2010 12:21

Diky, dam vedet jestli jsem zpozoroval nejakou zmenu chodu motoru (subjektivni) pripadne zmenu spotreby (jeste subjektivnejsi) :)

Odpovědět