unavený motor

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

unavený motor

Příspěvek od Kubajz von Odry » 18. 01. 2010 00:03

Znáte to - člověk si koupí ojeté auto sedne do něj a je tzv "mrtvé" - zhodnotí to tedy tím že to kupoval od dědy který s tím jezdil jak pos..ný...

a teď námět k diskuzi - čím to čistě fyzikálně může být způsobeno že motor který se nevytáčí a jezdi se s ním celou dobu na hranici volnobehu a nebo jinou "kloboukovskou"jízdou jede hůře než motor který se čas od času "protáhne" a vytočí se do vyšších otáček?
Obrázek

Uživatelský avatar
curich
Příspěvky: 1681
Registrován: 06. 01. 2008 14:10
Bydliště: BRNO

Příspěvek od curich » 18. 01. 2010 00:15

dle mého názoru zanešeností systému ... to co se ti spálí jenom při vyšších teplotách, které logicky vznikají při vyšších otáčkách motoru
Škoda Fabia 1.2TSI 12' :oops:

ex:
NISSAN Almera N16 1.5i 00' :|
Suzuki Swift 1.0 98' :roll:
BMW E30 318i M10 85' :D
///MHD Power :cry:

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 18. 01. 2010 00:19

U dieselu samozřejmě zanesení sazema. Když se jezdí okolo dvou tisíc ot./min. tak se ty saze pořádně nevyfouknou no a když tomu člověk pak po nějaké době pořádně naloží, tak bych ti přál vidět, co z toho výfuku vyletí :D Kolikrát ještě létají jiskry z výfuku, pak to vypadá docela efektně :twisted: Vyzkoušeno :)
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Fusion
Sponzor Prodejce $$
Příspěvky: 904
Registrován: 14. 11. 2004 23:11
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fusion » 18. 01. 2010 04:37

? :lol:

Obrázek

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 18. 01. 2010 09:22

curich píše:dle mého názoru zanešeností systému ... to co se ti spálí jenom při vyšších teplotách, které logicky vznikají při vyšších otáčkách motoru
taktéž bych se přiklonil k tomu to názoru,že za to může zakarbonování ;) to zase neznamená jak někteří chápou nastartovat a jedu co to dá :D
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
andilek
Příspěvky: 552
Registrován: 11. 03. 2008 16:17
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od andilek » 18. 01. 2010 10:43

Fusion píše:? :lol:
Ten Dým Ignoruj :lol: :lol: :lol:
MAZDA - RX-7 FC- V8
MAZDA 323GTX AWD
TEL:603 966 950
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
curich
Příspěvky: 1681
Registrován: 06. 01. 2008 14:10
Bydliště: BRNO

Příspěvek od curich » 18. 01. 2010 15:16

Fusion píše:? :lol:
přesně o tomhle mišánek mluvil :-D
Škoda Fabia 1.2TSI 12' :oops:

ex:
NISSAN Almera N16 1.5i 00' :|
Suzuki Swift 1.0 98' :roll:
BMW E30 318i M10 85' :D
///MHD Power :cry:

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 18. 01. 2010 17:51

andilek píše:
Fusion píše:? :lol:
Ten Dým Ignoruj :lol: :lol: :lol:
:lol: :lol: :lol:
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e

Uživatelský avatar
jackson8800
Příspěvky: 43
Registrován: 10. 11. 2009 21:23

Příspěvek od jackson8800 » 18. 01. 2010 18:38

Navíc motor musí dost trpět už jen díky tomu, že děda nevyužívá provozních otáček mezi bodem nejvyššího krouťáku a výkonu,takže motor za ty léta musí být dost utahanej protože pořád jede pod velkou zátěží.
Naposledy upravil(a) jackson8800 dne 18. 01. 2010 18:43, celkem upraveno 1 x.
Obrázek

Uživatelský avatar
nugget
Příspěvky: 655
Registrován: 11. 07. 2007 21:51
Bydliště: Hoštejn

Příspěvek od nugget » 18. 01. 2010 18:41

A co takhle ze r.j. motorku?

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 18. 01. 2010 18:56

jackson8800 píše:Navíc motor musí dost trpět už jen díky tomu, že děda nevyužívá provozních otáček mezi bodem nejvyššího krouťáku a výkonu,takže motor za ty léta musí být dost utahanej protože pořád jede pod velkou zátěží.
no právě o tom - co to vlastně fyzikálně je to utahanej? - co konkrétně je pod velkou zátěží a co se s danou součástí děje že je pak špatna?
Obrázek

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 18. 01. 2010 19:18

Něco na té ř.j. bude, kamoš co měl M5 E34 tak mi říkal, že jednotka si zvyká na to jak jezdíš, že podle dlouhodobého způsobu jízdy se upravuje, údajně o tom byla i zmínka v origo příručce k autu. Něco jako že když neuvyužívaš potencial motoru, tak nepatrně sníží max. výkon. Nevím jak je to ve skutečnosti.
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e

Uživatelský avatar
ARMAN
člen E30.cz
Příspěvky: 8549
Registrován: 24. 07. 2004 14:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od ARMAN » 18. 01. 2010 19:22

odpojeni od baterky na nějakou delši dobu by mělo resetovat nastaveni řj
Obrázek

Uživatelský avatar
jackson8800
Příspěvky: 43
Registrován: 10. 11. 2009 21:23

Příspěvek od jackson8800 » 18. 01. 2010 19:25

Tak myslím,že toho bude víc prostě jedno k druhýmu..jednak bude nasračku zanesenej jak už to tady padlo a části který budou nejvíc trpět budou hlavně hřídele a spojka na tom taky nebude nejlíp...myslím,že klika bude mít taky dost co dělat aby to "utáhla" Navíc při nízkých otáčkách se většinou fláká čerpadlo,takže motor moc dobře nemaže..Zrovna před nedávnem jsem jel se známou ,má asi 2 měsíce nejnovější oktávku 1.6 MPI a řadí nekecám tak 1900-2200 rpm,výš sem ji neviděl zařadit a když sem ji říkal kde má řadit, tak mi řekla ať se ji neseru do řízení,že chce aby jí to auto vydželo a že s ním nebude závodit :roll: Myslím,že provozní otáčky motoru by měli být hlavním faktorem při řízení auta,taky nechápu borce co točí motor do 7000 rpm když nejvyšší výkon mají při 5800 rpm..dál už jen roste spotřeba a motor dostává čočku..
Naposledy upravil(a) jackson8800 dne 19. 01. 2010 16:47, celkem upraveno 1 x.
Obrázek

Uživatelský avatar
kouBaMW
Příspěvky: 7094
Registrován: 09. 03. 2007 22:35
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kouBaMW » 18. 01. 2010 19:34

curich píše:
Fusion píše:? :lol:
přesně o tomhle mišánek mluvil :-D
myslim ze mluvil o tomhle :lol:

Obrázek

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 18. 01. 2010 20:04

kouBaMW píše:
curich píše:
Fusion píše:? :lol:
přesně o tomhle mišánek mluvil :-D
myslim ze mluvil o tomhle :lol:

Obrázek
Jooo!!! Tak toto už je jiná liga, tady proběhl čiptuning :D
Prostě jak diesel pořádně nehulí, tak to neni diesel :twisted:
Ta oktávka o pár příspěvků výše spíš už spaluje olej soudě podle toho dýmu :lol:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 18. 01. 2010 20:13

jackson8800 píše:,taky nechápu borce co točí motor do 7000 rpm když nejvyšší výkon mají při 5800 rpm..dál už jen roste spotřeba a motor dostává čočku..
tak to nechapu proc to teda fabrika nedala omezovac na 5800 ale na 7000 :lol: :?: beru z tveho prikladu ;)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
jackson8800
Příspěvky: 43
Registrován: 10. 11. 2009 21:23

Příspěvek od jackson8800 » 18. 01. 2010 20:18

Tak to je tak vždycky..nikdy není omezovač přesně na nejvyšším výkonu,ale prostě nad max výkon nemá cenu točit..víc z toho nedostaneš a dost roste spotřeba a motor poměrně trpí..tak na co ho tolik točit?
Obrázek

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 18. 01. 2010 20:26

tak jo tak pak dáme čáru na bigu :lol:

to že klesá výkon ale rostou točky ale neznamená že auto nezrychluje... dedukcí :lol:
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Adam Lipský
Příspěvky: 141
Registrován: 01. 07. 2007 20:31
Bydliště: Týn n/Vlt.

Příspěvek od Adam Lipský » 19. 01. 2010 06:07

Tak především je nutné motor správně zaběhnout. Záběh rozhoduje o charakteru motoru po celou dobu jeho zbývajícího života. Při záběhu se vzájemně přizpůsobují troucí se povrchy (např. ložiska). K tomu, aby ložisko fungovalo, musí se mazat a maže se právě tím, že se otáčí. Je k tomu uzpůsobeno od výrobce, který počítá s určitými provozními otáčkami a tlakem oleje. Při extrémním podtáčení dochází k vytlačpvání oleje z kluzných částí, které pak jedou nasucho a mají zvýšený otěr. Také pístní skupina se musí správně zajet, jinak ten motor už nikdy k ničemu nebude.

Dle kvality zaběhnutí rozeznáváme tři druhy motorů:
1. Zajeté na rychlo,
2. Zajeté na pomalo,
3. Zajeté blbě.

Ad.1 Tohoto zajetí docílíme, když po prvních 10 000 km života motoru tento začneme vytáčet, naplno využívat výkonu a t. momentu. Auto je hlučnější a má svou spotřebu oleje; tento musí být kvalitní a často měněn. Uvnitř bývá motor čistý. Spotřeba paliva je spíše vyšší. Končící životnost se projevuje zvyšující se spotřebou oleje a pak náhlou smrtí; do té doby jede auto stále hodně slušně. (Typicky 318is.)

Ad. 2. Zajetí na pomalo je žádané u hlavně u nákladních vozů a velkých dieselů. Motor se vůbec nevytáčí (viz výše uvedená Oktávka). Auto je tišší, olej ani horší kvality moc nežere, je úsporné, táhne od nízkých otáček (jinde vlastně vůbec ne). Také dlouho vydrží. Takto zajetý motor se nikdy nesmí převychovávat na rychlo, okamžitě odejde. Končící životnost se projevuje slábnutím, spotřebou paliva ani oleje moc ne. (Typicky 325e a důvod jejich smrti po přestavbu na ostrou etu; žádná měkká klika apod.)

Ad. 3. Kdo okamžitě od výroby jezdí dravě, vytáčí motor za studena a nevhodně řadí, tomu se zničí vnitřní povrchy v motoru. Auto se projevuje zcela jinak studené a teplé (např. se za tepla vůbec nevytáčí), mění se zvuky z motoru (klepání), spotřeba paliva a oleje kolísá v neuvěřitelných mezích. Vozy některých výrobců v tomto stavu nefungují dlouho, u BMW je však velká pravděpodobnost, že takový vůz se bude ještě dlouho hýbat. (Typicky motocyklové motory; kdopak měl lacinou Jawu 350 z druhé ruky, třesoucí se jak drahý pes?)

Odpovědět