
jakej je nejhorší motor od BMW
Když na to koukám s odstupem času, tak je to docela zábavný. Měl sem všechny benzínový motory kromě 2.0 M10 a 1.6 M40 a jejich srovnání bych viděl asi takhle:
318 M10.....takovej silnější nerozbitnej moskvič, spotřeba cca 9/100
318 M40.....naprosto obyčejnej standartní motor s blbě vyřešenou vačkou a sprchou na ní a s tím spojený neustálý cvakání a pokles výkonu, spotřeba cca 8/100,
318 M42.....nejlepší čtyřválec, živý, lehký, ke kupéčku sedí nejlíp ze všech, pokud má člověk rád sportovnější svezení a není línej řadit, jen jsou dražší rozvody, jinak bez problémů, spotřeba cca 8/100
320 M20.....spolehlivej lenochod, fungující jen v otáčkách nad 4500 otáček, pak to na chvilku zatáhne..spotřeba cca 12, po městě v kolonách klidně 17
323 M20.....jde líp do otáček než dvoulitr, ale má zkurvenej K-Jetronic, s kterym už nikdy nechci nic mít, spotřeba taktéž děsivá
325 M20....nejlepší z M20, ale zas taková raketa to taky není, při svižnější jízdě je spotřeba cca furt 11 a víc litrů, trochu trvá než se rozhoupe, ale propad výkonu v nižších otáčkách už není tak znatelný a ve vysokých fakt upaluje
325 M50......daleko kultivovanější projev než M20, spotřeba furt 10/100, jediný co mi v E30 fakt sedělo, bohužel se to tam oficiálně nikdy nedávalo, proto už E30 asi nebudu mít
327 M20 ETA........fakt blbost, tak pro dědky na dálnici
ostrá ETA a podobný vynálezy....neznám nikoho, komu by to bez problémů vydrželo dýl než jeden rok každodenního používání.
Všeobecně jsou všechny motory krom ISa v E30 technicky hodně zastaralý a hlavně spotřeba je neúměrná tomu co nabízejí, tím neobhajuju žádný TDI a podobný trendy motory, ale třeba jen ta M50 je fakt někde úplně jinde, ale uznávam, že 325i pořád ještě nějakou tu duši má
318 M10.....takovej silnější nerozbitnej moskvič, spotřeba cca 9/100
318 M40.....naprosto obyčejnej standartní motor s blbě vyřešenou vačkou a sprchou na ní a s tím spojený neustálý cvakání a pokles výkonu, spotřeba cca 8/100,
318 M42.....nejlepší čtyřválec, živý, lehký, ke kupéčku sedí nejlíp ze všech, pokud má člověk rád sportovnější svezení a není línej řadit, jen jsou dražší rozvody, jinak bez problémů, spotřeba cca 8/100
320 M20.....spolehlivej lenochod, fungující jen v otáčkách nad 4500 otáček, pak to na chvilku zatáhne..spotřeba cca 12, po městě v kolonách klidně 17
323 M20.....jde líp do otáček než dvoulitr, ale má zkurvenej K-Jetronic, s kterym už nikdy nechci nic mít, spotřeba taktéž děsivá
325 M20....nejlepší z M20, ale zas taková raketa to taky není, při svižnější jízdě je spotřeba cca furt 11 a víc litrů, trochu trvá než se rozhoupe, ale propad výkonu v nižších otáčkách už není tak znatelný a ve vysokých fakt upaluje
325 M50......daleko kultivovanější projev než M20, spotřeba furt 10/100, jediný co mi v E30 fakt sedělo, bohužel se to tam oficiálně nikdy nedávalo, proto už E30 asi nebudu mít
327 M20 ETA........fakt blbost, tak pro dědky na dálnici
ostrá ETA a podobný vynálezy....neznám nikoho, komu by to bez problémů vydrželo dýl než jeden rok každodenního používání.
Všeobecně jsou všechny motory krom ISa v E30 technicky hodně zastaralý a hlavně spotřeba je neúměrná tomu co nabízejí, tím neobhajuju žádný TDI a podobný trendy motory, ale třeba jen ta M50 je fakt někde úplně jinde, ale uznávam, že 325i pořád ještě nějakou tu duši má

Naposledy upravil(a) Pawka G. dne 03. 02. 2010 13:14, celkem upraveno 1 x.
E36 323i coupé
Jenom menší oprava - M20B23 origo dávaný do E30 má system zapalování L-Jetronic, stejně jako starší dvoulitr pokud se nepletu. K-Jetronic byl jenom u b23 motorů montovaných původně do E21 tušimPawka G. píše: 323 M20.....jde líp do otáček než dvoulitr, ale má zkurvenej K-Jetronic, s kterym už nikdy nechci nic mít, spotřeba taktéž děsivá
No smoke, no fun...


- Chvalda 318iS
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3731
- Registrován: 28. 06. 2005 09:53
- Bydliště: Poděbrady
Tak jo, každopádně je to systém pěkně zkurvenejMíšánek píše:Jenom menší oprava - M20B23 origo dávaný do E30 má system zapalování L-Jetronic, stejně jako starší dvoulitr pokud se nepletu. K-Jetronic byl jenom u b23 motorů montovaných původně do E21 tušimPawka G. píše: 323 M20.....jde líp do otáček než dvoulitr, ale má zkurvenej K-Jetronic, s kterym už nikdy nechci nic mít, spotřeba taktéž děsivá

E36 323i coupé


No smoke, no fun...


Jo, K-Jetronic u E30 323i už nebyl.Míšánek píše:... dávaný do E30 má system zapalování L-Jetronic, stejně jako starší dvoulitr pokud se nepletu. K-Jetronic byl jenom u b23 motorů montovaných původně do E21 tušim
A zapalování ne, K-/L-Jetronic je pouze vstřikování.
(- i když to putna, kolik lidí dneska ani už neví, co jsou to vlastně třeba rozvody...)

- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
no, Jetronic v jakekoliv verzi zapalovani vubec neridil, pouze michal smesMíšánek píše:No co se týče rozdílu K/L-Jetronic vs. Motronic, tak je u těchto dvou verzí i rozdílné řízení předstihu, tzn. potažmo trochu jiný systém zapalování (Venca píše:
A zapalování ne, K-/L-Jetronic je pouze vstřikování.) ne? Ale to už je víceméně slovíčkaření, jak jsi řekl
hlavni rozdil K-L jetronic je v mechanickem rozdeleni paliva pro valce, hezky je to videt treba u Audi 80
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Zapalování má rozdělovač, regulaci odstředivou + podtlakovou, řízenou ovšem z okruhů čidel + relé ležících úplně mimo systém Jetronicu.Míšánek píše:No co se týče rozdílu K/L-Jetronic vs. Motronic, tak je u těchto dvou verzí i rozdílné řízení předstihu, tzn. potažmo trochu jiný systém zapalování (Venca píše:
A zapalování ne, K-/L-Jetronic je pouze vstřikování.) ne? Ale to už je víceméně slovíčkaření, jak jsi řekl
Snímá se teplota vody, teplota vzduchu před filtrem, tlak atmosféry (někde nahrazeno jen odporem).
* * *
No, a kolik lidí řekne, že rozvody jsou řemen a kladky, že...

...