turbo 524td
turbo 524td
ahoj kluci,dneska jsem trošku laboroval s turbem a zjistil jsem že:venkovní teplota cca 11stupnu,teplota vzduchu vycházejícího z turba na volnoběh při vlažným motoru cca 20 po ohřítí motoru cca 27stupnu..
pri jízde s lehkou nohou 1200-3000ot teplota cca 35 při rychlejší jízdě už to bylo přews 50stupnu to nebral teploměr
otázka je kde se tam to teplo bere??to se tolik prohřeje turbo od výfukových plynu ze se to prohřeje až do druhý poloviny turba??
pri jízde s lehkou nohou 1200-3000ot teplota cca 35 při rychlejší jízdě už to bylo přews 50stupnu to nebral teploměr
otázka je kde se tam to teplo bere??to se tolik prohřeje turbo od výfukových plynu ze se to prohřeje až do druhý poloviny turba??
E12-518,E28-518i,E34-525i,Ex34-524td,Ex34-530i V8 touring,Ex34-535i,Ex34 540i V8,E39 520i touring,Ex39-528i,Ex23-735ia,Ex30-318i,Ex36-316i,Ex36-318i cabrio,Ex36-318tds touring,Ex36-328coupe,Ex36-318is coupe,E46 320d
728 36 83 19
728 36 83 19
Re: turbo 524td
stlačenim vzduch dochází k jeho zahřátí.. teď nevim jak přesně se jmenuje..Izochorický dějBMWAK píše:ahoj kluci,dneska jsem trošku laboroval s turbem a zjistil jsem že:venkovní teplota cca 11stupnu,teplota vzduchu vycházejícího z turba na volnoběh při vlažným motoru cca 20 po ohřítí motoru cca 27stupnu..
pri jízde s lehkou nohou 1200-3000ot teplota cca 35 při rychlejší jízdě už to bylo přews 50stupnu to nebral teploměr
otázka je kde se tam to teplo bere??to se tolik prohřeje turbo od výfukových plynu ze se to prohřeje až do druhý poloviny turba??
http://cs.wikipedia.org/wiki/Izochorick%C3%BD_d%C4%9Bj
dočasný konec BMW 

aha,zajímavé ale jakto že se mi teda nezařeje tlaková flaška na vzduch když ji nafoukám kompresorem na 6 atmosfer??-což turbo netlačí ani nahodou...
E12-518,E28-518i,E34-525i,Ex34-524td,Ex34-530i V8 touring,Ex34-535i,Ex34 540i V8,E39 520i touring,Ex39-528i,Ex23-735ia,Ex30-318i,Ex36-316i,Ex36-318i cabrio,Ex36-318tds touring,Ex36-328coupe,Ex36-318is coupe,E46 320d
728 36 83 19
728 36 83 19
jeto jak píše euromen, prostě stlačováním se vzduch zahřívá, samozřejmě se také ohřívá v turbu jako takovém a tak ve vedení kterým vede v motorovém prostoru, proto se instalují IC které mají za úkol co nejvíc srazit tuto teplotu (pokud možnou na stejnou jako je venku).
Já sám měl (snad už to bude OK) problém s teplotou nasávaného vzduchu (IAT), po startu stejná jako okolí a jak se ohříval motorový prostor tak šla až k 80°C. Moje IC se ohřívaly od motoru a nechladily ale ohřívali
. Musel jsem je přestavět na vodní IC s vlastním chladícím okruhem, nemám místo abych je dal někam do nárazníku.
A např. moje druhé auto R Espace 2.0T má IC přes celý předek, je stejně velký jako vodní chladič a sání na motoru je absolutně studené, IAT jsem neměřil.
Takže pokud nemáš IC tak bych ho nainstaloval, mimo to že ti klesne IAT tak půjde výkon nahoru, protože, zjednodušeně řečeno čím teplejší vzduch tím má větší objem a tudíž jde do válce méně vzduchu - méně kyslíku- tj menší výkon.
Já sám měl (snad už to bude OK) problém s teplotou nasávaného vzduchu (IAT), po startu stejná jako okolí a jak se ohříval motorový prostor tak šla až k 80°C. Moje IC se ohřívaly od motoru a nechladily ale ohřívali

A např. moje druhé auto R Espace 2.0T má IC přes celý předek, je stejně velký jako vodní chladič a sání na motoru je absolutně studené, IAT jsem neměřil.
Takže pokud nemáš IC tak bych ho nainstaloval, mimo to že ti klesne IAT tak půjde výkon nahoru, protože, zjednodušeně řečeno čím teplejší vzduch tím má větší objem a tudíž jde do válce méně vzduchu - méně kyslíku- tj menší výkon.
aha fajn takže ic ano...ale problém mám s umístěním nejvhodnější bude asi ho dát za ledvinky co nejblíže k nim a nejdále od chadiče vody,bojím se že mi to bude chladič vody ohřívat 

E12-518,E28-518i,E34-525i,Ex34-524td,Ex34-530i V8 touring,Ex34-535i,Ex34 540i V8,E39 520i touring,Ex39-528i,Ex23-735ia,Ex30-318i,Ex36-316i,Ex36-318i cabrio,Ex36-318tds touring,Ex36-328coupe,Ex36-318is coupe,E46 320d
728 36 83 19
728 36 83 19
- radio.shift3r
- Příspěvky: 220
- Registrován: 29. 07. 2006 08:48
- Bydliště: ZR
- radio.shift3r
- Příspěvky: 220
- Registrován: 29. 07. 2006 08:48
- Bydliště: ZR
vim že tohle je o e28 ale mám 324td a chtěl bych tam namontovat intercooler a progoogloval jsem net a forum a nevím co ještě ale nikde sem se ničeho kludnýho nedopídil,vím že se cooler se dá přidat jke chladiči už jsem to viděl na videu u e28 tak by mě zajímalo zda by to šlo na e30 a kdyby měl někdo s tím skušenosti budurád,díky
jinak tady odkaz na celek z usa zda by to mohlo fungovat
http://translate.google.cz/translate?hl ... FA_csCZ335
jinak tady odkaz na celek z usa zda by to mohlo fungovat
http://translate.google.cz/translate?hl ... FA_csCZ335
Bmw e30 324 td 4dv
Bmw e30 325i coupe
Bmw e30 320i 4dv
Bmw e30 325i coupe
Bmw e30 320i 4dv
Jenomže cooler voda/vzduch bude jednak dražší a dále musíš vyřešit další chladící okruh, takže stejně musíš tahat hadice dopředu. Samozřejmě že se tahají jednoduššeji a turbo lag se tím taky eliminuje jak jsi řekl, o efektivitě se ani nebavím, nicméně toto řešení je podle mně mnohem dražší
No smoke, no fun...


dojdes k zaveru, ze to nema moc valnej smysl..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
