turbo 524td

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
BMWAK
Příspěvky: 2561
Registrován: 10. 10. 2004 19:10
Bydliště: Plzeň

turbo 524td

Příspěvek od BMWAK » 06. 03. 2007 22:06

ahoj kluci,dneska jsem trošku laboroval s turbem a zjistil jsem že:venkovní teplota cca 11stupnu,teplota vzduchu vycházejícího z turba na volnoběh při vlažným motoru cca 20 po ohřítí motoru cca 27stupnu..
pri jízde s lehkou nohou 1200-3000ot teplota cca 35 při rychlejší jízdě už to bylo přews 50stupnu to nebral teploměr
otázka je kde se tam to teplo bere??to se tolik prohřeje turbo od výfukových plynu ze se to prohřeje až do druhý poloviny turba??
E12-518,E28-518i,E34-525i,Ex34-524td,Ex34-530i V8 touring,Ex34-535i,Ex34 540i V8,E39 520i touring,Ex39-528i,Ex23-735ia,Ex30-318i,Ex36-316i,Ex36-318i cabrio,Ex36-318tds touring,Ex36-328coupe,Ex36-318is coupe,E46 320d


728 36 83 19

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Re: turbo 524td

Příspěvek od euromen » 06. 03. 2007 22:10

BMWAK píše:ahoj kluci,dneska jsem trošku laboroval s turbem a zjistil jsem že:venkovní teplota cca 11stupnu,teplota vzduchu vycházejícího z turba na volnoběh při vlažným motoru cca 20 po ohřítí motoru cca 27stupnu..
pri jízde s lehkou nohou 1200-3000ot teplota cca 35 při rychlejší jízdě už to bylo přews 50stupnu to nebral teploměr
otázka je kde se tam to teplo bere??to se tolik prohřeje turbo od výfukových plynu ze se to prohřeje až do druhý poloviny turba??
stlačenim vzduch dochází k jeho zahřátí.. teď nevim jak přesně se jmenuje..Izochorický děj
http://cs.wikipedia.org/wiki/Izochorick%C3%BD_d%C4%9Bj
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
BMWAK
Příspěvky: 2561
Registrován: 10. 10. 2004 19:10
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od BMWAK » 06. 03. 2007 22:32

aha,zajímavé ale jakto že se mi teda nezařeje tlaková flaška na vzduch když ji nafoukám kompresorem na 6 atmosfer??-což turbo netlačí ani nahodou...
E12-518,E28-518i,E34-525i,Ex34-524td,Ex34-530i V8 touring,Ex34-535i,Ex34 540i V8,E39 520i touring,Ex39-528i,Ex23-735ia,Ex30-318i,Ex36-316i,Ex36-318i cabrio,Ex36-318tds touring,Ex36-328coupe,Ex36-318is coupe,E46 320d


728 36 83 19

Uživatelský avatar
PÍŤÁK
Příspěvky: 850
Registrován: 12. 10. 2006 10:52
Bydliště: Praha

Příspěvek od PÍŤÁK » 06. 03. 2007 23:24

Jednoduse vyzkousitelny na obycejny pumpicce, kdyz budes pumpovat tak si pak sahni tam co mas nasroubovanej slahoun a uvidis jak je teplej
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 525
Registrován: 10. 08. 2004 19:58
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 07. 03. 2007 06:38

jeto jak píše euromen, prostě stlačováním se vzduch zahřívá, samozřejmě se také ohřívá v turbu jako takovém a tak ve vedení kterým vede v motorovém prostoru, proto se instalují IC které mají za úkol co nejvíc srazit tuto teplotu (pokud možnou na stejnou jako je venku).

Já sám měl (snad už to bude OK) problém s teplotou nasávaného vzduchu (IAT), po startu stejná jako okolí a jak se ohříval motorový prostor tak šla až k 80°C. Moje IC se ohřívaly od motoru a nechladily ale ohřívali :( . Musel jsem je přestavět na vodní IC s vlastním chladícím okruhem, nemám místo abych je dal někam do nárazníku.

A např. moje druhé auto R Espace 2.0T má IC přes celý předek, je stejně velký jako vodní chladič a sání na motoru je absolutně studené, IAT jsem neměřil.

Takže pokud nemáš IC tak bych ho nainstaloval, mimo to že ti klesne IAT tak půjde výkon nahoru, protože, zjednodušeně řečeno čím teplejší vzduch tím má větší objem a tudíž jde do válce méně vzduchu - méně kyslíku- tj menší výkon.
Kawasaki ZX-10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<<
www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
BMWAK
Příspěvky: 2561
Registrován: 10. 10. 2004 19:10
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od BMWAK » 07. 03. 2007 20:19

aha fajn takže ic ano...ale problém mám s umístěním nejvhodnější bude asi ho dát za ledvinky co nejblíže k nim a nejdále od chadiče vody,bojím se že mi to bude chladič vody ohřívat :-(
E12-518,E28-518i,E34-525i,Ex34-524td,Ex34-530i V8 touring,Ex34-535i,Ex34 540i V8,E39 520i touring,Ex39-528i,Ex23-735ia,Ex30-318i,Ex36-316i,Ex36-318i cabrio,Ex36-318tds touring,Ex36-328coupe,Ex36-318is coupe,E46 320d


728 36 83 19

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 525
Registrován: 10. 08. 2004 19:58
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 07. 03. 2007 20:32

běžně na seriových autech bývají chladiče na sobě, nejprve olejový ale ten je malý, potom klima, IC a nakonec vodní a funguje to. Já kdybych měl místo kudy protáhnout hadice tak bych ho dal před stávající chladiče a co největší, samozřejmě čím větší tím bude větší lag ale to by mě až tak nevadilo.
Kawasaki ZX-10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<<
www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
BMWAK
Příspěvky: 2561
Registrován: 10. 10. 2004 19:10
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od BMWAK » 07. 03. 2007 20:36

a co je to lag? :oops:
E12-518,E28-518i,E34-525i,Ex34-524td,Ex34-530i V8 touring,Ex34-535i,Ex34 540i V8,E39 520i touring,Ex39-528i,Ex23-735ia,Ex30-318i,Ex36-316i,Ex36-318i cabrio,Ex36-318tds touring,Ex36-328coupe,Ex36-318is coupe,E46 320d


728 36 83 19

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 525
Registrován: 10. 08. 2004 19:58
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 07. 03. 2007 20:38

turbo díra, zkrátka čím větší IC tím tomu turbu déle trvá než ho naplní.
Kawasaki ZX-10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<<
www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
radio.shift3r
Příspěvky: 220
Registrován: 29. 07. 2006 08:48
Bydliště: ZR

Příspěvek od radio.shift3r » 02. 01. 2010 14:43

oživuji toto téma s dotazem, jestli na přírubě pod turbem u m21 v e28 má být těsnění nebo ne? Zjistil jsem, že tam žádný nemám a v etk taky není zaznačeno, ale přijde mi to divný. Díky
O==II==O é dvacetjednička s dvoulitrem

Uživatelský avatar
PÍŤÁK
Příspěvky: 850
Registrován: 12. 10. 2006 10:52
Bydliště: Praha

Příspěvek od PÍŤÁK » 02. 01. 2010 18:11

Origo tam zadny tesneni neni...
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td

Uživatelský avatar
radio.shift3r
Příspěvky: 220
Registrován: 29. 07. 2006 08:48
Bydliště: ZR

Příspěvek od radio.shift3r » 02. 01. 2010 19:03

ok, děkuji
O==II==O é dvacetjednička s dvoulitrem

Micina
Příspěvky: 8
Registrován: 06. 05. 2009 17:31

Příspěvek od Micina » 28. 01. 2010 18:59

vim že tohle je o e28 ale mám 324td a chtěl bych tam namontovat intercooler a progoogloval jsem net a forum a nevím co ještě ale nikde sem se ničeho kludnýho nedopídil,vím že se cooler se dá přidat jke chladiči už jsem to viděl na videu u e28 tak by mě zajímalo zda by to šlo na e30 a kdyby měl někdo s tím skušenosti budurád,díky

jinak tady odkaz na celek z usa zda by to mohlo fungovat

http://translate.google.cz/translate?hl ... FA_csCZ335
Bmw e30 324 td 4dv
Bmw e30 325i coupe
Bmw e30 320i 4dv

Uživatelský avatar
MazuPm
Příspěvky: 301
Registrován: 01. 08. 2008 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od MazuPm » 29. 01. 2010 00:22

Micina píše:vim že tohle je o e28 ale mám 324td a chtěl bych tam namontovat intercooler...
premyslel jsi nad intercoolerem chlazenym vodou, aby jsi nemusel tahat trubky po celym aute a nezvetsila se ti dira? jestli by se nejakej vesel mezi kapotu a viko..

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 29. 01. 2010 00:29

Jenomže cooler voda/vzduch bude jednak dražší a dále musíš vyřešit další chladící okruh, takže stejně musíš tahat hadice dopředu. Samozřejmě že se tahají jednoduššeji a turbo lag se tím taky eliminuje jak jsi řekl, o efektivitě se ani nebavím, nicméně toto řešení je podle mně mnohem dražší
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 29. 01. 2010 15:20

dojdes k zaveru, ze to nema moc valnej smysl..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 29. 01. 2010 20:32

To ne, kor při zachování seriového tlaku
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 30. 01. 2010 17:23

Míšánek píše:To ne, kor při zachování seriového tlaku
a serioveho motoru :lol:
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 30. 01. 2010 21:02

adam320 píše:
Míšánek píše:To ne, kor při zachování seriového tlaku
a serioveho motoru :lol:
:lol: Což o to, motor by aj mohl zůstat :D
No smoke, no fun...
Obrázek

Odpovědět