Volnoběh M20B25 po milion šesté - asi vyřešeno.
Volnoběh M20B25 po milion šesté - asi vyřešeno.
Tak mám následující problém:
Auto má při studenym motoru na benzin šílenej běh - volnoběh skáče kdoví kam (400 - 1600 otáček), pokud zvednu otáčky třeba na 2000 a držim plyn ve stejný poloze tak sami spadnou třeba na 500 a pak se trochu přidaj. Auto nechce vůbec jet a má tendenci zdechnout. Při teplym motoru případně na LPG to nedělá, na studenej motor to od tvou tisíc otáček jakž takž jede (víc jak tři netočim na studenym motoru tak dál nevim). V autě je LPG a to mi šlehlo do sání, nicméně těsnost od váhy po klapku překontrolována, všechny spoje jsem zkoušel dotěsnit silikonem (jen trošičku) a nebo teflonkou (takový ty kovotý Lka za klapkou). Kontrolováno připojení gumovýho kolene k váze i klapce, spoj klapka/ regulátor volnoběhu, klapka/obě hadičky podtlaku k brzdovýmu posilovači, spoj koleno/hadička podtlaku k brzdovýmu posilovači). Při sundání víčka oleje se běh moc nezmění a pokud přidám rukou plyn, tak odněkud slyšim lehonké zasvištění, motor jakoby kuckne a pak se roztočí. Nicméně tenhle zvuk a to škobrtnutí se projevovali od té doby, co auto mám (běz pár dní 2 roky). To se teda dějě i při teplym motoru. Myslel jsem, že to bude tím bazmekem na volnoběh, ale těžko říct.
když regulátor volnoběhu připojim na baterku, tak se po přiložení mínusu k jednomu z krajních pinů zavře nebo otevře (na prostřední pin jsem dal +12V). když je regulátor volnoběhu zpátky v autě, tak po sepnutí zapalovaní (ale nenastartovanej motor) v nem hučí jako v transformátoru. Při nastarovanym motoru ěžko říct, ale když jsem ho odpojil a pak za běhu zpět připojil tak cvakal a klepal se ale s velmi rychlou frekvencí (odhadem tak 1s zavřeno 1s otevřeno), zkoušel jsem měřit hodnoty na konektoru, při vypnutym zapalování všude nula, při zapnutym na prosřednim pinu 12V, na jedno krajním tušim 8,5 V a na druhym myslim 2,6V poslední dvě hodnoty jsou +- 0,2V přesně si nejsem jistej). Nejsou tyhle hodnoty poněkud divný? Zkoušel jsem hledat, ale žádnej záchytnej bod jsem nenašel.Mám teda Haynesse, ale já s angličtinou moc kámoš nejsu, Jak nato? mě nenavedlo a fórum v tomhle směru též ne.
Pak jsem zkoušel měřit čidlo teploty motoru. To dvojpinový (modrej konektor) co by mělo být pro ŘJ, teď na skoro studenym motoru (odhadem tak 20 - 25 stupňu - sání je vlahý, motor neběžel cca 2 hodiny) má hodnotu 1496 Ohmu. Zítra až pojedu do práce jěště přeměřím odpor na studenym (přes noc) motoru a při provozní teplotě (po jízdě cca 16 km).
Nicméně mohl by mi někdo znalej poradit případně mě nasměrovat jakým směrem se ubírat v dalším bádání? Popravdě s elektrikou si moc nerozumim a změření napětí, proudu a odporu je u mě asi tak vše z elektriky, co jsem schopnej si udělat.
Předem díky všem za podněty, rady a nápady.
Auto má při studenym motoru na benzin šílenej běh - volnoběh skáče kdoví kam (400 - 1600 otáček), pokud zvednu otáčky třeba na 2000 a držim plyn ve stejný poloze tak sami spadnou třeba na 500 a pak se trochu přidaj. Auto nechce vůbec jet a má tendenci zdechnout. Při teplym motoru případně na LPG to nedělá, na studenej motor to od tvou tisíc otáček jakž takž jede (víc jak tři netočim na studenym motoru tak dál nevim). V autě je LPG a to mi šlehlo do sání, nicméně těsnost od váhy po klapku překontrolována, všechny spoje jsem zkoušel dotěsnit silikonem (jen trošičku) a nebo teflonkou (takový ty kovotý Lka za klapkou). Kontrolováno připojení gumovýho kolene k váze i klapce, spoj klapka/ regulátor volnoběhu, klapka/obě hadičky podtlaku k brzdovýmu posilovači, spoj koleno/hadička podtlaku k brzdovýmu posilovači). Při sundání víčka oleje se běh moc nezmění a pokud přidám rukou plyn, tak odněkud slyšim lehonké zasvištění, motor jakoby kuckne a pak se roztočí. Nicméně tenhle zvuk a to škobrtnutí se projevovali od té doby, co auto mám (běz pár dní 2 roky). To se teda dějě i při teplym motoru. Myslel jsem, že to bude tím bazmekem na volnoběh, ale těžko říct.
když regulátor volnoběhu připojim na baterku, tak se po přiložení mínusu k jednomu z krajních pinů zavře nebo otevře (na prostřední pin jsem dal +12V). když je regulátor volnoběhu zpátky v autě, tak po sepnutí zapalovaní (ale nenastartovanej motor) v nem hučí jako v transformátoru. Při nastarovanym motoru ěžko říct, ale když jsem ho odpojil a pak za běhu zpět připojil tak cvakal a klepal se ale s velmi rychlou frekvencí (odhadem tak 1s zavřeno 1s otevřeno), zkoušel jsem měřit hodnoty na konektoru, při vypnutym zapalování všude nula, při zapnutym na prosřednim pinu 12V, na jedno krajním tušim 8,5 V a na druhym myslim 2,6V poslední dvě hodnoty jsou +- 0,2V přesně si nejsem jistej). Nejsou tyhle hodnoty poněkud divný? Zkoušel jsem hledat, ale žádnej záchytnej bod jsem nenašel.Mám teda Haynesse, ale já s angličtinou moc kámoš nejsu, Jak nato? mě nenavedlo a fórum v tomhle směru též ne.
Pak jsem zkoušel měřit čidlo teploty motoru. To dvojpinový (modrej konektor) co by mělo být pro ŘJ, teď na skoro studenym motoru (odhadem tak 20 - 25 stupňu - sání je vlahý, motor neběžel cca 2 hodiny) má hodnotu 1496 Ohmu. Zítra až pojedu do práce jěště přeměřím odpor na studenym (přes noc) motoru a při provozní teplotě (po jízdě cca 16 km).
Nicméně mohl by mi někdo znalej poradit případně mě nasměrovat jakým směrem se ubírat v dalším bádání? Popravdě s elektrikou si moc nerozumim a změření napětí, proudu a odporu je u mě asi tak vše z elektriky, co jsem schopnej si udělat.
Předem díky všem za podněty, rady a nápady.
Naposledy upravil(a) Gabo dne 27. 11. 2009 18:58, celkem upraveno 1 x.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Volnobezny ventil je rizen primo z RJ a popis kontaktu je nasledujic:
PIN 1: rizeni z RJ (bilo-zeleny, kontakt na RJ 22)
PIN 2: napajeni +12V (cerveno-bily, napajeni po zapnuti zapalovani spolecne se vstriky)
PIN 3: rizeni z RJ (bilo-zluty, kontakt na RJ 4)
Dle schema samotne RJ je ten ventil rizen primo jednim obvodem na zaklade komunikace s CPU RJ.
PS: jeste Ti sem doplnim dalsi...
PIN 1: rizeni z RJ (bilo-zeleny, kontakt na RJ 22)
PIN 2: napajeni +12V (cerveno-bily, napajeni po zapnuti zapalovani spolecne se vstriky)
PIN 3: rizeni z RJ (bilo-zluty, kontakt na RJ 4)
Dle schema samotne RJ je ten ventil rizen primo jednim obvodem na zaklade komunikace s CPU RJ.
PS: jeste Ti sem doplnim dalsi...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Diky moc Vaso.
Jinak dnes jsem promeril čidlo teploty na studenym motoru a má nějakejch 4,8 kiloohmu jesli jsem neměřil blbě.
A pak jsem našel nejzávažnější problém - upadlo mi víko z váhy vzduchu co je naspodu. By mě zajímalo kdy, ale nějaká netěsnost tam asi byla dýlejc. V minulosi do toho už asi někdo lezl, protože několik "nejtků" bylo odvrtáno a bylo to objetý silikonem a ten asi nevydržel a nebo jak mi střelil plyn do sání to to víko vyrazilo. Zatím jsem to provizorně opravil - zkoušel jsem navrtat dírky a pak tam říznout závity a dát šroubky, ale na domácím stojanu na vrtačku mi dirka pořád uhejbala. Takže jsem víko přilepil na silikon, z pásoviny udělal držák přes celej spodek váhy, na jedný straně je na pásovině zobáček aby měla kde držet a na druhý jsem si z dlouhýho šroubu udělal háček na přitáhnutí a snad to provizorně bude stačit.
Teď to nechám do zítra odpoledne stát, aby silikon zvulkanizoval a pak to zkusim nastarovat. Budu informovat a případně se dál ptát.
Jinak dnes jsem promeril čidlo teploty na studenym motoru a má nějakejch 4,8 kiloohmu jesli jsem neměřil blbě.
A pak jsem našel nejzávažnější problém - upadlo mi víko z váhy vzduchu co je naspodu. By mě zajímalo kdy, ale nějaká netěsnost tam asi byla dýlejc. V minulosi do toho už asi někdo lezl, protože několik "nejtků" bylo odvrtáno a bylo to objetý silikonem a ten asi nevydržel a nebo jak mi střelil plyn do sání to to víko vyrazilo. Zatím jsem to provizorně opravil - zkoušel jsem navrtat dírky a pak tam říznout závity a dát šroubky, ale na domácím stojanu na vrtačku mi dirka pořád uhejbala. Takže jsem víko přilepil na silikon, z pásoviny udělal držák přes celej spodek váhy, na jedný straně je na pásovině zobáček aby měla kde držet a na druhý jsem si z dlouhýho šroubu udělal háček na přitáhnutí a snad to provizorně bude stačit.
Teď to nechám do zítra odpoledne stát, aby silikon zvulkanizoval a pak to zkusim nastarovat. Budu informovat a případně se dál ptát.
Naposledy upravil(a) Gabo dne 10. 11. 2009 20:18, celkem upraveno 1 x.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Tak - po opravě (provizorní) váhy se studenej chod zlepšil, sice to furt lítá, ale aspoň to nechcípe. O to horší je teplej chod pro změnu. Pokud auto vytočim třeba na 4500 oáček a pak vyřadim, tak to zdechne, po opětovném nastartování to běží všelijak, se mi zdá že na tři válce (zní to jak Wartburg), skáče to a chcípe to. Pokud jsem jel do 2500 cca a pak vyřadil bylo vše v poho. Pokud na volnoběh přišlápnu lehce plyn, otačky povylezou třeba na 1500, pak to spadne hned dolu a kolíbe se to cca 400 - 800 otáček a je slyšet že se dusí. Dlužno podoknout, že z výfuku docela dost smrdí benzímn, takže asi bohatá směs.
Předpokládám, že nemá moc smysl to řeit dál dokud váhu vzduchu nevyměnim, že? Případně má někdo nějakej jinej nápad, co bych měl proměřit a zkonrolovat.
Předpokládám, že nemá moc smysl to řeit dál dokud váhu vzduchu nevyměnim, že? Případně má někdo nějakej jinej nápad, co bych měl proměřit a zkonrolovat.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
vtip je v tom, ze odpojena vaha vzduchu nemusi udelat vubec nic, pokud ma rozhozenej celej okruh sani a je tam vic chyb, zvlast u motronicu.Cubrd píše:odpoj váhu vzduchu co to udělá, já ji měl v řiti a dokud to nebylo ohřátý do půlky modrýho políčka tak to nechtělo vůbec jet a volnoběch 400 otáček, ohřálo se to a dobrý, jen při prudkym sešlápnutí plynu to střílelo do sání
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Je to divnost - ráno to mělo na benzín zas docela silenej beh, odpoledne to uz jelo relativne normalne. Natankoval jsem 25 litru benzinu, protoze v nadrzi toho bylo dosti pomalu.
Obevuji se dve veci za teplyho motoru - cca ve 4000 otackach se objevi jakoby zaskobrtnuti, dira v tahu, prose o na chvilicku presane tahnou a pak hned zas vykon nastoupi. A druha vec - na neutral pokud prudce pridam plyn, tak motor chcípne ale jde hned norálně nastartovat, po nasartování si volnobeh tak 2x houpne a pak uz to zas bezi normalne.
Je mozny, aby tohle vsechni chovani zpusobobvla pridirajici se vaha? Ze by prose zustala v nejake poloze viset a casem se treba vratila sama? Pripadne muze to beh pooocenym im koleckem u pruzinky ve vaze? Jsou tam vide znacky, kdysi v minulosti do toho nekdo lezl a asi s im tocil. Klapka ve vaze nedoliha na svuj doraz co tam je. A je reba mozny,ze tou rozbiou vahou byla poblaznena RJ a ed po "oprave" si to nacita a tvori nejaky data a samo se o opravuje? To je asi pohadka, ze?
Lambdu jsem nezkousel ...
Obevuji se dve veci za teplyho motoru - cca ve 4000 otackach se objevi jakoby zaskobrtnuti, dira v tahu, prose o na chvilicku presane tahnou a pak hned zas vykon nastoupi. A druha vec - na neutral pokud prudce pridam plyn, tak motor chcípne ale jde hned norálně nastartovat, po nasartování si volnobeh tak 2x houpne a pak uz to zas bezi normalne.
Je mozny, aby tohle vsechni chovani zpusobobvla pridirajici se vaha? Ze by prose zustala v nejake poloze viset a casem se treba vratila sama? Pripadne muze to beh pooocenym im koleckem u pruzinky ve vaze? Jsou tam vide znacky, kdysi v minulosti do toho nekdo lezl a asi s im tocil. Klapka ve vaze nedoliha na svuj doraz co tam je. A je reba mozny,ze tou rozbiou vahou byla poblaznena RJ a ed po "oprave" si to nacita a tvori nejaky data a samo se o opravuje? To je asi pohadka, ze?
Lambdu jsem nezkousel ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Logika veci tomu odpovida, ale mam doma jeden vrak s M20B25 ktery naprosto odporuje teto logice:Max-Max píše:pojede to, ale citelne spatne a rozhozene. Tim nedocilis nic.Gabo píše:BTW - predpokladam, ze vaha vzduchu z m20b20 je blbost monovat, ze? Podle Etk to zamenielne neni, ale ...
- RJ z E28 US verze M30B35 automat
- vaha M20B20
A jede to jak strelena ..., nic nehoupe apd. Samozrejme netusim jaka by byla v tomto "nastaveni" spotreba apd.
PS:zrejme vyjimka potvrzujici pravidlo

90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Uz mam sehnanou vahu z M20B25 od Wilda a asi aji jednu "neznamou" od Macy, tak to pak kdyztak vyzkousim jestli bude kazda jina. Ted jen pockat az mi prijdou.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
váhu vzduchu je taky potřeba seřizovat tím "imbusem" - mně jí dycky seřizoval známej na emisích
jinak po zpětným šlehnutí LPG se musí projít všechno do čeho to prásklo - podle mě se ti zasral i volnoběžnej ventil - ten může dělat hodně velký prasečiny, jestli jsou v něm nějaký napálený sračky, tak to může bejt klidně jen jím
a s tím silikonem taky opatrně - můžeš ho mít všude
jinak po zpětným šlehnutí LPG se musí projít všechno do čeho to prásklo - podle mě se ti zasral i volnoběžnej ventil - ten může dělat hodně velký prasečiny, jestli jsou v něm nějaký napálený sračky, tak to může bejt klidně jen jím
a s tím silikonem taky opatrně - můžeš ho mít všude
BMW The Ultimate Driving Machine
Známýho na emisích nemám ... Ale zkusim se někde zeptat. Volnoběžněj ventil je funkční - ten bazmek vevnitř se otáčí na jednu nebo druhou stranu, spíš se mi u eho nzda ovládání.
Jo mít tak na to, abych tam dal sekvenční vstřik, pak by yhle problémyodpadly. ..
Jo mít tak na to, abych tam dal sekvenční vstřik, pak by yhle problémyodpadly. ..
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
zase to nejde opravovat
ten volnoběžnej ventil jsem kdysi za krále Klacka jednou za čas rozebral ( je to nerozebiratlený ) a důkladnně očistil ( nějakým roztokem - v žádným případě ne abrazivně ) ten "komutátorek" - byl vždycky černej = podle mě moc dobře nefungoval - po vyčištění jsem vždy zaznamenal zlepšení

ten volnoběžnej ventil jsem kdysi za krále Klacka jednou za čas rozebral ( je to nerozebiratlený ) a důkladnně očistil ( nějakým roztokem - v žádným případě ne abrazivně ) ten "komutátorek" - byl vždycky černej = podle mě moc dobře nefungoval - po vyčištění jsem vždy zaznamenal zlepšení
BMW The Ultimate Driving Machine
Tím imbusem se reguluje obtokový kanálek měřící klapky.DAN píše:..já myslím, že když je to "špatně nastavený" tak to jede na hovno kdykoli, ne jen na volnoběh
Při volnoběhu je klapka otevřená málo - pak má ten poměrně malý průřez kanálku velký vliv.
Ve vyšších otáčkách, kdy je klapka otevřená hodně, již takový malý průtok obtokem vliv na měření nemá ==> jde tedy o nastavení bohatosti při volnoběhu (podobně jako u karburátorů motocyklů, které se v této zemi kdysi vyráběly...).
.